Kisalföld logö

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -2°C | 4°C Még több cikk.

A család nem hiszi, hogy csak a motoros hibázott

Mosonmagyaróvár - A hozzátartozók nem értik, miként zárhatta le a rendőrség úgy a vizsgálatot, hogy kizárólag a motorost találta vétkesnek. Szerintük a motor elé kikanyarodó autó is felelős részben a tragédiáért. Az igazságügyi szakértő szerint az elhunyt az ütközéskor 180–200 kilométeres sebességgel ment.

Pontosan tizenegy hete egy mosonmagyaróvári fiatalember halt értelmetlen halált, amikor motorjával az 1-es főúton egy kisteherautó hátuljának ütközött. A motoros, Luttenberger Mihály a balesetet követő szombaton ünnepelte volna harminchatodik születésnapját. Négy és fél éves kisfia azóta hiába várja haza édesapját, családja pedig máig képtelen feldolgozni szerettük elvesztését. Mérhetetlen fájdalmukat most tovább erősíti a rendőrség napokban lezárt vizsgálati eredménye. Eszerint egyedül a fiatalember tehető felelőssé a balesetért: túl gyorsan hajtott. A fiatalember családja ugyan tisztában van azzal, hogy a motoros is hibázott, ám nem tudják elfogadni, hogy kizárólag őt hozzák ki vétkesnek.


„Az autósnak elsőbbséget kellett volna adnia"

– A vizsgálatban a motor sebességére sokkal nagyobb figyelmet fordítottak, mint arra, hogy a kisteherautó nem adta meg az elsőbbséget. A férjem már nem tud védekezni, de megteszünk mindent, hogy kiderítsük az igazságot – mondja könnyeivel küszködve Luttenberger Florentina. A fiatalasszony a balesetet megelőzően néhány perccel később indult el Ausztriából férje után kisfiukkal. Így az ütközést követően alig öt perccel ért a helyszínre. A szörnyű kép azóta is nap mint nap felrémlik előtte.

„Siessetek haza, mert kiengedem a fürdővizet" – ezek voltak a férjem utolsó szavai, amikor elindult. Nem sokkal később, amikor a kanyarból kiértem, láttam a távolban villogó mentőautót, rögtön megfordult a fejemben, hogy csak nem vele történt valami? Közelebb érve már láttam a motor darabjait, tudtam, hogy nagy baj van. Odafutottam, hogy felsegítsem a férjemet, de akkor mondták, már nem tudnak segíteni. A kisfiunk az autó hátsó ülésen ült, szerencsére addigra már elaludt, így nem látott semmit. Azóta is folyamatosan keresi az édesapját. Nem tudjuk elfogadni, hogy egyedül csak ő lehet a hibás a balesetben. A sebesség túllépése nem zárja ki azt, hogy a kikanyarodó autósnak elsőbbséget kell adnia. A kisteherautó vezetőjének alaposabban körül kellett volna néznie. Csak két másodperc. Ha csak ennyit várt volna, mielőtt kifordul, Misi még most is élne. Fájlaljuk, hogy a férfi a mai napig nem jött el bocsánatot kérni, még részvéttáviratot sem küldött.

Emlék: A hozzátartozók a tragédia óta mindennap kijárnak a baleset helyszínére. Luttenberger Mihály kisfia, a négy és fél éves Mihály Junior a tragédia óta várja haza édesapját.
Emlék: A hozzátartozók a tragédia óta mindennap kijárnak a baleset helyszínére. Luttenberger Mihály kisfia, a négy és fél éves Mihály Junior a tragédia óta várja haza édesapját.

Tapasztalt motoros volt

– A férjem nyolc éve motorozott, ez volt a harmadik motorkerékpárja. Több ezer kilométert levezetett már motorral, mindig nagyon óvatos volt. Hosszú ideje sofőrként dolgozott, hivatásjogosítványa volt, egyáltalán nem nevezhető gyakorlatlannak, soha egyetlen balesete sem történt. Mindig felelősséggel vezette a motort. Biztos vagyok abban, ha időben látja az autót, akkor megáll – mondja Luttenberger Florentina.

