Kisalföld logö

2017. 09. 23. szombat - Tekla 9°C | 18°C Még több cikk.

A Kravtex 147 buszt szállíthat

Mosonmagyaróvár - A győri székhelyű Kravtex Kereskedelmi Kft. 147 elővárosi busz gyártására nyert országos tendert. Igen jelentős mennyiség, hiszen a cégnél évente 175–200 Credo készül.
A Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács idén áprilisban hagyta jóvá a Volán-társaságok rekonstrukciós programját. Ennek finanszírozására megemelték a társaságok alaptőkéjét összesen 8 milliárd forinttal, ebből a pénzből autóbuszokat vásárolnak. A járművek gyártására három, egymástól független közbeszerzési eljárást írtak ki. A most közzétett eredményhirdetés szerint a legjobb ajánlatokat a győri Kravtex Kereskedelmi Kft. és az Alfa Busz tette. Így a Kravtex 147 elővárosi busz szállíthat.

A pályázaton az Alfa Busz 58 elővárosi és további 25 alacsony padlós elővárosi busz szállításátt nyerte el.

A Kravtex évente 175–200 közötti autóbuszt gyárt, így a tenderen nyert mennyiség valóban nagyon komolynak számít – mondta el lapunknak a cég vezetője, Krankovits István. Bár a tender eredményhirdetése megvolt, a szerződést – a jogszabályokban előírt, az esetleges reklamációra rendelkezésre álló idő letelte után – kedden írják alá. A tender 147 mínusz 26 százalék mennyiségről szól (a különbség a tőkeemelés mint forrás valamiféle vonzata lehet). De akár mind a 147, akár csak 109 autóbusznak a jövő év március végéig el kell készülnie.

Feszített munka vár a Kravtexre, bár ahogy Krankovits István elmondta, valamennyire már készültek rá. A dolgozók szabadságát például már korábban kiadták. Növelik a létszámot, hirdetések útján is munkatársakat keresnek, ám elég nehéz találni, így munkaerő-kölcsönzéssel is számolnak. A tervek szerint még az idén átadnak 100 autóbuszt, a többit az év első negyedében.

Buszgyártás: A Kravtex évente 175–200 közötti autóbuszt gyárt, így a tenderen nyert mennyiség komoly. Fotó: Méhes Ákos
Buszgyártás: A Kravtex évente 175–200 közötti autóbuszt gyárt, így a tenderen nyert mennyiség komoly. Fotó: Méhes Ákos

Ebből a típusú Credo buszból már 500 üzemel az ország Volán-társaságainál, ismerik és kedvelik e járműveket. Kialakult a márkaszerviz-hálózat, megoldott a pótalkatrész-ellátás, nem utolsósorban pedig az alacsony üzemeltetési költség vonzó a közlekedési társaságok számára.

Bár a tenderre a buszok a győri, illetve a mosonmagyaróvári gyárban készülnek, ezek közül egy sem jut megyénkbe. Pócza Mihály vezérigazgatótól megtudtuk: a Kisalföld Volán nem részesül a szóban forgó 8 milliárdos tőkeemelésből, lévén hogy „jobban áll" a többi társaságnál. De az üzleti tervben 27 új busz beszerzése szerepel, s ezekkel folyamatosan frissül a Kisalföld Volán járműparkja.

