Kisalföld logö

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -1°C | 9°C Még több cikk.

Kétszázzal hajtott a betonterelőknek

Csaknem kétszáz kilométeres sebességgel és közepes fokban ittas állapotban hajtott a betonterelőnek autójával egy román fiatalember a hegyeshalmi határátkelőn a múlt év végén. A rendőrség a napokban zárta le az ügyben a nyomozást.

A baleset során a sofőr életét vesztette, míg utasa súlyosan sérült. 

Portálunkon korábban beszámoltunk arról a tragédiáról, ami még az elmúlt év végén történt a hegyeshalmi határátkelőn. Két román fiatalember egy német rendszámú Fiat személyautóval haladt az M1-es autópályán Ausztria felé az éjszakai órákban. A sofőr a hatvan kilométeres sebességkorlátozás ellenére vélhetően túl nagy tempóval érkezett a hegyeshalmi határátkelőre. Előbb a jobb oldali útpadkára és a fűre sodródott, majd nagy sebességgel frontálisan az egyik betonterelőnek ütközött. A kocsi ettől átrepült az út másik oldalára és több mint harminc méterrel arrébb a bal oldali terelőknek csapódott. Az ütközés erejére jellemző, hogy a Fiat motorja és a vezetőülés a padlólemezzel együtt kiszakadt a helyéről.

Az autót vezető 28 éves férfi a helyszínen életét vesztette. A jobb első ülésen utazó román fiatalembert a mentők súlyos sérülésekkel szállították kórházba.

A csaknem kétszázas tempóval történt ütközés során a kocsi a felismerhetetlenségig összeroncsolódott, vezetője életét vesztette.
A csaknem kétszázas tempóval történt ütközés során a kocsi a felismerhetetlenségig összeroncsolódott, vezetője életét vesztette.

A baleset pontos körülményeinek tisztázása érdekében a rendőrség nyomozást rendelt el, az ügyet a napokban zárták le. Makó László őrnagy, a Mosonmagyaróvári Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője portálunknak elmondta: az eljárás során megállapították, hogy az ütközés előtt a személyautó mintegy 200 kilométeres sebességgel közlekedett, holott ott 60 kilométeres korlátozás van érvényben. Az igazságügyi orvos szakértő megállapította, hogy a balesetben meghalt sofőr közepes fokú alkoholos befolyásoltság alatt állt.

Az autó utasa kihallgatása során elmondta: a balesetet megelőző napot és az indulás előtti éjszakát barátjával – aki a kocsit vezette – végigmulatták Romániában. Nagy mennyiségű alkoholt is fogyasztottak. A fiatalember feltehetően erősen ittas állapotban ült a volán mögé és így indultak útnak, hiszen az utas elmondása szerint útközben sehol sem álltak meg italozni. Csaknem egy napig tartó utazást követően, a balesetkor még közepes fokban volt ittas állapotban az autó vezetője.

Olvasóink írták

  • 14. GMC 2010. február 10. 00:06
    „Kedves KoPi , amikor visszatérek, átlépem a magyar határt semmi külömbséget nem tapasztalok az ottani vezetési morál és az itteni morál között , itt is ugynolyan brutális elözéseket látok mint ott ! Ön félévet töltött ott én már lassan 15 éve járok oda havonta kétszer háromszor ! Vezetési morálban tudja mikor észlelek külömbbséget amikor nyugati útjaimról jöve átlépem a hegyeshalmi határt , ugyanis innentöl a vezetési morálnak vége , az erössebb törvénye az úr !”
  • 13. Imcsi 2010. február 09. 10:11
    „KoPi ! Mondandójában Románia helyett nyugodtan írhat Magyarországot is!

    Magyarországi autópályán pedig a 130 a maximális, 60 pedig a minimális sebesség. Ez utóbbi érték csak jó látási -és útviszonyok között érvényes, egyéb esetben csökkenthető, és csökkenteni is kellene!”
  • 12. KoPi 2010. február 09. 05:48
    „GMC:
    Szívesen elárulom: kb. 50 %-kal. És nem román, hanem romániai! Ez fontos különbség!”
  • 11. GMC 2010. február 08. 22:32
    „KoPi ! Mivel alacsonyabb a román közlekedési morál a magyarnál ? Elárulná ezt nekem `?”
  • 10. zopika02 2010. február 08. 16:07
    „Elnézést Pistike, előző hozzászólásom második fele természetesen Kopi - nak szólt”
  • 9. zopika02 2010. február 08. 16:02
    „Pistike

