Kisalföld logö

2016. 12. 02. péntek - Melinda, Vivien 0°C | 6°C

Bős-Dunaremete: Eurómilliók kompra, kikötőre, utakra

Néhány hónap múlva elkezdődhet az infrastruktúra és a kikötő építése, a rámpát viszont csak jövő októberben alakíthatják ki, s fél évig tart a huszonnégy méteres vízi jármű legyártása. Bős és Dunaremete között 2012 tavaszától szállíthat utasokat, járműveket a komp.


A komp Dunaremete egykori, a ’90-es évekig használt és Bős egykori kikötője között közlekedik majd: a folyásiránynak mintegy húsz-, azzal szemben mintegy 35–40 perces menetidővel. A magyar és szlovák konzorciumok által benyújtott pályázat idén júliusban kapott hivatalos értesítést a támogatás elnyeréséről.

A hárommillió eurós, javarészt uniós forráshoz a partnereknek együttesen mintegy 161 ezer eurónyi önrészt kell hozzátenniük: összesen tehát átszámítva közel 900 millió forintból valósul meg a fejlesztés. 
 
Dunaremete és a helyi kikötő közötti 2,1 kilométeres meglévő nyomvonalon, valamint Lipót és a kikötőhöz vezető gát közötti 900 méteren burkolt út épül. A 116 négyzetméteres kikötőépület energiaellátása szélerőgépekkel, napelemekkel,  napkollektorral valósul meg, s ide tíz parkolót is építenek. A legfontosabb persze a huszonnégy méteres önjáró komp beszerzése.

Ilyen lesz: A Bős és Dunaremete közötti szakaszon 2012 tavaszától egy 24 méteres komp közlekedik majd.
Ilyen lesz: A Bős és Dunaremete közötti szakaszon 2012 tavaszától egy 24 méteres komp közlekedik majd.

A támogatási szerződés megkötésének előkészületei jelenleg is zajlanak. A szükséges engedélyek közül a magyar oldalon rendelkezésre áll a megközelítő utak építési – a komp műszaki –, továbbá a dunaremetei kikötő rámpájának vízjogi létesítési engedélye. Már csak a magyar oldali kikötőépület építési engedélye hiányzott, ám a napokban – a dunaremetei rendezési terv módosítása után – ezt is beszerezték. Ami még hátravan: a kikötő létesítési engedélyét két hónap múlva kaphatják meg. Szlovák oldalon mára lényegében minden dokumentum rendelkezésre áll.

Bozzay Balázs, a projektet lebonyolító BHF Kft. ügyvezetője a Szigetközi Fejlesztési Tanács ülésén elmondta: a megvalósításban valójában nincs késedelem, mivel a kikötő rámpájának kiépítése csak kisvízi viszonyok között, kizárólag októberben vagy novemberben végezhető. Ez a közbeszerzési eljárások miatt ideális esetben sem valósulhatna  meg 2011 őszénél előbb. Az infrastruktúra kiépítése azonban néhány hónap múlva már elkezdődhet, s a komp beszerzése is legalább fél évig tart. ˝Várhatóan tehát 2012 tavaszán indulhat el a Szigetközt Csallóközzel összekötő vízi jármű˝ – mondta Bozzay Balázs.

