Kisalföld logö

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 11°C | 14°C Még több cikk.

Halálos baleset Mosonmagyaróvár és Rajka között - fotók

Egy személyautó és egy teherautó ütközött össze az M15-ös úton Mosonmagyaróvár és Rajka között. Egy ember meghalt.
Délután egy órakor véget ért a félpályás útzár az M15-ös főúton, Rajka közelében, ahol reggel halálos baleset történt - közölte a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője.

Halálos baleset Mosonmagyaróvár és Rajka között - Fotók: Méhes Ákos
Kocsis Tünde alezredes elmondta: előzés közben ütközött frontálisan egy nyerges vontatóval az az autó, amelynek 29 éves vezetője a helyszínen meghalt. Két másik járművet előzött a Szlovákia felől érkező kocsi, de már nem tudott visszatérni sávjába; a kamionnak csapódott, és alászorult. Vezetőjének holttestét a tűzoltók emelték ki a járműből.

Korábban:

Előzés közben ütközött frontálisan az M15-ös gyorsforgalmi úton egy nyerges vontatóval az az autó, amelynek vezetője a helyszínen meghalt - közölte a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője.

Kocsis Tünde alezredes elmondta: két másik járművet előzött a Szlovákia felől érkező kocsi, de már nem tudott visszatérni sávjába; a kamionnak csapódott, és alászorult. Vezetőjének holttestét a tűzoltók emelték ki a járműből.

Hozzátette: a szakaszon félpályán, váltakozó irányban halad a forgalom.

A katasztrófavédelem ügyeletének tájékoztatása szerint Rajka térségében történt a baleset.

Olvasóink írták

47 hozzászólás
  • 47. Mankapunka 2012. november 13. 16:00
    „pancser

    Igen pancser,hiányzik a szövegedből,hogy az előzött járműnek elő kell segíteni az előzés befehezését,de a szemből jövőnek nem.”
  • 46. Contar 2012. november 13. 11:46
    „35. embertelen!
    Ha már szóba hoztad a nyomtatott verziót, akkor azt is leírhattad volna : szemből két kamion érkezett, az első lehúzódott jobbra, a Suzuki a másodikkal ütközött és az árokba csapódott!

    37. kexmatyi : "...a srác még élhetne,ha mint ígérték,elkészülne a másik irány két sávja is! "
    "...a srác még élhetne,ha.." mondat sokféleképpen folytatható lenne pl. éppen nem arrafelé lett volna dolga, éppen nem megy előtte megelőzendő jármű, most is lenne kamionstop, nem csak nyáron, stb.
    Szerintem egy jó folytatása van a mondatnak: ..ésszel vezet!”
  • 45. kexmatyi 2012. november 13. 09:10
    „38.kohnvektor.
    Nem értettél meg.A "záróvonal,mint a fal"azt jelenti,maradok a sávomban!A másik pedig:az M15 nem a Kerepesi út.
    Szóval:záróvonalon nem előzünk!”
  • 44. pancser 2012. november 12. 21:13
    „42. Pikulics 2012.11.12. 19:11
    Millió km van mögöttem, defenzív vezető vagyok, eddig megúsztam baleset nélkül. És tudod miért? Mert a szabályok betartásán felül még akkor is engedtem a szembe jövőt besorolni ha az meggondolatlan volt. Itt sem értem a kamionost miért nem lassított időben? Jogilag nem róható fel neki semmi de.... ugyancsak ez vonatkozik azokra akiket előzött. Meg sem tudom számolni hány ilyen esetem volt, még az is lehet én is csináltam a sráchoz hasonló helyzetet, de a többiek megmentettek.
    Lehet, hogy itt nem lehetett semmit sem csinálni, de úgy gondolom nem árt ha beszélünk róla, most aki hibázott meghalt, sajnálatos, legközelebbi ne haljon meg akkor sem, ha felelőtlen!”
  • 43. urbaniastapista 2012. november 12. 20:14
    „A sok balesetben nagyon is részesek a hosszú, elnyújtott ívek.
    A hetvenes években az úttervezők azon versengtek, melyikük tud minél hosszabb kanyarokat tervezni, "nehogy elaludjanak a vezetők az egyenesekben". Ugyanilyen a Ménfőcsanaki 83-as elkerülő, a klasszikus M1 Győr-Tatbánya szakasz, az M70 a szlovén határhoz, meg még ki tudja hány ilyen elnyújtott kanyar maradt a települési tervekben, amik az előrelátás és a tévedés belátása ellen beoltott apparátusok miatt még mindig esélyes a megvalósulásra.”
  • 42. Pikulics 2012. november 12. 19:11
    „Pancser, autót vezetni aránylag könnyü megtanulni.
    De:
    A közlekedéshez kell egy bizonyos szintü intelligencia is, mint a jó teához a sütemény.”
  • 41. pancser 2012. november 12. 18:03
    „39. Pikulics 2012.11.12. 12:51
    Te nem szívtelen vagy hanem a fa alsó része ami a földben van. Csatlakoztatva mint szimbionta "Mankapunka"!”
  • 40. Mankapunka 2012. november 12. 15:49
    „Végre valaki nem beszél mellé.