– A szakértői jelentés szerint az elsőbbséggel rendelkező járművel is kellő körültekintéssel kell az útkereszteződést megközelíteni. Itt azonban nem beszélhetünk kereszteződésről, hiszen egy fákkal övezett földútról van szó, ami ráadásul a szomszédos kukoricatáblától sem látható – veszi át a szót Szakácsné Luttenberger Éva, a fiatalember testvére. – A kisteherautó sofőrje elmondása szerint körülnézett, ám ahonnan ő állítja, nem láthatta be az útszakaszt. A rendőrség baleseti rekonstrukciót sem végzett. Motoros ismerőseinkkel a helyszínen lemodelleztük a történteket, eszerint 200 kilométeres sebességről is száz méteren belül meg tudott volna állni. Misinek azonban nem volt ideje fékezni sem.

– Nem tudjuk elfogadni a szakértői vizsgálat eredményét, amire alapozva aztán a rendőrség lezárta az ügyet és egyedül a testvéremet hozták ki vétkesnek. Emiatt az ügyészségen fellebbeztünk, ebben kértük többek közt egy új – nem környékbeli – szakértő kirendelését és vizsgálat lefolytatását. Panaszunkat azonban elutasították. Ám nem adjuk fel, saját költségünkön szakértőt fogadunk és ügyvédhez fordulunk. Nem szeretnénk semmi mást, csak annyit, hogy derüljön ki az igazság – hangsúlyozta Szakácsné Luttenberger Éva.

A család a tragédia óta nap mint nap kijár baleset helyszínére, ahol egy kis emlékhelyet alakítottak ki, ahol azóta is folyamatosan égnek az emlékezés gyertyalángjai. A család mérhetetlen fájdalmát tovább mélyíti, hogy ismeretlenek többször is bedobálták már mécseseiket, virágaikat az út menti szántóföldre.


180–200 kilométeres sebességgel ütközött

Az esettel kapcsolatban Makó László százados, a Mosonmagyaróvári Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője a Kisalföldnek elmondta: a baleseti vizsgálat feladata volt a motorkerékpár sebességének megállapítása, illetve amikor a motoros észlelte a kisteherautó kikanyarodását, féktávolságon belül vagy kívül haladt-e. Meg kellett állapítani, hogy amennyiben sebességtúllépés történt, az okozati összefüggésben áll-e a baleset bekövetkezésével. Mindezekre a független igazságügyi műszaki szakértő adott egyértelmű választ. A szakvélemény szerint a motor sebessége 180–200 kilométer között volt az ütközéskor. A megengedett itt a 90-es tempó. Ebből megállapítható, hogy a motor sebessége egyértelműen megtévesztő volt, azaz az autó vezetője nem számított és nem kellett számítania ilyen sebességre. Ilyen nagymértékű sebességtúllépésre a közlekedésben részt vevők nem képesek felkészülni. A szakértő szerint ilyen mértékű motorkerékpár-roncsolódást a szakirodalom alig említ, ami szintén az extrém haladási és ütközési sebességre utal.

Amennyiben a motoros a megengedett sebességgel haladt volna, akkor minimális lassító fékezéssel is meg tudott volna állni. A vizsgálat megállapította, hogy a megengedett sebességre vonatkoztatva a motor féktávon kívül volt az autó kikanyarodásakor. A szituációs vizsgálat alapján a szakértő megállapította, hogy a motoros átlagos fékezés mellett 135–140 kilométeres sebesség esetén is elkerülhette volna az ütközést. Egyértelműen a sebesség túllépése miatt következett be a tragédia.

A kisteherautó az ütközés pillanatában még nem vette fel teljesen a haladási irányát. Ezt a szemtanúk, illetve a nyomok is alátámasztják. Az igazságügyi műszaki szakértő már a baleset helyszínén is jelen volt. Ezért nem volt szükség a rekonstrukcióra.

Olvasóink írták

79 hozzászólás
  • 79. lolita 2008. szeptember 17. 19:30
    „Minden halottnak a helye a temetöben van,nem ertem mire jo egy masodik siratohely!”
  • 78. R1 2008. szeptember 05. 19:55
    „Üdv mindenkinek! Én nekem is van egy pár ezer kilóméteres tapasztalatom mocival,és nem tudom ki lakik ilyen közel a helyszínhez,de ami ezen az útszakaszon folyik az brutális. Aki itt egy komolyabb motoron ül annak ez az alapjárat... Azon csodálkozom, hogy ő az első. Részvétem a családnak.”
  • 77. Felháborodott 2008. szeptember 05. 14:16
    „"Sok autós szerzi tombolán a jogsiját, aki nem tudja felmérni a másik közeledő jármű sebességét és kihajt elé. Az az ember pedig legalább a felét megérdemli annak, amit a gyorsan hajtó motoros kapott. Felelősek vagyunk egymásért."

