Kisalföld logö

2018. 07. 20. péntek - Illés 17°C | 28°C Még több cikk.

Hatszázmillió forintra váltott türelem

Halászi - „A jövő márciustól várható közlekedési nehézségek ellenére a halásziak bizakodóak, mert tizenhat évnyi halogatás után végre látják az alagút végét" – mondta Majthényi Tamás polgármester a Kisalföldnek adott interjújában.
– Kistérségi üléseken időnként hangot ad elégedetlenségének a kormány tevékenységéről. Ehhez képest 2004-ben 62 milliót nyertek a kerékpárút építésére, most 600 millióból felújítják a hidat, s valószínűleg a 200 milliós iskolapályázatuk is támogatást kap. Kritikával lehet több pénzhez jutni?

– Meglehet, bár én inkább a munkában hiszek: a kormány igazságtalan intézkedéseit szóvá teszem, de mellette dolgozni kell. A hídról 2004-ben került a kezembe az a szakvélemény, mely szerint két éven belül le kell azt bontani. Akkor szembesültünk azzal is, hogy még mindig nincs építési engedély a helyére felépítendő műtárgyra. Az akkori közlekedési miniszter, Csillag István úgy nyilatkozott: amennyiben a halászi elkerülőút megépül, a jelenlegi hidat gyalogos- és kerékpáros-forgalomnak lehetne fenntartani.


– Ha már felvetette: miként áll az elkerülőút ügye?

– Úgy érzem, ha megépült volna az elkerülő mai áron kétmilliárdból, akkor nem hiszem, hogy a hídra százmilliókat költöttek volna. Ha most megújul a műtárgy s megnő a forgalom, az indokolttá teheti az elkerülő megépítését.


– Érzik már a helyiek, hogy a híd lezárása idején mekkora gondot jelenthet számukra a közlekedés?

– Szerintem érzik, de olyan ez, mint a gazdasági válság: sokan nem mérték még fel, milyen gondok várhatnak rájuk. Ellenben látjuk az alagút végét: amint elkezdik a munkát, tudjuk, hogy itt egy éven belül megindulhat a forgalom.

Márciusban 600 millióból újat építenek helyére – mondta Majthényi Tamás polgármester.
Márciusban 600 millióból újat építenek helyére – mondta Majthényi Tamás polgármester.

– Munkaterület-átadást tartottak a múlt héten: milyen új információkat mondott a kivitelező?

– Ez most csak a forgalomtechnikai tervek elkészítése miatt volt fontos, az igazi munka jövő márciusban kezdődik.

A hídfőket meg kell erősíteni, valamint szélesebb hidat építeni. A lezárás idejére biztosítják a gyalogos- és kerékpáros-forgalmat, vagyis márciusra késznek kell lennie ennek az átkelési lehetőségnek.

Annyi biztos, hogy ezen időszakban kevesebb busz jön be Halászira: körülbelül a mostani 20–25 százaléka.


– A közlekedés mellett másik fontos kérdés a munkahely: jó néhányan a helyi varroda sorsa miatt aggódnak...

– A pletykákat én is hallottam. A közelmúltban tulajdonosváltás történt, fejlesztéseket terveztek, bezárásról egyelőre nincs információm: annyi biztos, nagyjából százan dolgoznak itt. Úgy tudom, október óta kevesebbet termelnek, ám a dolgozók megkapják a fizetésüket.


– A halászi iskola 200 milliós felújítási pályázata sikerében bízik. Az iskolaátszervezések kapcsán „elbukták" a már biztosnak tűnő dunaszigeti diákokat, ellenben „megnyerték maguknak" a váratlanul bejelentkező püskieket. Lehetnek még változások?

– Folyamatosan fejlesztjük az intézményünket, pályázati forrásokat nyerünk. Számomra logikusnak tűnt volna, hogy a dunaszigeti gyerekek hozzánk jöjjenek. Úgy látom, ott az volt a fő cél, hogy az iskola helyben maradjon, s a pedagógusok se veszítsék el állásukat. Hat osztály maradt ott akkor, de csak egy évig: ha bennünket választanak, nem fájt volna kétszer az átszervezés. A pénz és a pozíció döntött, a gyerekekkel nem foglalkoztak.

Alig bírja a terhelést: tizenhat évig várta a felújítást az ideiglenesen felállított híd.
Alig bírja a terhelést: tizenhat évig várta a felújítást az ideiglenesen felállított híd.

– Püskivel azonban társultak: tagintézményként Püskin hagyják az óvodát s az alsós iskolásokat?

– Szándékunkban áll: a kistelepülések érdeke, hogy ezek helyben maradjanak. A másik a finanszírozás kérdése. Halászin akkora a csoportlétszám, hogy normatíva elvesztése nélkül meg tudjuk tartani tagintézményi csoportjainkat. Magyarán: lehet, hogy Püskin 8–10 gyerek jár egy osztályba, ám ha Halászin harminc, akkor a két csoportra eső átlaglétszámot kigazdálkodjuk. A fenntarthatóság másik feltétele a püski önkormányzat anyagi vállalása: az ottani óvoda többletköltségét kompenzálják.


– Zárásként: hogyan látja, mikor görgetheti végig a söröshordót az elkészült hídon?

– Bízom benne, hogy már jövő novemberben, még ha a szerződés szerint 2010 márciusáig kell is befejezni. Úgy látom: mindenkinek az az érdeke, hogy mielőbb elkészüljön. 

Olvasóink írták

  • 3. david88 2008. december 06. 17:21
    „Nem értem, hogy miért beszél Majthényi Úr a dunaszigeti iskoláról valótlanságot? Dunaszigeten a szülők választottak és a többség Dunakiliti mellett döntött gyermeke érdekében. Se pénz, se pozíció nem számított. Más kérdés az, hogy ha most lenne a választás, vajon ismét Dunakilitire szavaznának-e a Szülők? Mert ugye lakva ismerni meg egymást.”
  • 2. Nooormális? 2008. december 04. 20:27
    „HOVÁ LETT A KAMUCIKK A BIZONYOS FIDESZES KÉPVISELŐFELESÉGRŐL????????

    TRÓGER, HAZUG BANDA!!!!!”
  • 1. morfi 2008. december 04. 18:14
    „Az jó hogyha a Polgármester ennyire optimista.Ahogy ismerem a Magyar építtőket szerintem az a söröshordó görgetés inkább 2-év mulva fog megtörténni.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Határon át üldözték a postarablókat

Hegyeshalom - A határon át egészen Ausztriáig üldözték szerdán délelőtt a mosonmagyaróvári rendőrök… Tovább olvasom