Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Elegük lett a kamionokból

A Kossuth Lajos, Soproni és a József Attila utcák megnövekedett kamionforgalmával kapcsolatos gondokról szerveztek lakossági fórumot a minap Mosonmagyaróváron. A teljes megoldás mintegy hétmilliárd forintba kerülne.
Száznyolc aláírást gyűjtöttek össze a mosonmagyaróvári Kossuth Lajos, Soproni és József Attila utcában élők az itt áthaladó nemzetközi teherforgalom kárainak enyhítése érdekében Harmath Mária Ibolya szervezésében. Nagy István országgyűlési képviselő, polgármesternek és Faddi Horváth Pál önkormányzati képviselőnek eljuttatott levelükben az M1-es autópálya le- és felhajtó szakaszának megépítéséért emeltek szót. Kifejtették továbbá: a már említett útvonalon a „nemzetközi kamionforgalom okozta hangzavar már elviselhetetlen. Házainkban milliós károk keletkeznek az éjjel-nappal dübörgő, több száz mázsás kamionok miatt."

A lakossági fórumon többtucatnyi érdeklődő mellett megjelentek a rendőrség, a városfejlesztési osztály képviselői is.

– Önöknek igazuk van, elvárásuk jogos. A kérdés az, hogyan oldjuk meg – kezdte Nagy István polgármester, aki kiemelte: az M1-es autópálya déli lehajtójának a sztráda szerves részének kellett volna lennie, az akkor 3,5 milliárd forintos beruházásra már nem jutott pénz. Az országgyűlési képviselő, polgármester szerint kormányzati szinten is újból előkerült a lehajtó ügye azzal, hogy az a maradék uniós források lehívásával megépülhetne. A területeket korábban kisajátították, a tervek elkészültek, ám azóta az engedélyek lejártak.

A Kossuth Lajos és az Ostermayer utca találkozásánál nincs elég terület egy körforgalom kivitelezésére – állítják a szakemberek.
A Kossuth Lajos és az Ostermayer utca találkozásánál nincs elég terület egy körforgalom kivitelezésére – állítják a szakemberek.

– Az új engedélyeket nem tudjuk máról holnapra beszerezni. A lehajtóhoz vezető utakat is meg kellene építeni, ezért ma a beruházás 5–7 milliárdba kerülne. Így lehetetlen, hogy ezt a város megvalósítsa – emelte ki a polgármester.

Javaslata szerint az autópályáról a teherautók a lébényi lehajtóról jöjjenek le és az 1-es út felől közelítenék meg a telephelyüket. A 86-os útról érkező kamionok pedig a vasúti pálya felől, hátulról érkezhetnének. Ám ez a beruházás is jelentős költségekkel járna, Cselovszki György, a városfejlesztési osztály vezetője szerint 250 millióba kerülne. Ehhez engedélyek tucatjait kellene beszerezni, lévén nemzetközi vasútvonalat érintene. A rendőrség tájékoztatása szerint a Soproni utcában kevés a közlekedési baleset. Itt a megnövekedett kamionforgalom jelent gondot. Nagy István a lakóknak azt javasolta még, hogy alakítsanak pertársaságot.

A találkozón felmerült a jelzőlámpák kérdése is, volt, aki arról érdeklődött, hogy az Ostermayer és a Kossuth Lajos utca találkozásánál miért nem lehet körforgalmat létesíteni. Ehhez nincs elegendő terület – érkezett a válasz. Fűnyírásról, hóeltakarításról, közvilágításról, valamint kerékpárút-létesítésről is szó esett. Ám az érintett útszakaszok zömében nem önkormányzati tulajdonban vannak, hanem a Magyar Közút kezelésébe tartoznak. 

