Kisalföld logö

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 21°C | 31°C Még több cikk.

Félpercnyi munka 58 ezerért

„Turistazsarolás." Egy szóval így jellemezte azt az esetet egy Németországban élő házaspár, ami a közelmúltban esett meg velük az M1-es autópályán Mosonmagyaróvárnál. Bajba jutottak, ezt használta ki a „segítségükre" siető autómentős.
Az M1-es autópályán Mosonmagyaróvárnál kerültek bajba, ezt használta ki a „segítségükre" siető autómentős. Igaz ugyan, hogy fél perc alatt kinyitotta a kocsit, de alku után 58 ezer forintot kért a munkáért. Az ezen autópálya-szakaszon segélyszolgálatot és mentést szerződéssel végző autómentős szerint legfeljebb 17 ezer forintba kerülhetne.

– Megaláztak, kihasználták a kiszolgáltatottságunkat. Megrendítették a magyar emberbe vetett hitünket – jelentette ki dr. Ralf Schumann és felesége, Drégely Erzsébet, akik okulásként a Kisalföldnek beszéltek történetükről.

– Düsseldorfból tartottunk Egerbe. Az autópálya mosonmagyaróvári benzinkútjánál álltunk meg tankolni. Mivel nem működött a gáztank, férjem bement a pénztárhoz intézkedni, én pedig sietve kipattantam az autóból, mert már nagyon meleg lett az utastérben, a két kiskutyánk igencsak lihegett hátul. Becsaptam az ajtót, és erre mind az öt ajtó bezárult. Mivel ADAC-tagok vagyunk és külföldön is ingyenes szolgáltatásban részesülünk, őket akartam hívni, de azt tanácsolta a kutas, hogy azt ne tegyük, mert órákig is eltarthat, amíg jönnek. A kutyák pedig nem tartanak ki az egyre jobban felhevülő autóban. Mivel mindenünk a kocsiban volt, ők hívtak fel egy autómentőt Mosonmagyaróváron.

Szabó András szerint ez a turisták trükkös lenyúlásának új formája.
Szabó András szerint ez a turisták trükkös lenyúlásának új formája.

– A telefonban az autómentős részletesen kikérdezett az autó típusáról. Még gondoltam is, hogy nagyon jól felszerelt cégről lehet szó, ha minden típushoz van szerszámuk. Húsz percen belül kiérkeztek. Ketten jöttek egy rozoga utánfutós autóval, rajta autómentő felirattal. A fiatalabb szerelő egy rongydarabot, két faéket és egy dróthurkot tartott a kezében. Ezzel a felszereléssel fél perc alatt kinyitotta a kocsinkat. Ekkor derült ki, hogy a kulcs kicsúszhatott a kezemből és beszorult az ajtó és az ülés közé. Az ajtó becsapásakor pedig megnyomódott a zárógombja. Nagyon hálásak voltunk, el is határoztam, hogy magas borravalót adok nekik. Az anyagiak rendezésekor telefonon a főnökkel beszéltem. Azt mondta, hogy 78 ezer forintba kerül az akció.

– Ennyi pénz nem is volt nálunk. El voltam keseredve és alkudni kezdtem, így sikerült végül 58 ezerre levinni a tarifát. Mivel azonban ennyi készpénz sem volt nálunk, beültették a férjemet az autójukba túszként, nekem pedig meghagyták, hogy kövessem őket. Így mentünk el Mosonmagyaróvárra egy bankautomatához.

– Azóta megérdeklődtem egy assistance cégnél, hogy náluk mennyibe kerülne ez a munka. Tájékoztatásuk szerint ez általában nettó 15 ezer forint, ami tartalmazza a kiszállást is huszonnégy órában, a hét minden napján. A német baráti körünkben meg sem említettem az esetet, mert akkor nem azt mondják, hogy egy autómentő kiszipolyozott egy németet, hanem a „magyarok" tették azt – tette hozzá az asszony.

Megaláztak, kihasználták a kiszolgáltatottságunkat. Megrendítették a magyar emberbe vetett hitünket – mondja dr. Ralf Schumann.
Megaláztak, kihasználták a kiszolgáltatottságunkat. Megrendítették a magyar emberbe vetett hitünket – mondja dr. Ralf Schumann.

