Kisalföld logö

2018. 05. 23. szerda - Dezső 15°C | 25°C Még több cikk.

Folytatódik a 86-os főút felújítása Csorna és Mosonmagyaróvár között

A téli leállás után az időjárás függvényében március közepén ismét megkezdődnek a munkálatok, amelyek várhatóan nyár végére fejeződnek be. A beruházást jelentős részben uniós forrásokból finanszírozzák – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

Egyszerre több helyen is folyik a 86. számú főút felújítása, Győr-Moson-Sopron megyében Mosonmagyaróvár és Csorna között - a 151+500 és a 184+575 kilométer szelvények által határolt szakaszon - 11,5 tonnás tengelyterhelésű járművek számára is alkalmassá teszik a főutat. A kétszer egy sávos főúton a meglévő burkolatot erősítik meg 1,5–2,0 centiméter profilmarás után 15 centiméteres új aszfaltréteg terítésével. Kivételt képez egy 3 kilométeres szakasz Bősárkány térségében, ahol teljes burkolatcserére kerül sor 19 centiméter új aszfaltréteg beépítésével.

A beruházás részeként forgalomcsillapító szigetek épülnek Bősárkány és Jánossomorja lakott területének kezdeténél és végénél. A feladatok között szerepel egyebek mellett összesen hét csomópont és két műtárgy – a Rábca és a Hanság-főcsatorna felett átívelő hidak – felújítása, valamint két ívkorrekció kialakítása is. A kivitelezési munkálatok a megszokott téli leállás után az időjárás függvényében március közepén ismét elindulnak. A 33 kilométeres útszakaszon a felújítási munkálatok a tervek szerint 2011 harmadik negyedévében fejeződnek be.

„A felújítás után ez a kiemelt fontosságú főút gyorsabbá és biztonságosabbá válik Csorna és Mosonmagyaróvár között, és csökkenhet az út menti települések környezeti terhelése is – mondta Loppert Dániel a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. A korszerűsítés nyomán gördülékenyebbé válik a régió forgalma"– tette hozzá a szakember.

A beruházó NIF Zrt. a kivitelező Teerag-Asdag Építőipari és Kereskedelmi Kft.-t szabályszerű pályázaton választotta ki. A projekt a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával. A beruházás összege bruttó 4,72 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig uniós támogatás.

Olvasóink írták

  • 14. IngázóP 2011. március 21. 19:33
    „Egyik Kisalföld-cikkben olvastam, hogy a 86-os felújítása során kitiltják a 24 to-ás kamionokat. Ezzel mi a helyzet? Csak álmodtam? Mert ahogy én látom a felújítási munkák már elkezdődtek, viszont a kamionok vígon száguldanak rajta, sőt mintha mostanában még több is lenne belőlük... Én korlátozó és tiltó táblákat egyaránt látok az út mellett. De vajon azok kikre vonatkoznak? Ha egy így megy tovább, megint több kilométeres dugóban fogunk dekkolni minden áldott nap munkába menet és jövet...! Gondolom ez nem zavar senkit rajtunk kívül. Főleg a kivitelezőket nem.

