Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Két helyi járatot is megszüntetnének

A tervek szerint két helyi járat megszűnne, a többi nagy részét pedig a helyközi buszokkal váltanák ki Mosonmagyaróváron.

A helyi buszközlekedés átalakítására az utasok számának drasztikus csökkenése miatt van szükség.

Jelentősen csökkent az utasok száma az elmúlt években a mosonmagyaróvári helyi buszjáratokon. Az önkormányzattal kötött szerződés értelmében a Kisalföld Volán Zrt. a menetrendi javaslat és a teljesítményterv megalapozása érdekében utasszámlálást végzett. A felmérések alapján a helyi buszokat igénybe vevők száma igen alacsony, 10 százalék körüli a kihasználtság. Munkanapokon alig 2500 utast szállítanak a helyi buszok, míg munkaszüneti napokon átlagosan ötszázat.

Az elmúlt évben feleannyi jegyet váltottak az utasok, mint 2002-ben, az összvonalas bérlettel rendelkezők száma 58, míg a tanuló- és nyugdíjasbérleteseké 26 százalékkal esett vissza. Emiatt a helyi közösségi közlekedést jelenlegi formájában csak veszteséggel tudja működtetni a Kisalföld Volán Zrt.

Az önkormányzat és a szolgáltató társaság is egyetértettek abban, hogy a helyi közösségi közlekedés rendszerének átszervezése szükséges. Ennek érdekében a képviselő-testület még júniusi ülésén döntött egy munkacsoport létrehozásáról. Az egyeztetések eredményeként a Kisalföld Volán Zrt. mára elkészítette javaslatát a helyi közösségi közlekedés átszervezésére. A munkacsoport tagjai egyetértettek abban, hogy a helyi és helyközi járatok jelenleginél nagyobb integrációja jelenthet megoldást. A helyi járatok vonalán a helyközi buszok közlekednének tovább helyi járatokként a végállomásig.

Autóbusz-közlekedés: A járatok racionalizálására van szükség.
Autóbusz-közlekedés: A járatok racionalizálására van szükség.

A javaslat szerint a járatok útvonalának átszervezésével két vonal megszüntethető anélkül, hogy bármely városrész ellátatlan maradna. Így megszűnhetnek a párhuzamosságok, a társaság kevesebb járművel tudná biztosítani a megfelelő szintű szolgáltatást. A járatok összehangolása jelentős költségcsökkenést eredményezhet.

A Kisalföld Volán Zrt. a munkacsoport javaslatainak figyelembevételével készítette el a következő évi menetrend tervezetét. Eszerint az 1-es vonalon közlekedő helyközi járatok váltanák ki a helyi buszok nagy részét. Tiszta helyi járat csak akkor közlekedne, amikor nincsenek helyközi buszok, illetve az utasszám ezt indokolja. A 2-es vonalon a járatok azokban az időpontokban közlekednének, amikor az érkező és induló vonatoknál az utasszám ezt igényli. Emellett ez a vonal le is rövidülne, a végállomásról indulva nem térne be a Cseresznyés utca felé.

A menetrendtervezetben e járat esetében két útvonalváltozat is szerepel az Aranyossziget utcát övező városrész nagyobb fokú bekapcsolása miatt. A 3-as vonalat a kimlei, lébényi és győri járatokkal bővítenék ki. Az 5-ös vonalat pedig a rajkai, dunakiliti és szigetközi járatok váltanák ki. A 4-es és 6-os számú járatokat teljesen megszüntetnék, helyettük a végállomáson a műszakokra és műszakokról csatlakozó járatok mennének az ipartelepi üzemekig. A diákok szállítását ˝diákjárat˝ jelzéssel biztosítanák igény szerint a gimnáziumhoz, illetve a Halászi úti lakótelepről a majoroki, a Móra- és a mosoni iskolák felé.

