Kisalföld logö

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 3°C | 12°C Még több cikk.

Először járőrözött a városi polgárőrség

Az engedélyek megszerzése és a szerződések aláírása után a februárban alakult Kis-Duna Polgárőr Egyesület megkezdte a járőrözést Mosonmagyaróvár utcáin. A jelenleg tizenkilenc tagú egyesület az előzetes hírek ellenére nem kutyákkal járőrözik.
„A kutyás járőrözés kialakítása folyamatban van, még tart a vizsgára való felkészülés. Ezzel az országban a második kutyás polgárőr-egyesület lennék, addig azonban számos kritériumnak meg kell felelnünk. A kutyás járőröknek és felvezetőinknek a rendőrség kutyáival és felvezetőivel azonos vizsgát kell tenniük, amit kétévente ismételniük kell. Ilyen vizsgát tagjaink a dunakeszi rendőrkutya-kiképző telepen tehetnek, ahonnan elegendő létszám esetén városunkba utaznának a vizsgáztatók" – mondta a Kisalföldnek Barna Viktor, az egyesület vezetője, aki polgárőreivel a napokban meg is kezdte a munkát.

A szombati piacon már a helyi polgárőrség felügyelte a rendet.
A szombati piacon már a helyi polgárőrség felügyelte a rendet.

Távlati terveik között szerepel egy szolgálati autó fenntartása, valamint Mosonmagyaróvár horgászvizeinél halőrség kialakítása. „Tájékozódunk a horgászegyesületeknél. Ha van igény a halőrszolgálatra és meg tudjuk kötni az együttműködési szerződést, néhány polgárőrünk a szükséges vizsgák letétele után halőri feladatokat is el fog látni" – tudatta a vezető.

Kiemelte: az egyesület tagjai mind dolgozó emberek, így a járőrözés beosztása attól függ, ki mikor és hány órás szolgálatot tud vállalni közülük. A tizenöt alapító tagból kiváltak néhányan, de érkeztek újak is – a jelenlegi tizenkilenc fős tagságot szeretnék legalább harminc főre bővíteni.

A polgárőrség célja a közrend és közbiztonság védelme, javítása, a bűnmegelőzés hatékonyságának fokozása, a polgárok biztonságérzetének javítása. Az őrség a munkáját szorosan együttműködve végzi a rendőrséggel, valamint az önkormányzattal.


Olvasóink írták

29 hozzászólás
12
  • 29. myastheniagravis 2012. július 27. 12:10
    „20. Fixum.
    Látod egy telefon.
    Én már meguntam a "menjünk, -oldjuk meg", én egyedül "felállást"..
    Nem is kell egyedül. Összefogás!
    Őnekik is csak akkor nagy a pofályuk amikor sokan vannak...sajnos.”
  • 28. Fixum 2012. július 25. 04:29
    „GYEREKEK.. ! Leesett a pofám, asszony hívott délután, hogy valami srác ott kolbászol a mosoni "új" téren, és zavarja el a fürdőző/zuhanyzó etnikumot !!!!!! Talán még is lesz valami ?
    + hétvégén "össz-köznépi etnikumi "gyűlés" volt éjjel az utcán , szó szerint vonyító népdalaikkal... egy telefon, 2 járőr.. ÉS CSEND ??? Ajjé... a végén még maradok óvári ??
    ÉN is adok lóvét BÁRMIBE, ha rend lesz végre !!!

    myastheniagravis... ha nem óvári vagy, -sok vonatkozásban szerencséd van...
    Hidd el, a "magyaros" összefogás, -mikoron valóban fel/oda kell "lépni".... NULLA a köbön...
    Én már meguntam a "menjünk, -oldjuk meg", én egyedül "felállást".. mindenki úgy marad a kakiban ,ahogy akar.
    Kizárólag a család az első, és minden lehetséges módon írtom a környezetünkből az aljadékot, ha nem tartja be a minimum "10 métert"...”
  • 27. myastheniagravis 2012. július 23. 22:01
    „A közszolgálati rádió vasárnap reggeli műsorában nyilatkozott dr. Túrós András, az Országos polgárőr Szövetség (OPSZ) elnöke, ahol megtudhattuk, a polgárőrség életében minőségi változás fog bekövetkezni.