Lapunk megkérdezte az ezen az autópálya-szakaszon segélyszolgálatot és mentést szerződéssel végző autómentőst, mennyibe kerül egy ilyen kiszállás. Szabó András elmondta: általában nettó 12 ezer forint, legfeljebb ötezerrel lehet magasabb, amennyiben bonyolult és időigényes munka az ajtó kinyitása. Az autómentő hozzátette: sajnos egyre több az ilyen jellegű „lenyúlás" az autópályán. Sokszor a pórul járt autósok később őt keresik meg, hogy segítsen nekik. Legutóbb előfordult például, hogy a lerobbant autóban 600 euróért engedték le a rossz üzemanyagot és töltötték fel újra a tankot. A kocsi egyébként ezután alig néhány kilométert tudott csak megtenni és újra leállt. Egy másik esetben pedig a defektes kocsit 400 euróért vitték a szervizbe és cserélték ki a gumiabroncsát.

Szabó András elmondta: ezek az emberek a gyors pénzszerzés reményében arra alapoznak, hogy a bajba jutott külföldiek a segítségnyújtás után azonnal továbbállnak. A vállalkozó szerint ez a turisták trükkös lenyúlásának újabb formája. Hozzátette: mindezt azért tehetik meg, mert nem szabályozzák, hogy ki lehet autómentő. Így akár bűnözők is végezhetik ezt a tevékenységet.

Olvasóink írták

46 hozzászólás
  • 46. f20andrea 2013. október 01. 22:03
    „Szégyenlem magam az autómentősök nevében és szegény házaspártól pedig elnézést kérek. Borzalmas hogy ilyen ostoba emberek élnek. És sajnos a tettük következménye megint a Magyarokról alkotott amúgy sem jó vélemény tovább csorbítása.”
  • 45. Japo 2013. október 01. 09:26
    „Pedig így van optika! Ugyan olyan szerződést képzelj el,mint egy benzinkút üzemeltetésénél. AZt elhiszed,hogy van szerződés,azt nem,hogy csak az az egy ember üzemeltetheti? Hidd el állami autópálya,de ha maszek lenne a pálya akkor is a tulajdonos meghatározza ki és mit tehet pont azért,mert amennyiben történik valami az adott szakaszon nem kell nyomozgatni,hogy ki a hunyó? Tudom,hogy így van,láttam a szerződést még mielőtt aláírta volna a Sza-Sza.Még az is meg van határozva,hogy ha és amennyiben egy baleset alkalmával az aszfalt,tábla,szalagkorlát megsérül,az autómentőnek gondoskodni kell arról,hogy az okozó kiléte jegyzőkönyvbe kerüljön. Ha ez elmaradna,a szerződött autómentősnek kiszámlázzák a kárt. A következő kérdésedre,hogy ez a rendőrség dolga,nem.Mivel nem minden balesethez kérnek rendőri intézkedést mivel az is pénzbe kerül. Egyszerűbb balesetekről lévén szó,nekimész a szalagkorlátnak csak a te kocsid sérül,forgalmi akadályt nem képezel,de az autód szarrá ment. Szóval ilyenek miatt van a szerződés!”
  • 44. oPTiKa 2013. szeptember 30. 09:48
    „28. Japo, azt elhiszem, hogy van szerzödés, de azt nem hiszem el, hogy csak a szerzödött felek menthetnek ott.

