Kisalföld logö

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -2°C | 4°C Még több cikk.

300 millióért épül kerékpárút Mosonmagyaróvár és Hegyeshalom között

A Magyar Aszfalt Kft. bruttó 301,5 millió forintért építheti meg a Mosonmagyaróvár-Levél-Hegyeshalom-országhatár közötti 8,3 kilométeres kerékpárutat - a Levél Község Önkormányzata által kiírt, hirdetménnyel indult tárgyalás nélküli közbeszerzés eredménye a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

A kerékpárút a teljes hosszában 2,60 méter széles, aszfalt borítású, a két oldalán fél-fél méteres padkával.

Az ajánlatkérő az ellenértéket bruttó 313,1 millió forintra becsülte, ehhez képest a nyertes ajánlat közel 12 millióval olcsóbb.

Második helyen a COLAS ÚT Építőipari Zrt. végzett, bruttó 326,7 millió forintos ajánlatával.

Ajánlatott tett még a Swietelsky Magyarország Kft., a TEERAG-ASDAG Építőipari és Kereskedelmi Kft., valamint a VÉRTES-ÚT Építő és Szolgáltató Kft. is.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. 01zsu 2011. augusztus 17. 10:26
    „Itt nem az a kérdés,hogy szükség van-e kerékpár útra vagy sem,hanem arról hova folyik el a pénz. Az útra nagyon nagy szükség van, hiszen nagyon sokan kerékpároznak a mai napig a nagyon veszélyes útszakaszokon, életüket veszélyeztetve, kamionok, személyautók között. Én már nagyon várom, hogy az igérgetésekből végre legyen valami, hiszen évek óta igérik már!!!”
  • 20. hanak 2011. augusztus 16. 10:24
    „kíváncsiságból felhívtam 1-2 útépítő, betonkeverő céget, és kértem árajánlatot.

    Közbeszerzés nélkül cirka 100millióból tudnám megépítetni a fenti cikkben szereplő kerékpárutat.
    Ha 200 millát kapnák rá soha többé nem kéne dolgoznom.. :))))))