    "Éveken keresztül egy mennyiségi szemlélet uralkodott a polgárőrségen belül. Arra törekedtünk, hogy minél nagyobbak legyünk, minél többen legyünk. Elértünk egy nyolcvanötezres létszámot. Ez a nagy létszám nem azt mondom, hogy áttekinthetetlen volt, de kétségtelen, hogy egy része felhígult, ezért olyan döntés született, hogy a minőségre fogunk törekedni, minőségi tagfelvételt szeretnénk, és a képzésre, oktatásra való felkészülés, az egyesületeken belüli a közösségi nevelésnek a hatását szeretnénk erősíteni." - jelentette ki dr. Túrós András, az Országos Polgárőr Szövetség elnöke vasárnap reggel a Kossuth Rádió műsorában. Dr. Túrós András még azt is kijelentette, az új polgárőr törvény szerint az átalakulás befejeződött. Ez év második felében a közbiztonság védelmére, a bűnözés megelőzésére, a járőrszolgálatra, a fokozottabb, aktívabb, hatékonyabb járőrszolgálatra fordítják a figyelmünket.

    Az Országos Polgárőr Szövetség elnöke rávilágított: "Voltak olyan időszakok a rendszerváltozás után években olyan nagy tömegű bűnözés zúdult az országra, amelyet az állami szervek nem tudtak kezelni. A polgárőrség is azért jött létre a kilencvenes évek elején, mert a rendőri szervek, a rendészeti szervek ezt a nagy tömegű bűnözést nem tudták kezelni és a lakosság is nagyon nehezen élte meg. Azért sok minden kiegyenesedett. Most azért nem azt mondom, hogy hátra lehet dőlni, de kétségtelen, hogy minden olyan jogi feltétel adott mind a két területen, rendőrségi területen is polgárőrségi területen is mely alapján a jogállam követelményeinek megfelelően lehet a közbiztonságot védeni, és lehet a bűnmegelőzés területén azt mondom hatékonyan dolgozni."

    Dr. Túrós András elmondta, személy szerint örül annak, hogy csak olyan polgárőr egyesületek működhetnek, amelyek rendőrségi együttműködéssel rendelkeznek, tehát van fölöttük egy rendőrségi felügyelet, másrészt pedig tagjai az Országos Polgárőr Szövetségnek. Mint mondta: ,,Ez a kettő követelmény garanciát ad arra, hogy Magyarországon ne legyenek szabadcsapatok."

    Az elnök elismerte, vannak olyan hangok, hogy túl van szabályozva a polgárőrnek, a polgárőr egyesületnek a tevékenysége, de ez csak annyit jelent, hogy a polgárőr vezetőknek több a feladatuk, több az adminisztráció. ,,Amikor szabályozva van valami, annak van következménye, mégpedig adminisztrációs következménye van, hogy ezek visszakereshetőek legyenek."

    Az OPSZ elnöke arra is rávilágított, a polgárőrök gyakran korosabbak, mint egy rendőr, tehát van életkorbeli különbség a rendőrjárőr és a polgárőrök között, de szerencsére, generációs problémákról nincs információja az OPSZ vezetésének. Mint mondta: ,,Tehát nincs ilyen gond, sőt én azt mondom, polgárőreinknek többsége elsősorban azért is vállalja a szolgálatot, mert valamilyen formában vonzódik a rendőrséghez, a rendőrökhöz."

