Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Ciklus végi útépítések

Útépítések, uniós pénzek, parkfelújítások. Csak néhány, ami az elmúlt választási ciklusban megvalósult a városban. Néhány vállalás azonban továbbra sem.
Sokat változott a város költségvetése a 2010–14-es önkormányzati ciklus alatt. Ezt befolyásolta a városi tűzoltóság és a Karolina Kórház, illetve a Hanság Múzeum, az iskolák fenntartóváltása és a járási rendszer kialakulása, az ezzel járó feladatátcsoportosítás. Csak összehasonlításként: míg a 2011-es költségvetésben 2,46 milliárdnyi volt az állami támogatás, addig az idei büdzsében ez 1,28 milliárd. Ugyanakkor az állami támogatások részaránya a bevételekhez képest nem csökkent olyan drasztikusan, mint azt az összegszerű elvonás mutatja. Míg 2011-ben a költségvetési főösszeg 19,2 százalékát tették ki az állami támogatások, addig idén ez az arány 17,66 százalék.

Az elmúlt négy év gazdasági teljesítményéről készült beszámoló hosszasan részletezi az uniós pénzekből megvalósult fejlesztéseket. A támogatások lehívása nagyon felgyorsult, emelkedett, a 2010-es adathoz képest a növekedés közel hatszoros.

A településrendezés terén elért eredményeket taglalva a beszámoló kitér Magyaróvár történeti belvárosára. Itt a megfogalmazott cél a turisztikai vonzerő növelése, a belváros közlekedésének racionalizálása. Átfogó településrendezési felülvizsgálat nem történt az elmúlt években, ezt beruházói igény sem generálta. A forgalomszervezésnek külső feltételei vannak: tehermentesítő út megépítése, a Lajta-híd kétsávossá tétele, Halászi úti új nyomvonal kiépítése az Itató mellett. Ezt követően lehetne a belvárost tehermentesíteni. Elindult ugyanakkor a Malom-ági Lajta rehabilitációja. A mosoni történeti belvárosban is hasonló a helyzet. Az Erzsébet tértől a Soproni utcáig elterülő terület nagy része már önkormányzati tulajdonban van. A tömbre nem készült új szabályozási terv, mivel hasznosítása nem történt meg. Beruházói érdeklődés ugyan volt, ám eredmény nélkül. A Hild tér rendezése is évek óta húzódik. Tervek már készültek, ám a MÁV Zrt. továbbra sem partner a területátadásban, -rendezésben.

A közlekedés fejlesztésében számos előrelépés történt. Elkezdődött a Kenyérgyári úti felüljáró megtervezése, megépítése 2015-ben várható. A ciklusban az elmúlt évig összesen tizenhárom, idén pedig további hat utca, illetve két járdaszakasz épül meg az útalapos keretből. A Városüzemeltető Kft. saját beruházásában további utcákat újított fel. Az önkormányzat pénzéből 2014-ben elkészül tíz burkolt utca marása és újraaszfaltozása.

A Kiserdő úti hídbővítés ebben a ciklusban is elmaradt. Jelenleg az engedélyezési eljárás folyik. A következő testületre vár a döntés a megépítésről, az Itató fejlesztésével összhangban. A Fő utca tehermentesítése sem oldódott meg, ám az önkormányzat kezdeményezésére a Magyar Közút elvégezte a már halaszthatatlan pályarekonstrukciót.

A város számos közparkja megújult, befejeződött a mosoni strand és játszótér kiépítése, felújítása. A Báger-tó rehabilitációjára elkészültek a tanulmánytervek.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Díjazták a civileket és a mecénásokat

Szombaton rendezték meg a XV. Mosonmagyaróvári Civil Napot a Flesch-központban, melyen díjazták a… Tovább olvasom