Kisalföld logö

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 11°C | 14°C Még több cikk.

10 méter hosszú betonelemek zuhantak az M1-esre

Mosonmagyaróvár térségében a 168 kilométerszelvényben történt közlekedési baleset csütörtökön 12 óra 10 perckor.

A Hegyeshalom irányába haladó kamion vezetője fékezett, járműve megcsúszott és annak rakománya a pályatestre borult.

A mintegy 10 méter hosszú betonelemek az autópálya külső és belső pályatestét elzárták.

A kisalfold.hu értesülései szerint a forgalom rendőri irányítás mellett egy sávon halad.

A műszaki mentés több órát is igénybe vehet.

Olvasóink írták

  • 16. 01010 2011. június 11. 15:57
    „http://tv2.hu/tenyek/video/tenyek-teljes-adas-2011-junius-9
    5 perc 48 s tól láthatóak a képek a balesetről !!!!!!”
  • 15. 01010 2011. június 11. 13:15
    „Csak annyi , hogy a 86 os on látom közlekedni a kocsikat és ámulni szoktam a rakományrögzitésen :(
    ilyen födémelemeket 2 lánccal szokták rögziteni A leier gépek... ami csak arra elég hogy gyengébb fékezéseket kompenzáljon :(”
  • 14. six666 2011. június 10. 22:42
    „01010... valamit sejtésed van a dologról...2 éve 2 "+" lakatost akartam heti 5-6 órára.... a Leier-féle szállítmányok rögzítésének biztonságossá tételéhez. Gondolod adtak hozzá keretet ?? Úgy kellett vadászni a szétvert/ szétrohadt vasékekre, de a srácok MEG IS CSINÁLTÁK, ha pont nem volt "ledögölve" valamelyik ócskaság.... MINDENKI , még a leghülyébb főnök is tájékoztatva volt, hogy valakire az úton előbb-utóbb pár tonna ráesik... LESZ még ilyen ESET, a szar/magyar-pedáns-módi gyerekek többsége is a cégnél van még...”
  • 13. Rbar 2011. június 10. 20:46
    „Biztos az idióta Far..s gyerek volt :-D”
  • 12. Contar 2011. június 10. 20:23
    „10. spl hozzászólásához még adalékként:
    Hegyeshalmon túl még a zárt furgonban szállított 3 kg-os kartondobozt is rögzíteni kell a raktérben szavatossági időn belüli, nem rojtos spaniferrel!”
  • 11. 01010 2011. június 10. 10:07
    „"látom megint nemtudjátok mit beszéltek csak irogattok azok a betonelemek rendesen rögzitva voltak és nem spaniferrel hanem láncal vannak rögzitve"
    A leírtaknak ellentmond az hogy LEESTEK a az autópályára!!!!!!
    Rakományt nem a menetszél ellen kellene rögzíteni .....
    Egyébbként a OTP házhoz kedden hoztak 1m átmérőjű leier talpascsöveket /igaz nem leieres kocsik/ és semmilyen rögzítés nem volt csak az oldalfalak voltak felhajtva :( :(”
  • 10. spl 2011. június 10. 10:04
    „Az hogy magas a bak, az lehet, de nem ok és nem magyarázat a balesetre. Ha a bak eldől az azt jelenti. hogy a rakomány megmozdult előre, mondjuk egy nagyobb fékezés miatt. A rakományrögzítés alapelve, hogy bármilyen közlekedésben előforduló szituációt a rakományrögzítésnek ki kell bírnia. Ha a rakományt nem lehet kellő erővel a szállítójárműhöz rögzíteni ( jelen esetben lefele történő húzatással-lánccal vagy spaniferrel ) és így nem lehet a megfelelő leszorító erőt elérni - úgy egyéb megoldásokat is alkalmazni kell. Ezzel a megoldással ezt jelen esetben nem lehet elérni mert a termék maga nem bírja ki azt az erőt ami kellene és eltörik. További segítség az elmozdulás ellen ha a rakomány neki van rakva a homlokfalnak, ami szintén felvesz bizonyos erőket. ( ezt minden pótkocsi adattáblájának tartalmaznia kell) Ha akármilyen okból