Kisalföld logö

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 2°C | 14°C Még több cikk.

Balesetveszélyes kerékpárosok

Tizedével kevesebb baleset történt tavaly, mint a megelőző évben Mosonmagyaróváron és környékén. Gyerekek miatt bekövetkezett baleset mindössze egy volt, a kerékpárral okozott ütközések száma viszont nőtt.

A korábbi évekhez képest javult a baleseti statisztika tavaly Mosonmagyaróváron és környékén. Míg 2008-ban összesen 112 személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt a környéken, addig az elmúlt évben ez a szám 101 volt.

Makó László őrnagy, a Mosonmagyaróvári Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője a Kisalföldnek elmondta: ezekben összesen 123-an sérültek meg, míg egy évvel korábban 156-an. Negyedével kevesebb halálos baleset történt, hat ilyen volt tavaly, ugyancsak 25 százalékkal csökkent a súlyos sérüléses karambolok száma. Kismértékű – háromszázalékos – emelkedés mutatkozik viszont a könnyű sérüléssel járó eseteknél. Szintén nőtt az ittasan okozott balesetek száma, tavaly 13 ilyen volt, míg egy évvel korábban hárommal kevesebb. Az őrnagy szerint éppen ezért idén is kiemelt figyelmet fordítanak az ittas vezetők kiszűrésére.

Csökkent a balesetek száma tavaly a korábbi évhez képest Mosonmagyaróváron és környékén.
Csökkent a balesetek száma tavaly a korábbi évhez képest Mosonmagyaróváron és környékén.

Makó László elmondta: a balesetek bekövetkezésének fő oka továbbra is az elsőbbségadás elmulasztása, illetve a gyorshajtás, bár ez utóbbinál előrelépés történt, hiszen míg 2008-ban 34, addig tavaly 17 alkalommal végződött ütközéssel a nem megfelelő sebesség megválasztása. Arányaiban duplájára emelkedett a külföldi okozók száma.

Romlott viszont a helyzet a kerékpárosok által okozott balesetek terén. Míg 2008-ban 19, addig az elmúlt évben 25 történt a biciklisek figyelmetlensége miatt, annak ellenére, hogy a rendőrök egész évben fokozottan ellenőrizték a kétkerekűsöket. Számos baleset történt a biciklisek szabálytalan kanyarodása, illetve a kijelölt gyalogátkelőn áthajtása miatt. Éppen ezért idén is kiemelten figyelnek a kerékpárosokra, beleértve a megfelelő világítóberendezés és láthatósági mellény használatát is. Az elmúlt év statisztikáiban örvendetes, hogy lényegesen csökkent a gyermekek miatt bekövetkezett balesetek száma. Mindössze egy ilyen volt tavaly. Az elmúlt tíz évben nem volt példa erre, ami az őrnagy szerint részben köszönhető az iskolákban végzett megelőző, felvilágosító munkájuknak is.

Makó László őrnagy, közlekedésrendészeti osztályvezető. Fotók: Kisalföld-archívum, Méhes
Makó László őrnagy, közlekedésrendészeti osztályvezető. Fotók: Kisalföld-archívum, Méhes

Baleseti gócpont továbbra sem alakult ki a környéken, a város területén kismértékben nőtt, a környező településeken viszont lényegesen csökkent a balesetek száma. Makó László őrnagy hozzátette: összességében némileg javult a közlekedésbiztonság Mosonmagyaróvár és környékén.

Olvasóink írták

  • 15. nattomi 2010. február 16. 14:44
    „mezeitian25 2010.02.15. 22:32: mit veszel 650Ft-ból? Azt hiszed azzal észrevesznek/látsz vele valamit? A valamire való világítás nem a Stresszkóban kapható minőségnél kezdődik. Le kellene állni ezzel az "út közepén" biciklizős szöveggel. Rendszeresen közlekedem de nem szoktam az út közepén bicikliző kerékpárost látni, kerékpárúton, azt teljes szélességében elfoglalva parkoló gépjárművet viszont már igen.