    IngázóP”
  • 13. Simpex 2011. március 14. 19:35
    „Az illetékeseknek lehet, hogy érdemes lenne figyelembe venni a sok laikus észrevételt is, hiszen előttük folyt a kivitelezés. Mindenki láthatta, hogy az alsó aszfaltréteg sok helyen már azt megelőzően kipörgött sok helyen, mielőtt a kopóréteget rátették volna.
    Kérdezem én, hogy milyen teherbíró réteg volt az??? Nemhogy 11,5 t tengelyterhelést, de 1,5 tonnát sem fog hosszútávon kibírni. Nem csoda, ha már gödrösödik, mint ahogyan azt többen is írják.
    A garanciális munkák elvégzésére már úgyis fölszámolják a kivitelezőt, és akkor fújhatjuk ...”
  • 12. Lone_wolf.. 2011. március 14. 09:11
    „Magyar útépítés = idiotizmus,nemtörődömség és teljes lesz..romság,soha véget nem érés,lopás,véget nem érő tenderek amiken a legigénytelenebb cég nyer ami később megszűnik hogy ne legyen felelős.”
  • 11. enzso 2011. március 10. 18:15
    „Nem értem, hogy "felújítják" az utat ez egy dolog de miért nem lehet Bősárkány táblától János felé azt a sok gödröt betömni? Az útfelújítás mentesít? Vagy miért nem lehetett azzal kezdeni az útfelújítást? Nap mint nap arra járok és 1 év alatt már kétszer volt szilent cserém illetve szét hullik a futómű az autó alatt. Persze beperelni senkit sem lehet mert azt mondják rá hogy nem az útviszonyoknak megfelelően autóztunk rajta. Kint is van a 40es tábla.Hogy lehet az hogy ennyi helyen elkezdték felújítani miért nem lehetett sorban haladni? Remélem most is kint lesz legalább 3 helyen lámpa ami majd megkeseríti az utunkat:s Jaj és majdnem elfelejtettem Jánosról Bősárkány felé is van 3 akkora gödör hogyha azt valaki nem tudja és belemegy akkor vagy tengelytörés vagy elszáll mint a távirat.”
  • 10. nosigno 2011. március 10. 15:25
    „Az lesz a szép, amikor elkészül az út felújítás, és Bősárkányban neki állnak feltörni az aszfaltot a szennyvízhálózat kiépítése miatt. Ezt a 2 dolgot miért nem lehetett szinkronba hozni?”
  • 9. Tmoha 2011. március 09. 12:29
    „A soktonnás járművek tulajdonosai mennyivel járultak hozzá a munkálatokhoz?”
  • 8. Alex64 2011. március 09. 11:03
    „Egy valamit azért sajnálok ezek a hozzászólások nem jutnak el az illetékeshez (kivitelézés ellenőrzésére jogosult szervezethez) Így csak az itt kommentálok egymással oszthatják meg észrevételeiket de változás nem történik Sajnos”
  • 7. atti78 2011. március 09. 10:08
    „Ez ám a parasztvakítás! Ömlengenek a minőségről, miközben Óvár és János között néhány helyen már most gödrösödik az új szakasz! Nem adok 1 évet és ugyanolyan sz@r lesz, mint korábban! De legalább jó sok adó forintunkba került :D”
  • 6. nagyjancsi 2011. március 09. 07:55
    „nem hiszem el, hogy 2011-ben nem lehet tükörsima utat készíteni! az újonnan húzott aszfalt hullámos, helyenként rázza a futóművet, hihetetlen. 20 éves osztrák utak jobb minőségűek Andau felé, mint a mi vadonatúj szakaszaink..”
  • 5. alacska 2011. március 09. 07:45
    „Remek munka ?! Bősárkány belterületén az eddig is szük átmérőjű utat még keskenyebbre csinálták. Alig fér le egymás mellett két kamion. Mellesleg nem hogy lecsövezték volna a kb 1- 1,5 km-es szakaszt, inkább mély árkokat csináltak.”
  • 4. Alex64 2011. március 08. 23:18
    „Ha olyan lesz a minőség mint amit a hideg beállta előtt pánik szerűen leterítettek a Császárréti kanyar és a Szolnoki elágazó utánig akkor max 1 év és kezdhetik az egészet toldozni foldozni. Pocsék a minőség (tényleg csak "-11,5 tonnás" autóknak javasolt) Meggondolatlanul felmarták ez a viszonylag jó állapotba lévő szakaszt aztán terítettek ész nélkül nehogy a tél megegye az autókat. János és H.liget között meg tengelytörést kap az ember mert már nem lehet kikerülni a feltüremkedéseket. Hányok ettől a stílustól ahogy előadják, hogy minden szép minden jó. Én 10 éve járok nap mint nap erre Van tapasztalatom még ha laikus is vagyok.”
  • 3. rick_ 2011. március 08. 22:36
    „3.

    Ezt remélem komolyan kérdezted, mert viccnek durva lenne...”
  • 2. nosigno 2011. március 08. 21:53
    „Engem az érdekelne melyik az a jármű amelyiknek mínusz 11,5 t. a tengelyterhelése?”
  • 1. blaze 2011. március 08. 17:18
    „,,A felújítás után ez a kiemelt fontosságú főút gyorsabbá és biztonságosabbá válik Csorna és Mosonmagyaróvár között, és csökkenhet az út menti települések környezeti terhelése is - mondta Loppert Dániel a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. A korszerűsítés nyomán gördülékenyebbé válik a régió forgalma"

    A pesti íróasztal mellől könnyű ilyen ökörségeket mondogatni és gondolom ezért nem is keveset fizetnek neki.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Saját épületét gyújtotta fel Jánossomorján

Egy lángokban álló melléképülethez riasztották a mosonmagyaróvári tűzoltókat és a mentőket kedd… Tovább olvasom