Kisalföld logö

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 5°C | 16°C Még több cikk.

Elesett az áldozat: kerékpárost gázoltak halálra Jánossomorjánál

Kerékpárost gázoltak halálra az oszták határ felé vezető úton Jánossomorjánál szerdán késő délután.
20 óra 58 perc

Egy 40 éves férfi vesztette életét abban a balesetben, ami szerda este történt a Jánossomorjáról az andaui határ felé vezető úton.

Az áldozat előzőleg elesett kerékpárjával, majd a kivilágítatlan és láthatósági mellény nélküli férfit egy mögötte érkező személyautó gázolta el.

Az eddigi adatok alapján egy kerékpáros haladt a határ felől Jánossomorja irányába, amikor ez idáig ismeretlen okból a férfi elesett a biciklivel.

Éppen akkor jött szemből egy személyautó, aminek vezetője látta mindezt és megállt, hogy segítsen a kerékpárosnak.

Ekkor azonban egy a határ felől érkező Opel sofőrje a sötétben későn észlelte az úton előtte lévő kivilágítatlan és láthatósági mellényt sem viselő biciklist és elütötte.

A baleset során a 40 éves jánossomorjai férfi olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette.

A rendőrség vizsgálja a baleset körülményeit.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. Contar 2012. január 28. 09:55
    „Nem minden láthatósági mellény fényvisszaverő! Hogy ilyent is engednek árulni-megtévesztve a vásárlókat- az talán egy más téma!
    Álló kerékpáron a dinamós világítás nem működik. (Álló motorú autónak sem működik a generátora!)
    Világítási problémája pedig sok autónak is van.”
  • 26. knifemaster 2012. január 26. 20:09
    „És hogy kerek legyen a történetem.

    Kedden este a Bartók Bélán a büdi gyökér autós majdnem leszorított a Gárdonyinál,mert nem látta a karácsonyfa módjára kivilágított kerékpárost.Persze a szemközti sáv parkolójából indulva, ahol is forgalommal szemben nem parkolunk. Vagy mi.”
  • 25. knifemaster 2012. január 26. 20:06
    „11. andrej 2012.01.26. 08:03
    A reagálásomak előzménye van ,ami nem kimondottan a tartalomhoz kapcsolódik.

    13. Madarász 2012.01.26. 09:14
    De járok az utcákon,2009-ben példa nélküli 13000 km-t tettem meg az utcákon.

    K e r é k p á r r a l.

