Kisalföld logö

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 33°C Még több cikk.

Felelős és garancia nincs, a város fizet

Éles viták közepette tartotta a nyári szünet előtti utolsó ülését Mosonmagyaróvár önkormányzatának képviselő-testülete csütörtökön. A városatyák döntöttek többek közt fizetőparkolók létesítéséről, valamint a Bolyai-iskola életveszélyesnek minősített épületének javításáról is.
A csütörtöki testületi ülésen napirend előtti felszólalásában Nagy Sándor (a Civil Fórum képviselője, ám most is hangsúlyozta, hogy saját véleményét mondja el, amit nem egyeztetett az egyesület elnökségével) az útkarbantartások fontosságára hívta fel a figyelmet. Megjegyezte: a városnak jelentős elmaradásai vannak az utak portalanítása terén, ám a szilárd burkolatú utcák karbantartására is nagyobb hangsúlyt kellene fektetni. Stipkovits Pál elmondta: folyamatosan térképezik fel a kátyúkat és meghatározott ütemterv szerint folyamatosan javítják ki azokat, ám a Városüzemeltető és Fenntartó Kft. ennek ellenére is „nehezen éri utol magát" ezen a területen. Csorba Dezső (MKDSZ) az egyre növekvő parlagfüves területekre hívta fel a figyelmet. Szerinte ezt a problémát csak teljes társadalmi összefogással lehetne orvosolni. Nyitrai József (Labe) a szociális foglalkoztató körüli problémákról szólt és javasolta, az önkormányzat indítson vizsgálatot a gazdasági hiányosságok feltárására. A képviselő szavai szerint a foglalkoztató „mi, kereszténydemokraták" elvű vezetése szociálisan érzéketlen. Szentkuti Károly (SZDSZ) alpolgármester elmondta: átfogó vizsgálatot rendeltek el, majd ennek eredménye alapján intézkedési tervet készítenek a foglalkoztatónak. Pap János (Fidesz) a városban a politikamentes oktatásért fejtette ki aggodalmait, és kérte a polgármestert, állítsa helyre az iskolákban a politikai semlegességet.

Érdekcsoportok mentén születnek a döntések

A városatyák a tanácskozáson értékelték a tulajdonosi bizottság ebben a ciklusban végzett munkáját. Tóásó Gyula (MSZP) elnök elmondta: a bizottság munkája rendkívül szerteágazó, de döntési jogköre semmiféle érdemi kérdésben nincs, mozgástere jelképesnek mondható. A bizottság munkájának többségét az egészen kis jelentőségű ügyek óriási tömege jelentette. A város sorsát hosszú távon meghatározó fontos kérdések esetében a képviselő-testület a tulajdonosi bizottság javaslatát általában nem fogadta el, például a Flexum Rt. eladásának módja, illetve személyi kérdések esetében. Nyitrai József szerint ez csupán egy mondvacsinált bizottság, mivel érdemi kérdésekben a testület rendszerint leszavazza a javaslatait. Szabó Miklós (MDF) azt tudakolta, hogy a bizottság szakmai vagy politikai szempontok alapján hozza-e meg a döntéseit. Tóásó Gyula elmondta: a képviselő-testületben nem politikai, hanem más érdekcsoportok mentén szüle tnek a döntések.

Érvek és ellenérvek

a fizetőparkolókról


Nagy vitát váltott ki a parkolórendelet módosítása, miszerint a Bástya utcában és a magyaróvári posta előtt fizető-várakozóhelyeket alakítanak ki. Csorba Dezső szerint a posta előtt nem kellene fizetővé tenni, annál is inkább, mert az öt parkolóhely hosszú idő alatt hozná be a felállítandó jegykiadó automata árát. Stipkovits Pál elmondta: többen jelezték, hogy sokan naphosszat parkolnak az ingyenes helyeken a posta előtt. Ezért kérték, hogy az önkormányzat tegye fizetővé a helyet. Németh Sándor (MDF) nem támogatja a fizetőparkolók bővítését, hiszen ezzel csak egy utcával odébb tolják a problémát, ahol ingyenesen állnak majd az autók. Árvay István (Fidesz) úgy véli, jó megoldás, ha az önkormányzat lépésről lépésre bővíti a fizetőparkolók körét. A képviselő szerint körül kell határolni azt a belvárosi területet, ahol fizetőzónát akarnak kijelölni és fokozatosan kitolni a határokat. Pap János kicsinyességnek nevezte a j avaslatot. Nagy Sándor szerint ezzel a döntéssel azokat a területeket fogják tovább terhelni, ahol ingyenesen parkolhatnak az autósok. Szentkuti Károly elmondta: rendezni kellett a Bástya utcában uralkodó kaotikus állapotokat. A döntéssel együtt változtatni fogják az Ady Endre utca forgalmi rendjét is.

A javításra nem jut

A testület döntött a Bolyai-iskola közelmúltban életveszélyessé nyilvánított épületének javításáról is. Szentkuti Károly elmondta: a szeptemberi iskolakezdésre meg kell oldani a problémát. A szakértői vélemények alapján ez 3,5 millió forintba kerül, ezenfelül egyéb karbantartási munkálatokra 2,5 milliót számoltak. Az épület felújítása tizenegy éve készült, a munka szavatossági ideje azonban tíz év. Az önkormányzat egyébként sem tudta volna érvényesíteni a garanciát, mert a dokumentációk szerint a felújításnak nem volt generálkivitelezője és bejelentett műszaki vezetője sem. További egyeztetés kérdése, hogy a 3,5 milliós költséget meg tudják-e osztani a korábbi kivitelezőkkel. Az önkormányzat az intézményfelújítási alapból finanszírozza a javítást. Pap János szerint az iskola felújítására szánt keretet nem szabad erre a célra fordítani, más forrást kell találni. Nagy Lajos (MSZP) elmondta: a javítás finanszírozás ára pályáznak az Oktatási Minisztérium vis

maior keretére, hogy az intézmény ne szenvedjen hátrányt a tervezett felújítások elmaradása miatt. A képviselő megjegyezte: előfordulhat, hogy bíróság elé kell vinni a felelősség megállapításának ügyét, ám szerencsésebb lenne, ha közös megegyezés születne. Szabó Miklós szerint egy 10 milliárdos költségvetésű városnak kellene lennie 6 millió forintos tartalékának.

Régi-új intézményvezetők

A testület döntött két intézmény vezetőjéről. Így az Ostermayer-óvodában Czirokné Suri Ildikót, a Hunyadi-iskolában pedig Gede Zoltánt bízták meg újra igazgatónak. A képviselők döntöttek továbbá a polgármester jutalmazásáról is: kéthavi illetmény kifizetését szavazták meg egyöntetűen.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A félsorompót is kikerülték

A vasúti átjárókban az elmúlt években történt balesetek bebizonyították, hogy a sorompó nem pótolhatja az emberi figyelmet. Annak ellenére, hogy az elmúlt két évben százharmincnyolccal több fél csapórudas vasúti átjáró van Magyarországon, az így felszerelt átjárókban bekövetkezett balesetek száma nemhogy csökkent, hanem nőtt ez idő alatt. A tragédiák okát a szakemberek a közlekedési morál hiányosságaiban látják. Tovább olvasom