Olvasóink írták

  • 20. Gergen 2008. október 20. 20:53
    „Én minden nap távolsági Credoval megyek reggelente(meg néha haza is).A régi nagyon nem tetszik de az új az igen.Nyáron nagyon jó mert klímás, télen meg meleg.Szerintem a buszfofőrök azért utálják mert kevés számukra a hely.A hülye emberek meg összefirkálják az ülést meg leszedik a karfákat.Ha elöl ül az ember szinte nincs hangja de leghátul is nagyon halk (a távolsági kisalföld volános).A városi hátul álítólag nagyon hangos de még nem utaztam olyannal.”
  • 19. Egy tömegközlekedő 2008. október 01. 08:59
    „Na végre olyanok is hozzászóltak akiknek van tapasztalata a vezetésében. Mi (utasok) hiába mondjuk, hogy ilyen meg olyan, hiszen mi max egy óránál nem töltünk többet rajta, de a sofőr...”
  • 18. buszos 2008. szeptember 30. 21:30
    „Volt szerencsém dolgozni Krédókkal, Válfabuszokkal, Ikaruszokkal, manokkal, de a legjobb mind közül vezethetőségben az alfavolvo volt. Kényelmes, gyors, stabil, erős, pöpec gépezet. A credo kicsi, jól kanyarodik, elférek vele mindenhol :D És csendes gép... Ikaruszokról nem mondok semmit, mindenki tudja milyenek, viszont a manok is jók voltak... török man, nem eredeti német, de ment mint a golyó, keveset fogyasztott, nagyon jó volt azokkal is dolgozni. Ha választani lehet alfavolvo vagy krédó, inkább alfát választanám, azzal úgy éreztem buszt vezetek, nem egy dodzsemet vagy épp egy mikrobuszt.”
  • 17. Agriás 2008. szeptember 30. 17:44
    „Mérettartó!

    Valóban nagyon szűkre van szabva a CREDO buszok kerékjárata, nem véletlen a kis kerék sem.”
  • 16. Mérettartó 2008. szeptember 30. 16:14
    „Csornai kollégákkal beszélgetve érdekes dolog derült ki és érdekelne, hogy igaz-e? Credo-val sikerült eltrafálni egy nyuszit és ahogy a kerék feltekerte szerencsétlen állatot mindjárt le is tépte az első sárvédőt. Oka: a kerékdob annyira kicsire méretezett, hogy a kerék alig fér el benne!!!!
    Az IKARUS-on azért ilyen nem fordult elő!!”
  • 15. Kesztyűs 2008. szeptember 30. 16:06
    „Magam is buszosként dolgozom, de sajnos nem vagyok elájulva. A belső tér tágassága, na meg az utasülések mérete is hagy kívánni valót maga után Ezen járművet tanulmányozva (és hajtva) visszasírom az IKARUS 266-ot!!
    Egyébiránt azt hallottam, hogy aki a KV-nál (Kisalföld VOLÁN) kritizálni meri a gépet, az az állását kockáztatja.....!!!??? Vajon ez igaz?”
  • 14. Agriás 2008. szeptember 30. 15:24
    „Az Agria Volánnál mióta az ikarus 266-osokat leváltották ezekre a vacak buszokra folyamatos a járatkimaradás... pár 266-ot meghagytak tartaléknak.... többet látni azokat úton, mint ezeket a trágyaszóró fostalicskát, keredencet... ugyanis ezek a becenevei a szakmában!”
  • 13. KovácsG 2008. szeptember 30. 09:39
    „Nyilván a volántársaságok szembeállítottak néhány igényt, amikor az autóbuszparkuk felújítására adták a fejüket. Az egyik például az, hogy egy, 8 órában dolgozó sofőr, vagy 500 utas kényelmét tartsák szem előtt. Én alapvetően nem szeretek buszon utazni (rosszullét), általában a vonatot választom, viszont ha buszon kell utaznom, akkor a credok egy-két szempontból jobbak, mint a régi ikaruszok, pl: nem rázza ki belőlem a lelket is, nem fulladok meg a kipufogógáztól odabent, nem tapadok a műbőr üléshez, alacsonypadló, stb. Nem feltétlenül a credo a legjobb, láttam Győrben rengeteg Rába meg egyéb jó buszokat is, csak az ikaruszokat dobnák már ki végre.”
  • 12. Horner tébornok 2008. szeptember 29. 18:35
    „A bébibe kevés a bika, ezért még lőtérre sem tenném ki célpontnak! A Mig-21 ,-29 fölöslegesen vontuk ki mert rengeteg üzemóra idejük van csak nagy javításra kellene elvégezni, a horvát és román 21-esek és a szlovák lengyel 29-esek még kb 10 évig repkednek.”
  • 11. Jakutika 2008. szeptember 29. 14:57
    „Credo (latin)=hitvallás
    Ikarus (görög)=mittomén, Daidalosz fia
    Ezek a nem magyar latinok, meg mindig a komenisták. Mi legyen a magyar neve Oki Doki? Fürge Nyíl? Van ötleted? Komolyan. Mint a Zrínyi tank, Botond, megy Csaba. Végül is. Hát tényleg ez a Credo, fel is vagyok háborodva, hogy latin neveket adnak a buszoknak. A Grippent mondjuk nem a komenisták szerezték be, persze nekünk ott lett volna a Kobe a Rubik féle kisrepülő, rányomtunk volna két AMD-t (bár az is AK klón). Bocs kicsit elkalandoztam.”
  • 10. hard 2008. szeptember 29. 12:10
    „Tényleg gagyik.
    Keveset fogyaszt: perszem, mert szar erőtlen motor van benne.

