Kisalföld logö

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 14°C Még több cikk.

A pedagógusok egyre kiszolgáltatottabbak

Mosonmagyaróvár - Az elmúlt évek tanár-diák, pedagógus-szülő közti konfliktusai rávilágítottak az oktatók kiszolgáltatott helyzetére. A Bolyai-iskolában történtek nyomán bizottságot hoztak létre, mely segítséget ad az érintetteknek.
A magyar fiatalok lényegesen jobb anyagi, ám sokkal rosszabb szellemi-érzelmi körülmények között nőnek fel, mint annak idején szüleik, nagyszüleik. A sok esetben megingott családi háttér kihat arra is, hogyan viselkednek az óvodában, iskolában a tanítókkal, tanárokkal. Ezzel együtt a pedagógusok egyre kiszolgáltatottabbak.

– Elejét szeretnénk venni a hírekből is hallott tanármolesztálásoknak. Emellett a Bolyai-iskolában történtek is megerősítettek bennünket, hogy intézményeinkben szigorúbb ellenőrzést kell tartanunk. Megtanultuk: rendszeresen konzultáljunk az intézményeink vezetőivel, hogy hasonló esetek ne forduljanak elő – hangsúlyozta dr. Nagy István oktatásért felelős alpolgármester, aki elmondta, egy négytagú bizottságot hoztak létre, amelyhez jogi, munkajogi és szakmai kérdésekkel fordulhatnak az oktatási intézmények alkalmazottai.

A bizottság tagjai dr. Németh Andrea aljegyző, dr. Muli Orsolya szervezési-jogi ügyintéző, Hunyaddobrai Éva, a humánszolgáltató osztály vezetője és Horváthné Szemerits Katalin, az önkormányzat humánpolitikai ügyintézője.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. Prokop 2008. október 01. 21:46
    „Aki manapság a diplomáival és a papírjaival kekeckedik az a szememben sajnos egy 00, ugyanis a kultúrát nem lehet a dilomák számával mérni. Ha valaki manapság nyitott szemmel jár a világban és a társadalmat nem csak horizontálisan, hanem vertikálisan is TAPASZTALJA érzékelheti, hogy az iparos és gazdálkodó emberek jó részébe mennyivel több szakmai és emberi intelligencia szorult, mint néhény un. többdiplomás pedagógusba!!
    Sok tanárnak egyáltalán nem ártana, ha esetleg el menne akár utcát seperni, vagy kapálni..., hogy egy kis alázatot és kitartást tanuljon, ugyanis eluralkodott a gyengeség!!”
  • 24. Mire jó ez? 2008. október 01. 06:46
    „Az egész "bizottságosdi" arra jó,hogy a munkakör betöltésére alkalmatlan közalkalmazott,bemenjen és bemószerolja az igazgatót,majd rájuk hivatkozva tagadja meg a munkavégzést,mondván őt felvilágosították!
    Javaslom a városvezetésnek,hogy előbb az érintettekkel konzultáljanak,mintsem a Kisalföldből kelljen megtudni,hogy megint
    mit találtak ki !”
  • 23. Pragmatikus 2008. szeptember 30. 15:45
    „Sajnos tény, hogy nagyon sok alkalmatlan ember kerül be tanárként az iskolába. Feltétlenül szükség lenne a pszichikai alkalmassági vizsgálatra (már az egyetem előtt), hasonlóan pl. a gépkocsivezetőknél elvégzendő/elvégzett PÁV-vizsgálathoz. 8 általánossal vezethet ma valaki autóbuszt, ellenben a pszichikai állapotát sokkal jobban felmérik, mint egy leendő pedagógusét. Jól van ez így???!!!”
  • 22. X-men 2008. szeptember 28. 07:40
    „Annak idején (19éve) én is a Bolyaiba (Kapu Lajos) jártam, akkor még tudtak fegyelmet tartani a tantestület tagjai. Volt rá precedens, hogy jó magaviselet eredményeképp kaptam egy maflást. Természetesen jogosan, amiért felháborodásnak nem volt helye. Nagyon sok tanár tiszteletnek örvendezett abban az időben, de még most is tisztelem őket. 3 bizonyítványt is sikerült ott szereznem. Nem a diáknak kell diktálni a tempót, hanem a tanárnak, akinek fel kell lépni határozottan. A mostani diákok csak balhézni tudnak, viselkedni nem tisztelet a kivételeknek. Megváltozott a világ ezt el kell fogadni. De akkor is elítélem a tanárok elleni erőszakot. Ők adják meg az alapot a hátralévő élethez.”