A helyi közösségi közlekedés jövőbeli finanszírozásáról további egyeztetéseket követően döntenek, ám az önkormányzat már az eddigi tárgyalásokon is kinyilvánította, hogy pénzügyi lehetőségei nem teszik lehetővé az éves támogatás növelését. A menetrendtervezetet és a helyi buszközlekedés felülvizsgálatának eredményét csütörtöki ülésén tárgyalja a képviselő-testület.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. Kenobi28 2009. október 28. 13:32
    „Üres buszok ne közlekedjenek, mert még drágább lesz a jegy.
    A diákjáratokért pedig nem kell aggódni, nem a tömött buszjáratokat szüntetik meg.
    Szerintem amennyire lehet igazodnak a buszok a vonatinduláshoz, de mégsem lehet kiírni a menetrendbe hogy "indulás a győrből érkező vonat érkezésekor".”
  • 22. mbukovics 2009. október 27. 16:50
    „@geemaister,

    én is a tündérfátyol utcában szálltam le négy éven keresztül, és tényleg bosszantó volt naponta végignézni a várost az ötössel - pont ezért azt csináltam, hogy felszálltam a négyesre és elmentem vele a városházáig (ez asszem 5 perc volt összesen, mert senki nem szállt fel rá közben), onnan pedig elgyalogoltam a tündérfátyolig - ez a tripem gyaloglással és buszozással együtt 15, max. 20 percembe került

    @mlac,

    hát bizony én sem egyszer tapasztaltam, hogy pont akkor hajtott el a busz, amikor az aluljáróból felértek az emberek, és nemegyszer láttam röhögve integetni feléjük a sofőrt. normálisan össze kell hangolni a máv- és a volán menetrendjét. felőlem járjon kevesebb busz, de ami jár, azzal ne kelljen negyven perceket várni a vasútállomás várójában a vonatra (mert 5-ös busszal ugye akár az 50 perc várakozási idő is előfordul)”
  • 21. invektus 2009. október 23. 17:07
    „HA A BUSZOK ÉS A VONATOK ÖSSZELENÉNEK HANGOLVA
    MOST NEM LENNE EZ

    mert ki az a ökör aki felszál egy olyan vonatra ami lekési a buszt
    vagy olyan vonatra ami elöbb ér be a buszindulástol számitott 2 órával

