Kisalföld logö

2017. 05. 23. kedd - Dezső 14°C | 24°C Még több cikk.

A külföldi tankolás megtakarítást jelent

A kormányzati tervek szerint a gázolaj adóterhei alacsonyabbak lesznek jövőre. Az olcsóbb üzemanyagárak miatt külföldön tankolók – főleg a kamionosok – évente 20–30 milliárd forintot húznak ki az állam zsebéből.
Az üzemanyag-turizmus visszaszorítása céljából jövőre csökkentenék a gázolaj adóját. A környező országokban nálunk a legdrágább a benzin és a gázolaj, így a határszéli autósoknak megéri átruccanni a túloldalra.

Le kell szorítani az árakat

Ukrajnában 87, Szlovákiában 185, Romániában 175 forintba kerül a 95-ös oktánszámú literje, de még nyugati szomszédunkban, Ausztriában is olcsóbb a benzin. A Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára és a Pénzügyminisztérium szóvivője szerint is 20–30 milliárd forint bevételtől fosztják meg a forgalmazókat és a költségvetést a külföldön tankolók. Egyébként az üzemanyag jövedéki adója és áfatartalma is Magyarországon a legmagasabb. A legjelentősebb árbevétel-kiesést a külföldön tankoló kamionok okozzák, így a tárca fontolgatja, hogy a gázolaj adóját jövőre csökkenti, leszorítva így az árakat. A benzin esetében most nincsenek ilyen tervek, mivel az Romániában és Ukrajnában is lényegesen olcsóbb, s ezekkel az árakkal adócsökkentéssel sem lehetne versenyezni. Itt csak rendészeti eszközökkel lehetne felszámolni az illegális behozatalt. Igaz, a jelenleg érvényben lévő jogszabályok szerint is csak annyi üzemanyagot lehet behozni Magyarországra, amennyi a gépjármű tartályába belefér.

„ Minden forintot meg kell becsülnünk"

Krankovits István, egy mosonmagyaróvári szállítmányozó cég vezetője szerint, ha külföldre fuvaroznának, valószínűleg ők is inkább a szomszédos országokban töltenék tele a benzintankot. Mivel csak belföldi fuvarozást végeznek és saját kúttal rendelkeznek – melyre hazai olajtársaság a beszállító – nem gondolkodnak azon, hogy csak tankolni járjanak át a határ túloldalára.

A legtöbb üzemanyagot külföldön veszik fel – takarékossági szempontból – Gondár György mosonmagyaróvári cégének gépkocsijai.
– Külföldre induláskor szállító járműveink itthon megtöltik kétszáz literes tankjukat, a többit útközben, külföldön pótolják – kezdte a vállalat vezetője. – Egy hosszabb út során 1000–1200 liter gázolaj is elfogy, s itthon nem éri meg feltölteni a tartályt.

A legtöbb kamion tankja többnyire külföldön telik meg
– Ausztriában, de főleg Szlovákiában és Romániában jóval olcsóbb az üzemanyag, így autóink visszafelé a magyarországi belépés előtt is ott tankolnak. Ukrajna felé ritkán járunk, az ottani száz forint alatti literenkénti árak szerintem elég rossz minőséget takarhatnak.
„ Huszonnyolc gépkocsink indul útnak hetente. Egy ezer kilométeres út során a külföldi tankolások összesen közel hatvanezer forint megtakarítást eredményeznek egy szállítóautónál."

A konkurencia nyomása

– Erősödik a konkurencia, a piaci életben maradásért minden forintot meg kell becsülnünk, nemhogy ekkora összeget. Szerintem a szlovák és osztrák konkurens árakhoz kellene viszonyítani a magyar üzemanyag-tarifákat, s akkor szívesebben tankolnánk itthon, ugyanis a gázolaj adóját visszaigényeljük: itthonról három hónap alatt, külföldről csak fél-egy év alatt jön meg a pénz – mondta Gondár György.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megújul a Magyar utca

Tizenhatmillió forintból teljesen megújul a mosonmagyaróvári belváros sétálóutcája. A rekonstrukciós… Tovább olvasom