    Ugye nem kell tovább mondanom,miért harapok a posztjaidra (én is)?
    S én is köpködök minden gyökérre aki szivat az utakon.
    De te minden kerékpár szót tartalmazó cikknél játszod az agyad,megspékelve néha orbitális baromsággal,a zéró tolerancia jegyében,az ellenérveket szinte meg sem hallva,de azért megmagyarázva s,zinte a végsőkig küzdve ,hogy bebizonyítsd:
    Itt mindenki hülye csak Te vagy helikopter.
    Ezek után miért csodálkozol?”
  • 24. hunter111 2012. január 26. 15:29
    „Kíváncsi lennék a hogy miért esett el!Lehet hogy ketten mentek a kerékpárral,ő és a Maligán Franci?Mellény,világítás nélkül ittasan lefekszik az úton,akkor ki a hibás és hány százalékban?Miért kellene egy szabályosan közlekedő autóst meghurcolni egy talán ittasan közlekedő kamikáze miatt!Valószínű hogy a segíteni megálló autós lámpája zavarhatta meg a gázoló autóst,de majd többet tudunk a szakértői vizsgálat után.”
  • 23. osia 2012. január 26. 14:47
    „Nap mint nap elcsodálkozok azon, hogy mennyi öngyilkos hajlamú biciklis van a városban... (biztos máshol is) Kivilágítatlanul és körülnézést mellőzve hajtanak ki a főútra. Pár centin múlott három napja egy ilyen balesetünk, a biciklis kihajtott elénk, a kormányt a férjem elrántotta, szerencsére szemben senki nem jött. Persze a biciklista felháborodott. Közben két gyerekem hátul ezt végignézte. Na meg nézték volna azt is, ha baj lett volna belőle... Sajnos itt majdnem mindennapi eset, és csodálkozok, hogy ilyen kevés a baleset ennek ellenére.”
  • 22. Madarász 2012. január 26. 13:46
    „21. De látod pont ez a baj, hogy tudják, hogy milyen törékenyek, mégis csesznek rá, hogy tegyenek érte valami, hogy látszanak! Láthatósági mellény pár száz Ft, elemes lámpa előre, hátra max. 2000 Ft. Ennyit nem ér a biztonságuk?!
    Lehet hibáztatni mindkét autóst, de egy biztos: a láthatósági mellény fényvisszaverője elég messziről látszik ahhoz, hogy még biztonságban meg tudott volna állni az autós, mert észrevette volna. Így viszont a földön egy mozdulatlan alak, sötét ruhában, sötétben, hát nem biztos, hogy féktávolságon belül észreveszik, főleg, hogy szemből még világít egy másik autó fényszórója, viszont a csíkok világítottak volna a mellényen és felhívták volna rá a figyelmet, hogy ott valami van.”
  • 21. Hyppolit 2012. január 26. 12:50
    „andrej!atenyek! Madarászt nem akartam "bántani", hiszen jeleztem is, hogy igaza van. Csak sajnos az én családomban is volt már közlekedési balesetből eredő haláleset, és akkor kénytelen az ember rájönni, hogy milyen törékenyek, múlandóak vagyunk, mennyire csak egy hajszon múlnak a végkimenetelek, és sok esetben ha a szabályosan közlekedő fél egy kicsit az átlag felett figyelmesebb, "besegíthet" a szabálytalannak akár azzal, hogy lehúzódik, azzal, hogy lassabban megy, stb. Erre mondják, hogy deffenzív vezetés, vagyis számítani arra, hogy a másik hibázik. Nem kell velem egyet érteni, de kevesebb haláleset lenne...”
  • 20. kroly 2012. január 26. 12:47
    „Érdekessen álltok a baleset kiértékeléséhez.Véleményem szerint a jelen balesetben 90%-ban az opelos volt a hibás.MIÉRT VEZETETT VAKON???????????????? Napi kilenc orát tekergetem én is a kormányt a világ utjain mielött leszolnál.Az hogy a segítő autost okoljátok SZÍVTELEN , JELLEMTELEN dolog. Lehet a megálás pillanatába ütötte el a kocsi,de ti mindent jobban tudtok.Szerintetek ha ott ált volna a biciklisnél öt nem ütötte volna el. Ne legyetek szívtelen egyoldalu itélök.Nemértem hogy lehetnek még magyarórszágon balesetek hisz mindenki olyan nagyon tudja a kresz, legalábbis leirni. Tele vagytok megvetéssel ,nem gondolva hogy veletek is megtörténhet.”
  • 19. atenyek 2012. január 26. 09:59
    „Felesleges Madarászt bántani, holmi kegyeleti sajnálatból.
    1., Tény-e, hogy ha láthatósági mellényt(!) viselt volna a biciklis és közben a földön fekvő bringája villogott volna, akkor még mindig élne?
    2., Tény-e, hogy ha csak mellény lett volna rajta és nem villog a bringa (mert dinamós mondjuk), akkor még mindig élne?
    3., Tény-e, hogy a fenti két pont hiánya nagyban hozzájárult ahhoz, hogy már nem él?

    Aki a fenti tényszerű, rideg kérdések közül legalább 1-re igennel válaszolt, az ne Madarászt bántsa... mert attól a tények, tények maradnak.