  • 21. Lucifer 2008. szeptember 26. 20:38
    „Lehet itt érvelni pro és kontra.Tény,hogy a mai gyerekek sokkal impulzívabbak,sokkal többet "megengednek" maguknak,a pedagógusnak pedig kevesebb eszköze van a fegyelmezésre.
    Emellett az is tény,hogy a szakma felhígult,olyan emberek is a katedra túloldalára kerültek,akiknek inkább a pszichiátrián lenne a helyük,nem a gyerekek közt.Sorozatosan hallgatom,ahogy a kezdő pedagógus üvölt a gyerekekkel,mint egy állat-és ezennel bocsánatot kérek az állatoktól-,a legenyhébb kifejezése a "te hülye" és a "te barom",mindezt teszi 6-10 éves gyerekekkel...Nos ,nem csodálom,hogy nem szeretik,nem tisztelik:nincs mit tisztelni rajta.
    Ami pedig felettébb sajnálatos,hogy az utána következő ,esetlegesen tényleg a gyermekekért élő pedagógusoktól is elveszi a lehetőséget,hogy a gyerekek megbízzanak bennük vagy megszeressék őket.
    Talán erre az lenne a megoldás,ha a kis szűk társadalmuk vetné ki az ilyen embereket...
    Ugyanis ez a fajta viselkedés a legbékésebb gyermekben is dacot szül.Ha pedig van köztük 1-2 eleve renitensebb...máris kész a káosz...És így is "születhetnek" a később tanárt terrorizáló gyerekek...
    Úgyhogy a dolog természetesen itt is kétoldalú.
    Meg azért vegyük figyelembe azt is,hogy a "tanárok rémei" nagyrészt alacsony iskolázottságú,csökkent szellemi szintű,kisebbségi családból kerülnek ki.Onnan,ahonnan a gyereknevelés abból áll,hogy a pedagógust a gyerekkel együtt szidják,mert "megsértette a jogaikat"...mert ugyebár jog van...kötelesség nincs...”
  • 20. Jakutika 2008. szeptember 26. 12:50
    „19.
    Az iskolákból ma gyereket kirúgni szinte lehetetlen. Ez a legtöbb ember számára bizonyára nem hihető, pedig így van, de ezt csak a pedagógusok tudják. Tudnék példákat hozni, amikor az iskola megpróbált valakit kirúgni, de az önkormányzat nem engedte. A jegyző és az ő kötelezettségei mondjuk a hiányzások kapcsán, na az meg egy vicc. Tankötelezettség 18 éves korig. szakközép és gimi 4 éves, a szakiskola 5 éves. szakiskolásnak heti 3 történelem óra az első két évben, munka és gyakorlat semmi. stb a bizottság, na jó nem bosszantom magam. Ja amerikába van testi fenyítés néhány államban, például Alabama.”
  • 19. asdasas 2008. szeptember 25. 17:33
    „ez tiszta faszság, nem kéne ez a nagy felhajtás ha kicsit sarkára állna az iskola. nem kötelezö oda járni,aki nem tartja tiszteletben a tanárt az elballaghat más iskolába, aki meg oda akar járni az meg ugyis viselkedni fog. biztos egy diáknak se könyörögnék hohy naaaaa tanuld meeeeg, a @t. vagy megtanulod kussba vagy elhuzhatsz a ...ba.”
  • 18. TBC 2008. szeptember 25. 17:28
    „Megint egy bizottság! Gyakorlati haszna vajon mi? A tagok közül hánynak van több évtizedes pedagógiai múltja? Hányan pártsemlegesek?”