    Pikulics,kellemesen csalódtam benned!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 39. Pikulics 2012. november 12. 12:51
    „Szivtelen vagyok. Egy gyatra gépkocsivezetövel kevesebb. Ki tudja, legközelebb esetleg engem trafált volna telibe. A sietés elmegy, de a záróvonal átlépése? A tetthez szabott volt a büntetése, gyors volt, gyorsan ér a temetöbe.

    Magyarországon sokan tudnak gépkocsit vezetni, de jóval kevesebben közlekedni.”
  • 38. kohnvektor 2012. november 12. 11:08
    „37. kexmatyi 2012.11.12. 10:04
    Budapesten a 16.kerületből a Keleti Pályaudvarig a Kerepesi úton van legalább 25 jelzőlámpa, pedig csak 11 km a táv!
    Az nem indok, hogy valaki nem tud 11km-t békésen megtenni, míg elér az M1-ig! Ha személyautó jön szembe talán még több a halott! Ha nincs kész a másik sáv akkor azon megyek, ami kész van!”
  • 37. kexmatyi 2012. november 12. 10:04
    „Üdv mindenkinek.64 éves vagyok,44 évig voltam hivatásos gkv.Vezettem Teherautót(pótos-nyergest),és vezettem buszt is.A lényeget leírta Hyppolit"a záróvonal,mint a fal!"Mi is így tanultuk anno.Viszont a srác még élhetne,ha mint ígérték,elkészülne a másik irány két sávja is!Az egyik legforgalmasabb útszakasz,sok-sok kamion,és csak egy sáv oda,egy vissza,de útdíjat szednek!”
  • 36. Hyppolit 2012. november 12. 09:05
    „A sajnálatos elhunytat tényleg már kár okolni , elméleteket gyártani, de pár kommenten kapkodom a fejem. A fotó szerint -és ezt páran alátámasztották- záróvonal volt. Aki ezt átlépi, az eleve nem jó vezető. Megítélésem szerint a mindenkori vezetői habitus/mentalitás nem csupán a "gép" feletti technikai-manőverezési felkészültséget jelenti csak, az csupán az egyik része! Egy "jó" gk-vezető mentálisan is rendben van, és ha egy kicsit is ismeri a "deffenvíz vezetés" fogalmat, akkor legalább részben kiszámíthatja a közlekedő társak várható viselkedését is. Még akkor is, ha olykor erre csak töredék idők állnak rendelkezésre.A záróvonalat pedig mindenhol "valamiért" felfestették, célszerű ezt pl. a KRESZ-vizsgára való felkészülés időszakához hasonlóan "betonfalnak" tekinteni...”
  • 35. embertelen 2012. november 12. 08:49
    „A mai nyomtatott Kisalföldben már egy kicsit másképp és részletesebben le van írva a baleset. Az internetes változatban két jármű előzéséről van szó, míg a nyomtatott változatban egyről. Én nem vagyok benne biztos, hogy csak a szabálytalan előzés a baleset egyedüli oka. Aki közlekedik, az tudja, hogy naponta nagyon sok szabálytalan előzés van, de mégsem lesz belőle baleset. Mi van akkor, ha valaki jóhiszeműen megelőz egy kamiont, de amikor eléje ér látja, hogy az nem tartotta be a követési távolságot, előtte 2 méterre egy másik kamion megy és a szerencsétlen személyautós nem tud közéjük besorolni. Kénytelen az előzés sávjában haladni, míg a szembe jövő nyerges vontató el nem találja. Én a rendőrség esetében ezt a szituációt is megvizsgálnám, ugyanis a követési távolság be nem tartása is hozzájárulhatott a baleseti szituáció kialakulásához.”
  • 34. Mankapunka 2012. november 11. 22:06
    „Mi köze volt ennek a tökéletes látáshoz. Csomó félvak járja az utakat nap mint nap.

    Mindennek van oka. Annak is,hogy jövőhéten miért lesz köd.”
  • 33. enike 2012. november 11. 21:53
    „Tudod mit, mivel engem több évnyi (egy évtized) barátság köt az elhunythoz, így nem kezdek el vitázni. Sokkal nagyobb fájdalom ez annál.. Tökéletes látása volt.
    Ezért írtam, hogy valami komoly oka lehetett a sietségnek. Ja, és nem szemből kapta telibe a kamion, tehát igen is menekült.
    Ezzel befejeztem a diszkurzust.”
  • 32. Balu.74 2012. november 11. 20:09
    „13. agihk
    Nem tudom te milyen emeletről és milyen távcsővel nézted de nem szorult alá.Én a felüljáróhoz mentem ki ,egyszerre a mentőkkel.A kamion az úton a suzuki a füvön volt kb 20-30 méterre a kamiontól. Ki vitte oda?? és hogy?? Meg elvileg a mi házunkból látni az emeletről a többit takarja a vasút,.Vagy te is itt laksz?”
  • 31. 01010 2012. november 11. 19:08
    „"25. enike " "hogy ha személyautó lett volna akkor leszorítja az árokba??!! "
    Bocsi ,de a kamion elől se menekült sehova :(
    A félkész pályatestre is ráhajthatott volna !! ott nincs árok , se FA .

