Kisalföld logö

2018. 02. 23. péntek - Alfréd -1°C | 2°C Még több cikk.

Százötvenre emelkedett a koreai kompbaleset halottainak száma

152 embert hivatalosan továbbra is eltűntként tartanak nyilván, bár arra nincs remény, hogy közülük bárki is életben legyen.
Százötvenre emelkedett a múlt heti dél-koreai kompbaleset halálos áldozatainak hivatalos száma szerdán, miután a nap folyamán több mint harminc holttestet hoztak a felszínre búvárok a hajóból. Ezzel párhuzamosan a hatóságok házkutatást tartottak a komp üzemeltetőjénél, és vizsgálatot indítottak egy hajózásbiztonsági ügynökséggel szemben.

152 embert hivatalosan továbbra is eltűntként tartanak nyilván, bár arra nincs remény, hogy közülük bárki is életben legyen egy héttel a katasztrófa után. A balesetet 174-en élték túl. A hajó 476 utasa közül 323 egy anszani középiskola diákja volt, a gyerekek nagyjából kétharmada életét vesztette.

A hatóságok szerdán arról számoltak be, hogy Anszan városában már megteltek a halottasházak. A még eltűntként nyilvántartott áldozatok hozzátartozói a katasztrófa színhelyéhez közeli Dzsindo szigetén várják az elkerülhetetlen rossz hírt, ott, ahol a holttesteket partra hozták.

Fotó: MTI/EPA/Yonhap
Fotó: MTI/EPA/Yonhap

A komp 29 fős legénységéből 22-en élték túl a balesetet, közülük szerdáig már kilenc embert őrizetbe vettek a hatóságok. Őket gondatlansággal, valamint a mentéssel és a segítségnyújtással kapcsolatos szabályok megsértésével vádolják.

Azt még továbbra sem tudni, hogy pontosan mi okozta a katasztrófát, de egyes jelentések szerint a hajó egy éles 180 fokos kanyart vett, mielőtt megdőlt és süllyedni kezdett.

A balesettel kapcsolatban a dél-koreai ügyészség szerdán házkutatást tartott a hajót üzemeltető - és súlyos adósságokkal rendelkező - Csonghedzsin Marine cég incsoni központjában, húsz másik, azzal kapcsolatban álló vállalkozásnál, valamint a hajó tulajdonosának otthonában is. A kompot birtokló Ju Bjung Unt egyebek mellett sikkasztással, valutakereskedelemmel és adócsalással gyanúsítják. Az ügyészség szerint Ju és családja mintegy 240 milliárd vonos (51 milliárd forint) vagyont rejtegetett a hatóságok elől külföldön.

 
Fotó: MTI/EPA/Dzson Hon Kjun
Fotó: MTI/EPA/Dzson Hon Kjun

A Csonghedzsin Marine tulajdonosai - Ju Bjung Un fiai - szerdán közleményben kértek bocsánatot és vállaltak felelősséget a történtekért. "Teljes felelősséget vállalunk a balesetért, és mindent meg fogunk tenni, hogy enyhítsük az áldozatok és a gyászoló családok fájdalmát" - írták.

Ezzel párhuzamosan Puszan városában vizsgálat indult az ellen a nonprofit szervezet ellen, amely a kormány megbízásából a dél-koreai hajók biztonsági ellenőrzését végzi. A hatóságok továbbá a teljes hajózási szektor átvilágítására készülnek, miután a baleset kapcsán felmerült, hogy számos biztonsági előírást rutinszerűen megszegtek egyes hajózási cégek, illetve hogy gyakran kenőpénzek fejében eltussolták a hajók ellenőrzését.

Utasnak adta ki magát a süllyedő komp kapitánya? A vádak szerint a legénység sok hibát vétett a katasztrófa bekövetkezése után is: a mentés során késlekedtek, 30 percen át a hajó stabilizálásával foglalkoztak az evakuálás helyett.

Nem úgy a kapitány, aki az ausztrál News.com meg nem erősített értesülése szerint az elsők között hagyta el a hajót, mikor az süllyedni kezdett.

A Daily Mail pedig egyenesen azt írja, hogy a kapitány utasnak adta ki magát és az elsők között mentették ki őt. A Lee Joon-Seok-ot vizsgáló orvosok megállapították, hogy komolyabb baja nem esett, semmije nem tört el, csak könnyebb sérülései voltak.

Ezen a videón látszik, amint a már megmentett, civil ruhás kapitánynak pokrócot adnak a segítők:

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kalózok raboltak Malajzia partjainál, 3 tengerészt ejtettek túszul

A lőfegyverrel és nádvágó késsel felfegyverkezett hat kalóz helyi idő szerint éjjel egy órakor egy… Tovább olvasom