    ugyan ez vonatkozik a buszokra”
  • 20. rivotril2mg 2009. október 23. 08:27
    „amíg 2 buszjegy árán elmegyek taxival is addig nem fogok buszozni,ha 3an utazunk még olcsóbb is a taxi, ha jól bele gondolok azóta romlott meg a buszok forgalma amióta bejött a nábob taxi, és azóta egyre több taxi van és versengenek egymással, most van még egy új, 500 forint városon belül bárhová mész.Meg hát a sok 0 forintal kihozható suzukit még egy sima átlag munkanélküli is kihoz, nincs szükség tömegközlekedésre.”
  • 19. RickCartman 2009. október 22. 23:38
    „17.Ritaaa
    teljesen igazad van,ugyanúgy furcsán számolnak, mint a vonatoknál, csak fordítva,ott összeszámolják az összes vasutast,aki arra járt életében egyszer, és sírnak, hogy ne szüntessék meg a vonalat,mert "milyen sokan utaznak".
    Itt meg megszámolták július elején, meg egyszer augusztus közepén a buszon utazókat, és öntik ki a gyereket a fürdővízzel együtt.
    Nagy összegű fogadásom lenne rá(bár úriember biztosra nem fogad),hogy a döntéshozók soha életükben nem utaztak helyi járatos autóbuszon,főleg nem iskolai napon, reggel 7.25,7.30 körül.
    Valamint nem csodálkoztak a vasútállomásra megérkezve,hogy ebben a városban vajon nem lakik senki, mert másfél(!)órát kellene ott ácsorogni, hogy helyi járattal a városba eljusson valaki,ők saját(nagy)autókkal járnak,az "utas"pedig jobban jár, ha gyalog jár, legalább nincs vele gond.”
  • 18. pancser 2009. október 22. 23:36
    „Szerintem, ha nincs utas járat se legyen, ez így logikus. Viszont a komondottan diákjáratokat helyeslem. Nem tudom miért kell megint fanyalogni. a város nem visszafelé fejlődik, hanem előre a szgk-ik irányába. Ez a trend világszerte, ahol erre lehetőség van. Mmóvár pedig ilyen, lapos hely van bőven, inkább az autó mint a busz. Még a H1N1vírus is nehezebben terjed ha kevesebbenj utaznak buszon.”
  • 17. Ritaaa 2009. október 22. 18:27
    „Engem is érzékenyen érint a járatmegszüntetés:(. Gimnazista vagyok, busszal közlekedem Mosonból. Reggelente a 4-es vonal diákjáratot használom, mert ahhoz lakom a legközelebb. Annyian vannak ilyenkor a buszon, hogy alig férünk fel rá (főleg télen)-nem is említem, hogy nap végén 2, ill. 3óra körül szintén megtelik a busz a giminél és a máshol felszálló utasoknak bizony küzdeni kell a helyért.
    Az meg egy nagyon rosszul sikerült "tréfa", hogy nyár közepén készítenek felmérést az utaslétszámról, amikor aki teheti kerékpározik és a diákok sem utaznak. Felháborító, hogy azok döntenek ebben a témában, akik nap mint nap autóval furikáznak a városba, és egyáltalán nincsenek tisztában a helyzettel.
    Nagyon remélem, hogy ezt még átgondolják és reggelente nem fog plusz negyedórámba kerülni, hogy legalább a buszmegállóig eljussak.”
  • 16. permanganat 2009. október 22. 17:42
    „Nem ide tartozik szervesen, de további poén, hogy ami az interneten www.kisalfoldvolan.hu menetrendtájékoztatás van, néhol mások az indulási idök mint a városban kihelyezett táblákon...ez nem tünik fel senkinek ?”
  • 15. Griffin 2009. október 22. 13:08
    „ja, hát akinek futja kocsira, az könnyen beszél...de állomásra lejutni?gyalog, igen, szélben, hidegben!Tescohoz kijutni, olcsón nagybevásárlást csinálni?gyalog, igen, 20 kilót cipelve hazáig..bár, ha félretenném a bérletpénzt,néhány év alatt egy lepukkadt suzukit vehetnék az árán, és akkor én is beírnék a kisalfoldbe, hogy szüntessék meg a buszokat.
    tessék már néha kitekinteni a fűtött gépkocsik világából,vagy legalább elolvasni az önkormányzatra vonatkozó rendeletet,mit is ír elő a közösségi közlekedés biztosításáról!”
  • 14. permanganat 2009. október 22. 11:46
    „Hát nem sok változna.”
  • 13. mlac 2009. október 21. 21:13
    „12-höz csatlakozva:
    Meg az egész KV Zrt-t is!”
  • 12. bika07 2009. október 21. 19:55
    „Nyugodtan meg lehetne szüntetni a fele járatot”
  • 11. bandita71 2009. október 21. 19:18
