Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Baleset Hanságligetnél - a 17 éves lány jogosítvány nélkül vezetett

Kamionnal ütközött a 86-os úton Hanságliget közelében szerda késő délután egy 17 éves, jogosítvánnyal nem rendelkező lány által vezetett személyautó. A helyszínelés, majd a műszaki mentés ideje alatt a főutat teljes szélességében lezárták.

Csorna felől Jánossomorja felé tartott az az osztrák rendszámú személyautó, amely eddig tisztázatlan okból a menetirány szerinti baloldali forgalmi sávba hajtott át, ahol érintőlegesen összeütközött a Jánossomorjáról Csorna felé szabályosan közlekedő litván kamionnal.

Az ütközés követleztében a személygépkocsit vezető 17 éves magyar lány nyolc napon túl gyógyuló súlyos sérüléseket szenvedett, a mentők őt a mosonmagyaróvári Karolina Kórházba szállították. A fiatalkorú gépkocsivezető nem rendelkezett vezetői engedéllyel. A rendőrség szabálysértési eljárás keretén belül vizsgálja a baleset körülményeit.


A kamiont vezető sofőr nem szenvedett sérülést, az általa szállított rakomány viszont az útra és a közeli szántóföldre borult. A helyszínelés, majd a műszaki mentés - melyben a tűzoltók segédkeztek - ideje alatt a 86-os főutat teljes szélességében lezárták, hosszú forgalmi dugó alakult ki az út ezen szakaszán.

Olvasóink írták

81 hozzászólás
  • 81. erdeklödö 2010. december 08. 12:08
    „72! Mankapunka

    Also-Ausztriaban közel ezer! kamionvezetöt keresnek.

    ez nem vicc!”
  • 80. Sissy0101 2010. július 14. 11:02
    „" egy 17 éves, jogosítvánnyal nem rendelkező lány által vezetett személyautó." --> nem is tudom, miért, de ez a félmondat azt a hatást kelti bennem, hogy az autó volt 17 éves... a Kisalföld mindig pro a hülyeség megfogalmazásában :D sőt.. átgondolva még az is eszembe jut, hogy a személyautó nem rendelkezik jogosítvánnyal :)”
  • 79. Mankapunka 2010. február 22. 22:58
    „Imcsi

    Köszönöm,remélem sikerül,de komolyan gondolta a mondata 2. felét?????”
  • 78. Imcsi 2010. február 20. 20:33
    „off: Mankapunka! Sok sikert az álláskereséshez, bár azért hiányozna, ha kevesebbet írnál itt!”
  • 77. zotya975 2010. február 20. 11:44
    „Kémiai ismereteim tanultak, de most konkrétan csak a konyhasó romboló hatásának a hypóval való összehasonlítását cáfoltam, a műtrűgyát guglizom, mert azért koptak a tanultak.:
    http://hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9tis%C3%B3 azért olyan sok rosszat nem írtak róla. Persze nehéz a döntés, az ember igyekszik jó háztulajdonos is lenni, takarítja a járdát, személy szerint én, vagyis inkább mi a feleségemmel 6 ház elől lapátoljuk a havat. Meg persze amennyire lehet a környezetet is védeni kell.”
  • 76. drdoc 2010. február 20. 10:04
    „Zotya975 68-ra.

    Nem tudom, hogy a kémiai ismereteid mennyire mélyek (tanult, vagy gúglizott), de a műtrágy összetételét is vizsgáld meg, aztán döntsd el, hogy mivel szennyezed a környezetedet! Jó olvasztást!
    A zeolit nagyon jó lenne, de mint a homok, és a fizikai szemcsék a fagy erősödésével ugyanúgy fagynak. Ezeknek csak kohézió-bontó jelentőségük van. Nagyon nehéz eldönteni, mi a legjobb megoldás.

    ON:
    ....., hogy csak úgy ellopja a család autóját! Biztos otthon merném hagyni a KP-t is. De jó, hogy nem ilyen a mi családunk... Ez meg itt szomorú!”
  • 75. zotya975 2010. február 19. 16:35
    „Nem kell ehhez PÁV,ezt bele lehetne illeszteni a sima B-s jogsiba is. Most gyakorlatilag az nem megy át a vizsgán aki nem képes az úton tartani a kocsit.Hány olyan szerzi meg a jogsit, akinek csak harmadikra sikerül, de akkor is csak véletlenül? Na és a 78 éves nagypapa amikor a tecsó parkolóban 5 perc alatt tud kikászállódni a volán mögül vajon milyen reakcióidővel rendelkezik? Az orvosi alkalmassági miből áll? Vérnyomás-van, a számokat a táblán látja, nem látja, na majdnem, fog ez menni, egye fene, mégiscsak az osztálytársam volt. Valahogy így megy faluhelyen.
    Félreértés ne essék, én sem vennék Suzukit, de nem szólom le, ezt a családon spórolást meg hagyjuk, ezernyi dologra lehetne ezt írni. Füstérzékelőd, co-érzékelőd, tűzoltókészülék van a lakásodban? A kocsiban is van tűzoltókészülék, 5 pontos biztonsági öv, bukócső, mert úgy biztonságosabb, ezen ne spóroljál! Szóval mindenki azzal jár amire tellik neki, ezért nem kell ide márkát keverni.”
  • 74. Mankapunka 2010. február 19. 16:00
    „zotya
    Nem azt nézik a PÁV-on,hogy mennyi idő alatt alszol el,hanem milyen felfogó képességed,meg a reakció időd.

