Kisalföld logö

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 22°C | 31°C Még több cikk.

Járatonként tíz utassal már nem veszteséges a busz

Mosonmagyaróvár - Több probléma is felmerült a helyi buszjáratokkal a tavaly decemberi változtatás óta az önkormányzat szerint.

Muráncsik László képviselő úgy véli: a legnagyobb gond, hogy 2012-ig köti a várost a hat éve aláírt szerződés.

Amint arról már több ízben beszámoltunk, egy önkormányzati bizottság a Kisalföld Volánnal karöltve még az elmúlt évben új menetrend- és tarifajavaslatokat dolgozott ki a mosonmagyaróvári tömegközlekedés átszervezése okán. Erre azért volt szükség, mert az utóbbi években drasztikusan visszaesett az utasok száma. A menetrendben és a járatok útvonalában decemberben lépett életbe a változás, az önkormányzat azonban csak azzal a feltétellel fogadta el a módosítást, hogy néhány hónap tapasztalatai után felülvizsgálják a helyi buszközlekedést.

A felülvizsgálatra azért is szükség van, mert módosítani kell a menetrendet a halászi híd átadását követően. Ezenkívül csak közvetlenül a decemberi változás előtt derült ki, hogy szinte minden nemzetközi vonat megáll a mosonmagyaróvári állomáson, ezekhez pedig buszt kell biztosítani – mondja Muráncsik László képviselő, aki az önkormányzatot képviseli a tömegközlekedés felülvizsgálatára létrehozott bizottságban. A képviselő elmondta: az elmúlt időszak utasszámlálásából kiderült, hogy igény van a vasútállomásra, illetve az onnan induló buszokra. Valóban vannak olyan járatok, amelyekre csupán négy-öt utas száll fel az állomásnál, ám ez nem jelenti azt, hogy a teljes útvonalán ne lenne megfelelő a kihasználtság. Muráncsik László kiemelte: a jelenlegi kilométerdíjakat alapul véve, amennyiben egy járatot legalább tíz fizető utas igénybe vesz, már nem lehet veszteséges a működtetése.

Autó autó hátán – A vasútállomáson várakozó kocsik sokasága bizonyítja, hogy problémák vannak a tömegközlekedési kapcsolattal.
Autó autó hátán – A vasútállomáson várakozó kocsik sokasága bizonyítja, hogy problémák vannak a tömegközlekedési kapcsolattal.

Az elmúlt néhány hónap tapasztalatai bizonyították, hogy szükség van a diákjáratokra a Halászi úti lakótelepen és az Aranyossziget utcában, itt száll fel a legtöbb utas. Ugyanakkor az is nyilvánvalóvá vált, hogy az 5-ös járat szinte teljesen kihasználatlan.

Valóban vannak olyan járatok, amelyekre csupán négy-öt utas száll fel, ám ez nem jelenti azt, hogy a teljes útvonalán ne lenne megfelelő a kihasználtság - mondta Muráncsik László.
A képviselő szerint számos újabb probléma merült fel az elmúlt hónapokban. Így például több olyan járatot is működtet a társaság, amit az önkormányzat nem rendelt meg. Ezek költségeit nyilván nem is fogja kifizetni a város. Rengeteg panasz érkezett amiatt, hogy a vasútállomásról induló buszok nem várják meg a vonatról leszállókat. Ez csupán néhány esetben a menetrend hibája – amit korrigálni fognak –, ám többségében a sofőrök hozzáállásán múlik. A vasútállomásra érkező reggel fél 8-as járat menetidejét vélhetően rosszul számolták ki, emiatt a Haller-iskolába járók rendre elkésnek. Más diákjáratokon pedig nem helyezték ki az utastájékoztató táblákat, így sokan nem tudták, hogy felszállhatnak-e a buszra. A beérkezett panaszokat az önkormányzat továbbította a társaságnak. A járatok és a menetrend ügyében jövő héten újabb egyeztetést tartanak, ezt követően döntenek majd a változtatásokról.

Muráncsik László hangsúlyozta: mindent megtesznek, hogy a szerződésben foglaltakat pontról pontra betartassák a Volánnal. A képviselő szerint a helyi közösségi közlekedésről kötött szerződés aláírása a város elleni bűntett volt. Annak egyetlen pontja sem szolgálja a város, illetve az utasok érdekeit. A szerződést még 2004-ben írta alá az akkori városvezetés, s a megállapodás 2012 végéig köti az önkormányzatot. 

