Kisalföld logö

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 23°C Még több cikk.

˝Hazaárulás˝ az új földforgalmi törvény

A Jobbik által múlt hétre szervezett, ám végül elmaradt, földtörvény elleni tiltakozó demonstráció nyomán a következő közleményt juttatta el szerkesztőségünkbe Kopetti Tamás, a párt megyei alelnöke.
A Jobbik által múlt hétre szervezett, ám végül elmaradt, földtörvény elleni tiltakozó demonstráció nyomán a következő közleményt juttatta el szerkesztőségünkbe Kopetti Tamás, a párt megyei alelnöke: „Megdöbbenéssel értesültünk róla, hogy Győr-Moson-Sopron megye minden Fidesz–KDNP-s országgyűlési képviselője megszavazta az új földforgalmi törvényt. Ezzel a lépéssel elárulták azokat, akik bejuttatták őket a parlamentbe. (...) Azokat a megyei gazdákat, akik hittek abban, hogy a szocialisták vidékellenes kormányai után változás jöhet... Minden magyar embert is, hiszen a kampányban azt ígérték, hogy megakadályozzák a külföldiek földvásárlási lehetőségét és megállítják a nagyüzemek térhódítását. (...) Ezt nem tudjuk másként értékelni, mint minősített hazaárulásnak" – írta Kopetti.