    HMM lehet ügyvéd, meg szakértő helyett pszichológusra kéne fordítani a pénzt, hátha annak van értelme.

    " A szakvélemény szerint a motor sebessége 180-200 kilométer között volt az ütközéskor. A megengedett itt a 90-es tempó. Ebből megállapítható, hogy a motor sebessége egyértelműen megtévesztő volt, azaz az autó vezetője nem számított és nem kellett számítania ilyen sebességre. Ilyen nagymértékű sebességtúllépésre a közlekedésben részt vevők nem képesek felkészülni. "

    "Amennyiben a motoros a megengedett sebességgel haladt volna, akkor minimális lassító fékezéssel is meg tudott volna állni. A vizsgálat megállapította, hogy a megengedett sebességre vonatkoztatva a motor féktávon kívül volt az autó kikanyarodásakor. A szituációs vizsgálat alapján a szakértő megállapította, hogy a motoros átlagos fékezés mellett 135-140 kilométeres sebesség esetén is elkerülhette volna az ütközést. Egyértelműen a sebesség túllépése miatt következett be a tragédia."

    Kár tovább ragozni.
    Egy dilidoki talán tud segíteni átvészelni a gyászt. Nagyobb értelme lenne, mint a bíróságnak, meg felelősök keresésének. El kell fogadni, hogy aki ennyivel száguldozik az életével játszik, és ha hibázik csak is ő a hibás. Ezt fel kell vállalni, vagy nem kell száguldozni. PUNKTUM. Lehet durva vagyok, de engem nagyon felháborít, hogy még szerencsétlen sofőrre is rá akarjátok húzni a balhét. ÉS aki ezek után még kimegy az útra 200 felett tesztelgetni ahelyett hogy elgondolkodna, hupsz lehet nem kéne mert már egyszer megjártuk inkább tegyük el a mocit a garázsba, majd a ringen nyomjuk neki azt meg nem tudom sajnálni........ PUNKTUM.”
  • 76. egy volt gyászoló 2008. szeptember 04. 21:27
    „Részvétem a családnak... talán elkel a jó szó az igazságon túl is. Aki gyászolt már, az tudja, hogy a harag, a bűntudat, a vádaskodás, igy vagy úgy, de eléri a gyászolót. Jelenleg az indulatok dolgoznak. A tények felfoghatatlanok és elfogadhatatlanok. Szinte feldolgozhatatlan. Ezért ez a nagy indulat. De nézzen magába mindenki (már aki gyászolt), s talán emlékezni fog arra, mikor maga is így érzett. Kevésbé, vagy intenzívebben, de az igazságtól teljesen függetlenül. Ez van most, s még egy darabig így lesz, hisz ez a család nem csak egy halottat gyászol, tehát érzelmileg iszonyatosan nehéz helyzetben vannak. Egyet tudok csak kívánni: a környezetük ne fáradjon és lankadjon a támasznyújtásban, még akkor sem, ha sokak számára teljesen értelmetlen és igaztalan igaszságkeresébe menekült a család. Ez így szükséges, mert ez KIKERÜLHETETLEN. Viszont a környezet, a barátok talán tudják enyhíteni, tompítani az indulatokat az odafigyeléssel, törődéssel, érdeklődéssel. Nem hiszem, hogy ez a sok pocskondiázás (mély tisztelet a kivételnek) ami itt elhangzott, előbbre viszi a fájdalom elfogadását, és feldolgozását. A gyászoló egy fájdalom burokban él, nehéz ilyenkor elmagyarázni, mi a józan ész...

    Kívülről és függetlenül a tényektől...

    Még csak annyit: A baleset másik szereplője is gyászol., mert anélkül nem ússza meg... Ez egy ilyen helyzet. Sajnos.”
  • 75. hajas69 2008. szeptember 04. 20:47
    „DMX! Téged minden nap kiengednek egyedül az utcára?
    180 km/h-nál milyen elsőbbségről beszélünk mondd csak? Hasítottál már ennyivel,ha igen tudnod kéne ,hogy egy ilyen szituban nincs menekülés. Közlekedni kéne megtanulni nem vádaskodni és a másik felelősségét feszegetni.”
  • 74. nem mondom meg 2008. szeptember 03. 22:50
    „Ha valaki hivatásos sofőr, akkor az nem szimplán gondatlan egy ilyen cselekmény elkövetésekor, hanem azt már "foglalkozás körében követi el".
    Ha valakinek gyereke van, akkor annál felelőtlenebb, ha ilyet művel.