 

Olvasóink írták

  • 17. Lone_wolf.. 2013. június 16. 07:47
    „Van ott bőven hely,legalább annyi mint a kühnénél. Csak a kifogásokat keresik megint.Semmievaló tetves banda.”
  • 16. pancser 2013. június 14. 13:51
    „15. justitia18 2013.06.14. 10:30
    Szólok egy pszichiáter ismerősömnek, hogy vizsgáljon meg. valószínű levegőváltozást javasol, batyut és vándorbotot hogy megszabadulj a rögeszmédtől!
    Mi más lehetne a diagnózis, hiszen a cikk a közlekedésről szól!”
  • 15. justitia18 2013. június 14. 10:30
    „14 !
    Nagy Kubatov Dohánymutyi Pesta karriereje tényleg biztosított.......Újfehétón....::)) a Trafik Gabikával együtt...::))
    A dohányboltot, meg a méhecskéket remélem nem felejtik Móváron, és a hátokon viszik haza...::))”
  • 14. pancser 2013. június 14. 08:39
    „13. justitia18 2013.06.13. 21:25
    Ha ilyenek az MSZP szimpatizánsai, nos akkor Nagy István politikai karrierje biztosítva van. Jót tennél a pártoddal ha fognád az alant javasolt batyut néhány lekváros buktával és elballagnál oda ahol a fű sem nő. Esetleg beállhatnál szeretett színesfémkereskedő volt pénzügyminiszterhez Veres Jankóhoz, tudod az aki lefejelte a riportert, aztán húzhatná a cigány: Mátészalka gyászban van.... mert megérkeztél!”
  • 13. justitia18 2013. június 13. 21:25
    „12 !
    Szerintem meg a Nagy Kubatov Dohánymutyi Pestátoknak kell majd csomagolnia...::))
    Természetesen szívesen segítek neki én is...Jobb, ha már most készülődik, és megy haza tirpákiába, ahonnét idejött...
    Csak nehogy a Gabika itt maradjon a boltjában...::)) Jobb, ha magával viszi őt is...meg a boltot is..::))
    Apropó.. Megnyitotta már a kis drága Gabikánk a trafikját, szívesen vennék nála nyalókát !! ::))”
  • 12. pancser 2013. június 13. 13:54
    „11. justitia18 2013.06.13. 11:20
    Ha így van akkor vágsz egy botot, az asztalkendő négy sarkból batyut formálsz, némi elemózsiával, váltás fehérneművel megtöltöd, a bot végére kötve a jobb válladra veszed,felhúzod a kis hótaposódat és gyászzene mellett elvonulsz!”
  • 11. justitia18 2013. június 13. 11:20
    „10 !
    Nekem meg a kamionforgalom mellett a Fidesz és Nagy Kubatov István ogy., pm.hazudozásaiból van elegem...”
  • 10. pancser 2013. június 12. 19:52
    „A kamionok mindenhol bemennek a városokba, ha ott van dolguk, ne állítsunk már olyat ami nem igaz.Nálunk is vannak olyan utcák ahol súlykorlátozás van, nyugaton is erről van szó!
    Az emberekre általában az a jellemző, autózni akar, elvárja, hogy az üzletek tele legyenek, de más ne autózzon ott ahol ő lakik és természetesen a kamionok is menjenek másfelé, más háza elé.
    A probléma a jellegénél fogva szerintem megoldhatatlan még akkor is, ha valami csoda folytán akadna 7 milliárd, mert Mosonmagyaróvár célállomás, nem az átmenő forgalomról van szó.”
  • 9. akela4 2013. június 12. 16:53
    „A rendelkezésre álló terület semmivel nem kisebb a Károly és a Kiserdő keresztezésben, mer ott is belóg a busz mindenkor az egészbe, mert a legostobább módon többszörözték meg a jobbra kisívü kanyarorodókkal az egészet, sőt elvettek minimum 20 parkolóhelyet az amúgy is hiányzóból!
    Már valaki említette, hogy nyugaton be sem engedik a kamionokat a városba, de ez itt csak annyiban nyugat, hogy nyugatbalkán.”
  • 8. HT 2013. június 12. 15:36
    „Nyugat-Európában egyetlen egy városba nincsenek a kamionok beengedve.Az ipari parkok sem a városban vannak,tehát oda sem mennek be.Viszont a 6 tonnás"kiskocsik" hordják ki és be az árut a külterületen lévő raktárakba vagy a raktárakból.Nagyon indokolt esetben mennek be a városba.Kérdezem én tegnapelőtt hétfőn mit keresett egy 40 tonnás szerelvény a Károly utcában a zsidőtemető kanyarban?Hogy jutott oda? Hány tonnás hídon ment át?”
  • 7. pancser 2013. június 12. 15:23
    „Folytatnám: Tegyük fel megépül a déli autópálya csatlakozás, jönnek mennek a kamionok. Vajon hogyan közelítik meg az Ipari parkot, az Ipartelepet? Mosonon keresztül a zöme mint eddig. Szóval nincsen más megoldás belátható ideig mint elviselni a kamionokat, a növekvő forgalmat, mint sok más városlakó!
    Azzal egyetértek, hogy a körgyűrű lenne a legtökéletesebb megoldás de távolról sem lenne tökéletes az sem, hiszen egyes belső területek akkor is szenvednének a kamionoktól. A modern élet zajjal, bűzzel jár, ez a lőcsös kocik időszakában nem volt, de akkor meg a lovak meg az ökrök potyogtattak olyasmit aminek szaga volt.”
  • 6. Alex64 2013. június 12. 14:44
    „Az a telephely évtizedekkel ezelőtt létesült mikor még autópálya alig volt és az egyes út bonyolított minden forgalmat. Akkor aztán tényleg volt kamion invázió a városba. Telephelyet megszüntetni pontosabban áthelyezni a város széli ipari részre (ahogy van is ott hasonló) és máris csökken a forgalom. Nem is kellene bejönni legalább ezeknek a városba. Tetézve azzal, ahogy más településeken is csinálják 22:00 után kamion forgalmat kitiltani és persze ennek a tiltásnak érvényt is szerezni kibúvók hagyása nélkül. Bár ebben a városban még annak sem tudnak érvényt szerezni, hogy nem parkolhatnak hisz a LIDLnél a kis utcában forgalmi iránnyal szemben tiltó tábla után a mai napig látható egy-két kiváltságos. Itt talán sikerülne is nem mint a 86-oson ahova egyre inkább visszaszoknak a kamionok a tiltás ellenére. Bár igaz este érezhetően csökkentek mivel Bősárkányba sem hajthatnak be 22:00 óra után. Nem csak milliókkal lehet segíteni és élhetőbbé tenni egy város(városrészt)”
  • 5. 01010 2013. június 12. 10:29
    „"Mi a megoldás? Szerintem nincsen megoldás, kényszerű együttélés a realitás!"