    Éljen a visszaosztás, és a mutyi, vesszen a nép és a befizetett adó!!”
  • 19. pancser 2011. augusztus 12. 23:12
    „18! Hadd lássa az osztrák itt a magyar gyepü, minek Kázmérra út vagy onnét ide,”
  • 18. MSangel 2011. augusztus 10. 20:32
    „Kerékpárútra telik ugye! De közvetlenül a határ menti falut pl. Albertkázmér azt nem lehet még biciglivel sem megközelíteni! Lehetne fontossági sorrend. Szégyen! Először az utakat kéne rendbehozni!”
  • 17. embertelen 2011. augusztus 10. 17:45
    „"15. SiLa" Kedves SiLa! Megfogadtam a tanácsát, és indulni fogok a következő önkormányzati választásokon. Kijelentem, hogy én ezek után is ezt a beruházást teljesen feleslegesnek tartom. Biztos vagyok benne, hogy sok honfitársam van így ezzel !”
  • 16. pancser 2011. augusztus 10. 12:11
    „A lenyúlás az nem úgy megy, hogy feltűnő legyen. A legtöbb vállalkozás fejőstehénnek nézi az önkormányzatokat, a visszaosztott pénzekről meg nem vezetnek statisztikát. Ezeket a dolgokat nehéz tetten érni. Én az összes pályázatot, beleértve az EU pályázatokat is, intézményesített korrupciónak tartom, magyarul minden a törvényes keretek között folyik, senki nem szeg meg semmilyen szabályt. Viszont nem az épül éppen amire égetően szükség lenne. esetünkben, sem a bezenyei sem a hegyeshalmi kerékpárút nem olyan fontos, mint Mosonudvar, meg a Mosonmagyaróvár közötti szakasz. Ez a pályázat kiíróit, elbírálóit egyáltalán nem érdekli, mert ha érdekelné, már megépült volna. Pedig ott isteni csoda, hogy még nem történt baleset. Folytathatnám, de azok az esetek nem vágnak a témába.”
  • 15. SiLa 2011. augusztus 10. 11:17
    „Kérem a kommentek íróit, hogy a következő önkormányzati választásokon induljanak a képviselői helyekért, írják le programjaikban hogy önök képesek lesznek a beruházásokat lényegesen olcsóbbá tenni. Addig is ajánlom, hogy többször látogassanak el a nyilvános testületi ülésekre, vessék fel problémáikat, lehet hogy egyes kérdésekben megváltozik a véleményük.
    Amúgy én is sokallom a beruházás költségét, de nem hiszem, hogy mindjárt lenyúlást kell vizionálni.”
  • 14. Japo 2011. augusztus 10. 07:18
    „Ez vicc? Amikor a legelső hír felröppent a kerékpárút megvalósításáról és mellé tették az árat is kutakodtunk. Hát kértünk árajánlatot amiből kiderült,hogy nem ennyiből, hanem ennek a feléből meg lehet csinálni úgy, hogy az egész kerékpárút Leier térköbúrlatból készülne szegéllyel és nem aszfaltból. A 2 burkolóanyag között azért van némi különbség, vagy csak én látom így? Hová vándorol megint a túlszámlázásból eredő plusz zseton?”
  • 13. yoros 2011. augusztus 09. 22:17
    „Erre a teljesen felesleges beruházásra van pénz?”
  • 12. pancser 2011. augusztus 09. 20:50
    „A kerékpár útnak egyedül a Szigetközben van közönsége, persze ez a legvacakabb, miért ne ha már tényleg fontos? Ha Bezenye fele megyek sikítok az örömtől ha biciklist látok azon a biciklisztrádán, nem tudom, hogy miért nem másra költötték a rengeteg pénzt. A hegyeshalmi sem lesz sokkal különb. Nem tudom ki fog szembe széllel biciklizni a fátlan pusztaságban. A pénzt megint értelmetlenül, eszetlenül szórják. Ahol tényleg szükség lenne kerékpár útra az még csak szóba sem kerül. Ez a pályázati rendszer ostoba, meg azok is akik kiagyalták. Mosonudvar és Mosonmagyaróvár között, ott nem a turistáknak, hanem a helyben lakóknak lenne erre nagy szükségük. Olyan felüljáró tetején kell biciklizni, ahol, naponta kamionok százai jönnek mennek az autópályáról vagy rá. A bürokratáknak ez úgy látszik nem fáj. Turizmus az a szent, holott nincs is turista, aki helyben lakik az meg ugye le van...... Sajnálom ezt a sok pénzt amit megint el fognak a semmire szórni. Még néhány évtized és a pályázati rendszer jóvoltából úgy nézünk majd ki mint a menyasszony mezítláb, fehér fátyol helyet babos kendővel a fején.”
  • 11. Csipetke 2011. augusztus 09. 16:34
    „Örüljünk, hogy végre elkészülhet a kerékpárút, amit már nagyon sokan vártak!!!”
  • 10. hgf 2011. augusztus 09. 14:02
    „A 2,6 méteres szélesség plusz a padka nagyon is jó hír a bicikllisek számára. Ennél keskenyebb kerékpárutakon azért nehéz közlekedni olykor, mert 1) két ember nem bicilizhet tartósan egymás mellett, 2) az út melletti növények úgy benövik az utat, hogy néhol a szembesávban kell haladni az ágak és a behajló gaz miatt, 3) az előbb-utóbb feltűnő repedéseket, gyökér-kinövéseket, kátyúkat képtelenség kikerülni. Tudom, mert rendszeresen megteszem például a Mosonmagyaróvár-Győr távot. Az a kerékpárút normál használatra túl keskeny.

    Nem értem, mi szükség van a fanyalgásra - végre jó minőségben készül el valami. A kerékpárosok örülni fognak neki, az biztos.”
  • 9. Contar 2011. augusztus 09. 12:20
    „A gazdag országok tudnak spórolni, a szegényeknek semmi sem drága!