Olvasóink írták

  • 7. RickCartman 2010. március 19. 20:46
    „3.tökmindegy: észosztás lesz, figyelj: 46 hozzászólás az általad megjegyzettek összege. Az én hozzászólásom pedig:
    "vagy száz kommenttel zajlott vita erről " volt, és nem több százról. Klasszikusokat idézni csak pontosan szabad.
    Pontosságod kifogásolható, átadom az észosztás szerepét, hallgatunk sóvárogva!
    Tök jó a város tömegközlekedése, különösen az autósok szemével...igazatok van, Volánt-védők, csak így tovább, brávó, brávó!!!”
  • 6. SiLa 2010. március 19. 19:46
    „Sokak szerint az a cél, hogy a tömegközlekedésből kiszorítani a Volánt, és helyette beengedni a maszek buszos vállalkozókat. Ha a veritaszos buszokat nézem, szomorú sors vár a tömegközlekedőkre!”
  • 5. Abrafax 2010. március 19. 13:16
    „"Muráncsik úrnak halvány elképzelése sincs, mennyibe kerül egy buszt üzemeltetni."
    Hiszen fuvarozó, honnan is tudná, mennyibe kerül a gázolaj és az üzemeltetési költség?”
  • 4. embertelen 2010. március 19. 09:32
    „Teljesen igaza van "tökmindegy"-nek. Muráncsik úrnak halvány elképzelése sincs, mennyibe kerül egy buszt üzemeltetni. Azt hiszi, hogy mivel ő sofőr, már ért is egy közlekedési vállalat költségalakulásához is.Tipikusan az az eset, amikor valaki még azt sem tudja, hogy mit nem tud. Tekintettel arra, hogy Muráncsik László fideszes képviselőről, a pornókirályról van szó, jobban tenné, ha ennél a tevékenységnél maradna. Mindenki figyelmébe ajánlom:
    http://www.kisalfold.hu/mosonmagyarovari_hirek/kepviselo_a_porno-oldalon/2037232/”
  • 3. tökmindegy 2010. március 19. 08:50
    „Cartman : a tavalyi cikkek hozzászólóinak száma 10, 6, 22, 4, 14. Ez lenne a több száz?
    Muráncsik úrnak halvány elképzelése sincs, mennyibe kerül egy buszt üzemeltetni. Több tízmilliós beszerzési költség, rendszeres karbantartás és adók, személyzet bére és közterhei, 310 ft-os gázolaj. Ennek ellenére a cégnek a képviselővel ellentétben nincs köztartozása.
    Nem a Volánt védem, csak bosszant, hogy hozzá nem értő osztja az észt.”
  • 2. RickCartman 2010. március 18. 21:14
    „"Mosonmagyaróvár - Több probléma is felmerült a helyi buszjáratokkal a tavaly decemberi változtatás óta az önkormányzat szerint."
    Tavaly vagy száz kommenttel zajlott vita erről itt, ezen az oldalon. Tessék mondani, azt az illetékesek még véletlenül sem olvasgatták? Pedig valódi utasok írtak hozzászólást, nem íróasztal mögött szórakozó fejesek! Talán ha figyeltek volna az utasok véleményére, most nem kellene újra ezt a csontot rágni. Tessék mondani: mennyibe is kerülnek ezek az össze-vissza változtatások nekünk?”
  • 1. Giant_Heart 2010. március 18. 20:04
    „Pedig igen is vannak rendes buszsofőrök. Rendszeresen járok csúcsidőben busszal, és mindig igyekszem átszállni a vidékiről egy másikra, ami bevisz a városba és hiába látja a buszsofőr, hogy lobogtatom a bérletemet, mégis megvár.
    A számozás tényleg sokszor elmarad, de ha értelmesen szólok a buszsofőrhöz, akkor megmondja, hogy hova megy. Elég sok paraszttal találkoznak, úgyhogy nem csodálom, ha mogorvák.
    A kihasználatlanság meg a rohanó világ miatt van. Még 3500 Ft sincs egy felnőtt bérlet, csak az emberek inkább a kényelmesebb megoldást választják és autóval járnak.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Biotermékekről tanácskoznak a hétvégén

Országos biokultúra-találkozót szervez szombaton a Magyar Biokultúra Szövetség a… Tovább olvasom