Olvasóink írták

  • 14. Thomaso 2011. január 03. 09:28
    „01010 -nél a pont!
    Gondolom csúszott rendesen a zsebbe. Valahogy át kell jönni a szlovák vendégeknek Lipótra”
  • 13. Citizen 2010. december 31. 15:51
    „11. Pofátlan Tudtommal Dunaremete is Fideszes település ,tehát ennyi erővel őket sem támogatta senki sem az elmúlt 8 évben . Szerintem ez nem azon múlt hanem hogy ők akarták Ásványráró meg nem . Ennyi se nem több se nem kevesebb az én olvasatomban . Ja és vissza olvastam és meg is értettem amit írtál de akkor is ez egy komp lesz és az meg nem szárazföldön megy hanem vízen . További szép napot és BÚÉK”
  • 12. 01010 2010. december 31. 14:20
    „"saját és és banki forrásokból származó pénzt akkora már belefektetett a projektbe"
    melyikbe , merre található?”
  • 11. Pofátlan 2010. december 31. 09:08
    „Citizen!
    Azt írod miért nem előbb vetették fel az Ásványráró-Bős komp ügyét.
    Tudtommal felvetették.
    Tudni kell hogy Ásványráró települést finoman fogalmazva nem kedvelte az elmúlt nyolc évben regnáló szocialista rezsim. A Leader programból évekig szándékosan kizárták a falut. Az ok hogy az elmúlt választásokban a mosonmagyaróvári kistérségben itt győzött legnagyobb fölénnyel a Fidesz. Az más dolog hogy a Fidesz is lesz@rja most a falut. Ásványrárónak 150 milliónyi adóssága van, köszönhetően annak hogy 2002-es választások után nem kapta meg a település a termálfürdő projekthez a Fidesz által igért pénzt. Pedig a falu vezetése, bízva az igéretben saját és és banki forrásokból származó pénzt akkora már belefektetett a projektbe.”
  • 10. Pofátlan 2010. december 31. 08:58
    „Citizen!
    Én csak érzékeltettem hogy földúton rövid a táv. A mellékágakban picit hosszabb az út, de alacsony a vízállás az év nagy részében. Rövidebb a táv mindenesetre mint a Dunaremete-Bős táv.
    Előbb olvasd el Citizen figyelmesebben az írást, utána kritizálj!”
  • 9. miro132 2010. december 30. 11:15
    „elég fura ez a hosszú útvonal a két part között. közelebbi utat nem találtak ? fé óra gy kompon ezért a pár száz méterért?”
  • 8. 01010 2010. december 30. 11:00
    „"Elvileg adófizetők pénzéből valósul meg a projekt. Az árak nem feltétlenül kelljenek hogy elszálljanak, majd meglátjuk."
    Lipoti termál tól SK ig”
  • 7. Citizen 2010. december 30. 10:50
    „Pofátlan 2010.12.30. 09:02 Halló ember ! Nem tűnt még fel hogy nem hidat csinálnak hanem kompot??? Miért most jár a szátok ,miért nem akkor mikor kitalálta valaki hogy ezt meg kell csinálni ?”
  • 6. Pofátlan 2010. december 30. 09:02
    „A bősi kikötőhöz legközelebb az ásványrárói kikötő van. A halrekesztői zárásból Dunaremete felé menve a dunai szigeteken átmenő földúton talán harmadik, negyedik szigeten kanyarodik az út a bősi kikötővel szembeni Duna partra. Na persze, meg kellene oldani a mellékágakban a megfelelő vízszintet ehhez.”
  • 5. Abrafax 2010. december 29. 19:33
    „Épp ideje volt. Eddig ugyanis a Duna - elválasztott. Kiliti felől is kellene egy átkelési pont.”
  • 4. zopika02 2010. december 29. 13:59
    „Elvileg adófizetők pénzéből valósul meg a projekt. Az árak nem feltétlenül kelljenek hogy elszálljanak, majd meglátjuk.”
  • 3. Citizen 2010. december 29. 13:12
    „2. bela001 ! Ha sokallod akkor menj gyalog vagy úszd át a Dunát . Jó hogy nem azt akarod hogy a házad elöl induljon . Nektek aztán tényleg semmi sem elég jó !”
  • 2. bela001 2010. december 29. 11:52
    „Mondjuk nem Remetéről kellene indítani a kompot, hanem valami közelebbi pontról Bősbe.
    El tudom képzelni, milyen kompdíjak lesznek.”
  • 1. Tmoha 2010. december 29. 10:55
    „A szlovák oldalon Vajkánál működik egy komp, buszt is szállít, mely félóránként fordul és nem utolsó sorban ingyenes!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Malom-ági Lajta Mosonmagyaróvár egyik kincse lehet

A Lajta turisztikai célú hasznosítása vezérelte a mosonmagyaróvári és burgenlandi vízisport-egyesületek együttműködését egy közös uniós projektben. Tovább olvasom