Kisalföld logö

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 11°C | 14°C Még több cikk.

Az M15-ös is fizetős lesz

A gazdasági tárca nemcsak az M1-es sztrádát, hanem az M15-ös főutat is fizetőssé teszi az országhatárig.

Nem csupán az M1-es sztráda Mosonmagyaróvár és Hegyeshalom közötti szakaszát kívánja fizetőssé tenni a gazdasági tárca, hanem az M15-ös főutat is egészen az országhatárig. A minisztérium szerint korlátozó táblákkal lehet kitiltani az átmenő forgalmat Mosonmagyaróvárról.

Más fizet és más használja

Amint arról lapunkban korábban már beszámoltunk, Kóka János gazdasági miniszter jelentette be, hogy jövőre fizetőssé kívánják tenni az M1-es autópálya Mosonmagyaróvár és Hegyeshalom közti szakaszát. Az indoklás szerint azért rövidítenék az ingyenes sztrádaszakaszokat, mivel igazságtalan, hogy más fizet a szolgáltatásért, mint aki használja.

Megsokszorozódna a teherforgalom

A szakasz tervezett fizetőssé tétele ellen élénken tiltakoznak Mosonmagyaróváron, mivel ezzel megsokszorozódna az átmenő teherforgalom a városban. A forgalomszámlálási adatok szerint az ingyenes szakasz elkerülőútként működve mintegy 80 százalékát viszi el a tranzitforgalomnak.

A térség mindkét országgyűlési képviselője és a helyi pártok is felléptek a tervezett intézkedés ellen. Levelet írtak a minisztériumnak, aláírásgyűjtésbe kezdtek és a parlamentben is szóba került a téma. Pap János (Fidesz) ez ügyben feltett képviselői kérdéseire a napokban válaszolt a gazdasági miniszter.

Kóka János tárcavezető elmondta: a térség forgalmát érintően új helyzetet eredményezett, hogy az osztrákok fizetőssé tették többek között a Bécs és Graz között kapcsolatot teremtő A2-es autópályát, ami Cseh- és Lengyelország felől az adriai térségbe irányuló forgalmat is levezeti. Ennek hatásaként már most érezhető, hogy ellehetetlenül az egyébként is zsúfolt 86-os számú főút forgalma. Mindezekre tekintettel, és figyelembe véve, hogy az M1-es Mosonmagyaróvár és Hegyeshalom közti szakasza a díjmentességre jogosító követelményeknek eddig sem felelt meg, tervezik a szakasz fizetőssé tételét.

A jogszabály-módosítással a díjas utak körébe vonják továbbá az M15-ös autóútként kiépült, jelenleg díjmentes főutat is. Ez lehetőséget adna egyrészt arra, hogy a Szlovákia felől érkező nemzetközi forgalom már a határtól díjas úton haladjon tovább és ne legyen lehetőségük a jelenlegi fizetős szakasz kikerülésére.

Az M15-ös és az M1-es ingyenes szakasza ugyanis jelenleg lehetővé teszi a 86-os főút díjmentes tranzitútként való felhasználását.
A miniszter szerint Mosonmagyaróvárról a teherforgalom kitiltható lesz közlekedési táblák kihelyezésével. Ez a megoldás a fizetős szakaszra tereli majd a teherforgalmat, így a tranzit elkerüli Mosonmagyaróvárt.

A minisztérium álláspontja változatlan

A Mosonmagyaróvárt tehermentesítő, déli elkerülőúttal kapcsolatban Kóka János elmondta: a megépítés a ’90-es évek közepétől kezdődően szerepelt a javaslatok között. A megvalósítást korábban közös állami, önkormányzati és vállalkozói finanszírozással képzelték el. A közös finanszírozásra vonatkozó elképzelés azonban érdemi részvételi szándék hiányában eddig nem volt megvalósítható. A minisztérium álláspontja változatlan, mert kizárólag állami forrásból a déli tehermentesítő utat az ismert megyei fejlesztési igények és prioritások figyelembevételével ma sem tudják megvalósítani.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jelentős eredmények Karolinában

A mosonmagyaróvári Karolina Kórház traumatológiai osztálya az elmúlt évtizedben sokat fejlődött, mára az intézmény legnagyobb forgalmú egysége. Az osztályon évente közel 25 ezer sérültet látnak el. Az osztályt irányító dr. Vermes Tamás főorvos jelentős eredményként értékeli az elmúlt évtizedet, s szeretnék jó pozíciójukat megőrizni a régióban. Tovább olvasom