Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

„ Rönkszállítók teszik tönkre útjainkat”

Amit megtudtunk: a vízügyi igazgatóság minden faszállítóval tárgyal a töltéshasználatról, ezt engedélyhez köti.
„ A Duna elterelése előtt az erdőgazdálkodó a kitermelt fát uszályokba rakta, majd lehajózva a Dunán elszállította, ami senkinek kárt nem okozott, környezetbarát megoldás volt" – állítja Tóth István dunaszigeti polgármester. – Jelenleg Dunaszigeten a terület kezelője a csődbe ment termelőszövetkezet felszámolójától megvásárolt erdőket egy vállalkozót megbízva tarvágással kitermelteti.

Hiába vannak súlykorlátozó táblák

– A rönköket és méterfát először az árvízvédelmi töltésen, onnan lehajtva pedig Dunasziget belterületi útjain keresztül szállítják el Mosonmagyaróvár irányába. Tőlünk engedélyt nem kértek, szerződést nem kötöttek, közben tönkreteszik a 60 tonnás járműszerelvényekkel a 10 tonna terhelést sem bíró Nagysziget és Dózsa utcát: hiába vannak súlykorlátozó táblák kihelyezve, mintha nem is látnák őket. Többszöri kérés, elhangzott ígéretek ellenére semmi nem változott. A vízügyi igazgatóság az árvízvédelmi töltésen lezárta a sorompókat, oly módon, hogy a rönkszállító kamionok csak Dunaszigeten keresztül tudnak lehajtani a gátról.

Ötvenmillióba kerülne az aszfaltozás

– A Duna elterelése óta ez a probléma megoldatlan – az erdészet évek óta, a terület kezelője pedig most hordja a rönköket, a Dózsa utca és a Nagysziget utca burkolata szinte megsemmisült, az újraaszfaltozása 50 millió forintba kerülne – folytatta. – Ha minisztériumi vezető érkezik a Szigetközbe, a vízkezelő és természetvédő szervezetek vezetőinek „zokogásától hangos Szigetköz", csak az ő csónakjukba ülhetnek, őket kell először meghallgatni, amikor aggódó hangon százmilliókat követelnek a Szigetköz megmentésére. Nagyon különös magatartás ez, amikor a polgármesterek az itt lakó emberek érdekében alig jutnak szóhoz. Botrányosnak tartom és további közös gondolkodásra késztetőnek a rönkszállítás megoldatlan problémáját. Mi lesz velünk, itt élő emberekkel? A mi életkörülményeink rosszabbodása nem számít? Talán mi tereltük el a Dunát? – tette fel a kérdést Tóth István.

Engedélyhez kötik

Amit megtudtunk: a vízügyi igazgatóság minden faszállítóval tárgyal a töltéshasználatról, ezt engedélyhez köti. Egy megállapodás alapján használhatják közlekedésre a gát egy bizonyos szakaszát, azzal a feltétellel, hogy az esetleges okozott kárt megtérítik: például „lekavicsozzák" a szükséges részt. November közepétől egészen márciusig a Rajka és Vének közötti szakaszt jó néhány helyen lezárják, megóvva ezáltal a töltést. Állítólag sok jó példa van erre az együttműködésre a szállítók és a vízügy között. Információink szerint viszont a mostani esetben a terület kezelője által megbízott cég nem kért ilyen engedélyt.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Háromszorosára nő a garázsadó

Az építményadó jelentősen emelkedik, míg az iparűzési és az idegenforgalmi adó mértéke változatlan… Tovább olvasom