Kisalföld logö

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos 0°C | 9°C Még több cikk.

Alig van víz a folyókban

A Mosoni-Duna medrében zajló vízrendezési munkák zavartalan elvégzése miatt a beruházást végző cég a jelenlegi vízszint további csökkentését kérte Feketeerdő és Kimle térségében a vízügytől. A Malom-ági Lajta vízszintjét szintén munkálatok miatt kellett csökkenteni.
Mosonmagyaróváron a folyóvizek mellett közlekedők tapasztalhatták, hogy jelentősen lecsökkent a Mosoni-Duna vízszintje, és a Malom-ági Lajtában is alig csordogál víz, sőt, a malomnál teljesen száraz a meder. A vízügynél és a mosonmagyaróvári önkormányzatnál érdeklődtünk a miértekről.

– A Mosoni-Duna medrében zajló vízrendezési munkák zavartalan elvégzése miatt a kivitelező a jelenlegi vízszint további csökkentését kérte Feketeerdő és Kimle térségében. A Szigetköz Bizottság a vízszintcsökkentést engedélyezte és igazgatóságunk március 1–31. között 5–8 m3/s-on biztosítja a vízbetáplálást. A munkák befejeztével a vízbetáplálás az üzemrendnek megfelelően visszaáll – tájékoztatta a Kisalföldet Németh József vízügyi igazgató.

A Malom-ági Lajtában alig van víz, a malomnál szinte teljesen száraz a meder. A víz pótlását megígérték.
A Malom-ági Lajtában alig van víz, a malomnál szinte teljesen száraz a meder. A víz pótlását megígérték.

A szakembertől érdeklődtünk a Mosoni-Duna több milliárd forintos rehabilitációjának jelenlegi állásáról.

– A feketeerdei holtág kotrása folytatódott, a Lajta-duzzasztó alatti mederburkolatok elkészültek. A napokban megkezdődnek a Lajta-duzzasztó átépítési munkálatai. Mosonmagyaróvár kérésére a munkavégzés alatt is biztosítani fogjuk a Malom-ág vízbetáplálását. Mosonmagyaróváron a Kálnoki híd és Partos utca közötti szakaszon a közeljövőben befejeződnek a partrendezési munkák. A Mosoni-Duna-duzzasztó felett a jobb parton egy vízparti, többfunkciós fenntartó út épül a duzzasztó és a vízimalom között. A bal parton a szivárgócsatorna építése megkezdődött. Elkészült Mosonmagyaróvár alatt az öt terelőmű és hamarosan befejeződnek Kimlén a vezetőművek és a partrendezések építési munkái. A vezetőműveket természetközeli módon rőzsekévékkel biztosítjuk a Mosoni-Duna hullámverése ellen – sorolta a vízügyi igazgató.

A vezetőműveket természetközeli módon rőzsekévékkel biztosítják.
A vezetőműveket természetközeli módon rőzsekévékkel biztosítják.

A Malom-ági Lajta osztrák–magyar pályázatból történő felújítása még tavaly ért véget. Tilai László, a városháza projektirodájának munkatársa szerint akadt azonban néhány olyan tétel, amely megvalósítása műszakilag indokolt lett volna, ám melynek költsége a projektbe nem fért bele.

– A város elkötelezte magát arra, hogy a Malom-ági Lajtát a közösségi életbe igyekszik minél jobban bevonni. Néhány éven belül – amilyen ütemben az önkormányzat a költségeket finanszírozni tudja – további tisztítások, partrendezések és a teljes szakasz mellett vízparti sétány kialakítása a célunk – hívta fel a figyelmet a vezető projektkoordinátor, aki szerint azért, hogy a tavaly elkészülő létesítmény vissza ne iszapolódjon, az önkormányzat a Mosonmagyaróvár Környezetvédelméért Közalapítvánnyal karöltve, az Óvár Építő Kft. és a VÜF segítségével két iszapfogót létesít a Malom-ági Lajta felső szakaszán. Továbbá különböző szakaszokon tisztítási munkálatokat is folytatnak. A beruházás költsége mintegy 9,5 millió forint. A várhatóan április végéig tartó munkálatok miatt elzárták a zsilipet. A kivitelezés időszaka alatt a folyót nem használhatják az evezősök.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szeméthalmok a tölgyfák alatt

Szeméthalmokra hívták fel szerkesztőségünk figyelmét az akadémiai fás legelő tölgyei alatt. Tudósítónk szerint a területet az menthetné meg, ha védetté nyilvánítanák. Tovább olvasom