ez nem lehetséges vagy még ez sem elég, akkor a rakomány elejét egy X-ben átvetett lánccal pluszban meg kell hátra felé rögzíteni, amely rögzítés csak és kizárólag az előre irányuló mozgást hivatott meggátolni. Minderre léteznek számolási táblázatok, melyek alapján pontosan ki lehet számolni a szükséges rögzítési eszközök fajtáját, terhelhetőségét és számát. ( még a súrlódási faktorral is számol ami a rakomány és a bak, illetve a bak és a plató között attól függően hogy milyen anyagból vannak és van e csúszásgátló gumiszőnyeg közöttük. Ha megállít egy német vagy osztrák rendőr előfordulhat hogy ő is előveszi a táblázatot és elkezd számolgatni, hogy megállapítsa elegendő e a rögzítés. ( Személyesen láttam hogy így történt).Pontosan ezért van az is, hogy a rögzítőeszközökön és pótkocsikon ellenőrzik az azonosító cimke-tábla meglétét, hisz ha nem tudja mennyit tud egy eszköz nem tudja kiszámolni hogy elegendő e a rögzítés és már büntet is. Külföldön már bevezették az egységes felelősség elvét, miszerint a rakományrögzítésért nem csak a sofőr, hanem az autó tulajdonosa, az áru feladója, sőt még a targoncás is felel. Nem is olyan messze tőlünk ki sem engedik a telephelyről azt az autót, mely autó sofőrje nem a feladó cég előírásainak megfelelően rögzítette a rakományt. Egy súlyos vagy halálos balesetet okozó rossz rakományrögzítés induló büntetési tétele ha jól tudom 300.000 EUR. Még egyszer röviden és tömören, nem a bak magassága, hanem a nem megfelelő rögzítés okozta a bajt. Ha a rögzítés jó, a bak nem dőlhet el.”
  • 9. hellboy780917 2011. június 10. 09:24
    „szerintem a leier csak a mentésben segített...”
  • 8. daredevil 2011. június 10. 06:25
    „Pontosan így van, ahogy KisBüszke írja! magas a bak, eddig sem és ezután se lesz helyette más...”
  • 7. KisBüszke 2011. június 10. 05:12
    „látom megint nemtudjátok mit beszéltek csak irogattok azok a betonelemek rendesen rögzitva voltak és nem spaniferrel hanem láncal vannak rögzitve és megfelelöen ha nincs lerögzitve nem lehet kihozni a leiertöl de ti jobban tudjátok mert személyautoval mentek el mellete és mindent láttok!! a födémszállito bakok nem megfelelöek azért tud elszabadulni hiába rögzited láncal eltud dölni a bak akkor meg már mindegy! na de mindegy ezt ti jobban értitek ti szállitjátok öket nem mi!!”
  • 6. Contar 2011. június 10. 05:02
    „"állítólag azért mert ha rendesen lerögzítenék akkor eltörnének a betonelemek.."

    Na, ilyet is csak egy laikus, vagy pancser mondhat! Millió törékeny dolgot szállítanak megfelelő rögzítéssel! (de szerintem ez nem törékeny!)”
  • 5. 01010 2011. június 09. 21:39
    „Leier től olyanrögzítéssel hjatnak ki a kamionok ,hogy csoda hogy eddig nem volt baleset belőle :(
    2 spanifer 10t hoz :( , állítólag azért mert ha rendesen lerögzítenék akkor eltörnének a betonelemek....”
  • 4. dohogó 2011. június 09. 18:33
    „Fotók?”
  • 3. adner 2011. június 09. 15:22
    „Még szerencse,hogy csak a pályatestre borult és nem egy autóra.”
  • 2. astra1 2011. június 09. 15:21
    „Hülye kérdés?”
  • 1. Contar 2011. június 09. 14:05
    „Rakományrögzítés?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Adományok a Szent László téri kőkeresztért

Mosonmagyaróvár és talán az ország egyik legszebb barokk műemlékegyüttese a Szent László tér. Az itt… Tovább olvasom