Kisalföld logö

2017. 08. 23. szerda - Bence 14°C | 23°C Még több cikk.

Két éven belül lezárják a halászi hidat

Közel tizenkét éve egy rönkszállító teherautó leszakította a halászi hidat. A helyére beállított egysávos szerkezetet ideiglenesnek szánták, ám a tervek elkészülte ellenére azóta sem jutott pénz újra.
Mosoni-Duna-híd: A helyiek és Szigetköz közlekedését is súlyosan érintené, ha lezárnák a halászi hidat.
A megyei közútkezelő szerint mára olyan rossz lett a műtárgy állapota, hogy legkésőbb két év múlva le kell zárni. „ Láttam, hogy jön a Kamaz, elég jól »megereszkedett«. Gondolatban meg is fordult bennem, hogy ebből még baj lehet, még a végén a daru gémje a pillérekbe akad. Aztán csak nagy csattanás hallatszott, a kocsi fölágaskodott, a híd meg zutty, le a vízbe." Mindezt Árvai Zoltán mesélte el a Kisalföldnek tizenkét évvel ezelőtt, aki szemtanúja volt Halászin a Mosoni-Duna-híd leszakadásának.

Több százmilliós kár

A Kisbabotról Mosonmagyaróvárra tartó teherautó sofőrje könnyebb sérülésekkel megúszta az esetet, ám több százmilliós kárt okozott: az átkelőt nem lehetett újjáépíteni. Az elszállított roncsok helyébe került szerkezetre egy alföldi vasútállomáson bukkantak rá, amit ideiglenes jelleggel még abban az évben felállítottak. A három és fél méter széles, egy nyomsávos hidat – mely kerékpárúttal is kibővült – mindössze két évre tervezték, s felállításának költségeit a biztosító és az illetékes minisztérium állta.

A település rendezési terve több mint tíz éve tartalmazza az újjáépítést, a tervek elkészültek egy elkerülőútra is. Pénz azonban azóta sincs megépítésére. Pedig a Győr-Moson-Sopron Megyei Állami Közútkezelő Kht. kezelésében lévő híd már nagyon rossz állapotban van. Szirányi Ákos ügyvezető igazgató szerint két év múlva le kell zárni.

Ez csak tartalék

– A tavalyi terheléses vizsgálatunk során kiderült, hogy legfeljebb még két évig bírja a jelenlegi szerkezet a közlekedés okozta terhelést – kezdte az igazgató. – Tizenkét éve ideiglenesen, mindössze két évre tervezték a felállítását. Ez tartalék híd, mely több mint ötvenéves. Amikor a második világháborúban a Margit híd pesti hídfőjét lebombázták, ezt az eredetileg villamosközlekedőt emelték a helyére. 1992-ben gyorsan kellett cselekedni, s ez volt talán az egyetlen ideillő szerkezet. Azaz, ez sem teljesen, ugyanis sajnos egy kicsivel rövidebb a kelleténél, s most ez is gondot jelent a terheléses vizsgálatokkor: a hídfők terhelése nem mutat ideális értékeket.

Balesetveszélyes

– Tíz éve kérjük az illetékes minisztériumot, ám az eltelt egy évtized alatt még nem jutott pénz az új szerkezetre. Idén ismét elvégeztetjük a terheléses vizsgálatot. Az azonban szinte biztos, hogy két év múlva le kell zárni a hidat, mert balesetveszélyes. A kerékpáros- és gyalogosközlekedés minden bizonnyal zavartalan marad, esetleg a gépkocsik forgalomkorlátozása enyhíthet a gondokon. A lezárás esetén – hacsak nem sikerül felépíteni az új átkelőt – hamarosan csak kerülővel közlekedhetnek majd a Halászi felé tartók – mondta Szirányi Ákos.

Elutasított igény

Majthényi Tamás, Halászi polgármestere a Kisalföld érdeklődésére elmondta: a helyiek és Szigetköz közlekedését súlyosan érintené, ha lezárnák a halászi hidat.
A polgármester tavaly érdeklődött az illetékes minisztériumnál a felállítandó szerkezet sorsa felől. Akkor azt a választ kapta, érdeklődjön a megyei közútkezelőnél, mert nekik most nincs pénzük az új műtárgy megépítésére.

Eddig karbantartották

A Mosoni-Duna fölött átívelő ideiglenes hídon az elmúlt évek alatt folyamatosan elvégezték a karbantartási munkálatokat. A kerékpárutat többször kellett biztonságosabbá tenni, a híd elválasztókorlátjának is leszakadt egy-egy darabja. Emellett a hossz- és kereszttartókat is kicserélték már, valamint az acélszerkezet korrózióvédelmére is szükség volt.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A szlovákok is rekreációs lehetőséget keresnek

A pozsonyi városfejlesztési tervek összefüggnek az osztrákok által tervezett hármas határ menti… Tovább olvasom