Kisalföld logö

2017. 10. 24. kedd - Salamon 9°C | 13°C Még több cikk.

Szerdán érnek a katasztrófa helyszínére a keresőhajók

"Ahhoz, hogy megtalálják a hétfőn az Atlanti-óceánba zuhant Air France-gép roncsait, nemcsak különleges hangradarokkal felszerelt hajók, hanem mélytengeri merülésre alkalmas tengeralattjárók is kellenek, úgyhogy ez egy rendkívüli vállalkozás".

Ezt Ronaldo Jenkins, a brazil légitársaságok biztonsági koordinátora mondta, miután megerősítették, hogy a brazil partoktól körülbelül 500 kilométerre északkeletre felfedezett roncsdarabok a 447-es járaté kell hogy legyenek.

A katasztrófa helyszínére magyar idő szerint szerda délelőtt érkezik meg a brazil haditengerészet egyik hajója, majd a nap folyamán odaér két francia és egy holland teherhajó is. Szintén úton van a szerencsétlenség zónája felé egy másik francia hajó, amely fedélzetén két kisméretű tengeralattjárót is visz.



A brazil hadsereg vezeti a kutatást, mivel a repülőgép még brazil felségvizeken zuhant az óceánba. A francia repülésügyi hatóságok természetesen közreműködnek a vizsgálatban, amely egyszerre több szálon indult meg: egyrészt minél több roncsdarabot igyekeznek megtalálni és azt Brazíliába szállítani, másrészt a kutatók egy csoportja csakis a holttestek esetleges megtalálásával foglalkozik, harmadrészt pedig meg kell keresni a gép fekete dobozait. A munkálatokat egyrészt a viharos időjárás nehezíti, másrészt pedig az, hogy a katasztrófa körzetében az Atlanti-óceán 5-6 ezer méter mély. A fekete doboz körülbelül 6 ezer méteres mélységet "bír ki" 30 napig és addig küld magáról, a helyzetéről jeleket.

A gép műszaki adatait és a pilóták beszélgetéseit rögzítő fekete dobozok megtalálása azért rendkívül fontos, mert ez adhat választ arra, hogy miért és hogyan következett be a szerencsétlenség. Közben persze szakemberek már megpróbálják az eddig tudható adatokból "összerakni" a valószínű okokat. A legtöbben azt gondolják, hogy több tényező együttes bekövetkezte kellett a katasztrófához, és hogy az akkor éppen ott tomboló több trópusi vihar legalább egyikének is biztosan köze van ahhoz, hogy az Airbus 330-200-as a tengerbe zuhant. A gép egyébként két automatikus jelzést is sugárzott arról, hogy elektronikus zavar történt a repülőn, illetve hogy a kabinban a levegőnyomás esett, de a pilóták nem adtak le vészjelzést.



Az Air France szerint a repülő 58 éves kapitánya "tapasztalt, kiváló pilóta" volt és a személyzet is gyakorlott emberekből állt. A gépen összesen 228 ember volt, 32 országból. Az áldozatok közt négy magyar: két felnőtt és két gyermek is van, a budapesti Pető Intézet egyik konduktora, 7 éves kisfia, a nő élettársa, aki több magyar rockzenekar menedzsereként is dolgozott, és egyik komlói barátjuknak a 11 éves fia, aki jó tanulmányi eredményei jutalmául utazhatott Brazíliába a baráti családdal.

Olvasóink írták

  • 1. elemér 2009. június 04. 01:47
    „No akkor kiváncsi leszek hogy a kukkerosok és a francia mini tengeralattjáróval mire jutnak a fekete dobozokkal ? Adnak e több infót mint idáig, vagy kerülik a bőbeszédüséget ? Részvétem a halottaknak.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A szlovák parlament szerdán tárgyalja Orbán kijelentését

A szlovák kormánypártok kezdeményezésére szerdán délután rendkívüli ülést tart a pozsonyi parlament,… Tovább olvasom