    Az más kérdés, hogy elméletileg egy jó szerzödéssel olcsóbbnak kellene lennie - sajnos azonban magyar viszonylatban ennek az ellenkezöje szokott lenni...”
  • 43. WeiseÖdenburg 2013. szeptember 29. 21:16
    „41. szekelyse50 2013.09.29. 18:34
    Már sikerült.”
  • 42. hovatovabb 2013. szeptember 29. 20:02
    „40. hümm 2013.09.29. 18:13
    Nagyon jót ír ...´" Emberek mennének haza, sietnek, idegeskednek, estleg második harmadik baleset is történik, "
    ez az "Látszatmunka" miatt másokat zavarnak ÖLHETNEK meg a ÓRADíjat kérő Szervizesek.”
  • 41. szekelyse50 2013. szeptember 29. 18:34
    „Nagyon buta emberekből lettek vállalkozók,nemcsak őnmagukat ,de az országot is lejáratják.”
  • 40. hümm 2013. szeptember 29. 18:13
    „hovatovább van más is a helyszínen de valóban nem vagy messze a megoldástól. Mennyibe került nem tudom, de hogy 3 órán keresztül tartott a forgalomlassítás, az biztos. Ha órákig tart a pályán a zárás vagy a forgalom irányítás az sem jó senkinek. Emberek mennének haza, sietnek, idegeskednek, estleg második harmadik baleset is történik, vagy épp bedugul a város mert arra terelik a forgalmat. Az meg hogy mi mibe kerül, köszönő viszonyban sincs azzal, hogy mennyibe kéne kerülnie, úgytűnik nem a piaci árak határozzák meg azt, kinek mennyit kell fizetnie. A hozzászólások nagy része tartalmaz részigazságokat, de azt látom mindig csak szidják a délebbi szomszédainkat, a kamionosokat, sokszor ok nélkül. Én sem vagyok mindig tényszerű, de ha hüleségeket irkálunk attól senkinek sem lesz jobb. És sajna nem tudom mibe került a Darnói eset, azt tudom volt akinek + 3,5 óra szobrozásba:)”
  • 39. hovatovabb 2013. szeptember 29. 12:16
    „hümm akkor itt mentettek téged vagy te mentettél ?
    De mennyibe kerül ezt most se mondtad :(
    33. hümm 2013.09.28. 18:56 31. Tavasszal darnói bányánál is 3,5 óráig mentettek, utána meg darut kellett hívni hogy felrakja az autót. Mit kérhetnek"”
  • 38. hümm 2013. szeptember 29. 08:44
    „Hovatovább ha mész az autópályán már most kiirja a nagytábla, hogy lassíts! Szerinted honnan tudja, hogy gyorsan mész? :)
    Kint valóban 90-140 euro a segélyszolgálat, itthon meg 150-160 forint a szállítási díj kilométerenként.
    Szállítás és segélyszolgálat nem összekeverendő!
    36 ra valóban HU ne szidjuk a kamionosokat, Románokat, Szerbeket és egyéb népeket feleslegesen, maradjunk a tényszerűségnél.
    Te sem örülnél ha szidnának alaptalanul, Darnónál meg 3,5 órát kellett a forgalmat irányítani, mert addig tartott a mentés tényszerűen.”
  • 37. hovatovabb 2013. szeptember 28. 22:34
    „rendőr ön ???
    14. hümm 2013.09.19. 11:44 ....Ami megvéd az a szakasz sebességmérés ! Már fentvannak a műszerek, lehet hogy működik is de nem verik nagydobra próbaüzem van csupán, míg meg nincs hozzá a törvényi háttér:) Sok országban már működik a szakaszokon mért sebesség, mert így hiába lassítassz a kamerák előtt az nem segí!”
  • 36. hovatovabb 2013. szeptember 28. 22:25
    „3. hümm 2013.09.19. 10:01 H nem ro srb bg

    http://www.kisalfold.hu/mosonmagyarovari_hirek/m1-es_kocsisorba_rohant_egy_autos_-_fotok/2350161/

    Csak nem Ön is Autósmentős vagy rendőr ????”
  • 35. hovatovabb 2013. szeptember 28. 22:20
    „Látom nagyon utána néztél , Darnónál jó sokat fizethettél hogy azóta így tudod az ÁRAKAT :(
    7. hümm 2013.09.26. 13:33 Rendőrségnek 150-160 forintért szállítanak kilométerenként! Téged 50 forintért vittek, mert ha nem valaki nem mondott igazat!
    23. hümm 2013.09.27. 08:34 Szomszédéknál 90-120 euro Németeknél 90-140euro a segályszolgálat, ha nem vagy autóklubbtag!”
  • 34. hovatovabb 2013. szeptember 28. 22:04
    „33. hümm
    Nem tudom de itt a cikkben nettó 12 000 ért mennek a helyszínre.