    Az MR1 Kossuth Rádiónak adott riportból az is kiderült, a polgárőr járőr a puszta jelenlétével is megelőzheti a jogsértéseket. ,,Amennyiben konkrét eseményt, bűncselekményt tapasztal, meg van a polgárőrnek az a lehetősége, hogy az elkövetőt elfogja, visszatartsa, és adja át a hatóság részére. A polgárőrnek a hatásköre az új törvény szerint jelentősen bővült, többek között azzal, hogy a tulajdon elleni szabálysértőt is elfoghatja, ami korábban nem volt. Senki másnak nincs ilyen lehetősége a civil emberek között, csak a polgárőrségnek, és ezt is át kell adni a hatóságoknak." - mondta dr. Túrós András, majd hangsúlyozta, ,,Nem szabad elfelejteni, hogy a polgárőr tevékenység ellenszolgáltatás nélküli, ez áldozatvállalással jár, és a polgárőreink ezt tudják!"”
  • 26. myastheniagravis 2012. július 23. 21:55
    „Fixum.
    Én nem móvári vagyok.Amit leírtam az valós. A SZEM-nek is utánanézhetsz.”
  • 25. Fixum 2012. július 23. 17:31
    „myastheniagravis..
    Nem a szidás zavar. Csak nem szabad , -vitaként átesni a túlsó oldalra. Valamiképp sejtem, mi a baja, érthető is, csak <moderálva>ul/ nem jó stílusban adta elő.
    Ti is sajnos "szívni" fogjátok a "magyarosban", de egy kis remény, hogy rátok is rá van szorulva az átlag-polgár, csak lesz valami... DE AZONNAL kivágni, ha valamelyikőtök hülyül. Csak jó tanács, de megfontolandó, az egész csapat "renoméját" hosszú időre/ végleg el lehet <moderálva>ni...
    Ezen viszont... jó vidultam... "Szomszédok Egymásért Mozgalom" .. Na ne... Mr.myastheniagravis... Móvár "cigány-negyedében" - ingyen közös-képviselőkén... 3 éve nem fizető lakókkal (tehát saját lóvémból mindent), 200E + 1 év lóti-futi, mire az utolsó barna aljadékot is kirakom... sajátból...
    ................ azért ezt az "egymásért" számomra... gondolhatod ! ITT ? "BÉZBÓÓL" - ütő.. AZ IGEN.
    Szerencsétek lesz (őszintén kívánom) , ha Mosonra a Futura miatt ( pedig mindenképp csőd felé áll a dolog) a "legalább minimum" rend miatt a plo hivatal "pluszként" tudna adni sok mindent. Kénytelenek lesznek használjátok ki !”
  • 24. myastheniagravis 2012. július 23. 13:24
    „Fixum.
    Mi nem szidjuk poormant.Csak azt kapja vissza amit ad.Mint mondtam, a polgárőrség se nem rendőrség, se nem közterület felügyelet.Ez egy civil szervezet mentes minden politikától.Mi tesszük amit tenni kell időt pénzt nem sajnálva. Mert bizony sok polgárőrség nem kap anyagi támogatást.Így ahogy tudják saját zsebből adják a pénzt össze, akár felszerelésre, akár benzinre.Egyébként van még a "Szomszédok Egymásére Mozgalom" SZEM.Ami megint csak jól működik nagyon sok helyen.”
  • 23. Fixum 2012. július 23. 00:03
    „Nos Uraim....
    Nem kell Poormant szidni.... valahol, a "megelőlegezett bizalom / lehetőségek" terén igaza van, - igaz... még csak most fog kiderülni, párban sétálgató érdeklődők, vagy konkrét módon TENNI "akarók" lesznek a polgárőrök.
    Azért egy kicsit PISZKÁLJUK már meg a "közterületeseket"... pontosabban parkolás-vizslató barátainkat...
    Ha mindegyik csapatból 1 azaz EGY emberke felügyelne néha..... a piactér első és hátsó szökőútja is gyülekező hely lett, leülni / szotyizni / mocskot termelni szinte csak a "kiváltságosoknak" lehet + hozzájöttek még a sZeredi eSmeralda / védett fajtájú barátja által idehozott borsodi - szabolcsi alja-banda... A Trombitás / Tojásos előtt homokosok enyelegnek ?!
    Katus31... szeretném, ha az óváriaknak ne csak nagy szájuk lenne... mikor meg "eset" van, milyen szépen tudnak nézelődni / elsomfordálni... az önvédelmi hülyeségeket meg hagyjuk már minkét fél részéről... aki a széklábbal hamarabb üt, az nyer...”
  • 22. Katus31 2012. július 22. 21:45
    „myastheniagravis , nagyon helyes !!!!!! egyetértek !!!!!!!”
  • 21. myastheniagravis 2012. július 22. 20:46
    „Hogy a polgárőrség most alakult az Mosonmagyaróvárra igaz. De nem ujkeletü dolog.máshol már évek óta eredményesen dolgoznak, teszik a munkájukat.Elhihetitek nem volt könnyű elfogadtatni magunkat az emberekkel, a rendőrséggel stb.Azóta mifelénk sokszor párban járnak , megbecsülik, segítik egymás munkáját.Ami pedig nem kis szó, megköszönik a segítséget amit a polgárőr társak nyújtanak nekik.Röviden: EMBERSZÁMBA vesznek minket akiknek lehet adni a szavára.Nem tesznek keresztbe, ha segítséget kérünk a lehetőségekhez képest segítenek.
    poorman: nem keresztbe tenni hanem segíteni a munkájukat, hogy jobban tudjanak dolgozni szabadidejükben saját erőből. Azt írtad ennyire mélyre nem süllyedsz. Nem is tudsz mert mélyebben vagy mint a bányászbéka segge. Agyilag biztos. Nem látod a fától az erdőt. Más szemében a szálkát, magadéban a gerendát sem látod.Meg van rólad a véleményem.”
  • 20. Katus31 2012. július 21. 18:51
    „Poorman !

    engem ismertess meg az önvédelmi tudásoddal !

    név és cím a szerkesztőségben , kérésedre kiadható !

    jaaaaaaaa azért mert a polgárőrség még csak most alakult meg , de ha bebizonyítod nekem , hogy te mire is vagy képes akkor még átgondolom , hogy szóljak-e a külön örzésért !!!!!!!!!!”
  • 19. poorman 2012. július 21. 18:19
    „16#

    Szívesen megismertetlek önvédelmi képességemmel!

