Kisalföld logö

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 21°C | 34°C Még több cikk.

Adójukért legalább kátyúzást várnának

Dunasziget, Dunakiliti - A helyzet tarthatatlan, Dunakiliti és Dunasziget felé is sorra törnek a tengelyek, lyukadnak az autógumik, sőt, már futómű is kiszakadt(!) a kátyúk miatt. A dunakiliti konzervüzem vezetője úgy érzi, fizetnek annyi adót az államkasszába, hogy legalább a kátyúzást elvégezzék ezen a szakaszon.
„Tragédiának kell történnie ahhoz, hogy a felelősök végre az autósok által az útalapba fizetett pénzt tényleg útjavításra használják fel? Nap mint nap közlekedem Feketeerdő és Dunakiliti között: télen Mosonmagyaróvártól Feketeerdőig úgy-ahogy befoltozták a kátyúkat (ami már szintén kezd tönkremenni), azonban Feketeerdő és Dunakiliti között hagyták, ahogy volt.

Akkora lyukak tátonganak ott, hogy egy normál autó kereke simán belefér.

– Nekem 30 ezer forintomba került egy ilyen gödör" – kereste meg lapunkat panaszával egyik olvasónk, Tamás István. „Április 2-án reggel munkába indultam a szokott időben, reggel fél hat körül. Még sötét volt: normális tempóban, 70–80-nal haladtam. Mivel akik gyakran járnak azon az úton, kitapasztalták, mennyire rossz, így én is tudom már, hogy hol kell lassítani, s legtöbbször amúgy is az út közepét használja mindenki, hogy ne menjen bele a gödrökbe. Dunakiliti előtt körülbelül 500 méterrel – ahol csak 30-cal lehet haladni – elég erős forgalom volt és a szemből jövő busz, hogy kikerülje a kátyút, kicsit áttért az én sávomba. Ez nem is lett volna gond normális körülmények között, csakhogy nekem annyira le kellett húzódnom, hogy így meg én nem tudtam elkerülni a sávomban fekvő gödröt. Ennek az lett az eredménye, hogy az autóm jobb első kerekének a pereme teljes erővel belecsapódott a kátyúba. A kocsin lévő könnyűfém felni nem bírta a terhelést és eldeformálódott, megrepedt. A gumi ugyan nem ment szét, de a szálszerkezete annyira megsérült, hogy használhatatlanná vált. Az eset mérlege: az alufelni javítása 10 ezer forint (ha újat kellett volna vennem, az 34 ezer lett volna), a gumi pedig 20 ezer. Amúgy még örülhetek is, hogy ennyivel megúsztam, ugyanis egy lengéscsillapító vagy kerékcsapágy, esetleg egyéb futóműalkatrész törése esetén a kár ennek többszöröse is lehetett volna."

Dunakilitin jó néhány nagyobb cég működik, s összesen több mint 1500 dolgozót alkalmaznak, sokuk ingázó. Ráadásul naponta több tucat kamion érkezik a faluba Mosonmagyaróvár felől. „Azt gondolom, hogy a két cég fizet annyi adót az államnak, hogy – ha már nem is új aszfaltot építenek – legalább az úthibákat kijavítsák. Rengeteg jármű károsodott ezen a szakaszon: meddig akarnak várni, amíg – például a motorosszezon kezdetekor – emberéletbe kerülnek a kátyúk? Ki lesz akkor a felelős?" – tette fel a kérdést Lengyel Ferenc, a dunakiliti konzervüzem igazgatója.

Négylábnyi kátyúk, lerepült dísztárcsák az úton, hónapok óta várják a hibák kijavítását az autósok.
Négylábnyi kátyúk, lerepült dísztárcsák az úton, hónapok óta várják a hibák kijavítását az autósok.

A helyzet Dunasziget és Halászi között is tarthatatlan. Négy évvel ezelőtt a dunaszigetiek megelégelték a tengelytörő lyukakat a Magyar Közút Kht. kezelésében lévő szakaszon. Önerőből, murvával tömködték be a gödröket. Tóth István polgármester egy teherautónyi murvát vásárolt s a hivatal dolgozóit bízta meg a feltöltéssel. A közút kezelője – amely nem tudott a munkálatokról – szerint ez szabálytalan volt. „Ez egy figyelemfelhívás volt akkor az illetékeseknek, akik az eset után rögtön intézkedtek: így volt eredménye az akciónak. A helyzet most is tarthatatlan, tudja ezt mindenki" – mondta a dunaszigeti polgármester. Olyannyira tarthatatlan, hogy a napokban egy halászi férfi járművének a futóműve(!) is kiszakadt egy kátyútól. Az esetről jegyzőkönyv készült a mosonmagyaróvári rendőrségen, a kár legalább százezer forint.

Sümegi Péter, a Magyar Közút Kht. Észak-dunántúli Regionális Főmérnökségének területi főmérnöke lapunknak a napokban azt mondta: folyamatosan javítják az egyébként a megyében legrosszabb állapotú szigetközi szakaszok úthibáit.

Olvasóink írták

  • 2. Legate 2009. április 14. 10:13
    „,,folyamatosan javítják az egyébként a megyében legrosszabb állapotú szigetközi szakaszok úthibáit.,, Na itt a gond! Nem lehet hogy nem folyamatosan kéne javíttatni hanem véglegesen? A holdig kéne kergetni azt aki az országunk útjait folyamatosan javítgatja!! Miért van az hogy az ember átlépi a határ vonalát és az út holdbélivé változik? Kérjük már el a ,,sógoroktól,, az útépítőjük telefonszámát! Íme egy törvény javaslat; aki utat épít az vállaljon 100 év garanciát, ha pedig 10 éven belül romlik az út minősége akkor szankció. Minimum hogy elvenni a cég működési engedélyét, ja és persze megfizettetni az út teljes felújíttatásának költségét.”
  • 1. tettes 2009. április 09. 13:13
    „Hazudik.<Szarnak rä.Most minden zavaros es mindent lehet ezzel a birka neppel.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Különlegességek a múzeumi raktárakból

Mosonmagyaróvár - A Hansági Múzeum raktáraiban őrzött ritka és különleges tárgyakból,… Tovább olvasom