Kisalföld logö

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 20°C | 33°C Még több cikk.

Átszervezések a vasútnál

A MÁV Rt. állítása szerint a szervezeti átalakítása során nem zárják be a hegyeshalmi kocsijavító műhelyt.
A MÁV Rt. állítása szerint a vasúttársaság szervezeti átalakítása során nem zárják be a hegyeshalmi kocsijavító műhelyt, a dolgozók közel felének azon- ban nem tudnak majd munkát biztosítani. A hegyeshalmi műhely már nem a győri, hanem a ferencvárosi járműfenntartási központ alá tartozik majd.

A Kisalföld információi szerint a MÁV Rt. most kezdődő szervezeti átalakítása során fontos csomópontokat, alközpontokat is részben felszámolnak, átszerveznek, mivel mindent Budapestre akarnak koncentrálni. Ezzel várhatóan munkahelyek is megszűnnek. Úgy tudjuk, a szervezeti átalakítás jelentősen érinti a hegyeshalmi csomóponti állomásfőnökséget és a határ menti településen már mintegy évszázada működő kocsijavító műhelyt is. A hegyeshalmi álllomásfőnökség sorsáról Pap János országgyűlési képviselő is kérdezett az illetékes szakminisztertől.

A MÁV Rt. kommunikációs igazgatóságán a Kisalföld érdeklődésére megerősítették az átszervezés tényét. Megtudtuk, egy tavalyi kormányhatározat alapján, a reprezentatív szakszervezetekkel kötött megállapodás szerint a társaság átalakításának keretében kerül sor a gépészeti üzletág hálózati szervezeti átalakítására. Az átszervezés során nyolc körzeti járműfenntartási központ alakul, s jelentősen egyszerűsödik az irányítási tevékenység. A MÁV Rt. gépészeti üzletágának szervezeti átalakítása országos szinten körülbelül 560 millió forint évi megtakarítást jelent a vasúttársaságnak.

A kommunikációs igazgatóság cáfolta azt az információt, miszerint a hegyeshalmi műhely megszűnne. Elmondták: a műhely eddig a Győri Gépészeti Fenntartási Műhely külső egységeként üzemelt. A szervezeti átalakítás után a Ferencváros Járműfenntartási Központ irányítása alá fog tartozni, mint ahogy a győri műhely is. A hegyeshalmi műhelyben továbbra is javítják majd a teherkocsikat, a napi mozdonyvizsgálatokra pedig Győrben kerül sor.

A hegyeshalmi műhelyben jelenleg harmincan dolgoznak. A szervezeti átalakítás után közülük tizenkilenc dolgozónak tud munkát biztosítani a MÁV Rt. A fennmaradó tizenegy ember közül van, aki a nyugdíjazás lehetőségével él, ugyanakkor elképzelhető néhányuk áthelyezése a győri műhelybe is. A MÁV Rt. tájékoztatása szerint Hegyeshalom továbbra is jelentkezési hely marad a mozdonyvezetők számára.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elektronikus díjfizetés

Az Állami Autópályakezelő (ÁAK) Rt. elképzelései szerint néhány éven belül megszűnhet a matricás díjfizetési rendszer. Siposs Árpád, az ÁAK Rt. díjstratégiai irodájának vezetője szerint a jelenlegi rendszer egyrészt igazságtalan, másodsorban pedig az autópálya-hálózat tervezett bővítése miatt vélhetően felborul a jelenlegi finanszírozási rendszer. Az új rendszert 2008- tól vezetnék be. Tovább olvasom