Kisalföld logö

2017. 10. 23. hétfő - Gyöngyi 9°C | 11°C Még több cikk.

A pénzügybe olvad az adóigazgatás

Mosonmagyaróvár - Négy státussal csökkentik a városháza dolgozói létszámát. Az átszervezés eredményeként megszűnik az adóigazgatási osztály és beolvad a pénzügyi osztályba, valamint nem lesz hivatásos gépkocsivezetője sem a hivatalnak.
A mosonmagyaróvári polgármesteri hivatal átvilágítása 2004-ben zajlott. A képviselő-testület akkor nem látta indokoltnak a hivatal szerkezeti átalakítását. Azóta viszont több, a közigazgatást érintő törvényi változás történt, néhány területen új elvárások, ügyféligények jelentek meg. A hatékonyabb, jobban áttekinthető és modern ügyfélszolgálat érdekében, valamint a változások miatt szükségessé vált a hivatal jelenlegi szervezeti felépítésének felülvizsgálata. Az átszervezéssel kapcsolatos javaslatot legutóbbi ülésén fogadta el a város képviselő-testülete.

Az átszervezés fő eleme a pénzügyi és az adóigazgatási osztály egy szervezeti egységbe vonása. Mindkét osztály ágazati irányítását a Pénzügyminisztérium végzi, így egy központi szervhez tartoznak. Nem indokolható a bevételek, illetve a kiadások külön kezelése, irányítása. A két osztály összevonása megkönnyíti a költségvetés tervezését, a bevételek napi elosztását. Hatékonyabban szervezhetők a kampánymunkák mind az adó-, mind a költségvetési területen. Mivel a két osztály munkájának jellege némileg eltér egymástól – az adóigazgatási osztály hatósági munkát végez –, adóigazgatási csoportvezetőt bíznak meg, aki összefogja és kontrollálja a csoport munkáját. A csoportvezetői megbízás osztályvezetői besorolási szintnek felel meg.

A szervezési és koordinációs osztályt is érinti az átszervezés. Az osztály feladata egyebek mellett a hivatali gépkocsik üzemeltetése. Ennek a feladatnak egy részét egy hivatásos gépkocsivezető látta el, ezenkívül „kulcsos" gépkocsik állnak a dolgozók rendelkezésre. A hivatásos gépkocsivezető nyugdíjba vonulásával ezt a munkakört megszüntetik az osztályon. A dolgozók a jövőben a tömegközlekedés mellett szükség esetén a hivatali, illetve saját gépkocsi használatával teljesíthetik kiküldetésüket.

A városházán a köztisztviselői státusok száma az átszervezés után 123-ról 119-re csökken – hárommal az adóosztályon, eggyel pedig a szervezési és koordinációs osztályon. Az átszervezést, létszámleépítést nyugdíjazásokkal oldják meg, így nem jár többletkiadással. A létszámcsökkentéstől évi 16,1 millió forint megtakarítást remélnek.

Olvasóink írták

  • 1. Csabi 2007. december 12. 09:18
    „Szerintem kevés kedvezőbb helyzetben lévő város volt
    a 90-es években,mint Mosonmagyaróvár.
    A fekvése rendkívül jó, ott a vasút, az autópálya.

    A városban ennek ellenére nem telepedtek meg a cégek,
    egy rakás cég költözött szomszéd falvakba,nem is kicsik.

    Erre nem tudok mást mondani,csak azt,hogy ez röhej.

    Ezek az iparűzési adót nem Mosonmagyaróvárnak fizetik.
    Az,hogy létszámot kell leépíteni, az ennek is a következménye.
    Nyilván nem tehet erről a mostani városvezetés,mert nem most
    lett elrontva.

    De lehet,hogy az állandó leépülés és zsugorodás helyett tenni
    kellene,hogy bővüljön a kassza, jöjjenek új cégek stb.

    Kell legyen másik út is,nem csak az,hogy mindent megszüntetünk,
    mindenkit kirúgunk és akkor nincs költség...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kincskereső útvonalak az ökoparkban

Dunasziget - Az idén megnyílt dunaszigeti ökopark természetszerető turisták ezreit fogadta:… Tovább olvasom