    Nem hinném hogy az utasok szereti. Lagalább is aki 180 vagy feletti tuti nem fér el rajta.”
  • 9. Legenda 2008. szeptember 28. 20:31
    „Nem a szakmai szempontok a mérvadóak az autóbuszbeszerzésben (sem).
    Az elmúlt években az újságban megjelent cikkekben soha egyetlen sofőr nem
    mondta hogy jók ezek a buszok... Mindig csak a gyártó nyilatkozik, meg a vevő, akinek
    már ismerjük a részesedését a "bizniszből". (Részvényesek)
    Meg a volán úgyis "állami tulajdon", úgyhogy a legrosszabb esetben is mindegy neki...
    A buszok átlagéletkora végülis alacsonyabb lesz. (Persze lehet kábítani a népet az alacsony padlószinttel is)
    Tavaly is volt az a cikk, hogy Pesten tesztelik a credokat. Össze-vissza dicsérte őket
    "mindenki". De arról már nem szólt a fáma, hogy az egyik busz, szinte szó szerint
    kettészakadt a pesti tesztelés alatt. Csak az objektivitást hiányolom kissé.
    Vagy talán túlságosan jól megfizették az újságírókat? Nem tudom.
    Leír olyanokat hogy mindenki szereti őket, de érdekes módon mindig csak azokat nem
    kérdezik meg, akik napi 8-10 órát ülnek (dolgoznak) benne.”
  • 8. Egy tömegközlekedő 2008. szeptember 28. 18:37
    „A Credo valóban jól néz ki... kivülről. Sőt kényelmesebb is, mint a 20 éves Ikarusok. Talán nincs is rajta olyan hideg télen, mert nem eresztenek az ajtók, nem esik be rajtuk a hó. De egy fontos különbség az, hogy az Ikarus elindul mínusz 10 fokban is, míg a Credo nem vagy csak nagyon hosszú unszolás után. Ez csak egy példa az Ikarusok előnyéről. Lehetne még sorolni... sajnos. Mindenki jobban szeretne kényelmes és modern busszal járni. Ideje lenne olyan buszokat gyártani, ami nem csak az utasoknak, hanem a buszsofőröknek (akik a fél napjukat ezen a járművön töltik) is jó.”
  • 7. /joco1-azigazi 2008. szeptember 28. 17:09
    „Elolvastam a cikket=örültem, elolvastam a reagálásokat= hát enyhén kifejezve Qrvára lelombozodtam.Hát most melyik igaz?”
  • 6. Oki-Doki 2008. szeptember 28. 07:17
    „Mitől magyar a CREDO? Még a neve sem az. A komcsi vezér a privatizációnak nevezett buliban lenyúlta a dolgozók elől a KÜHNE-t és ekék mellett nekilátott buszokat gyártani.Csak ehhez érteni is kellene.Egyébként sok buszvezetővel beszéltem és tényleg nem szeretik.Elsősorban a sofőrnek kell jól érezni magát hiszen az ő kezében van az utasok élete.A busz motorja és még ki tudja mi nem IVECO tehát azon kívül,hogy néhány vasat összehegesztenek nem csak magyarok(beduinok) a gyárban attól még ne ragasszuk rá hogy magyar.Higgyünk a vezetőknek(sofőröknek)náluk még nincs öszödi beszéd.”
