Kisalföld logö

2017. 10. 23. hétfő - Gyöngyi 8°C | 11°C Még több cikk.

Hitelfelvétel helyett elvesztette pénzét

Két és fél millió forintot szeretett volna felvenni egy erzsébetpusztai férfi tartozásai rendezésére, a megkeresett pénzügyi szolgáltató kft.-nek ezért egy száznegyvenezer forintos regisztrációs díjat kellett befizetnie. Azóta állítása szerint nemhogy hitelét nem kapta meg, de a saját befizetését sem, sőt, a cég ügyintézőjének is nyoma veszett.
Az erzsébetpusztai Bendó Imre kereste meg szerkesztőségünket panaszával. Abban reménykedik, hogy a nyilvánosság erejével élve sorstársakat talál, és együtt képesek lesznek pénzük visszaszerzésére. De kezdjük az elején a történetet...

– Egy újsághirdetés alapján két és fél millió forint hitelt szerettünk volna fölvenni egy pénzügyi szolgáltató kft.-től tartozásaink rendezésére. Múlt év szeptemberében kötöttük meg a szerződést Budapesten. Ekkor regisztrációs díjat kellett befizetni, ami száznegyvenezer forint volt. Amikor ezt a díjat befizettük, azt mondta az ügyintéző, hogy már elbírálták a hitelünket, megkapjuk a pénzt október 15-ig – kezdi a történet ecsetelését a pórul járt férfi. Mindeközben türelmesen várták az igényelt összeget, közben még a következő havi részletről is megérkezett a befizetési csekk.

– Többször érdeklődtünk, hogy mikor utalják a pénzt. Az egyik nap az ügyintéző azt mondta, hogy mondjuk fel a szerződést, mert nem kapjuk meg a pénzt. Értetlenül álltunk a dolog előtt, hogy miért jó a kft.-nek, ha felmondjuk a hitelt. Így reméltük, hogy a regisztrációs díjat visszakapjuk, de sajnos ez nem így történt – panaszolja Imre. Amikor megkérdezték, hogy miért nem jár vissza a befizetett pénzük, azt mondták, a szerződésben le van írva, hogy a következő elbírálásig lehet felmondani a szerződést. A férfi állítása szerint ezt az időpontot velük nem közölték, nem tudtak róla.

– Úgy gondoljuk, hogy a kft. így tartja fönn magát, hogy az ügyfelek befizetik a pénzt, és vagy kapnak hitelt, vagy nem. Ilyen módon minket becsaptak. A rendőrségen csalás ügyében feljelentést tettünk, de azt elutasították. A fogyasztóvédelmet is megkerestük, ott javasolták, hogy „ügyfél-félretájékoztatás” jogcímén indítsunk polgári peres eljárást. Ezért a bírósághoz fordulunk, bepereljük a kft.-t, mert az ügyintéző félrevezetett minket. Ügyvédünk azt javasolta, hogy ha vannak olyan személyek, akikkel hasonló eset történt és vállalják a bírósági ügyet, kérjük meg őket, jelentkezzenek – szögezte le a bajba jutott férfi. A jogász állítása szerint ugyanis csak csoportosan van esélyük a pénzük visszaszerzésére. – Szeretnénk, ha mások nem kerülnének ebbe a helyzetbe – tette hozzá Bendó Imre, aki arra számít, hogy a Kisalföld olvasói között talál hasonlóan járt személyeket: a 06-20/976-3677-es telefonszámon hívható esténként 6 órától.
Amikor megkérdezték, hogy miért nem jár vissza a befizetett pénzük, azt mondták, hogy a szerződésben le van írva, hogy a következő elbírálásig lehet felmondani a szerződést.

Olvasóink írták

  • 4. CsabaKiraly 2011. június 12. 06:56
    „Contar, gondolom 130 ezer forinter :))
    Aki ilyenek bedol azt nem sajnalom. Elofizetesi dij egy kolcsonert? Normalis ez a szivar?”
  • 3. janika 2011. június 12. 05:57
    „A sajtó ott és azt ír meg , amit ép engedélyeznek neki!”
  • 2. Contar 2011. június 09. 08:53
    „Aki meg tudja mondani, hogy ennek a cikknek mi köze van Mosonmagyaróvárhoz, annak elintézek egy hitelkérelmet!”
  • 1. Goldmund 2011. június 07. 13:26
    „Sajnálom a pórul járt embereket.
    De: hitelt fölvenni tartozás "rendezésére"? Ha a meglévő hitelt nem tudják fizetni, ezt az újat miből tudnák?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szigetköz napja

Szigetköz napja – ezzel a címmel szervezett programsorozatot a Szigetköz Turizmusáért… Tovább olvasom