Kisalföld logö

2018. 02. 19. hétfő - Zsuzsanna -5°C | 4°C Még több cikk.

Hídépítések és körgyűrű

Számos fejlesztést önerőből kíván megvalósítani az önkormányzat az elkövetkezendő öt évben. Emellett nagyobb léptékű beruházások is szerepelnek a város most elfogadott, 2019-ig szóló gazdasági programjában.
Legutóbbi ülésén fogadta el a képviselő-testület az önkormányzat 2019-ig szóló gazdasági programját. Ebben az elérendő célok között megfogalmazták a város térségi szerepének növelését, a migrációban rejlő fejlődési lehetőségek kiaknázását és a városfejlesztési elképzelések maradéktalan teljesítését.

Ebben a programban is szerepel a várost északról elkerülő körgyűrű. Ennek teljes megvalósítása mintegy 14 kilométer út mellett két Mosoni-Duna-, egy Lajta-híd és két vasúti felüljáró építésével jár. Ez nyilván meghaladja a város erejét, tervszinten mégis meg kell tartani, megvalósítását pedig állami forrásokkal megoldani. Elemzése szerint ugyanis a körgyűrű kiépítése nélkül a város közlekedési rendszere a 2020-as évek közepére összeomolhat.

A program készítői úgy számolnak, hogy mintegy kétmilliárd forint uniós támogatás érkezhet Mosonmagyaróvárra ebben a ciklusban. A tervezet részletesen taglalja az önkormányzat által saját forrásból megvalósítandó fejlesztéseket. Így például a lakóutak építését, amire évente 100 milliós keretösszeget biztosítanak. Folytatni kívánják a meglévő, aszfaltozott gyűjtő- és lakóterületi utak rekonstrukcióját évi 150 millióból. A tervek közt szerepel a járdák felújítása, a Jókai utcai Malom-ági Lajta-híd felújítása, a Gyári út korszerűsítése, a Kiserdő utcai Lajta-híd második sávval bővítése, a Linhardt György utca folytatásában Malom-ági Lajta közúti híd építése, kerékpárút-hálózat bővítése.

A programban nagy feladatként jelölték meg Magyaróvár történeti belvárosának tehermentesítését. Ehhez szükséges a halászi út új nyomvonalának kiépítése az elkerülő gyűrűnél lévő csomópontból a Kiserdő, Erkel utcákon át az 1-es főúthoz csatlakozva. Az 1-es, 86-os és 150-es számú utak csomópontjában jelenleg hármas lámpás kereszteződés működik. Ezek helyett két körforgalmas csomóponttal a közlekedési probléma megoldható. A jelenlegi többsávos utak helyén további parkolók alakíthatók ki, enyhítve a kritikus belvárosi parkolóhelyzeten. Hosszú távon a tehermentesítő és elkerülő utak megépítésével lehetővé válik a Fő utca, valamint a Szent István király út „visszaadása” a városnak, a lakosságnak, a turizmusnak.

A tervek közt szerepel továbbá a Deák tér rendezése és a Magyar utca folytatása. A Magyar utcának mint sétálóutcának a kiterjesztése indokolt lenne a vár irányába, gyalogos- és kerékpárúttal egészen a Wittmann parkig. Teljesen újragondolnák a belvárosi zóna behajtási rendszerét, a jogosultságok felülvizsgálatával, forgalomkorlátozó oszlopok bevezetésével.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Harminc év után felújítják a művelődési házat

A Flesch Károly Kulturális Központ felújítási munkálatai június közepén kezdődnek, és október végéig tartanak. Ez idő alatt zárva lesz az intézmény. Tovább olvasom