  • 17. pan.cser 2008. szeptember 25. 16:51
    „Személy szerint, hiszek a jól bevált kéezer éves vagy még régebbi módszerekben. Keményen bántak már a sumer tanárok is a diákokkal, ez így volt évezredeken keresztül. Angliában vesszőzték a fiúkat, talán még ma is csinálják. Szumma szummárum a kultúra és az iskolai fegyelm összefüggött. Ma is így van, az erkölcsök lazulnak a családok széthullanak, esnek szét az iskolák, a feltétlenül szükséges tekintély sincs meg. Ezt a városunkban élők, sem DR. Nagy István, sem én, sem mások sem fogják tudni megoldani. Hogy hogyan lehetne ezt a társadalmi szétesési folyamatot megállítani nem tudom. Talán létezik egy kemény magja a társadalomnak, amelyik ellenáll a hullámoknak mint egy sziget, belőlük kiindulva egyszer majd újjá lehet építeni a társadalmat, melyet a modernizáció, a jólét tönkretenni látszik.”
  • 16. egy érintett 2008. szeptember 25. 16:12
    „Inkább egy ügyvédet ajánlok minden érintettnek,mintsem egy ilyen bizottságot,amelyik hol a munkáltatót(igazgatók),hol az alkalmazottat (pedagógusok,technikai dolgozók stb..)fogja majd "tanácsokkal "ellátni!
    A Bólyai mellé pedig tessék már odaírni a volt Szociális Foglalkoztató volt vezetőjének perét is,aki szintén majd 6 millióval könnyítette meg az Önkormányzatot!”
  • 15. Pedagógus 2008. szeptember 25. 13:56
    „Gulyásnak: ennek örülök. Őszintén kívánom, hogy Ön és gyermekei egyszer találkozzanak egy ( vagy több ) szerethető pedagógussal is, aki(k)re jó szívvel gondolnak vissza 20-25 év múlva is. Mert léteznek ilyen "csodabogarak", akik a "7" néven jelentkezett olvasó első kategóriájába sorolhatók. Mert ha csak olyanok lennének, akikről Ön írt, akkor már én sem lennék a pályán, és ezt minden önteltség nélkül írom. A pozitív szülői visszajelzések, és a diákok hozzá(m)állása rendkívüli erővel bír a mi életünkben.
    Köszönöm.”
  • 14. ggg 2008. szeptember 25. 11:28
    „Elnézést - - ijesztő”
  • 13. ggg 2008. szeptember 25. 11:26
    „Hmmmm, a nevelés és a neveltség, a szülői példa...
    Ha egy tanár pédául elveszi a diáktól a mobiltelefonját, mivel azzal játszott órán, és aminek a használata mellesleg a házirendben is tiltva van, főképp tanórán, a szülők nagy része rohanna az iskolába üvölteni, a padagógustól elkezdve az igazgatóig mindenkivel, hogy mégis hogy képzelték ezt, és adják vissza azonnal...ilyenek vagyunk mi...mindenkiben beindul a -negyhogy má egy tanár pckázzon itt a gyerekemmel, majd én megmutatom ki itt a főnök gondolatmenet...és sajnos az a legilyesztőbb és szomorúbb, hogy vajon ebből mit von le tanúlságképpen a gyermek?!”
  • 12. 7. 2008. szeptember 25. 11:07
    „Ez eddigi tapasztalataim alapján - magam és jártam iskolába és két iskoláskorú gyermekem van - a pedagógusok között is embere válogatja, ki milyen szinten űzi a szakmáját. Kb. egy harmaduk nagyon jó, akiket tényleg tisztelnek és szeretnek a gyerekek, akiktől lehet tanulni és nem csak a tananyagot. A következő egy harmad szakmailag felkészült ugyan, de az óráit futószalag szerűen tartja, különösebb lelkesedés nélkül. Ezt pedig a gyerekek észreveszik. A harmadik harmadról inkább nem írok, mert kimoderálják. A szomorú az, hogy amikor létszámot kell csökkenteni egy iskolában, az igazgató nem feltétlenül a harmadik harmadba tartozókat távolítja el.”
  • 11. gulyás 2008. szeptember 25. 11:02
    „A gyerekeim a tanáraikról nem hallanak negatív véleményt tőlünk otthon. Elég intelligensek ahhoz, hogy a történéseket a helyükön tudják kezelni.”