  • 5. Legenda 2008. szeptember 27. 20:37
    „Nyugdíjtól még messze vagyok :)
    Ahogy így visszaolvasom az előző hozzászólásomat, nem hasonlítottam össze a credot semmilyen más típussal.
    Csak azért erős túlzásnak érzem a cikkben említett dolgokat. ( Halkan jegyzem meg, hogy a 15 éves ikaruszokkal nagyságrendileg kevesebb gond van.)
    A credokkal dolgozó emberek (sofőrök, szerelők, forgalomirányítók, forgalomszervezők stb) véleményét tolmácsolom, akiknek már -finoman szólva- tele van a hócipőjük az állandó problémákkal, amiket a credok jelentenek. Gondolom az utasok örülnek a járatkimaradásoknak amit ezek a visszatérő műszaki problémák (is) okoznak...
    Amúgy én is híve vagyok a magyar termékeknek. De azért nem minden áron.”
  • 4. király 1 2008. szeptember 27. 19:47
    „szerintem ikarust már rég nem gyártanak és inkább egy magyar cég zsebébe tegyék a pénzt mint esetleg 1 külföldiébe.szerintem.......”
  • 3. Jakutika 2008. szeptember 27. 17:14
    „Az Ikarus az milyen gyártmányú? Görög? He?
    A credoval kapcsolatban egy buszsöfőrt kellene megkérdezni, de persze ez nem jellemző a mai magyar, pláne nem a vidéki újságírásra. ez hírgyártás. Na mindegy, a Credok karbantartási füzeteit kellene összevetni egy régi Ikaruséval. ...”
  • 2. DP 2008. szeptember 27. 16:40
    „Kedves Legenda!
    Ön talán egy nyugdíjas buszsofőr aki nagyon szereti az Ikarus buszokat?
    Szerintem a Credo kisebb hibával is jobb az Ikarus-nál.
    Meg hát magyar!”
  • 1. Legenda 2008. szeptember 27. 13:38
    „"....már 500 üzemel az ország Volán-társaságainál, ismerik és kedvelik e járműveket. Kialakult a márkaszerviz-hálózat, megoldott a pótalkatrész-ellátás, nem utolsósorban pedig az alacsony üzemeltetési költség vonzó a közlekedési társaságok számára..."
    Ehhez 2 dolgot fűznék hozzá:
    1: A sofőrökön kívül mindenki kedveli őket (esetleg)
    2: Márkaszervíz-hálózat stb. Röhög a vakbelem... Alacsony üzemeltetés?????? Ki találta ezt ki?
    Naponta kell javíttatni őket a legkülönbözőbb hibákkal. Szétesik az ajtó, beragad a fék, eltörnek a
    kapaszkodók, eltörnek a szintezők, kiesnek az utasülések, lengéscsillapítók eltörnek 1 éven belül,
    ablakok mellett folyik be az esővíz, letilt a fedélzeti számítógép, vetemedik a kocsiszekrény és még
    sorolhatnám. Ha ettől olcsóbb az üzemeltetés , akkor én vagyok a h*lye, elismerem...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tízéves a Tengri Íjász és Hagyományőrző Egyesület

Mosonmagyaróvár - Hagyományőrzés, magyarságtudatra nevelés, karitatív tevékenység, természetvédelem… Tovább olvasom