    Megjegyzés:
    Ilyen esetben Rendőrségben hinni és oda mutogatni, hiába igaz, de álszentség. Sokan rendőri biztatás nélkül is élni szeretnének, na ők nem szégyellik a láthatósági cuccokat használni.”
  • 18. andrej 2012. január 26. 09:53
    „Hyppolit!
    Nem megvédeni akarom Madarászt, de amiket felsoroltál, nem olyan általános (ámbár súlyos, vagy akár a kivilágítottságnál súlyosabb) közlekedési problémák. Faluhelyen meg főleg nem gyakoriak, lámpa, villogó nélküli kerékpárost, viszont tucatszám látni.
    Ami pedig a cigizést, túlsúlyt és a piálást illeti: az mindenkinek saját, szuverén döntése, szabályok nem vonatkoznak rá.
    Jó-jó, szőrszálhasogatás, amit most csinálok, de mint munkavédelmis is egyfolytában szajkózok: a szabályok nem ellenünk, hanem értünk vannak!
    Mindig akadnak "öcsigyerekek", de ezeknek a beképzelt hólyagoknak a megbüntetése a rendőrség feladata legyen/lenne!
    Mi civilek foglalkozzunk azzal, hogy a magunk módján eleget tegyünk a biztonságos közlekedés követelményeinek.”
  • 17. zopika02 2012. január 26. 09:44
    „A balesetet a segíteni szándékozó autós okozta akarata ellenére.
    Az hogy a kerékpáros ki volt - e világítva vagy sem az jelen esetben teljesen mindegy, hiszen a kerékpár nem haladt az úton. Az álló járművön a helyzetjelző használatát szinte az autósok 99 százaléka már elfelejtette. Ha az álló járművön a tompított fényszóró ég csak, akkor sem látni a mellette illetve a közvetlen előtte lévő környezetet. A baleset helyszínére érve az első feladat a helyszín biztosítása pontosan a további balesetek elkerülése érdekében, sajnos nem ez volt az első ilyen eset és nem is az utolsó. A közlekedés kultúrához ez is hozzá tartozna, hogy amikor a járművel megállunk abban a pillanatban a helyzetjelző lámpát kapcsoljuk be, így látni ha valaki éppen a kocsi mellett beszélget vagy éppen az úttesten fekszik, annak ellenére van vagy nincs rajta láthatósági mellény.”
  • 16. Lone_wolf.. 2012. január 26. 09:44
    „8.
    Igazad van.”
  • 15. Hyppolit 2012. január 26. 09:26
    „3. Madarász!Amit írsz, az "tankönyv", és nem a sajnálatos ÉLET. Úgy kezded, "Egyszerűen megáll az ész, hogy nem képesek felfogni.."..legyünk őszinték, ilyen vehemens kioktatást -pedig tényleg igazad van!- többféleképpen lehetne folytatni.Pl. ...nem képesek felfogni. hogy a cigarettázástól tüdőrák, szájrák, érszűkület, stb, gondok lehetnek...nem képesek felfogni, hogy a mértéktelen italozás (alkohol) szürkeállomány leépülést gyorsít, májrákot okozhat, cselekvőképességet befolyásol, stb. ...nem képesek felfogni, hogy a testmozgás nélküli túlzabálós életmód miatt a magyar nép átlagsúlya Európában az egyik "über" , a koleszterinlerakódás, stb egyre több infarktusos, halálos áldozatot követel,....nem képesek felfogni, hogy ahol 50 km/h a max, ott ne száguldozzanak 80-100-al, ....nem képesek felfogni, hogy a balrakanyarodó sáv nem arra való, hogy öcsigyerekek ott előzzenek sort,...és lehetne folytatni a végtelenségig. Igen, mert emberek vagyunk, nem egyformák, és mindannyian hibázhatunk. Az érintett szakaszt ismerem, hajtanak, mint a meszes, de én is úgy gondolom, hogy egy elesett embernél a mellény kérdéses, hogy mennyit segített volna. Hogy miért esett el az ember, kérdés, én is sajnálom, nagyon szerencsétlen baleset.”
  • 14. Madarász 2012. január 26. 09:17
    „8. Bocsi, de hol menjen át szegény gyalogos, talán repüljön?! Ha nem lenne elsőbbsége, akkor egész nap ott állhatna, mert így sem engedik át őket az autósok.”
  • 13. Madarász 2012. január 26. 09:14
    „6. Te nem jársz az utcán, vagy látási problémáid vannak?! Nézzél már körül!