  • 10. Pedagógus 2008. szeptember 25. 10:51
    „Kedves gulyás! Sajnálom, ha kioktatásként vette szavaimat, nem annak szántam, egyszerűen nem tudtam másként reagálni az Ön ugyancsak szigorú tényként tálalt írására, véleményére. Ön is ismeretlenül bírált, általánosított, erre reagáltam, hogy léteznek olyan tanárok is, akik nem az Ön által írt kategóriába tartoznak. Talán a saját gyermekeit is csak olyanok tanították - tanítják, akik semmilyen konfliktust nem tudtak - tudnak kezelni? Mert ha így van, akkor megértem Önt és sajnálom a gyerekeket. Csupán abban bízom, hogy ők azért nem mindig ezt a pesszimista véleményt hallják otthon, hiszen vannak jó tanárok is, ahogy nagyon sok jó diákkal is találkozunk nap mint nap.”
  • 9. Magyari 2008. szeptember 25. 10:49
    „Természetesen igazuk van azoknak a hozzászólóknak, akik a
    túlzott szabadságjogok megnyirbálása mellett kardoskodnak,
    bizony csak ezzel lehet hosszabb távon eredményeket elérni!
    Viszont amíg az SZDSZ irányítja az országot, változásra nem
    lehet sajnos számítani! Egyébként a szabadságjogok csökken-
    tése nem egyenlő a diktatórikus irányítással, bár bizony
    ezzel támadnának vissza a liberálisok.”
  • 8. Pedagógus 2008. szeptember 25. 10:38
    „Mielőtt bárki is pálcát törne felettem, azt azért hozzáteszem, hogy nálunk is vannak problémák, de nem megoldhatatlanok. Ugyanakkor az is igaz, hogy hiba egyre nagyobb szabadságot, egyre több jogot adni a diákoknak és a szülőknek, akik nem élnek, hanem visszaélnek ezzel. És hiba volt felemelni a tankötelezettséget 18 évre, hiszen aki nem akar tanulni, az már csak bomlaszt, és bizony ott a szép szó már nem használ. És tényleg nehezebb a munka, mint akár csak 5 évvel ezelőtt is, de most is azt mondom: nem tudnék mást csinálni, én erre születtem, és minden reggel derűsen, optimistán kezdem a napot, abban bízva, hogy ez a gyerekekre is pozitívan hat. Minden mérgemet, ha van, kialszom másnapra. És sokat BESZÉLGETEK velük, mert ez mindennél többet ér.”
  • 7. gulyás 2008. szeptember 25. 10:29
    „Kedves pedagógus! A gyerekekkel is ennyire kioktató, mint velünk ismeretlenül is!? Erről írtam, amikor a konfliktus kezelésének hiányosságaira hívtam fel a figyelmet.
    Kérdésre a válasz: 3 diplomám van és 3 gyerekem”
  • 6. Pedagógus 2008. szeptember 25. 10:20
    „Gulyásnak: megkérdezhetem, mivel foglalkozik, hogy ennyire "képben" van a tanárokat illetően? Én közel 30 éve vagyok a pályán, középiskolában tanítok, folyamatosan képzem magam ( nemcsak én, kollégáim is, azzal együtt, hogy ezért még fizetünk is- saját pénzből!! ). 2 nyelvvizsga, ECDL vizsga ( Önnek van? ), érettségi elnöki teendőkre felkészítés, önképzés, stb. A gyerekek akkor tisztelnek bárkit is, ha otthon is azt látják, hallják, hogy szülei is így viselkednek. És ebben Kutyusnak van igaza. Vagy Önt is az utca nevelte kedves gulyás, és ezért hárít mindent a tanárokra? Közgazdásznak: igen, sajnos Önnek is igaza van, de szerencséra azért a pályára alkalmas pedagógusból van több, az alkalmatlanok meg rövid időn belül el is hagyják a pályát. Mert ezt csak szívvel lehet csinálni. Mellesleg engem tisztelnek a diákjaim, mert én is tisztelem őket.”
25 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fesztivál az elfogadásért

Mosonmagyaróvár - Negyedik alkalommal szervezik meg csütörtökön délelőtt 9 órától az elfogadás… Tovább olvasom