Kisalföld logö

2017. 03. 30. csütörtök - Zalán 8°C | 19°C Még több cikk.

Fényírók a számok tükrében

A most véget ért Mediawave a nyárelő egyik legjelentősebb rendezvénye. A 60 millió forintos költségvetésű fesztivál programjaira idén közel 30 ezer ember volt kíváncsi.

Arra nincs adat, hogy a Mediawave Nemzetközi Film- és Zenei Fesztivál hány embernek szerzett jó érzést és hánynak okozott bosszúságot, de annyi bizonyos, hogy rendezvényein – koncerteken, vetítéseken – megtelt a Széchenyi tér. A 100 tagú alkalmi szervezőgárda a 9 napos program részeként – többek között – közel 200 filmvetítést, 101 zenekar koncertjét koordinálta. Ők hangolták össze a fesztivál ideje alatt szervezett 5 konferencia 600 résztvevőjének szakmai menetrendjét is.
Idén különleges volt a kínálat: 49 országból érkeztek a filmek, a fellépők pedig 25 országot képviseltek.

A programok Magyarországon kívül Csehországban, Szlovákiában és Lengyelországban zajlottak. A 60 millió forintos költségvetésű fényíró fesztiválra idén közel 30 ezer ember – ebből körülbelül 15 százalék külföldi – volt kíváncsi. Becslések szerint a filmeket 5 és fél ezren nézték meg, a koncerteken több mint 10 ezren vettek részt. Az ingyenes szabadtéri programokat közel 15 ezren látogatták.

Az európai rangú zenei programban 36 dzsessz- és blues-, 18 etno- és népzenei, 26 újhullámos, kortárs vagy underground zenei koncert szerepelt. A zenészek több mint egyharmada a nemzetközi első vonalból érkezett a győri fesztiválra. A speciális produkciókból a szervezők a Rábára komponált „Népek vására" című tavaszünnepet, valamint az olasz, osztrák, magyar és szlovák muzsikusokból álló, a Jimmy Hendrix-hagyományt továbbértelmező bluesműhelyt ítélték a legsikeresebbnek. Ami viszont „mindent vitt": a szaharai, karibi, hindu és nyugati stílust ötvöző portugál zenekar, a Terrakota koncertje, amelyen majd másfél ezren „ringtak" a Széchenyi téren. Aki újra szeretné élni a Mediawave eseményeit vagy képeken akarna krónikát az idei fesztiválról, az a www.mediawave.hu honlap galériáján számos fotósorozatot talál. Annál is inkább, hiszen a kilenc nap eseményeiről több tízezer fénykép és filmfelvétel készült.

Gülch Csaba

Mediawave mint vonzerő

A nemzetközi film- és zenei fesztivál évek óta jelentős és önálló idegenforgalmi vonzerő, az igazi szezon nyitánya Győrben. Hatása jól érzékelhető a statisztikában: jelentős bevételnövekedést, ideiglenes munkahelyteremtést jelent a szolgáltató szférában (szállás, étkezés, ajándéktárgyak).

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Holnap kezdődik, kilenc napig tart a nemzetközi film- és zenei fesztivál Győrben Mediawave mini sajtossal

Győr Gülch Csaba Koncertekre nem licitáltak, de az internetes árverésen a Mediawave filmmqhelyére… Tovább olvasom