    De érdekelne "hümm" ,hogy mennyibe fájt önnek a segítség és ki volt aki ilyen két-felvonásban emelte ki a kocsit ??
    tudjam kit nem érdemes elfogadni.”
  • 33. hümm 2013. szeptember 28. 18:56
    „31. Tavasszal darnói bányánál is 3,5 óráig mentettek, utána meg darut kellett hívni hogy felrakja az autót. Mit kérhetnek el 3,5 óra melóért?”
  • 32. hovatovabb 2013. szeptember 28. 15:02
    „addig jó nekünk amíg nem kell autónkhoz hiénát hívni, mert nem romlik el .
    Vagy a márkaszervizen belül jön a garanciás kocsinkhoz a szerelő”
  • 31. hovatovabb 2013. szeptember 28. 14:29
    „Egy kifinomultabb lehúzás a "Látszatmunka"
    azt halottam egy helyi "egyszerű" helyi autómentőstől hogy más
    húzza az időt javítás-szállítás közben és így kér szemtelen nagy összeget. Látszatmunkáért.
    Igaz SOKAT-HOSSZAN ""dolgozik""" így nem félpercér kér ilyen sokat hanem pár óráért ... legtöbbször számlát is ad ha helyi vagy nyugati kuncsaftjainak...állítólag”
  • 30. WeiseÖdenburg 2013. szeptember 28. 10:52
    „29. robotzsaru 2013.09.28. 07:43
    Ne hergeld magad! Lehetne még sorolni jó pár esetet és tevékenységi kört! Sajnos ezek a levevő magatartás formák nagy számban az utóbbi pár éve jelentek meg a nyugati megyékben.Kevésbé fejlett területeken már nem lehet nagyot kaszálni,
    áttette a működését erre a vidékre,nagy örömére mindenkinek!”
  • 29. robotzsaru 2013. szeptember 28. 07:43
    „SZÉGYEN GYALÁZAT.......senkit sem akarok megbántani de az autószerelők,autómentők,taxisok a legnagyobb hiénák akinek nem inge ne vegye magára de a legtöbbjük az bárki bármit is mond!!”
  • 28. Japo 2013. szeptember 28. 06:40
    „Nos optika,van ilyen szerződés mégpedig azért,mert csak így lehet nyomon követni az esetleges egyéb károkat. ugyan úgy el van osztva szakaszokra az autópálya ,mint a rendőrök esetében.Adott,hogy meddig tartozik Mosonmagyaróvárhoz,Győrhöz,Tatabányához,Budapesthez és így tovább. Az,hogy valaki saját magának kit hív,mellékes magánügy. De a pálya szakaszain tevékenykedő alkalmazottaknak kötelezően a szerződéssel bíró szakembert,szolgáltatót kellene hívni. Lásd a fenti esetet,ezen a szakaszon történt egy probléma,azonnal a Sza-Sza kerül képbe.Nem azért mert ő az egyetlen autómentő hanem azért,mert ő az illetékes ezen a szakaszon.Egyébként pontosan azért osztották így le,hogy ne legyen túl drága egy kiszállás,ne Győrből kelljen Hegyeshalomba menni egy autómentőnek stb.Szóval van szerződés megjegyzem,nagyon helyes!”
  • 27. WeiseÖdenburg 2013. szeptember 27. 12:53
    „Kis magyar népi összjáték tipikus példája az eset.A Töltő állomás kezelői mindenütt mindenütt rendelkeznek telefonszámmal kit kell hívni ha a tankoló/utazó kellemetlen műszaki körülményben kerül.Hogy kit hív a megoldásra az Ö döntése. Viszont elgondolkodtató,hogy egy olyan ember került a probléma közepében,aki nem rendelkezik jogosultsággal
    az ipar végzésére, nemvégez adózási kötelezettséget ! Az így szerzett nyereségből könnyen motiválhatja a "munka szerzőt" ! Tehát társakká váltak valamilyen szinten,mit adó elkerülök és szándékos ár drágítók. Nem utolsó sorban a magyarok,magyar ország hírét "tovább erősítik"! Az ország nyugati határvidéke már olyan mint egy rossz hírű kikötő városé valamely ponyva regényből. Ide tódult az kalandorok,"aranyásók" bűnözök az itt élők életét is megkeserítik.
    Nap mint nap olyan cselekménnyel kell szembesülni az itt szocializálódott , korábban is itt élőknek,amit régebben csak bulvárlapokban olvastak. Lásd tegnapi szám "csatorna tisztítók Sopronban" ! Lehetne még sorolni,de a többség érti a lényeget. A tisztességes iparos szálát ad adózik és 1/3 áron dolgozik,az idekeveredett "levevő bajnok" még agresszív is! Ehhez is joga van ,kérdezem azokat a szervezeteket,kik hintik az észt ! Oktatják sározzák azt aki szót emel az ilyen semmire kellő rossz szándékú "martalócok" ellen. Utánozzák " a négy mancsot " kik az állatok védelmének tűnő munkájukkal idegen gazdasági érdekeket védenek, jó fizetéssel munkatársaik! ! ! Javaslom az illetékeseknek ezt az itt élő " külföldi szakembert" tegyék vizsgálat tárgyává,hátha kiderülne,nem csak kérésre nyitnak autókat a környéken,vagy a szomszédban! Az élet vitele és az esetleges hazaküldött pénze arányban az adózatlan jövedelmével.”
46 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Engedélyekkel jut a tisztított szennyvíz a Lajtába

A Mofém-gyárból a Malom-ági Lajtába a galvanizáló üzem szennyvíztisztítójából és a forgácsoló üzemből kikerülő tisztított szennyvíz jut. Tovább olvasom