Olvasóink írták

  • 9. zöldike 2013. július 05. 21:15
    „Pancser! Ezzel a véleményeddel tökéletesen egyetértek!”
  • 8. pancser 2013. július 04. 22:04
    „5. zöldike 2013.07.03. 21:41
    A termőföld lehető legjobb hasznosítása nemzeti érdek. Ehhez tőke és szakmai hozzáértés kell, de az sem árt, ha valaki ismeri az üzleti világ csínját-binját.
    Ha csak ez lenne a szempont, akkor nem is szabadna korlátozni a földvásárlást. Itt jön be a képbe a politika. A magyar földre vágyók ki nem állhatják az idegeneket, kivéve azokat akik már régóta közöttük élnek és befogadta őket a falu. Ez utóbbiak gyakorlatilag vásárolhatnak földet.
    Ha valaki földet vesz és nincsen mivel megművelni, akkor gyakorlatilag csak gazt fog termelni. Nekem személy szerint, az angolszász országok általános gyakorlata, a bérleti rendszer tetszik. 20 évig lehet bérleti díjat fizetni 1 ha föld árából, minden egyes ha föld ára tőkekivonás a mezőgazdaságból, onnét ahol amúgy sem dúskálnak benne.
    Ezen én nem tudok változtatni, ez itt szokás, hogy akkor jó, ha a föld a TIED amin gazdálkodsz. Banki földön ugyan úgy lehet gazdálkodni mint a sajáton 20 évig, nem adósodnál el, nincs jelzálog mert nem kell a földet kifizetni. A bérletet meg úgy szokás, hogy a betakarítás után kell fizetni, amikor van miből. Ez a korszerű módi, csakhogy ezt ebben az országban nem lehet eladni.”
  • 7. zöldike 2013. július 04. 18:23
    „Halas! A hozzászólásod megerősíti bennem Ángyán prof. igazát, amit a délelőtti és a délutáni műszakról mondott a maffiát illetően. Igen, sokan ismerik a zsebszerződések történetét, azt is, hogy ki volt, aki élen járt ezek megkötésében.
    (Én viszont arra gondoltam, a jövőben ha a magyar tulaj jegyezteti be a jelzálogjogot a földre és nem jön be a számítása, fillérekért újra a bank kaparinthatja meg).”
  • 6. halas001 2013. július 04. 14:42
    „Zöldike!
    Azt hiszem igaz a 4. re is az, amit O.v. mondott a külföldi nagykövetek előtt:
    Cca. "Ne azt figyeljék amit beszélek, hanem amit teszek....."
    A hozzászólásodhoz annyit helyesbítenék, hogy a földre 99 évre bejegyzett jelzálogok zöme nem
    a külföldi és hazai bankok számára lett bejegyezve, -hiszen a magyar bankokban olyan alacsony fedezeti hányaddal lehetett egy hektár földet jelzálogoztatni, hogy abból még kecskére sem futotta volna, -hanem a zsebszerződéses osztrák és német, holland, stb. gazdák magán kölcsöneként, amit evidens, hogy a mostani névleges tulajdonosok nem is akartak visszafizetni, hiszen az összegek azóta már külföldi bankokban parkíroznak, illetve kamatoznak.
    Mit gondolsz miért jelentenek Pl. az osztrák bankok a magyar Nav felé sok szász milliós kamatadót?
    Ha nem lenne ez hétpecsétes titokként kezelve és védve a Földhivataloknál, akkor erről a hrsz . ismeretében bárki meg is győződhetne állampolgári jogon”
  • 5. zöldike 2013. július 03. 21:41
    „Pancser! Mintha ellentmondás lenne a véleményedben: "nem tetszene", de azért megvéded a külföldiek részére biztosított földvételi jogot.
    De úgy emlékszem, Te is azok táborát erősíted, akik a nálunk milliárdokat beruházó multikat nem szívesen látják. Rájuk talán nem a magyar törvények vonatkoznak? Nem értem, az egyik esetben miért nem baj, ha külföldi a tulajdonos, míg a másikban szidjuk, hogy betették a lábukat.
    Szerinted nincs esélye annak, hogy -mivel jelzálog fedezeteként használható a föld- egy hitel bedőlése esetén megint a bankok kaszálnak jó nagyot rajtunk, mert külföldinek fogják magas áron eladni a magyar földeket? És esetleg majd az unokád éhbérért dolgozik a korábban saját földjén a piszkos kapitalista profitjáért?
    Bár abban igazad van, hogy gazt ne termeljen senki, mégis úgy emlékszem: a Fidesz a választási programjában a családi gazdálkodást helyezte előtérbe, és nem támogatta a külföldiek által történő földvásárlást.
    Mi az oka annak, hogy sokan pont azt védik, amit 3 éve elleneztek - mint Te? Hangsúlyozom: nem az MSZP szószólója kívánok lenni, én semleges vagyok, pusztán a dolog pszichológiája érdekel. Úgy érzem, a politika sokaknál, mint Nálad inkább hit, és nem a tények kérdése.”
  • 4. pancser 2013. július 03. 20:40
    „3. zöldike 2013.07.03. 14:05
    Nem tetszene, ha így lenne! Álláspontom szerint, ha a külföldi a feltételeknek megfelel miért nem vehetne szántót? Ha nemzetben gondolkodsz, nem az a legfontosabb, hogy a föld mint nem bővíthető erőforrás a lehető leggondosabb gazdára találjon? A föld művelése tőke kérdése is, akinek egy Robi kapája van az nem lehet gondos gazda, mert meghaladja képességeit még 1 ha is. Gazt ne termeljen senki! Még a magyarok között is annak a javára kell dönteni aki a megfelelő eszközzel, szakértelemmel rendelkezik!
    Az osztrák neve alatt jegyzett tulajdon, bérlemény is magyar föld marad, hiszen a magyar törvények vonatkoznak rá!”
  • 3. zöldike 2013. július 03. 14:05
    „Pancser! Igazat adok Neked, mégis lenne 2 kérdésem: 1. Te már tudod, hogy a Fidesz és Jobbik szövetségre lép majd? A hozzászólásodból ugyanis úgy tűnik. 2. Mit szóltál volna, ha bármelyik másik párt, aki éppen a hatalmat birtokolja, lehetővé tette volna külfödieknek, bankoknak stb. a földvásárlást?”
  • 2. pancser 2013. július 02. 21:40
    „Kopetti úr csak hallgasson, amint láttuk nem rúgnak errefelé labdába. Nem jó folyton hazaárulózni, láttunk már olyat, hogy akik ezt gyakran emlegették azok voltak a legnagyobb gazemberek. Kopetti gondolhatna a jövőjére, jobban tenné ha nem gyalázkodna!”
  • 1. embertelen 2013. július 02. 11:14
    „Szerintem még a hazaárulásnál is több, amit csináltak. Rárontottak saját nemzetükre!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kényeskedők Mosonmagyaróváron

A G-Team Színkör csütörtök este 6 órakor Moliére Kényeskedők című darabját mutatja be a Flesch… Tovább olvasom