    "A kerékpárút a teljes hosszában 2,60 méter széles, aszfalt borítású, a két oldalán fél-fél méteres padkával."
    Mért nem lenne jó ide is olyan, ami Szigetközben fut,padka nélküli és sima 2x1 sávos?”
  • 8. pancser 2011. augusztus 09. 07:52
    „A közpénz, pláne a pályázati nem fáj senkinek, kaptuk most el........... ! Ha már adták. Figyelem milyen iszonyú pénzszórás folyik ebben az országban, felelős az nincsen, nem is lesz. Ezért néhány évtized és tele leszünk romokkal, a pályázatokból épült dolgok romjaival. 38 millió egy km aszfaltcsíkért?”
  • 7. okostojas007 2011. augusztus 08. 21:19
    „1 km = 38.millió...
    és ha közbeszerzés révén közmunkások építenék ....
    talán..........”
  • 6. pamutzokni 2011. augusztus 08. 20:57
    „Amennyi cikk megjelent már erről, simán ki lehetne tapétázni vele a kisalfölddel az utat. Már rég tekerhetnénk rajta :)”
  • 5. akela4 2011. augusztus 08. 20:42
    „Legutóbb még sokkal többről volt szó!
    Még meg sem épült és máris lenyúltak a pénzből több mint 60 milliót!

    362 millió forintból épül kerékpárút Mosonmagyaróvár és Hegyeshalom között

    Ez a legutóbbi cikk címe!”
  • 4. bellotto 2011. augusztus 08. 20:33
    „Ezt nem akarja vizsgálni a mi <moderálva> minenhez értő Gyuszink? Aranyból is lehetne 8km utat csinálni én ha hozza a szokott magyar minőséget 3 milla is sok érte.”
  • 3. atenyek 2011. augusztus 08. 18:17
    „Eredetileg 2 méteresre tervezett kerékpárút most 2,6, azaz kettő egész hat méter lesz.
    ´radweq breite´ szavakra keress rá a google-ban (az angolosok még több találat közül válogathatnak, de maradjunk egyenlőre a szomszédoknál). A kerékpárút szélességére tessék koncentrálni. Együttes(!) gyalogos és kerékpáros forgalom esetén min. 2,5 méter.
    http://www.peter-spiegel.de/adfc/texte/stvoradw.pdf

    De kérdezzünk meg sok-sok nyugatot is megjárt bringást.
    Miért baj ez?
    1., Mert az egyébként is bő 2 méternél még +30%-a nagyobb szélességnél, azaz 2,6 méternél, +30% költséget feltételezünk, akkor ez kb. +73 Mio Ft-al kerül többe... és ez biza hiányzik valahonnan, de ennek nyereségrésze viszont valakikhez kerül.
    2., Mert az említett 60 cm valahonnan hiányzik, azt el kell venni
    3., Mert a szabvánnyal jövők a nálunk jobb minőségű utakkal és jobb statisztikákkal rendelkező osztrákok közútjai is keskenyebbek a mienknél. De hát mit már csak tudjuk, hogy mi az EU szabvány
    4., a nyugati bringás, vasúti átjáró biztosítást is meg lehet nézni és majd össze lehet vetni azzal ami Hegyes Nyugati részén épül és annak ktg-vel.

    Asszem csak ezek a tények hiányoztak a cikkből...”
  • 2. embertelen 2011. augusztus 08. 16:59
    „Erre várt a magyar nemzet, enélkül a kerékpárút nélkül nem is tudnánk élni. A nemzeti együttműködés forradalmi kormánya, ahogy ígérte elhozza nekünk a kánaánt.”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kedvcsináló: Szent István Napok Mosonmagyaróváron

A Szent István Napok két napján fellép többek között Rúzsa Magdi és Presser Gábor, a Molnár Dixiland… Tovább olvasom