    Sajnos ez így van, úgyhogy jó lenne, ha végre tenne valamit a hatóság a kamikáze kivilágítatlan, össze-vissza száguldozó biciklisek ellen. Mondjuk kezdhetnék azzal, hogy felemelnék a büntetési tételt az autósokéhoz hasonlóan és kimennének az utcára intézkedni.

    Én személy szerint baromira nem vágyok rá, hogy elcsapjak egy ilyen eszetlen barmot, aki azt sem tudja hol kéne mennie, milyen irányba, semmi felszerelés és nem tudja, milyen szabályok vonatkoznak rá.”
  • 12. pappe 2012. január 26. 08:10
    „Mivel a kerékpáros elesett az autós előtt, aki elgázolta, minden bizonnyal akkor is megtörténik a baj, ha a bicikli ki lett volna világítva. Ilyen elesés ellen nem véd semmi. Ettől függetlenül maximálisan igaza van Madarásznak, mert aki pár száz forintot sajnál a saját biztonsága érdekében (kínai boltban kapható elemes kerékpárlámpa + sárga mellény is), az megérdemli a sorsát!”
  • 11. andrej 2012. január 26. 08:03
    „6. knifemaster
    Az a baj, hogy Madarász nem túloz. Elég csak azt megnézni, hogy mi van egy nagyobb vállalat környékén délutános műszakzárás, vagyis este 10 után. Oké, lehet, hogy tízből "csak" hatnak nincs világítása, de szerintem ez is magas szám egy olyan helyen, ahol teherautók közlekednek és relatív nagy a forgalom még akár éjszaka is -elvonatkoztatva a jánossomorjai esettől, de ilyenkor mindig értetlenül állok a történtek előtt!
    Az biztos, hogy ha rendőr lennék, kiállnék este egy ilyen helyre, és osztogathatnám is a csekkeket. A biciklista meg majd megtanulja, hogy a szabályokat nem ellene, hanem érte hozzák!”
  • 10. Pistike 2012. január 26. 07:56
    „Madarásznak teljesen igaza van.”
  • 9. kroly 2012. január 26. 07:54
    „Sajnálatos baleset történt,de azért nem szabad mindent a biciklisre és az öt segíteni szándékozo emberre fogni.
    A kresz gondolom tudjátok mit ír a vakvezetésröl,hát véleményem szerint igy közlekedett az opelos aki elgázolta a biciklist.Nem pártolom a biciklist sem mert ö is hibázott hogy nem viselt melényt.Sajnálatos dolog az is hogy senki nem ellenörzi ezen utszakaszon az esztelen száguldozásokat,amit a munkába és munkábol tartó vendégmunkások csinálnak nap mint nap.Nemtartom magam uton bogarászonak de 100-nál még rámelöznek a kanyargos kis szakaszon is a határ elött.Véleményem szerint az opelos hibázott nagyobbat de a biciklis volt a nagy vesztes,mert az életével fizeett.Balesetmentes jó utat minden utonlévönek,hogy hasonlo tragédiákat eltudjuk kerülni.”
  • 8. Tacskokutya 2012. január 26. 07:46
    „3. Madarász
    Ahhoz hogy egy kerékpárost meg állítsanak ki kell szállni a jó meleg autóból.Könnyebb Trafizni meleg kocsiból és a jutalmakat postázni.Még én sem láttam kerékpáros ellen intézkedni rendőrt.Az maceráns eljárás és max .10000Ft. a bünti.A sok gyalogos gázolás is abból adódik hogy nekik van elsőbbségük a zebrán.Valaki a járdán halad és csak a zebra felé néz már fékcsikorgással kell megállni.Kinek jó ez hogy 50 métert nem tudok haladni mert zebra,zebra hátán. A gyalogos áthalad előttem. közben telefonál,vagy táskájában kotor valamit.Nem csak a benzinem fogy több de a levegő szennyezettsége is nő.Nem ámokfutó módjára közlekedő vagyok de ez nálam már ledobta az ékszíjat.”
27 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Részleges buszöböl kialakítása lenne a megoldás

„Balesetveszélyes Hédervár irányából az első ásványrárói buszmegálló. December közepén, ahogy… Tovább olvasom