Kisalföld logö

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 2°C Még több cikk.

Beszáguldott a cirkusz

Hétfő estétől folyamatosan érkeztek a hegyeshalmi határátkelőre a Forma–1 Magyar Nagydíj helyszínére igyekvő csapatkamionok.
Míg a korábbi években a száguldó cirkuszban többhetes szünetet tartottak a mogyoródi futam előtt, addig idén a múlt vasárnapi hockenheimi versenyt rögtön követi a Magyar Nagydíj. Egy-egy futam leintését követően a kockás zászló a pilótákkal szemben a csapat tagjainak nem a pihenést, hanem a munka kezdetét jelenti. Villámgyors pakolásba kezdenek, hiszen minden kezdődik elölről, összecsomagolnak és költöznek tovább a következő verseny helyszínére. Így tettek múlt vasárnap Hockenheimben is, majd délkeletnek vették az irányt, egyenesen a Hungaroringre.

Egy csapat felszerelése 32 tonna

Az idei szezonban négy kontinensen összesen tizennyolc helyszínen jelennek meg a csapatok, ezalatt csaknem 100 ezer kilométert tesznek meg szállító járműveikkel. A telepakolt kamionokkal rengeteg gépet és eszközt visznek a pályák mellé, ahol egy valóságos kis birodalmat építenek fel belőlük. Egy csapat teljes felszerelése körülbelül 32 tonnát nyom és több mint száz konténerben és ládában fér el. A kamionok elsősorban három versenyautót, néhány cseremotort és a hozzájuk tartozó megszámlálhatatlan alkatrészt és szerszámokat cipelnek. Az alapfelszereléshez tartozik még többek között tucatnyi személyi számítógép, száz rádió adó-vevő és több ezer palack ásványvíz is a vendéglátáshoz.

Két Honda a raktérben



A hockenheimi pályáról indult kamionok közül a „leggyorsabbak" hétfőn az esti órákban érkeztek Hegyeshalomba. Néhány csapat kocsijai a határátkelő termináljában várták be egymást, majd hosszú konvojokban folytatták útjukat a Hungaroringre. Az átkelő parkolójában „gyülekeztek" többek közt a Honda-csapat szállítói is. A kamionsofőrök a Kisalföld érdeklődésére elmondták ugyan, hogy egyikük rakterében két versenyautó rejtőzik, a többiben pedig különféle alkatrészek és felszerelések, ám bepillantani nem engedtek a raktérbe. A csapatszállítóktól megtudtuk, legfontosabb feladatuk: megfelelő időben és helyen lenni úgy, hogy közben minden szükséges eszköznek kéznél kell lennie. Ehhez külön logisztikai szakemberek állítanak össze közel százoldalas listát, amit az indulás előtt tételesen ellenőriznek. A pakolásnál minden elemnek, alkatrésznek ugyanaz az állandó helye van, mert a pályán egyáltalán nincs idő a keresgélésre.

Sauber: lefilmezték az átkelést

A csapatok többségétől eltérően a Sauber-BMW kamionjai már az átkelőre is együtt, fegyelmezett sorban érkeztek. A határhoz évre az első kamionból „kiugrott" a csapat operatőre, megörökítette az átkelést, majd folytatják útjukat. A világbajnokságban jelenleg vezető Renault járműszerelvényei elszórtan, párosával érkeztek a határra, míg fő riválisuk, a Ferrari kamionjainak többsége az éjszaka leple alatt lépett be Magyarországra.

A csapatok kamionjainak többsége tegnap már megérkezett a Hungaroringre, a szurkolók áradatával viszont mától számolnak a határon. A Forma–1-rajongók és a nyaralni indulók miatt erős forgalomra lehet számítani a hegyeshalmi átkelő belépőoldalán. Vasárnap estétől aztán kifelé lehet majd számítani némi torlódásra.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Buszteszt az 1-es és 5-ös helyi járatokon

Mosonmagyaróvári buszvégállomás. Tizenegy óra húsz perc. Harminchét fok. A fél tizenkettőkor induló 1-es járatot várjuk. A megállóban rajtunk kívül négyen ácsorognak. Tizenegy óra huszonhét perckor megérkezik a buszunk. Mindannyian kényelmesen felszállunk, majd pontban fél tizenkettőkor elindulunk. Sietnünk kell, el szeretnénk érni a vasútállomásról tizenegy negyvennyolckor induló 5-ös buszt. Tovább olvasom