    A hozzátartozókat pedig vonja felelősségre a rendőrség, mivel elismerték, hogy 240 km/h-val motoroztak. Beismerő vallomást tettek, itt, mindenki előtt.”
  • 73. tanulságos 2008. szeptember 03. 14:29
    „http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/baleset/?vi=34524&c=35”
  • 72. FKL-853 2008. szeptember 03. 11:48
    „MAXIMÁLISAN IGAZA VAN A KŐZGAZDÁSZNAK,EKKORA SEBESSÉGNÉL
    NINCS AZ A FÉK AMI MEGÁLLIT 1 MOTORT,SAJNOS 1RE TŐBB LESZ
    AZ ILYEN ÉRTELMETLEN HALÁL,MERT EZEK AZT HISZIK MAGUKRÓL,
    HOGY TUDNAK MOTOROZNI,A TUDÁS NEM ITT KEZDŐDIK HOGY
    ŐRŰLT ESZEMENT MÓDJÁRA 2 KILÓVAL REPESZTEK,ÉS HA 1 OLAJ
    FOLTON CSUSZÓT VOLNA MEG,KI LENNE A HIBÁS??AZ OLAJFOLT!!!!!!
    UGYAN MÁR! GONDOLKODNI KELLENE,ÉS OVATOSAN VEZETNI,MERT MINDENKIT HAZAVÁRNAK.HIBÁZOTT ÉS AZ ÉLETÉVEL FIZETET!!!!!!”
  • 71. nxp.20.08. 2008. szeptember 03. 07:59
    „Tisztelt Gyászoló !
    Mindenki érzését tiszteletben tartva kívánok egyetlen kérdést intézni a vitázó felekhez: KI GÁZOLT EL KIT ? Talán egy fontos kiinduló pont lehet a vélemények alakításhoz, s aztán sorban végig gondolva érdemes véleményt nyilvánítani .
    A gyászolóknak kívánok egyőttérzéssel megnyugvást ,hogy az árván maradt kisgyermeket tisztességben tudják felnevelni !”
  • 70. pan.cser 2008. szeptember 03. 07:48
    „Ez egy marhaság kedves "DMX". Ilyen sebességgel száguldó motoros észlelése szinte lehetetlen, ezért a család pusztán bosszútól hajtva akar pereskedni. Az az autós is egy nagy gyakorlattal rendelkezik. Évtizedekig járta az országot, szerezte be az anyagot, többet vezetett már mint amenyit a motoros tragikus haláláig élt. Miért járt arra ez az ember, amerre a motoros rokon eszeveszetten száguldozott. 1 mp 55 m ebbe gondoljon bele mindenki. Mennyi az egy másodperc? Egy szemvillanás, 55 m kettő villanypózna közti távolság. Megjegyzem, egy komplett hegyeshalmi családot is letarolhatott volna, akkor nem egy halott van hanem mondjuk öt, akik közül 4 vétlen. A rendőrség is jobban tenné ha nem a 30-as tábláknál 40-el hajtókkal foglalkozna, hanem egyes magukból kivetkezett motorosokra vadászna, még mielőtt magukban és másokban kárt tennének.”
  • 69. DMX 2008. szeptember 03. 07:06
    „"A vizsgálatban a motor sebességére sokkal nagyobb figyelmet fordítottak, mint arra, hogy a kisteherautó nem adta meg az elsőbbséget. "- EZ A LÉNYEG -”
  • 68. pan.cser 2008. szeptember 03. 00:15
    „Felmérni egy 180 km-el jövő motor sebességét? Ugyan már kedves "Justice", kívánok neked hasonló esetet, ha élve megúszod megbeszélhetjük. A büntetés nem megérdemli kérdése, de te a butaság Nagykeresztjét példul megérdemelnéd. Az a bűn, amit a jog annak nyilvánít, ez tényleg punktum! Azt hiszitek, hogy revansvágyatok kielégítésére akad majd szakértő? Olyan aki a 180 helyett 90-et állapít meg? Ha meg nem akad, bosszúállás gondolata ide vagy oda, csak a pénzeteket költitek, meg átkoztok mindenkit, mert nem fogtok menni semmire. Csúnya dolog ártatlan, vétlen embert megvádolni, olyat aki más hibájából csak szerencséje folytán úszta meg, a sérülést vagy a halált.”
  • 67. Justice 2008. szeptember 02. 21:41
    „Sok autós szerzi tombolán a jogsiját, aki nem tudja felmérni a másik közeledő jármű sebességét és kihajt elé. Az az ember pedig legalább a felét megérdemli annak, amit a gyorsan hajtó motoros kapott. Felelősek vagyunk egymásért.
    Punktum!”
  • 66. Közgazdász 2008. szeptember 02. 09:49
    „Ja, bocs hogy nem látta, hogy a kedves renitens motoros a megengedett sebesség kb. 2 és félszeresével közeledik. Gondoljatok bele, a tér beszűkül, az idő felgyorsul, és nincs az a versenyfék, ami 2-300 méternél előbb megállít.
    Még hátulról is olyan hirtelen tud jönni egy motoros, hogy összeszarod magad, ha elmegy melletted.
    Részvét az jár, de magának keresi az ilyen a bajt.”
  • 65. M. Anikó 2008. szeptember 01. 20:51
    „Kedves Lutti 11 és Feleség !
    Két és fél hónappal a baleset után teljesen felesleges volt az indulatok felcsigázása. A rendőrség nem pancserok gyülekezete,manapság számítógéppel pontosan rekonstruálni tudják a történteket.
    Ezzel a cikkel csak a sárba döngöltétek a bátyád ill. férjed emlékét ! Mert bárhogy nézzük, mindenki az itt maradottakkal érez együtt és szinte egyöntetűen elítéli a "motorost". Ezt akartátok ???”
  • 64. agikata 2008. szeptember 01. 10:01
    „55m/sec!!!!!”
  • 63. ágikata 2008. szeptember 01. 09:54
    „Öntörvényű banda! Költsétek pénzeteket ügyvédre, szakértőre! Pereskedjetek évekig! Kocsi, motor, ház, gondolom minden megvan! Szokásos csepeli esztergályos fizetésből...
    Mindent szabad! Isten vagyok, nyomom neki! Majd az ügyvéd kimos a szarból!
    De a földből már senki! Demokrácia???? Á dehogy ez anarchia!”
  • 62. b.béla 2008. szeptember 01. 09:08
    „Én 21 évesen elvesztettem a szüleimet egy balesetben. Hozzátenném, hogy ők szabályosan közlekedtek, de a szabálytalan kamionos ellen védtelenek voltak.
    Az első pillanatban mikor megtudtam a dolgot egy világ omlott össze bennem (és rombolhatnékom támadt), de szomorúságom mellett egyből felcsengett szüleim hangja. Ami mindent megoldott/megmagyarázott.