    Vagy a már 20 éve tervezett városi körgyűrű.”
  • 4. pancser 2013. június 11. 21:01
    „Majd minden utca panaszkodhatna, az elmúlt 10-15 év megnövekedett forgalmára. A kamionok a legdühítőbbek. Ha megépülne az a bizonyos lejáró, nem kötnék rá életbiztosítást, hogy csökkenne az érintett utcák kamionforgalma. Két ok miatt: a kamionok száma folyton nő, másrészt egyes kamionosoknak továbbra is ez lehet kézen fekvőbb megoldás. Ha például észak felől jön a kamion és a városba tart vagy akárcsak az Ipartelepre ezután is ott fog dübörögni. Mi a megoldás? Szerintem nincsen megoldás, kényszerű együttélés a realitás!”
  • 3. Csiripiszli 2013. június 11. 19:48
    „Valamit tenni kell, hogy élhető legyen ez a város.
    Így borzalmas a helyzet, halasztást nem tűr sem a közlekedés, sem pedig a lakóövezetet figyelembe véve.”
  • 2. 01010 2013. június 11. 18:20
    „mert így olcsóbb nekik az üzemanyag.
    Ha ez nem így lenne talán nem mennének be Mosonba a kenyérgyári telehelyükhöz .”
  • 1. 01010 2013. június 11. 17:38
    „saját benzinkútjukra járnak "CSAK" sárga kék kamionok.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hatvanmillió forintot adnának sikerdíjként

Ismét napirendre került a Futura, illetve a szennyvíztisztító-beruházással kapcsolatos sikerdíj a… Tovább olvasom