Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Menő mániák olasz módra

Miniszoknya helyett sort, táska helyett aprócska retikül és a
nadrág dereka felett mindenképp kivillanó márkás fehérnemű.
Ez jellemzi idén az olasz nyári divatot. A menő mániákról írt ott
élő olvasónk, Anikó.

Úgy tűnik, hogy a miniszoknya egyeduralma Olaszországban
megszűnt, az idén kétségkívül a sort dominál, nemcsak a
tengerparton, hanem a városban is hajtókás rövid nadrágban
járnak a lányok, asszonyok. Természetesen csípősortban, amely
általában a comb közepéig, vagy majdnem addig ér. Vastag
szegecses vagy strasszal kirakott övvel viselik leginkább, úgy,
hogy – a lehetőleg márkás – csipkés fehérnemű hátul
kikandikáljon. A sort akkor az igazi, ha a kezünket zsebre
dugjuk.

Kockás térdnadrágban

A meleg évszak elején lapos sarkú vászon- vagy lyukacsos
bőrcsizmát húztak hozzá. Ez azért is érdekes, mert körülbelül
tizenöt évvel ezelőtt téli csizmát is csak elvétve lehetett látni.
Viszont a nyári csizmák is teljesen eltűntek a legnagyobb
kánikulában, azokat az úgynevezett vietnámi papucs váltotta,
abban járnak nők, férfiak egyaránt. Ezek a műanyag- vagy
fatalpú lábbelik rendkívül sokszínűek, a hölgyeké általában
csillogó gyöngyökkel van kirakva, s úgy az igazi, ha az egyik
lábfejen kisebb-nagyobb tetoválás ékeskedik. Egyesek szerint
persze inkább éktelenkedik.

Az uralkodó szín a hófehér és a sötétbarna, de a tengerészkék is
újra hódít. Az egyszínű sorthoz a hölgyek könnyű színes topot,
pólót párosítanak, amelyet általában valamilyen vidám felirat
vagy strassz díszít. A menő srácok idén kockás térdnadrágban
járnak, ahhoz színes, feliratos felsőt – mostanában leginkább a
focivébén részt vett országok nevével ellátott pólót – vagy
egyszínű, lenből készült, kizárólag hosszú, feltűrt ujjú inget
vesznek fel, amelyet nem tűrnek be. A kilátszó márkás férfi
alsóneműt nem lehet nem észrevenni.

Tom Cruise napszemüvege

Újabban a fiúk is hordanak táskát: hosszú vállpánttal,
vászonból. A lányok mini retiküljébe éppen hogy csak a mobil
telefon fér be. Óriási divat a különböző, ismert márkájú
méregdrága táskák – az eredetinél lényegesen olcsóbb –-
utánzatainak viselete. A tengerparton az idén a szalmakalap és
a szalmatáska a trendi. Az olaszok imádják a napszemüveget,
még este is és télen is viselik. Ebből is nagy a választék. Az idén
megint az a fazon a sláger, amilyet Tom Cruise viselt annak
idején a Top Gun című filmben.

A fürdőruha-divat is változott: majdnem teljesen eltűntek a
szinte semmit sem takaró darabok, inkább az elegáns modellek
vannak többségben mostanában. De a hosszú nadrág is
változatlanul divatos, itt is a tökéletesre vasalt hófehér a vezető
szín, fiataloknak pamutból, kevésbé fiataloknak lenvászonból,
hozzá való kabátkával vagy blúzzal, feltűnően fényes – bronz-
vagy ezüstszínű – szandállal és táskával. Újra felbukkantak a
telitalpas nyári lábbelik is és sokan viselik az arab országokban
divatos, lapos sarkú, hegyes orrú strasszal díszített papucsot is,
különböző élénk árnyalatokban. A sárga és a narancssárga
változatlanul aktuális.

Divatkellék a palack is

A fiataloknál az számít, hogy lehetőleg minden márkás legyen,
még a strandtörölköző is. Sőt, aki teheti, márkás vizet iszik, a
drága ásványvíz kézbe fogott palackja szinte a divatos öltözet
kiegészítő kelléke. Jó kereskedelmi fogásnak bizonyult például
az a Parma belvárosában nemrégiben nyílt ásványvíz
márkabolt, ahol a világ minden tájáról érkezett, kiváló
minőségű és szép kiszerelésben forgalmazott víz kapható. Az új
boltban a francia és német termékek mellett megtalálható a
norvég gleccseren fakadt ásványvíztől a Fidzsi-szigetekről
érkező különleges nedűig sokféle, a hazaiaknál sokkal
borsosabb áron.

A magyar fiatalok körében is ismertek a márkás olasz ruházati
cikkek és fehérneműk, cipők, táskák. A kreativitás és a design az
itáliai divatdiktátorok erénye, erről híresek az olasz tervezők,
akmik hírnevet szereztek a „Made in Italy"-nak szerte a
világban, legyen szó bútorokról, ékszerekről, autókról,
épületekről. A divat alatt azonban a csizma alakú országban
nemcsak a leghíresebb divatházak méregdrága modelljeit értik.
Viszonylag kevés pénzből is lehet divatosan öltözködni, mert a
legújabb irányzatok, fazonok minden minőségben kaphatók, az
egy szezont éppenhogy kibíró, viszonylag olcsó holmiktól
kezdve egészen a legkiválóbb, költséges alapanyagokból készült,
márkás ruhadarabokig.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyáron nagy szükség van a vérre

Olaszországban a külföldieket kérték véradásra, hogy a nyári vérellátást megoldják. Megyénkben erre… Tovább olvasom