    Kedves családtagok!
    Tegyétek fel magatoknak a kérdést, hogy a testvéretek/férjetek/rokonotok/barátotok mit mondana, és miként nyilatkozna az esetről? És mit tanácsolna nektek?
    (Ha mindaz igaz amit róla írtatok, akkor nem hiszem, hogy támogatná, amit az Ő nevében csináltok)

    Részvétem!”
  • 61. hyundaii 2008. szeptember 01. 08:44
    „180-200 km/h...valóban szörnyű tragédia, de az említett haladási sebesség után, szerintem sincs miről beszélni! Az autós is hibás? Kinézek, látom jön valami, max 90km/h a megengedett, akkor még kiférek, simán. De nem 180-200...próbálja meg valaki megbecsülni távolról ezt a sebességet! Sok motoros hal meg hetente az utakon, talán nem véletlen! Előre is kéne rendszámot rakatni (matrica) a motorokra, hogy a trafi őket is visszafogja, no meg időarányosan engedni egyre nagyobb motorra a pilótákat! Tényleg részvétem a családnak!”
  • 60. előrelátó 2008. szeptember 01. 07:21
    „Szóval tesztelgetünk, mi? 240 el? És a kisgyereket is felültettétek? Önpusztító egy család! Szégyelljétek magatokat! Semmi előrelátás, előregondolkodás! Csak a vágta meg a virtuskodás!”
79 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megötszöröződött az ingatlanok ára

Feketeerdő - Nemcsak Mosonmagyaróvárról, Pozsonyból is egyre többen költöznek Feketeerdőre. Sorra… Tovább olvasom