    Ha egy kamion utolér egy másikat akkor nyilván gyorsabban halad, és nyilván meg is fogja előzni. Ez ennyire egyszerű.. :-)
    Én még mindig nem értem miért veszélyes Önnek két egymás mellett elhaladó kamion. De nyílván Önnek annyira halaszthatatlan dolga van hogy nem bír leszállni a gázpedálról. Tudja én hogy oldom meg annak a problémáját hogy mindenki folyamatosan akar ezerrel menni a belső sávban ? Kiteszem az indexemet és mikor a második autó is semmibe véve a jelzést elhalad mellettem, mert nálunk ez így szokás " mivel hatalmas közlekedáéési kultúra van ", akkor simán behúzom magamat a belső sávba a tömött sor közé. Egyszerűen ennyi és lehet háborogni, fénykürtözni stb.”
  • 8. musicnummer1 2010. február 08. 13:58
    „.......felesleges vita.egyszóval "ROMÁN KAMIONOSOK"....ez mindent elmond !!!”
  • 7. KoPi 2010. február 08. 13:53
    „zopika02:
    Hát rosszul érzi kedves fórumozó társam, én sajnos a gyakorlati tapasztalataimból merítek, ugyanis voltalkalmam fél évet Romániában tölteni és megtapasztalni az ottani közlekedési morált. Sajnos döbbenetes és siralmas. És ezért nem a romániai emberek a felelősek, hanem a hatóság, amelyik ezt eltűri. A romániai emberek, legyenk románok, vagy magyarok, ugyanolyanok, mint mindenki más, azt teszik, amire lehetőségük van, illetve folyamatos oktatás és balesetmegelőzési politika hiányában a motorizációs szint megugrását newm követte a közlekedési kultúrájuk.
    Egyébként meg számos európai országban a kétsávos autópályán nem lehet kamionnal előzni, csak a három, vagy több sávosokon. Ugyanakkor nem is lehet hatvannal cammogni, mert egyhamar leterelik a hatóság az útról. És, hogy miért veszélyes autópályán, ét eymás mellette kilencvennel haladó kamion? Hát ha ezt a kérdést föltette, akkor bizony önnek halvány fogalma nincs az autóvezetésről és közlekedésbiztonságról.
    Ez Mankapunkának is szól. Az autópályán ugyanis 130 km/óra a megengedett sebesség, ha esetleg nem tűnt volna fel.”
  • 6. Pistike 2010. február 08. 13:50
    „"És ha feltorlódtak akkor mi van????
    Mennek 90-nel és?????"

    Ha egy kamion utolér egy másikat, nem előzi meg, hanem megy utána. Akkor mi van?”
  • 5. Mankapunka 2010. február 08. 13:23
    „És ha feltorlódtak akkor mi van????
    Mennek 90-nel és?????

    Ha nem tetszik,hogy a kamionok előznek,akkor ott a vannak a régi utak.Ott nem emgy senki a másik mellett.”
  • 4. Pistike 2010. február 08. 11:52
    „"És a kamionosnak is előzni kell higgye el, ugyan úgy mint magának."

    Miért kell? Ha már annyira KELL előzniük, akkor amelyiket előzi, miért nem segít neki azzal, hogy leveszi a lábát a gázról, hogy gyorsabban menjen az előzés?
    Igen is tiltsák meg a kamionnal előzést! Akinek nem tetszik menjen RoLa-val!

    "Szívesen hallanám miért balesetveszélyes két egymás mellett haladó kamionos."

    Mert feltorlódnak mögöttük a nagyobb sebességgel érkező autók.”
  • 3. zopika02 2010. február 08. 11:08
    „KoPi

    Az autópályán talán a 70 - 80 al cammogó autósok jelentik a legnagyobb veszélyt, vagy a nulláson az önerőből 50 - nél többel haladni nemképes BKV busz, de annak ellenére hogy hirdetik a leállósávon állni veszélyes a közútkezelő gépei illetve néha a rendvédelmi szervek autói is gyakran ott közlekednek. És a kamionosnak is előzni kell higgye el, ugyan úgy mint magának. Szívesen hallanám iért balesetveszélyes két egymás mellett haaldó kamionos.
    A közlekedési morálról megfogalmazott véleménye pedig nem fedi a valóságot, sajnos nálunk sokkal rosszabb a helyzet. Ön valamiért igen románellenes ha jól éreztem hozzászólásából.
    További szép napot.”
  • 2. KoPi 2010. február 08. 10:14
    „Egy pillanatig sem csodálkozom. A romániai közlekedési morál rendkívül alacsony szintű. Az utakon vadkeleti állapotok uralkodnak, a szbályokat - főleg a sebességkorlátozást - szinte senki nem tartja be. Olyan helyeken is előznek, ahol az előzési látótávolság gyakorlatilag nulla. Az utakon csak egy dolog számít és érvényesül: a lóerő. Sajnos igen nagy számban hajtanak át ezek a vezetők Magyarországon is és rendkívül sok balesetet okoznak. Külön figyelni kellene rájuk a rendőröknek, de sajnos ez nem történik meg. A sztrádán pedig meg kellene tiltani a kamionoknak az előzést. Sajnos szintén román kamionosokra jellemző, hogy 91-gyel előz egy másk kamiont, ami 90-nel megy. Persze az "előzési manőver" így kilométereken keresztül zajlik és komoly balesetveszélyt okoz.”
  • 1. 13.István 2010. február 08. 09:39
    „Csodálatos végig autózza az országot és senkinek sehol nem tűnik föl már csak a sebesség miatt!!
    Ha megálltak valahol tankolni a kutasnak föltünhetett volna, az is lehet az utas fizetett!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tolvajok, autófeltörők, fosztogatók Mosonmagyaróváron

Elterelték az idős ember figyelmét a tolvajok, bundát és kereket loptak az autófeltörők, ellenőrre… Tovább olvasom