    El kellene gondolkodni azon, hogy ha valaki nem szorosan az út szélén kerékpározik, annak oka is lehet, pl. a magyar útviszonyok miatt célszerűbb egy kicsit beljebb húzódni a kátyúk miatt, vagy besorolási , balra bekanyarodási szándék, stb. Sajnos nekem volt már olyan, hogy kerékpárral megálltam a zebra előtt átengedni a gyalogost, de a mögöttem jövő autós nem állt meg hanem lazán áttépett a zebrán -- miközben a gyalogos már elindult. Akkor kinek a közlekedési kultúrájával is van baj? Az ilyen eseteket kiküszöbölendő azóta zebra előtt mindig úgy állok meg, hogy beállok a sáv közepére (miután újból elindulhatok, visszahúzódom a szélére).”
  • 14. Imcsi 2010. február 16. 09:53
    „Nekem és a családtagoknak van világításunk!”
  • 13. mezeitian25 2010. február 15. 22:32
    „nem egymás melett kellene biciklizni meg nem az ut közepén!!!!!!
    ja meg a világitás na az nincs nekik pedik max 650ft!!!
    ennyit erről a láthatóság!
    akinek nincs nem 8000-ft ra büntettném hanem 28000-ft ra!”
  • 12. Imcsi 2010. február 15. 09:47
    „Sok autós pedig úgy előzi meg a kerékpárost, hogy szinte súrolja könyökét! Még akkor is, ha szemből nem jön autó!”
  • 11. mezeitian25 2010. február 15. 00:11
    „hát tapasztalataim alapján sok ember tanuljon meg biciklizni sok meg a zebrán közlekedni (ha van)
    példa sok idös ember kerékpárral ugy néz hátra hogy már huzza is a kormányt!
    ha rájukdudálok meg ök vannak felháborodva!!!”
  • 10. Lone_wolf.. 2010. február 12. 19:41
    „Túl sok a seggfej gyalogos meg biciklis meg suzukis.A főutcán miért gondolja minden gyalogos,hogy na én itt elindulok keresztbe oszt csak lesz vmi.Plusz vajon melyik agybeteg tervezte az óvári bicikliutakat?”
  • 9. knifemaster 2010. február 10. 22:56
    „7. hozzászólás SiLa 2010.02.10. 20:12
    A világítás(is) meg volt követelve eddig is.”
  • 8. sagan 2010. február 10. 21:34
    „A cikk helyes címe:Balesetveszélyes autósok
    101 esetből 25-öt okoztak a kerékpárosok,nyilván párat rákennek a gyalogosokra is. De Akkor is 70-et az autósok okoztak!!!
    A személyi sérülésre pedig jóval nagyobb az esély,ha autó az okozó. A kerékpáros,hogy kerül a zebrára,talán csak nem a semmiből induló semmibe végződő,járdán vezetett bringautak miatt,mert normál esetben az úton haladva nem kell neki az utat keresztezve zebrán áthaladni.
    Jó kis semmitmondó cikk volt ez hattal több kerékpáros okozó,miatt megbélyegezve egy egész csoportot.”
  • 7. SiLa 2010. február 10. 20:12
    „A kerékpárosoknak túl sok engedményt adtak az új kresz-ben, most már követelni kellene tőlük!
    Pl: világítás!! Reggel és este a rendőrök a gyárak környékét ellenőrizhetnék!”
  • 6. invektus 2010. február 10. 19:48
    „5 :)
    EZ IGAZ

    VAN EGY ISMERŐSŐM AKIT ZAKLATNAN
    KI HIVTA JÁÁÁRŐŐÚÚÚÚRT ÉS MIT MONDOTT
    megértem magát és igaza van de meg van kötve a kezünk
    :P

    DE HA ŐNBIRÁSKODNÁNK
    HUHUHUHU
    HU HAAA
    A VÉGÉN NEM A BETÖRÖ HANEM A SÉRETETT ÜLNE A VÁDLOTTAK PADJÁN

    GRATULÁLOK fakabátok”
  • 5. buktamano 2010. február 10. 10:19
    „Teljesen egyetértek Pidali-val. Vicc, ami rendőrség címszó alatt működik. Mikor segítség kellene, meg sem mozdulnak (illetve igen, 20 perc után, mikor már késő), büntetni viszont tudnak. Máshoz úgysem értenek. Mikor nekünk segítség kellett egy balesetben, 2 különböző rendőr, két különböző eljárási módot javasolt. A pláne, hogy egyik sem vált be, mi jártunk pórul, nem kis anyagi veszteséggel.”
  • 4. pidali 2010. február 10. 10:00
    „Öt elismerem! DE a határörségtöl oda dobált .....(tisztelet a kivételnek)!! akiknek közük nincs semmihez, csak büntetni!!!!!!!!!!!! Van köztük néhány , akiknél hamis papirral lehett vinni az embereket külföldre,némi ellenszolgáltatás fejében...... Most meg ilyenek vonják felelösségre az embereket az utakon?????!!!!!!!! Nem akarok példákat irni( R.K.) Hol van itt belsö vizsgálat? Az ilyenek miatt utálják a rendörséget. Úgy néz ki, hogy volt bünözök piszkálják az adófitöket,hivatalosan ez a baj!!!”
  • 3. kamikaze 2010. február 09. 18:49
    „hát igen a három arany csillag az százados kék alapon.”
  • 2. lackomacko 2010. február 09. 17:04
    „Makó László a képen százados!”
  • 1. jimike 2010. február 09. 16:03
    „Örvendetes azis,hogy zebrán ütik el az embert kerékpárját TOLVA!!!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A lakóépületektől a vendégfogadókig

A megyeszékhely, majd a mosoni belváros után idén Hédervárt térképezik fel a Széchenyi István… Tovább olvasom