Kisalföld logö

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 21°C | 31°C Még több cikk.

Álomiskola

Bár még távolinak tűnik a következő tanév, az elemibe és középiskolába lépő gyermekek és szüleik mostanában szembesülnek a választás dilemmájával.
Milyen a jó iskola? Ezt a kérdést tettük fel két mosonmagyaróvári tanoda nyolcadikosainak. Mondják el ők, milyennek kell lennie annak a sulinak, amely méltán pályázhat az „álom" jelzőre.

Mórások mondták

Elsőként a Móra Ferenc Általános Iskolában jártunk. Nagy Renáta a győri Móra-gimnázium humán–média szakát választotta. Szerinte a jó iskola lehetőséget ad a gyerekeknek játékosan is mély ismeretek elsajátításra. A jó tanár szereti a gyerekeket, szigorú, de kedves. Fontos, hogy az alsós tanító felkészítse a felső tagozatba lépésre az osztályát.
Bella Júlia a mosonmagyaróvári Kossuth-gimnázium két tannyelvű tagozatára készül. Az ő „álomiskolája" elegendő időt ad a gyerekeknek mindenre. Legfőképpen az olvasás-írás tanulásában tartaná ezt fontosnak. Szerinte a jó iskola tágas, rendelkezik könyvtárral, menzával, uszodával. A jó tanár példa a gyerekek előtt, ezért fontos, hogy ügyeljen az öltözködésére, következetes legyen és szigorú.

Fegyelem és esztétikum

Restum Julianna a győri Révai- vagy a Kazinczy-gimnáziumot célozta meg. P úgy véli: az iskola elsősorban attól jó, ha fegyelem van benne, amelyet a tanárok teremthetnek meg megfelelő tekintély birtokában. Fontos, hogy a környezet esztétikus legyen. A tanárok szeressenek tanítani, és ne csak azért legyenek ott, mert éppen ott kaptak munkát.
Lendvai László szintén a Kossuthba készül. Az ő véleménye az, hogy a jó iskola törekedjék a középút megtalálására szigor és szabadság között, ahogy a jó tanár is, akinek van humorérzéke, de ha kell, akkor megfelelően büntet is.

Megértő, de szigorú tanár

Süly Dávid is a Kossuth-gimnázium német tagozatát választotta. Szerinte az álomiskola korszerű. Az itt tanító tanár megértő, de ha kell, szigorú, a negyvenöt percet kihasználja, használható óravázlatot diktál.
A Bolyai-iskola végzősei közül Nusszer Tamás a győri Révai-gimnáziumba készül. Az ő álomiskolájában tágas tantermekben tanulhatnak a diákok, számítógépekkel és sportszerekkel gazdagon ellátott létesítményben. Szigorú követelményeket, ugyanakkor oldott, kellemes hangulatú órákat tart fontosnak.

Mindenkire jusson idő!

Tóth Veronika a Kazinczy gimnáziumba tart. Szerinte a jó iskolában türelmesek, azokkal is, akiknek problémáik vannak. Sok tanár tanítson kis létszámú osztályokban, ahol a pedagógusoknak mindenkire jutna idejük.
Grózer Alexandra a Bolyaiban marad pénzügyi szakon. Úgy véli, a jó iskola legfőbb jellemzője, hogy szinte mindent megtanít az iskolában, és nem a szülőknek kell otthon a nebulók fejébe verniük a tananyagot. Ehhez kis osztálylétszámokra van szükség, ahol mindenkire jut idő. A tanárok szigorúak, de kedvesek legyenek.

Neveljenek önállóságra

Mincsor-Szabó Adrienn a győri Móra humán–média szakára készül. Véleménye szerint a jó iskola a gyerekeket szabad gondolkodásra és nagy önállóságra neveli. A jó tanár tud beszélgetni a diákokkal, megértő, érdekesen és figyelemfelkeltően magyaráz.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Morajlás és földmozgás a hármas határon

Károk ugyan nem keletkeztek, de erős riadalmat keltett Mosonmagyaróváron és a környező településeken… Tovább olvasom