    17#

    Találgass csak, de ha ennyire félsz miért nem fogadsz fel 1 "profi" polgárőrt személyi védelemre?

    18#

    Ennyire mélyre nem megyek! :)”
  • 18. myastheniagravis 2012. július 21. 12:08
    „Úgy látszik hogy poorman elrohant és jelentkezett polgárőrnek.”
  • 17. Katus31 2012. július 20. 18:28
    „Kedves poorman !

    Mivel azt írtad , hogy az a munkád , hogy megvédjél másokat akkor rendőr vagy biztonsági őr a szakmád ...
    - ha rendőr akkor úgy is tudod , hogy ezek az emberek veletek azaz a rendőrökkel dolgoznak szorosan együtt ehhez tartozik még a rendőrségi oktatás is !!!!
    -ha pedig biztonsági őr akkor az OKJ.-s 3 hónapos fizetős tanfolyami kiképzésre azért a helyedben nem írnám , hogy nagyon kiképzett vagy !!! gondolom nem a Rendőrtiszti főiskolán végeztél ....mert akkor jobb dolgod is lenne mint becsmérelni az embereket ....de ha mégis magasabb rendű iskolát végeztél akkor az összes mosonmagyaróvári polgár meg lehet nyugodva mert ilyen nagyon-nagy ember vigyáz ránk mint ,,TE,, !!!!!
    az előző hozzászólók írták a szökőkútnál a félmezítelen randalírozó egyéneket és gondolom mivel te annyira NAGY ÉS ERŐS ÉS JÓINDULATÚ EMBER vagy akkor már sikerült elintézned neked egyedül és csakis egyedül , hogy az áldatlan állapot meg szűnt ...........ugye ???????? HA ÍGY VAN AKKOR NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM NEKED !!!!
    a következő amiben a segítségedet kérem , mikor vidéki munkahelyemről beér a buszom és hazáig rohanok mert tele az utca c.típusú emberekkel akkor kérlek véletlenül épp járjál arra , hogy ne kelljen paprika-szpréért kutatnom a táskámban komolyan már a tudat is meg fog nyugtatni engem , hogy te épp arra jársz drága POORMAN és vigyázol rám , ezt is KÖSZÖNÖM NEKED !!!!!!!

    MIVEL TE OLYAN JÓ ÉS ERŐS EMBER VAGY KÉRLEK NE SZIDALMAZD ÉS SENKIHÁZI.-ZD LE EZEKET A POLGÁRŐRÖKET MERT ŐK IS JÓ EMBEREK ÁM ÉS AZT NÉZIK , HOGY HOL TUDNAK SEGÍTENI , PERSZE KÖTVE VAN AZ Ő KEZÜK IS , DE BIZTOSAN TANULTAD TE IS A KÖZMONDÁST , HOGY A ,,SZÁNDÉK A FONTOS ,, ---EZT SOSE FELEJTSD EL !!!!!!!!!”
  • 16. myastheniagravis 2012. július 20. 17:58
    „15. poorman 2012.07.19. 20:00

    13#

    Ha ezt a 2%-ot kb. 10%-ra tudnánk felhozni, akkor már megérte.
    Persze ehhez kell a kemény fellépés, a "magadat odatenni" stílus is!
    Ezek a nyulak soha nem lesznek képesek konfrontálódni senkivel sem, mert nem erre képezték ki őket!
    Az a fajta " én közfeladatot ellátó személy vagyok és ha bántasz nagyon megbánod" stílus közröhely tárgya!

    A stílus nem jellemző a polgárőrökre amit írsz. Ők nem azért mennek oda hogy fenyegetőzzenek.Hanem azért hogy segítsenek, ahol kell.Mint mondtam nem hatóság! De bizonyos védelem kell nekik.Ha jobban el akarsz igazodni a jogaik és kötelességeikközt megteheted. Csak elkell olvasni a polgárőrtörvényt és a szolgálati szabályzatot. Utána lehet jelentkezni polgárőrnek.Nem utolsósorban pedig támogatni.

    poorman.

