Kisalföld logö

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -1°C | 9°C Még több cikk.

Amerikai hajóbaleset: levélben tiltakoznak a kacsahajók újbóli elindítása ellen

Michael Anthony Nutternek, Philadelphia polgármesterének címzett levélben kéri a kacsahajók működésének felfüggesztését az az ügyvédi csoport, mely a július 7-én a Delaware folyón életét vesztett két magyarországi fiatal családját képviseli.

A Robert J. Mongeluzzi, Andrew R. Duffy, valamint a Ronai házaspár által aláírt, Philadelphia polgármesterének címzett levelet szerkesztőségünk is megkapta. Az említett ügyvédi közösség képviseli annak a két fiatalnak, Szabolcsnak és Dórának a családját, akik július 7-én a Delaware folyón történt tragikus baleset során életüket vesztették.

Amint fogalmaznak, a média révén értesültek arról, miszerint a város újból engedélyt adna a kacsahajók működésére Philadelphiában. A levél írói az áldozatok családjainak nevében tiltakoznak ezen intézkedés ellen.

A Philadelphiában közlekedő kacsahajók a Delaware folyón éppen a kereskedelmi hajózási útvonalon haladnak. Július 7-én is ez okozta a tragédiát.
A Philadelphiában közlekedő kacsahajók a Delaware folyón éppen a kereskedelmi hajózási útvonalon haladnak. Július 7-én is ez okozta a tragédiát.

Utalnak egy korábbi balesetre is, melynek során 1999. május elsején a Miss Majestic nevű kacsahajó a Hamilton-tónál elsüllyedve 13 ember, köztük gyermekek fulladását okozta. Már az akkori eset kapcsán felvetődött, hogy a vízi járművek nem felelnek meg a biztonsági előírásoknak, ennek ellenére a gyártó cég nem változtatott szerkezetükön. A Miss Majestic alig egy perc alatt süllyedt el, hasonlóan a Delaware folyóbeli társához. Továbbá a hajók tetőzete sem felel meg a biztonsági előírásoknak.

Utalnak egy korábbi balesetre is, melynek során 1999. május elsején a Miss Majestic nevű kacsahajó a Hamilton-tónál elsüllyedve 13 ember, köztük gyermekek fulladását okozta.
Ez a két kockázat együtt is igen veszélyes, de emellett további súlyosbító tény is felfedezhető az ügyvédek szerint: a Philadelphiában közlekedő kacsahajók a Delaware folyón éppen a kereskedelmi hajózási útvonalon haladnak. Azt gyakran használják tankhajók, vontatóhajók vagy óriás vízi járművek. Ezzel szemben a vízibuszok korlátozott mobilitásúak és kis lóerejűek, így nem tudnak elkormányozni könnyen veszély esetén.

Végezetül azzal a kéréssel fordulnak a városhoz, hogy a kacsahajó-szolgáltatás újraindításáról nyilvános fórumon és ne zárt ajtók mögött döntsenek.

Olvasóink írták

  • 11. Elemér 2010. augusztus 06. 16:07
    „Ilyenkor hol van a 350 fontos angol tudó vipera ? ;))”
  • 10. RickCartman 2010. augusztus 06. 15:33
    „elemér, ezeknek hiába írsz idézeteket angolul, úgysem értik...csak időpazarlás, bocs.”
  • 9. Elemér 2010. augusztus 06. 08:53
    „Ez a gazember szélhámos társaság a balesetekben specializál és állandóan dicsekesznek. Nagy pénzeket nyernek mikor a biró veri az asztalt. De valóságban ez csak szimbolikus. Tudnillik csak annyit kapnak amennyire van biztositás. Igy lessz ez a hajóbalesettel is. Mongeluzzi aszongya hogy 2004-ben megnyerte a legnagyob pénzt Pa. állam történelmében $75.6 milliot. Egy részeg autojával elütött egy baktert aki 100 lábat repült utána. Erröl forumoztak a Rutgers egyetemen-inglis lengvidzs.;))

    A Philadelphia jury yesterday awarded $75.6 million to a road flagman who was rendered quadriplegic when a drunk driver ran into him on Mearns Road in Warminster, Bucks County, in January 2001.

    Joseph Tuski, 34, of Pottstown, who was thrown more than 100 feet after being hit by a car driven by Michael Petaccio, was awarded $50.6 million in compensatory damages and $25 million in punitive damages.