    „CSODÁLKOZNAK,HOGY NINCS UTAS?ÉN HELYKÖZI JÁRATON UTAZOK NAP MINT NAP,DOLGOZNI JÁROK TÖBB MINT 10000FT A HAVI BÉRLETEM DE SAJNOS HÉTVÉGÉRE NEM ÉRVÉNYES MERT NINCS BUSZ AMIVEL TUDNÉK MENNI DOLGOZNI!ALÁÍRÁST IS GYÜJTÖTTEK EZ VÉGETT DE A CÉG FIGYELEMBE SEM VETTE!JA ÉS PERSZE NEM ÉN VAGYOK AZ EGYEDÜLI AKI HÉTVÉGÉN IS JÁR DOLGOZNI!”
  • 10. mlac 2009. október 21. 19:17
    „Nem egyszer tapasztaltam, hogy a vasútról a busz üresen hajtott el akkor, amikor az utasok az aluljáróból éppen felértek!
    Rendszámot felírtam, jelentettem Rémai úrnak! Nem hitt nekem, kiröhögött!
    Nem baj , én tudom, hogy a fejétől bűzlik ez az egész cég és mindenért a várost teszik felelőssé, bebújva a "szakmaiságuk" mögé, de egyébbként az idő elszállt, ők meg ott maradtak, 30 évvel ezelőtt!
    Ő szerintük az a megoldás, ha visszafejlesztünk és leszoktatjuk a maeadék utast is a buszról!
    Ez van!”
  • 9. állandóutas 2009. október 21. 18:50
    „geemaister
    És a sofőrnek szerinted honnét kellene tudnia hogy a vonat 5 vagy éppen 15 percet fog késni? Neki is kötött menetrendje van, lehet az a 3 ember aki időben a buszon ül, sietne a végállomásra valamelyik vidéki buszra. Ők késsék le a vonat miatt? A menetrend összehangolással lehet vannak gondok, de erről nem a sofőrök tehetnek.
    Vonatkésésnél a Mávnál kell reklamálni. A vonat se vár, ha véletlenül késik egy busz.”
  • 8. geemaister 2009. október 21. 18:06
    „Kevés az utas? Többször volt rá példa, amikor a vonat késett 5 percet és a busz nem bírt várni inkább elindult a 3 utassal, és így a nagy többség nem tudott haza menni. Bezzeg amikor a buszsofőr késik 5 percet mert nem futott még ki a kávé neki, akkor persze jön az, hogy "ráérünk ráérünk". Az 5-ös busz az a legrosszabb, igazi városnéző busz. Nekem például 25 perc mire állomástól a tündérfátyolig el visz. Jah és akkor még a köztemetőhöz ki se ment. 25 perc alatt Győrbe leérek a vonattal. Ebből látszik "valami büfészakos", vagy "apuci szerez nekem állást" emberek tervezik a menetrendet. Emberek gondolkodjatok józan paraszti ésszel!”
  • 7. állandóutas 2009. október 21. 16:38
    „Ja, és ha télen pl a Győrből érkező busz késik 20 percet, akkor az az egyes járat kimarad????”
  • 6. csypet4 2009. október 21. 15:48
    „Felháborító, amit művelnek! Azt akarják, hogy helyközi járatra szálljanak az utasok, a sofőrök viszont épp az ellenkezőjét mondják. Én is próbáltam már úgy felszállni járatra, de nem engedték. Nem beszélve arról, hogy nem igazodnak a járatok a vonat menetrendjéhez. Sokat kell várakozni és a jegy sem olcsó. Számtalanszor kénytelen vagyok a fél várost átkutyagolni ez miatt. Szégyen, hogy hova "fejlődünk"!!!!”
  • 5. állandóutas 2009. október 21. 14:42
    „Most is van nem egy olyan helyközi járat, aminek a városba érve a helyi járat szerepét is el kellene látni, csak a tisztelt sofőrurak, hogy ne legyen sok az utas rendszerint "elfelejtik" kitenni a városi táblát. Nem egyszer maradtam így a megállóba, hogy az orrom elött ment el, majd később kiderült az volt az 1-es. De ha csak simán egy vidékire szállok fel, mondván úgyis megáll a városközpontba, akkor bezzeg tud morogni hogy miért nem városival jövök. Talán ezekre is oda kellene figyelni.”
  • 4. akela4 2009. október 21. 14:03
    „Azt hiszem ehez a lerágott csonthoz már a kutya se szól hozzá elégedetten!
    Már a volán központi állomásának indokolatlan áthelyezése óta csak romlott folyamatosan a helyzet és jelenleg már azt hiszem, régen előjelet váltott a fejlődés, csak az illetékesek vannak megelégedve, gondolom a fizetésükkel, meg a prémiumukkal. Az utas meg nagyivben ...... és menjen gyalog, vagy taxival, mert már két személynek úgyis olcsóbb, mint a vonaljegy és kevesebbet is kell rá várni!”
23 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

˝Színes őszi levelek˝

Jelmondatának megfelelően az őszi levelek színeihez hasonló, változatos programokkal várja az… Tovább olvasom