    Márkánál meg arra utaltam,hogy sose lehet tudni,hogy mondjuk a te gyermeked nem fog-e egyszer egy ilyet tenni,és hasonlóan sikeredik az útja.
    Így spórolj a családodon.Tudtodon kívül is életet menthetsz.”
  • 73. zotya975 2010. február 19. 14:56
    „Kár ebbe belekeverni az autómárkákat, trabant, suzuki, audi, mindegyikat emberek vezetik, van aki elvezet egy trabit egy életen át balesetmentesen, van aki meg az első hétem szarrá töri az audiját, aztán vesz egy másikat. PÁV-pontosan nem ismerem, nem az van a kamionosoknak, akik rendszeresen elalszanak, és átmennek a szemközti sávba? Egy ember vagy tud normálisan közlekedni vagy nem, trabantal B-jogsival, vagy audival, suzukival, akár PÁV-al egyaránt.”
  • 72. Mankapunka 2010. február 19. 13:58
    „Pista bácsi!
    eredetileg most indul újra minden számomra újra március 1-től.
    Kiraktak a cégtől,mert felvettek a helyemre egy 40 valahányéves nyugdíjas rendőrt,mert így olcsóbb a cégnek.(valószínű feketén megy tovább a dolog)vagy 4 órásba,már mindegy.
    Meg a tél alapból is lappangós,mert tavasztól őszig mellékesben én is füvet vágok.
    Ha sikerül új helyre kerülnöm,ígérem nem nagyon fogok fellépni már.

    Nehéz normális sofőrmunkát találni.Maszekot már nagyon utálom,mert nem mindig fizetik ki az embert rendesen.

    Én eddig éjszakaiban dolgoztam,azt pedig nagyon szerettem,és ilyenbe is szeretnék visszamenni.”
  • 71. 13.István 2010. február 19. 12:55
    „T.Munkapunka!
    Én már nyugdíjjas vagyok 42 év bejelentett munka után,és télen ráérek,Te is mindig a gépnél ülsz, csak azt tudnám mikor vezetsz ,mikor csak osztod az ....!!Vagy a volán mögött van a Laptop?Ja és 1973 óta van vezetői engedélyem és egy párszor km.ben körbeautóztam a földet Páv nálkül ,csak megtanulam a felelelősségtudatot
    kisöreg !”
  • 70. Mankapunka 2010. február 19. 12:49
    „zotya
    Ezért hoztam szóba a Suzukit.

    http://jtv.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1598
    Képeket nézd meg.

    Ha egy tandem pótot felborított,meg a gumi lejött a felniről,akkor gondolom nem 50-nel ment.”
  • 69. Mankapunka 2010. február 19. 12:32
    „sicc
    Valaki adta a linket,ahol van kép,nézd meg őket.

