Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Az utasoknak mindegy, hogyan nevezik a létesítményt

Pócza Mihály vezérigazgató szerint a Volán-társasághoz alig érkezett észrevétel és panasz az új mosonmagyaróvári közlekedési viszonyok ügyében. Ők már májusban átadták az új menetrendeket a városházának.
A decemberben Mosonmagyaróváron átadott új autóbusz-végállomás alig egy hónapos működése óta számos vitát váltott ki a városban. A Magyar Demokrata Fórum helyi szervezete és a Mosonmagyaróvári Vállalkozók Egyesülete képviselői szerint a közlekedési társaság nem egyeztetett az érintett önkormányzatokkal a változtatásokról, amelyek ráadásul az utazók nagy részét hátrányosan érintik. Ezzel szemben Pócza Mihály, a Kisalföld Volán Rt. vezérigazgatója a Kisalföld érdeklődésére elmondta: a társasághoz alig érkezett észrevétel és panasz egy-egy konkrét problémáról.

– A Volánnal kapcsolatban nyilatkozók egyike sem kereste fel ez idáig társaságunkat a problémákkal. Pedig korábban már felajánlottam, hogy az esetleges észrevételeket szívesen vesszük. Amióta megfogant a gondolat, hogy egy új utaskiszolgáló létesítményt építünk a telephelyünkön, folyamatosan egyeztettünk az érintettekkel. A nyár folyamán meghívtuk a térség összes polgármesterét arra a területbejárásra, ahol ismertettük a változásokat, majd ezt követően több menetrendi egyeztetés is zajlott. A városvezetésnek már májusban átadtuk a decemberben életbe lépő menetrendeket és az új vonaltervezeteket.

– Hogyan változott a tömegközlekedés az új végállomással?
– A helyi változatlan maradt, csupán az egyes számú járat vonalát hosszabbítottuk meg az új végállomásig. A helyközi járatok esetében a Hegyeshalom felől érkezőket érhette volna némi hátrány a változtatással, ám az utazók kéréseinek eleget téve a munkásbuszokat a vasútállomásig közlekedtetjük. A napközbeni járatok mindegyikére pedig átszállást biztosítunk. Egyébként a helyközi vonalakra átszállók bérlete érvényes ezekre a buszokra, így ez semmiféle többletkiadást nem jelent. A helyi vonalakra pedig eddig is külön jegyet kellett váltani. A helyközi buszok kétharmada Jánossomorja, illetve Győr felől érkezik, ezek esetében pedig jóval többet nyújtunk, hiszen a buszok mindegyike végigmegy a városon. A Szigetköz felől érkező kocsijainkon pedig utasszámlálást végeztünk, amiből kiderült, hogy ezekről a településekről átlagosan mindössze nyolcvanhárman utaznak a vasútállomásra naponta.

– Decentrum vagy autóbusz-pályaudvar épült a hipermarket mellett?
– Egy ilyen létesítményt olyan helyen kell megvalósítani, hogy az üzemeltetőnek és az utasoknak is optimális lehetőségeket biztosítson. A Hild téri terület a MÁV tulajdonában van, amire a Volán évek óta nem kap semmiféle építési engedélyt és nem látom annak esélyét, hogy az ingatlan tulajdonviszonyai belátható időn belül rendeződjenek. Az utasoknak pedig teljesen mindegy, hogy minek nevezik azt a létesítményt, ahol felszállhatnak a buszokra, illetve kulturált körülmények közt várhatják azokat.

– Többen titkos szövetséget feltételeznek a Volán és a hipermarket beruházója között, amiért egymás szomszédságában építkeztek.
– Ez az ingatlan már közel harminc éve a Volán tulajdonában van, ezért is tűnt ésszerűnek itt megvalósítani a létesítményt. Így tehát nem az autóbusz-végállomás költözött a hipermarket mellé, hanem pontosan fordítva. Másrészt pedig Mosonmagyaróvár rendezési terve hosszú távon ezen a területen tervezi a város fejlesztését.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nincsen neve a százéves egyesületnek?

A Mosonmagyaróvári Torna Egylet névhasználati pere egyre nagyobb hullámokat vet. Bár a bíróság első… Tovább olvasom