Kisalföld logö

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 17°C Még több cikk.

A körjáratok mellett döntött a testület Mosonmagyaróváron

A munkacsoport által kidolgozott körjáratos menetrendtervezetet fogadta el a képviselő-testület legutóbbi ülésén.

A költségekről és a szükséges kilométerekről nem született egyezség a Volánnal. A testület határozott a jegyzői pályázat kiírásáról is.

Hosszasan vitatkoztak a képviselők a helyi autóbusz-közlekedés menetrendjének módosításáról. Amint arról lapunkban beszámoltunk, a városi tömegközlekedés felülvizsgálatára létrejött munkacsoport és a Kisalföld Volán is kidolgozta a maga menetrendtervezetét. Míg az utóbbi lényegében kisebb módosításokat tartalmazott, addig a munkacsoport javaslata alapjaiban változtatná meg a buszközlekedést. Szerintük két körjárat kialakításával a város minden pontját lefednék, kapcsolatot biztosítanának a vonatokhoz, ráadásul még olcsóbb is lenne. A Volán szerint viszont szakmailag kifogásolható a munkacsoport javaslata.

A városfejlesztési bizottság a munkacsoport tervezetét találta jobbnak, így ezt támogatta. Dr. Árvay István (Fidesz) elmondta: a Volán javaslata közel azonos arányban vonna be helyi és helyközi járatokat, míg a bizottság tervezetében nagyobb a helyi buszok aránya, ám az összkilométer kevesebb, így nem kerülne többe ez a változat sem.

Muráncsik László (Nemzeti Fórum) elmondta: az általuk kidolgozott menetrendbe kisebb mértékben vonhatók be a helyközi járatok, ám az elmúlt időszak tapasztalatai és az utasszámlálások alapján az útvonalakon lenne igény a buszközlekedésre. A képviselő utalt arra, hogy csaknem minden beérkező vonatnál nagy az igény a buszos csatlakozásra, emellett a majoroki városrész jelenleg teljesen ellátatlan.

A munkacsoport szerint két körjárat kialakításával a város minden pontját lefednék, kapcsolatot biztosítanának a vonatokhoz, ráadásul még olcsóbb is lenne.
Vucsics Péter (MSZP) aggályosnak tartotta, hogy a kilométerigény esetében hatalmas az eltérés a munkacsoport és a Volán javaslata közt, illetve a társaság szakmai szempontból nem tartja jónak a bizottság körjáratos menetrendjét, ráadásul ezekről a fontos tényekről egy szó sincs az előterjesztésben. Így vitatható, hogy a kevesebb kilométer-kibocsátást igénylő, a munkacsoport által javasolt menetrendtervezet az utasok számára jobb lesz. A képviselő szerint a törekvés úgy foglalható össze, hogy kevesebb kilométerrel, olcsóbban, jobbat. Vucsics Péter hozzátette: a járatok számozása, kiegészítve a betűjelzéssel, a legutóbbi változtatások óta zavaros az utasok számára, ezért egyértelművé kell azt tenni. Mihályka Imre, a Kisalföld Volán üzletágvezetője elmondta: a munkacsoport javaslata csaknem tízmillió forinttal kerül többe a társaság tervezeténél. A társaság úgy próbálta kialakítani a menetrendet, hogy minél több helyközi járat bevonásával, kevesebb önkormányzati ráfordítással működjön. Mihályka Imre szerint a körjáratok bevezetése rossz megoldás Mosonmagyaróváron: nem lesz elég utas, aki eltartsa ezeket a vonalakat. Ezzel együtt a Volán nem zárkózik el a bizottság javaslatától, csupán a szakmai véleményüket mondták el, a megrendelő az önkormányzat.

Dr. Nagy István alpolgármester cáfolta Muráncsik László Kisalföldnek tett nyilatkozatát, miszerint fizetővé tennék a vasútállomáson lévő parkolókat. Az alpolgármester hangsúlyozta: erre sem szándéka, sem illetékessége nincs az önkormányzatnak, hiszen a terület a MÁV tulajdona.

A testület többsége végül a munkacsoport javaslatát szavazta meg, így várhatóan júniustól már körjáratok közlekednek Mosonmagyaróváron.
Döntöttek a képviselők a jegyzői álláspályázat meghirdetéséről is. Mint ismeretes, dr. Orbán Géza lemondott, ezért vált szükségessé az állás meghirdetése. A munkakör a pályázat elbírálását követően, június 16-tól tölthető be.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kigyulladt a gépkocsi tároló, egy ember súlyosan megégett

Egy ember súlyosan, egy másik könnyebben sérült meg abban a tűzesetben, ami péntek délután történt… Tovább olvasom