    zoty

    Azért került elő a PÁV,mert nagyon sok embert ki lehetne szűrni,mint mostmár kezdenek rájönni a sportlövészetnél is.
    Jó munkához idő kell.”
  • 68. zotya975 2010. február 19. 12:20
    „Hát nem tudom, ammenyiben az iskola óta nem változott meg a kémia akkor az olvadó hóban nem bomlik fel a konyhasó (NaCl) , hanem ahogy a víz eltűnik ottmarad mint lepárláskor. Oldatba kerüléskor a vizzel (H2O) NaOH-t, nátriumhidroxidot és HCl-t sósavat alkot. Ugye egyik lúgos, a másik savas, de mivel egyforma arányban találhatóak az oldatban ezért annak kémhatása semleges. Ahogy a víz elpárolog, eltünik, a a Na+ és a Cl- ionok újra molekulát alkotnak, a só ott marad a cipönkön, utak szélén, a talajban. Ezzel együtt természetesen károsítja a környezetet. Bevallom idén még én is a legutóbbi télről megmaradt sót szórtam ki ahova nagyon kellett, de idén veszek műtrágyát, és azt fogom használni.”
  • 67. 01010 2010. február 19. 11:55
    „A hóeltakarításról a soproni oldalon volt ez a jó hozzászólás:
    "6. egysoproni_ 2010.02.18. 16:33
    A neten utánna néztem néhány dolognak. Nem vitás, hogy az időjárás függvényében valahogy védekezni kell a síkosság ellen, hiszen mentők a tanúi, hogy mennyi baleset történik egy-egy havas vagy ónos esős napon. Ugyanakkor ellentmondás van az utakért felelős végrehajtó szervek és a környezetvédők között, mert az utóbbiak Karthágó sóval való behintéséhez és ezáltal pusztulásához hasonlítják azt a módszert, amit a közterületfenntartók alkalmaznak. A só kiszórása és a síkosság megszűnése után a megmaradt különböző vegyszereket odasöprik az utak szegélyénél és a járdák mellett álló fák tövéhez, amelyek alatt a talaj egyre sósabb lesz, és idővel úgy feldúsul a sókoncentráció, hogy a fák és egyéb növányek elpusztulnak. A konyhasóból NaCl éves szinten Magyarországon 100 ezer tonna kerül az utakra!! A környező országok éppen nagy károkozása miatt tértek át más szóróanyagra, Magyarországon az egyetlen olyan útszakasz, ahol nem sóval, hanem speciális folyadékkal csúszásmentesítenek, az M0-úton... Tovább olvasom >>

