Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Halászi híd felújítása: csak 2013 után

Halászi - Hiába volt aláírásgyűjtés, ígéretek, a tárca szerint a halászi híd 2013-ig nem szerepel a felújítandók között, a korhadt, lyukas kerékpárospallókat is csak hónapok elteltével javítják ki – fakadt ki emiatt és írt levelet a szakállamtitkárnak Majthényi Tamás.
Felsmann Balázs, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) infrastruktúráért felelős szakállamtitkárának több kérdést is megfogalmaz a halászi polgármester egyre gyatrább hídjuk ügyében. Mint ismert, a műtárgy 1992-ben leszakadt, helyébe ideiglenes építmény került. „A 2001. évi fővizsgálat szerint a hidat két év múlva le kell bontani: szerkezetén 2002 óta felújítás, állagmegóvás nem történt" – állítja a településvezető.

„A kerékpáros-átvezetés fapallói erősen korhadtak, ezt idén júniusban írásban jeleztem az állami tulajdonú híd kezelőjének és kértem javítását – kezdte Majthényi Tamás. – A Kisalföld hasábjain keresztül azt a választ kaptam, hogy közbeszerzés keretében a pallókat októberig kijavítják.
Csillag István akkori közlekedési miniszter 2004. szeptemberi levelében azt írta: A halászi Kis-Duna-híd állapotát a megyei közútkezelő kitüntetett módon kíséri figyelemmel. Az útkezelő helyi útellenőre az útbejárások során naponta vizsgálja meg rutinszerűen, a megyei hídellenőr pedig hetente. A híd folyamatos ellenőrzése miatt a hídállapottal összefüggésben fokozott veszélyhelyzettel nem kell számolni."

„A folyamatos ellenőrzés mellett minek köszönhető, hogy számos palló teljesen korhadt, kilyukadt, látni az alatta folyó Mosoni-Dunát?

„Miért nekem kellett jeleznem a veszélyt? Naponta ellenőrzik és öt hónapig tart pár palló cseréje?" – teszi fel a kérdést a polgármester.
Érdeklődésünkre Tóth Tiborné dr. országgyűlési képviselő elmondta: a műtárgy teljes felújítását már el kellett volna végezni, s erre lehetőséget lát a regionális programokban. „Amiben tudom, segítem és támogatom a beruházást. Sajnos – és ezt kifogásoltam is – kevesebb pénz jut felújításra, mint új utak építésére. A programomban és a kampányban is kiemelt kérdésként szerepelt a műtárgy, s minden pályázati lehetőség megragadásában segítek."

Úgy tűnik azonban a közlekedési tárca mostani leveléből, hogy nem túl rózsás a helyzet. „Pósta Zoltán minisztériumi főosztályvezető júliusi levelében azt írta, hogy a híd felújítása az Új Magyarország Fejlesztési Tervben nem szerepel, csak 2013 után lesz finanszírozható" – mutatja Majthényi Tamás. Valóban: a GKM főosztályvezetőjének levelében ez áll: „Az új halászi Mosoni-Duna-híd kéttámaszú, alsó pályás, merevítőtartós ívhíd lesz ortotróp acél pályalemezzel, felfüggesztő hálós rudazattal. Az elkerülőn lévő és a belterületi hidak egy időben kell hogy megépüljenek. A 2007–2013 közötti időszak közúthálózat-fejlesztési terveit a 2007-ben kormányhatározattal elfogadott közlekedésfejlesztési projektek listája (Közop) tartalmazza. Az 1401-es önkormányzati úton tervezett fejlesztési elképzelést nem szerepelteti. A projekt – becsült költsége 1,5 milliárd forint – a fentiek alapján csak a 2013 utáni időszakban finanszírozható" – áll a levélben.

Gyurcsány Ferenc tavalyi programadó beszédében is a halászi Duna-híd kiszélesítése szerepel – folytatja a polgármester. – Tóth Tiborné országgyűlési képviselő 2006-os halászi kampánygyűlésén új Mosoni-Duna-hidat ígért a településnek. Mint polgármester, köteles vagyok a lakók és a település érdekeit képviselni. Az uniós és a hazai támogatásoknak köszönhetően sikerült 2004-ben megépíteni a halászi belterületi kerékpárutat és 2005-ben a Halászi–Darnózseli közötti kerékpárutat. A kerékpárúthoz kapcsolódóan szintén uniós és hazai támogatással kerékpáros-szálláshelyet létesítettünk. Bár forrásaink szűkösek, a kerékpárutat karbantartjuk, településünket szépítjük, hogy az idelátogató turista jól érezze magát, minél tovább maradjon és visszatérjen. Mit gondol az a turista, aki az Eurovelo Duna menti kerékpárút-hálózat szigetközi szakaszán egy 15 éve két évre ideiglenesen közútra helyezett vasúti híd kerékpáros-átvezetésének korhadó pallóján áttekintve a Mosoni-Dunát látja maga alatt? A halászi híd kerékpáros-átvezetése balesetveszélyes. Számomra felfoghatatlan az is, hogy pár tízezer forintos pallócserére miért kell hónapokat várni: ezt nem tudom és nem is akarom elfogadni" – mondja.


Cséfalvay Attila
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A gazdák keveset tudnak a programról

Szigetköz - Megkezdte a kijelölt Natura 2000-es területek tulajdoni lapokra való bejegyzését a… Tovább olvasom