    Ha ez a munkád akkor te rendőr vagy.Lehet hogy te vagy a senkiházi.
    Először is a polgárőrség és a rendőrség együttmüködési egyezményt írtak alá. Tehát valamijen formán a "kollégád".
    Másodszor: láttam én már olyan rendőrt hogy inkább félrenézett és eloldalgott.Sőt ismerek olyat is akire nemhogy az életemet de a ceruzámat sem bíznám rá.!Terád meg főleg nem!!!!! Megtudod magad védeni,ugyan már. Másokat meg főleg nem. Te egy gerinctelen alak vagy.Erről ennyit.”
  • 15. poorman 2012. július 19. 20:00
    „13#

    Ha ezt a 2%-ot kb. 10%-ra tudnánk felhozni, akkor már megérte.
    Persze ehhez kell a kemény fellépés, a "magadat odatenni" stílus is!
    Ezek a nyulak soha nem lesznek képesek konfrontálódni senkivel sem, mert nem erre képezték ki őket!
    Az a fajta " én közfeladatot ellátó személy vagyok és ha bántasz nagyon megbánod" stílus közröhely tárgya!

    Szeretném ha Mosonban rend lenne, de ezek az emberek szerintem nem a letéteményesei.
    Itt most nem csak a C. típusú emberekre gondolok, hanem azokra, akik 2 nagykóla után nem tudják kontrollálni magukat!”
  • 14. nagyjancsi 2012. július 19. 13:26
    „Mindenképpen jó, hogy van, ugyanakkor minősíti a rendőrséget, közterület-felügyeletet is! Mert ha ők tennék a dolgukat és gond végig lehetne sétálni egy leányzónak vagy egy idős házaspárnak gond nélkül a templomtól a piactérig, akkor semmi gond nem lenne és polgárőrség sem kellene.. De kell. Vagy valami megoldás legalábbis. Vicces, hogy a tősgyökeres mosoniak nem élvezhetik a megújult Erzsébet teret sem, mert a frissen állampolgárságot szerzett naponbarnult jövevényektől hangos és mocskos az egész környék!”
  • 13. Fixum 2012. július 19. 04:51
    „idegen... vicces amit mondassz... valószínüleg a tE felfogásoddal rendelkező magyarok sunnyognak el másodpercek alatt, amikor " ki kellene állni egy kicsit" a rend mellett....
    -poormant csak azért sajnálom, mert amikor 100 magyarból "mi" fellépünk, hátranézve a "csapatra".... már hült helyük.... a magyarok 98%-a oly szintű "kámforrá válást" tud produkálni, hogy a nyulak besárgulnak....
    DE így van ez sulitól a munkahelyig.....
    VISSZATÉRVE a "polgárőrségre"... amennyiben ezen a nyáron, -kánikulában a kicsi gyerekeim tudnak bámulni a mosoni szökőkút szépségén, -nem kell szutykok fürdőzése/látványa miatt másfelé sétálnunk, LEGYEN Polgárőrség / egyebek... Még a szegény mosoni kisnyugdíjasok is adnak akkor a kis forintjaikból...
    Ha csak "sétálgatás" lesz, még a sZeredi-leányzóék által most betelepített szutykok is kiröhögik majd őket....”
  • 12. Ambar 2012. július 18. 20:26
    „Még most alakultak kár bántani őket!Szerintem pont azt teszik amit az önkéntes rendőrök tettek!Hülyeség hogy a rendszert védték,rögtön jön a politika.Nem voltam az és polgárőr sem leszek, de tisztelem azokat akik szabadidejüket áldozzák hogy segítsék a rendet a törvényeket betartani.Bizony sokan vannak akik nem tudják magukat és értékeiket megvédeni.Kívánok neki jó munkát és jó lenne ha a külső városrészekben is lennének.Sajnos egyre rosszabb a közbiztonság!Rendőrt úgyis csak akkor látni ha kocsival átrobognak!”
  • 11. poorman 2012. július 18. 18:08
    „8-10#

    Én élesben nyomom és nem kérek az ilyen senkiháziak segítségéből!
    Megtudom magam védeni és természetesen másokat is! Ez a munkám!”
  • 10. idegen 2012. július 18. 16:59
    „8. Nálad a pont. Az ilyen poorman féléknek semmi sem jó.Ha nincs polgárőrség akkor az a baj,ha meg van akkor meg az. Ő nem tesz semmit a közösségér de a szája az jár.

    6. Össze sem lehet hasonlitani az önkéntes rendőrökhöz.Akkor ugyan is a rendszert védték,most viszont a helyi közösséget és rendőrök nélkül. Ráadásúl még éves tagdíjat is fizetnek.
    Én is kitartást kivánok nekik pont az ilyen poorman félék miatt.”
29 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új harangot álmodtak a mosoni templomra

A mosoni egyházközségben egy percre sem áll meg az élet. Hangversenyeket, zarándoklatokat… Tovább olvasom