    A neten utánna néztem néhány dolognak. Nem vitás, hogy az időjárás függvényében valahogy védekezni kell a síkosság ellen, hiszen mentők a tanúi, hogy mennyi baleset történik egy-egy havas vagy ónos esős napon. Ugyanakkor ellentmondás van az utakért felelős végrehajtó szervek és a környezetvédők között, mert az utóbbiak Karthágó sóval való behintéséhez és ezáltal pusztulásához hasonlítják azt a módszert, amit a közterületfenntartók alkalmaznak. A só kiszórása és a síkosság megszűnése után a megmaradt különböző vegyszereket odasöprik az utak szegélyénél és a járdák mellett álló fák tövéhez, amelyek alatt a talaj egyre sósabb lesz, és idővel úgy feldúsul a sókoncentráció, hogy a fák és egyéb növányek elpusztulnak. A konyhasóból NaCl éves szinten Magyarországon 100 ezer tonna kerül az utakra!! A környező országok éppen nagy károkozása miatt tértek át más szóróanyagra, Magyarországon az egyetlen olyan útszakasz, ahol nem sóval, hanem speciális folyadékkal csúszásmentesítenek, az M0-úton található. Egy fa talajában több mint egy kilogramm só halmozódik föl tíz év alatt. Az olvadó hóban a nátrium-klorid részeire bomlik: a nátrium szikesedést okoz, a kloridion pedig mindent elpusztít, lévén igen agresszív részecske. A szikesedés folyamatát jól ismeri talán mindenki az iskolai biológia órákról, hiszen az alföldi lapályokon a sekély tavak kiszáradása után össze is gyűjthető a tömegével kivált sziksó. A cipőnkön is ez ,,virágzik ki" egy téli havas gyaloglás után. A kloridion olyan mennyiségben gyűlik össze a fák és cserjék tövében, hogy ilyen erővel akár hipóval is locsolhatnák a növényeket. Mire egy fa eléri a huszadik évét, elpusztul, mivel gyökerei a sót is fölveszik a nedvességgel együtt. A forró nyarak csapadék hiánya miatt még csak nem is hígul föl a só amit télen kiszórnak. A havas-jeges utak sózásának oka a kémiából ismert, az oldatok fagyáspontcsökkenésének elve, ettől olvad meg a sós jég 0 Celsius-fok alatt is. Tapasztalatok szerint az utakon a konyhasó -5, -6 Celsius-fokig hatásos, ennél alacsonyabb hőmérsékleten gyakorlatilag hatástalan. Ugyanakkor a síkosságmentesítő anyagok nem minden szempontból felelnek meg az elvárásoknak és egységes EU szabályozás sincs. Ma már használt, de csupán a ,,kisebb rossz" kategóriába tartozik a homokkal kevert só is, mert kevesebb benne a NaCl. Egyéb vegyszerek közül szóba jöhet a kalcium-klorid, a zeolit, a kálium-klorid. Attól függően használják azokat, hogy melyik útszakaszt mennyire védik. Az útkáli néven forgalmazott elegyet használják Bpen ha jóltudom, igaz drágább mint a só, de a különbözetet az önkormányzat átvállalja amit itt Sopronban is megtehetnének hiszen 1 milliárd Ftal több helyi adó bevétele származott tavaly a városnak az elmúlt évekhez képest! Az útkáli a só mellett a keverék zeolitgranulátumot is tartalmaz, amiből fokozatosan oldódnak ki a benne lévő anyagok, mivel a zeolit lyukacsos, óriási felületet képvisel. Jó alternatív megoldást találtak Győrben évekkel ezelőtt, ahol a szeszgyár melléktermékeként keletkező vinaszt használják szórásra. A vinasz sűrű, koncentrált folyadék, jellegzetes szaga van, egyébként állati takarmányozásra is alkalmas és ha jól emlékszem akkor pár évvel ezelőtt itt Sopronban is használták próbaképpen igaz van egy kis fura szaga. A vinasz karamellre emlékeztető szagú, barna, ami a hátránya is, mert a világos cipőt megfogja. Ezért külső városrészekben alkalmazzák, termálvízzel felmelegítik és folyadékszórókkal locsolják az utakra. Ugyanakkor előnye, hogy akár -10, -12 Celsius-fokig képes felolvasztani a jeget, olvadás után pedig műtrágyaként viselkedik, serkenti az út menti növények fejlődését. Ezeken a területeken tavasszal zöldebb a fű, mint másutt.Magyar találmány a Transheat. A tömény formában kipermetezett folyadék hóval érintkezve felhígul és a keletkező oldat fagyáspontja akár -28 Celsius-fok is lehet, tehát nagy hidegben is bevethető. Nem roncsolja az aszfaltot és a betont, ha az útpályáról a talajba kerül, táplálja a növényeket, mint egy gyenge műtrágya. Sok országban használják, de itthon nincs rá kereslet, gondolom az ára miatt. No de mi drágább? Sóval elpusztítani az élővilágot és pótolni amit lehet vagy áldozni erre? A sót importálják ami sokaknak jó pénzeket hoz, gondolom lobbi érdekek is húzódhatnak emögött, hogy nem vagy nemigen használják Magyarországon! Környezetvédők könnyen beszerezhető alternatívaként ajánlják a homokot, a homokkal kevert fűrészport, faforgácsot, apró kavicsot, fahamut, kőzúzalékot, apró szemcséjű murvát. Azokon a helyeken, ahol a gázár emelkedésének kényszere alatt visszatértek a széntüzelésre, a salak is használható síkossággátlóként. Ezek a kiszórt anyagok azonban a tél elmúltával ott maradnak szennyezőként a járdák és közforgalmi utak szélein, majd hamarosan bekerülnek a szállópor közé, gyakoribbá téve a szmogot. Teháét ez sem a legjobb megoldás pedig elviekben olcsó. Évente rengeteg fát és egyéb növényt kell kicserélni, újraültetni a só okozta károk miatt holott szerintem ha más egyéb a fentebb felsorolt alternatívák egyikre áldoznának többet a só árához viszonyítva akkor összességében lehet, hogy még olsóbban is jönnénk ki! A só és más síkosságmentesítő együttes használata viszont drágább mintha egyféle humánusabb megoldást alkalmaznának mindenhol!
    """”
  • 66. zotya975 2010. február 19. 10:49
    „Nem, magyar vagyok, csak ez egy igaz emberné l úhy szokott működni, ha mond egy dolgot elhamarkodottan, amiről kiderül hogy nem fedi a valóságot akkor tudni kell azt mondani, hogy bocs, tévedtem. De ha nem megy, ne erőltessük.”
  • 65. érzőember 2010. február 19. 10:26
    „Nem én tévedtem, hanem akkor az újságírók! Miért kellene bocsánatot kérnem? Talán sógor vagy zotya hogy így mellre szívod?”
  • 64. sicc 2010. február 19. 09:09
    „Sok függ attól is ,szerintem , hogy abban a helyzetben ,hogy történt a baleset.Milyen erővel ,milyen irányból történik az ütközés, minek ütközik neki a jármű. Ha szemből ütközött volna a kamionnak már nem élne, tökmindegy milyen kocsiban ül. A mazdát sem a masszív karosszériája miatt dícsérik!”
  • 63. zotya975 2010. február 19. 08:07
    „Mi lenne ha a témánál maradnánk? Egy kiscsaj elment autókázni, szó sem volt Suzukiról, meg PÁV-ról!”
  • 62. Imcsi 2010. február 19. 07:31
    „52. Mankapunka: "Van aki 3-on is megbukna,én hallottam róla."
    Van aki még kresz-ből is megbukna, meg még vezetésből is!”
81 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elöregedtek a városi közparkok, zöldterületek

Megújításra szorul a város szinte összes zöldterülete, közparkja – ezt állapította meg… Tovább olvasom