    Robert J. Mongeluzzi, lawyer for Tuski, said he believed $75.6 million was the highest liquorki liability verdict ever awarded in Pennsylvania.
    "It sends a powerful message that we will not tolerate drunk drivers and the bars that serve them," Mongeluzzi said.
    The huge award may be largely symbolic, however, because the defendants´ insurance policies carry comparatively low liability limits.
    Mongeluzzi said Petaccio had $100,000 in liability insurance and the Ivyland Cafe, $1 million.
    Mongeluzzi said Tuski´s medical bills, to date, have been $1.6 million and are expected to total $12 million more.

    http://sci.rutgers.edu/forum/archive/index.php/t-9967.html”
  • 8. CsabaKiraly 2010. augusztus 06. 08:04
    „Amerikaiak hiresek a pereskedesrol. Egy alkalommal NY-i ujsagban megjelent a hir, hogy egy foldalatti vonat kisiklott es azert allt le a forgalom. Masnap tobb szaz ember inditott pert a varos ellen mert azt mondtak megserultek. Kisult, hogy a vonat egy TELJESEN URES proba-jarat volt. :-)
    Ez valoban megtortent.
    Masik igaz tortenet: egy betoro ejjel bemaszott az ablakon es a sotetben le-esett a lepcson es eltorte a labat. Rendorok elfogtak. A betoro pert inditott a haz-tulajdonos ellen mert hazaban megserult.
    Furcsa? Dehogy is. Az volt furcsa, hogy megnyerte a pert es a haz tulajdonos biztositoja fizetett karteritest.
    Ez is megtortent.”
  • 7. RickCartman 2010. augusztus 06. 01:25
    „A jó magyar emberek meg bekajálják, ez a nagyobb baj...”
  • 6. Elemér 2010. augusztus 05. 23:32
    „Ez a gazember szélhámos társaság mindenhol azzal dicsekszik hogy mennyi pénzt vasaltak be és milyen gyorsan. Itt terjesztik butaságaikat a Kisalföldön. ;))”
  • 5. Elemér 2010. augusztus 05. 13:17
    „Az egyszer biztos hogy az amcsik nem mondtak le a pénzröl, habár nem haltak meg. Ez a tiltakozás csak valami taktika.”
  • 4. bn 2010. augusztus 05. 12:21
    „Hát ezzel a logikával minden Magyarországi autót, és buszt be kellene tiltani, hiszen egy csomó baleset történik vasúti átjárókban, ahol a vonat képtelen megállni. ( a fizika törvényeiben nincs joghézag...)
    Itt ugyanez a helyzet. Szerencsétlen baleset történ, ami nem ismétlődik meg minden nap. Amerika a korlátlan kártérítések hazája, gondolom itt is arra játszanak”
  • 3. Elemér 2010. augusztus 05. 12:10
    „Igen, viszont ez a legérdekesebb. Aztán bármelyik kishajó leállhat, de ez nagyon ritka.”
  • 2. Freehill 2010. augusztus 05. 11:37
    „Sajnos ha leáll egy kishajó, és jön egy brutális méretű uszály, amelyik nem veszi észre, akkor teljesen mindegy, hogy milyen típusú, szerkezetű, korú a kishajó... vége :(
    A veszélyt inkább az jelenti, hogy kereskedelmi útvonalon, azaz a fenti nagy járművek útjában kell sétahajózni. Ezen kellene változtatni, ha lehetséges.”
  • 1. Elemér 2010. augusztus 05. 11:06
    „Itt most nem a pénzröl van szó <moderálva>

    "Már az akkori eset kapcsán felvetődött, hogy a vízi járművek nem felelnek meg a biztonsági előírásoknak, ennek ellenére a gyártó cég nem változtatott szerkezetükön."

    Azért nem változtatott szerkezetükön, mert ezek a követelmények nevetségessek voltak és a parti örség megengedéjezte a biztonságot. Ez rájuk tartozik. Itt nem is a szerkezettel volt baj. A baj ott volt hogy a motor nem ment, igy aztán világos hogy nem lehetett manöverezni. Elsö kerék hajtásos teherauto váz és a két hátso tengely is meghajtásos.

    "Továbbá a hajók tetőzete sem felel meg a biztonsági előírásoknak."

    Ez megint nevetséges, mert a tetőzete pont olyan hogy könnyen lehessen menekülni. Ennek köszönhetik hogy életben maradtak az utasok. Ezek az ügyvédek buták mint a cipötalp.

    http://www.ridetheducks.com/Philly/experience/ducks-or-dukws.aspx”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Feljelentés a Volán és a város vitájában

Az ügyészséghez fordult Muráncsik László önkormányzati képviselő a helyi buszközlekedésben az elmúlt… Tovább olvasom