    Már egyszer írtam --a határtól idáig előzni tilos van >> TÁBLA és ZÁRÓvonal !!! Ezt is figyelmen kivül hagyta ... látása rendben volt ???”
  • 30. Mankapunka 2012. november 11. 18:24
    „Igen,én is ezért írtam,mert sok kis tökmag azt hiszi,hogy a lámpánál de jól gyorsul a papa 1,3-as kocsija,de egy előzésnél,mikor igazából odakell lépni,akkor meg sem nyekken szegény.

    Ezért kellene a szülőknek foglalkozni a gyerekükkel azután is,hogy meg van a jogsi,az nem sok minden.
    Nekem is sikerült egy ismerősömet pár év után ráismertetnem,hogy azért a 10 percért,amit lentebb említett már más is,azért nem éri egy ócska autónak nyomni.

    Pár Audistát is szeretem,aki egy 15 kocsiból álló sort elkezd egyesével előzgetni,és ezért a szembejövőre húzkodja a kormányt,dehogyha a szembejövő is ráhúzza,hogy vegyen vissza az arcából,akkor hirtelen lerántja a kormányt az út szélére.”
  • 29. mlksx078 2012. november 11. 17:24
    „Igazad van Manka, a nyomaték a fontosabb előzésnél. Abban is igazad van, hogy ebből a kis szívó benzineseknek nincs sok (ezért sem vagyok oda értük).

    Amiért nem korrekt Jannus írása: ne hasonlítsa össze egy A3 1.9 TDI-vel, vagy TFSI-vel, mert nem egy kategória. A Suzukit a Fiestával, Poloval, Puntoval, az A3-at pedig a Golffal, Focussal kell összehasonlítani.
    Ha az 1.3-as Suzuki motort egy 1.4-es szívó VW motorral hasonlítjuk össze (ami a Poloban is van), akkor beláthatjuk, hogy a Suzuki teljesítménye sokkal jobb. 2005-ben a Suzuki 92 lóerőt préselt ki a kis motorból, míg a VW 100 köbcentivel több h-űrtartalomból csak 75-öt hozott ki(most már 86,de még mindig ugyanaz a motor).

    A 2 liter körüli dízelek mind árban, mind teljesítményben egészen más kategória. Persze hogy jobban megy, ha 6-700 köbcentivel több van neki és ráaggatnak egy feltöltőt meg egy töltőlevegő hűtőt. Ennek megfelelően az ára is más, és természetesen a fajlagos költségei is. Egy Suzukit fenntartasz gombokból, míg egy dízelre a kéttömegű lendkerék-kuplung kombó alkatrész költsége durván 1000EUR.

    Írom mindezeket úgy, hogy gyűlölöm a Suzukikat, eleve nem vagyok oda a japán kocsikért és soha nem vennék magamnak kis szívó benzines autót. De próbáljunk már meg objektívek maradni.”
  • 28. pancser 2012. november 11. 17:13
    „15. Jannus 2012.11.10. 23:36
    Ennek a balesethez semmi köze a kocsi típusának, a teljesítményének, valakinek persze van, a sofőrnek. A sok mulya játssz itt az eszét, lenézik a Suzukit dicsérik a nagy dögöket. Mire jó ez? Az eszünk játszására biztosan. A szemközti járműnek meg a megelőzötteknek is van felelőssége. Ha én millió km-es vezetési élményeim közt nem szerepel a szembe jövőt előző miatti lassítás vagy mint megelőzött nem lassítok, húzódok a padkára már részese vagy akár áldozata is lehettem volna balesetnek. Ha látom nem tud besorolni, lassítok, úgy mert éreztem mindig, hogy a cél a baleset elkerülése, most és mindörökké. Fel sem merülhet egy ilyen szituációban, hogy ki a felelős, a szabálytalanul közlekedőt is segíteni kell. Az előzékenység nem divat manapság és ez sok balesetet okoz. Részvétem az áldozat családjának, és kerüljük a balesetek minden áron.”
47 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magyarok, Holdra fel! Interaktív élő show-k a FUTURA-ban

Különleges interaktív élő showknak ad helyet hétvégén a Mosonmagyaróvári Futura. Az érdeklődők… Tovább olvasom