Kisalföld logö

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 4°C | 13°C Még több cikk.

Intézménynek kell tekinteni a Futurát

„Kultúra, közösség, kommunikáció, szórakoztatás." E négyes jegyében és megnövekedett feladatokkal működik az idei évtől a Flesch Nonprofit Kft.
Teljesen új felállásban és megnövekedett feladatokkal kezdte az idei évet a Flesch kft. – Úgynevezett divizionális szervezeti formában működik a nonprofit társaság, külön egységként a kulturális központ és a Fehér Ló Közösségi Ház, a Futura, a városi nagyrendezvények, illetve a városi pályázati kommunikáció – mondta Csiszár Péter ügyvezető. „Kultúra, közösség, kommunikáció, szórakoztatás.

Ezek jegyében végzi tevékenységét a társaság" – tette hozzá.Csiszár Péter elmondta: a 2013-as volt az első teljes év a Futura működésében, így mára valós képet kaptak a létesítményről. Bebizonyosodott, hogy mint a pályázatban elképzelt nyereséges turisztikai vállalkozás nem állja meg a helyét. A jövőben városi intézményként kell tekinteni a létesítményre.

A jelenlegi helyzetben nincs lehetőség nagyobb látogatószám elérésére. Ez egyébként a turizmus területén országos probléma. Az ügyvezető kiemelte: az elmúlt egyéves működés tapasztalatai alapján számos olyan következtetést le tudnak vonni, amivel a jövőben megtakarításokat érhetnek el. Ezek közül a legfontosabb a szezonalitás. A nyári turisztikai, illetve az iskolai osztálykirándulások időszakában erős a látogatottság.

Közel negyvenezer látogatója volt 2013-ban a Futurának, kevesebb a pályázatban tervezettnél.
Közel negyvenezer látogatója volt 2013-ban a Futurának, kevesebb a pályázatban tervezettnél.

Ilyenkor akadtak olyan napok, amikor telt ház volt és csoportokat kellett visszamondani, más időpontra átszervezni. Ugyanakkor ezen időszakon kívül a tervezettnél lényegesen kevesebben keresték fel a létesítményt. Éppen ezért úgy döntöttek, hogy szezonon kívül – októbertől áprilisig – szezonális nyitva tartással működik a Futura.

Jelenleg is a hét négy napján tart csak nyitva az élményközpont. Ettől az intézkedéstől lényeges költségmegtakarítást várnak. Csiszár Péter hozzátette: közel 40 ezer látogatója volt tavaly az élményközpontnak. Örvendetes, hogy egyre nagyobb az érdeklődés Szlovákiából is, számos iskolai csoport és család érkezett a határ túloldaláról.

Az eddigi tapasztalatok alapján a jövőben még hatékonyabban tudják működtetni a létesítményt. Pályázati támogatásból pedig további fejlesztéseket végeznek, új játékokat szereznek be 2014-ben.Az ügyvezető elmondta: nagy feladat volt tavaly a városi rendezvények megszervezése és lebonyolítása. Összességében több mint húsz városi programot szerveztek.

Ezek közül a legnagyobb az augusztusi Szent István Napok volt, amire több mint húszezren látogattak el. A Flesch mára a térség legnagyobb rendezvényszervező cégévé vált. A társaság emellett több mint húsz pályázati támogatással megvalósult beruházás nyilvánosságát bonyolította.A 2014-es év tervei közül Csiszár Péter ügyvezető kiemelte a kulturális központ fennállásának harmincéves jubileumát.

A Flesch 30 programsorozat az egész évet végigkíséri majd. Ennek keretében harminc magas színvonalú rendezvénnyel ünneplik meg a jubileumot.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pillanatfelvételek: helytörténet, városegyesítés és világháború

Számos új kezdeményezés, program és érdekes kiállítások. Ilyen volt a Hansági Múzeum elmúlt éve. Tovább olvasom