Kisalföld logö

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 7°C | 13°C Még több cikk.

Mégsem a francia gép roncsait találták meg

Az előzetes hírekkel ellentétben mégsem az Air France 447-es járatának maradványait találták meg az Atlanti-óceánon - jelentették be csütörtök este hivatalos brazil források. Ahogy a hajók megközelítették a törmeléket, kiderült, közönséges tengeri szemétről van szó.

Június 5. 08.12:

"Egyelőre egyetlen darabot sem találtunk meg a repülőből" - mondta csütörtök este Ramon Cardoso, a brazil légiirányítás igazgatója csütörtök este Recifében. Azok a tárgyak, amelyeket csütörtök reggel kiemeltek a vízből, valószínűleg egy hajóról származnak. Ezek egyike egy fából készült raklap volt, "az Airbus A330-as fedélzetén ilyen nem volt" - írja az AFP.

Cardoso elmondta azt is, hogy az olajfolt - amelyről eddig azt hitték, hogy a szerencsétlenül járt repülő üzemanyag-maradványa - szintén egy hajóról származhat. A brazil hatóságok ennek ellenére továbbra is folytatják az eltűnt francia utasszállító roncsainak felkutatását a körzetben. A 447-es járat hétfői katasztrófájának okait teljes homály fedi. A találgatások a villámcsapástól, a légörvényen és a pilótahibán át egészen a különböző tényezők kombinációjáig terjednek. Az Air France gépe útban a brazíliai Rio de Janeiróból Párizsba hétfőn tűnt el 228 emberrel - köztük négy magyar állampolgárral egy felvidéki magyarral - a fedélzetén.



Június 5.:

Kettétört az Air France szerencsétlenül járt Rio de Janeiro-Párizs járata, és nincs remény arra, hogy bárki is túlélte a katasztrófát. Pierre-Henri Gourgeon, a francia légitársaság vezérigazgatója az áldozatok hozzátartozóival csütörtökön tartott megbeszélésen elmondta, hogy a repülőgép vagy még a levegőben, vagy a vízbe csapódáskor darabokra hullott, és biztosan nincsenek túlélők.

Az Air France 447-es számú járata, fedélzetén 228 emberrel, a hétfőre virradó éjjel zuhant le az Atlanti-óceán közepén, mintegy ezer kilométerre a brazil partoktól. Az áldozatok és a roncsok felkutatására irányuló erőfeszítéseket Brazília irányítja, Franciaország pedig a baleset okainak kiderítéséért felel. A francia fél felkérte az amerikai repülésbiztonsági hatóságot (NTSB), hogy segítsen a nyomozásban.

A pilótafülkében elhangzottakat, a repülési információkat, valamint a repülőgép technikai adatait rögzítő fekete doboz hiányában a szakértők egyelőre az automatikus üzeneteket elemzik, hogy fényt derítsenek arra, hogy mi történhetett a viharzónába került az A330-típusú Airbus utasszállítóval. Egy név nélkül nyilatkozó, s a nyomozás fejleményeit ismerő tisztségviselő elmondta, hogy az üzenetek szerint hibák sorozata következett be, majd leállt az automatikus adást továbbító rendszer is, ami arra enged következtetni, hogy a repülő kettétört a levegőben.
A pilóta helyi idő szerint vasárnap 23 órakor jelezte, hogy sűrű zivatarfelhőn keresztül repül, erős szél és villámlások közepette.

A brazil védelmi minisztérium által 2009. június 4-én közzétett képen - feltételezhetően vízbe zuhant repülőgépből származó - olajcsík húzódik az Atlanti-óceán felszínén a Brazíliához tartozó Fernando
A brazil védelmi minisztérium által 2009. június 4-én közzétett képen olajcsík húzódik az Atlanti-óceán felszínén a Brazíliához tartozó Fernando de Noronha szigetek térségében. (MTI/EPA/JOHNSON BARROS)

A problémák özöne 23:10-kor vette kezdetét: kikapcsolt a robotpilóta, az egyik létfontosságú számítógépes rendszer tartalék áramforrásra váltott át, a repülőgép stabilitását biztosító rendszerek megrongálódtak, bekapcsolt egy vészjelző. Három perccel később felmondták a szolgálatot a repülési sebességet, a magasságot és az irányt ellenőrző rendszerek, majd leállt a legfőbb repülésvezérlő számítógép. Az utolsó automatikus üzenet 23:14-kor érkezett: teljes elektromos rövidzárlat és a kabinnyomás esése, azaz katasztrofális események egy repülőn, amely ekkor már valószínűleg az óceán felé zuhant.

Egy nappal a párizsi ceremónia után, csütörtökön Rio de Janeiróban is ökumenikus gyászszertartást tartottak az áldozatok emlékére a francia és brazil áldozatok hozzátartozóinak részvételével. A két kormányt Bernard Kouchner francia, illetve Celso Amorim brazil külügyminiszter képviselte

Június 4.:

Egyre nagyobb méreteket ölt az Atlanti óceánon zajló kutatás az eltűnt Air France gép nyomai után. A dél-amerikai kontinenstől 1100 kilométerre lévő helyszínt összesen 11 repülőgép fésüli át, és megérkezett az öt odarendelt brazil tengerészeti kutatóhajó közül is az első.
A légi felderítők nem észleltek holttesteket, de a brazil légierő pilótái további, nagyobb roncsdarabokat láttak. A kedden megtalált eddigi legnagyobb, hétméteres acél roncsdarab valószínűleg a gép törzsének oldalsó részéről származik.

Francia repülési szakemberek szerint az Airbus fekete dobozai 3700 méter mélyen lehetnek, és lehetséges, hogy soha nem kerülnek elő. A fekete dobozok a vízbe csapódás után 30 napig küldik a felkutatásukhoz szükséges segítő rádiójelet, de a kutatást vezető francia szakember szerint semmi sem garantálja, hogy a berendezések működőképesek maradtak.

Ekkora mélységből még sosem sikerült felhozni ilyen adatrögzítő készüléket, és a kutatást az erős tengeralatti áramlatok is nehezítik – tette mindehhez hozzá a brazil légierő szóvivője. A Reuters a brazil védelmi minisztert idézi, aki szerint a vízen úszó olajfoltok miatt valószínűleg kizárható, hogy a gép kigyulladt vagy felrobbant volna.
A brazil Estado de Sao Paulo című lap egy anonim Air France-os forrásra hivatkozva azt közölte, hogy a bajba jutott gép pilótája üzenetet küldött, miszerint zivatarfelhőbe került. Tíz perccel később egy sor elektronikus rádióüzenet érkezett a gépről, melyek szerint kikapcsolt a robotpilóta, és az egyik feldélzeti számítógép alternatív áramellátásra váltott.
A lap szerint megsérültek a gép stabilitását vezérlő berendezések és bekapcsolt egy riasztó, ami arra utal, hogy egyre súlyosabbá vált a helyzet. Az utolsó üzenet a csökkenő kabinnyomásról és áramszünetről szólt. A kutatást vezető francia hatóságok egyelőre nem kommentálták az értesülést.

Bill Voss amerikai repülésbiztonsági szakértő szerint a brazil lapban megjelentek arra utalnak, hogy a gép még a levegőben széttört. "Az üzenetek azokban a pillanatokban keletkeztek, amikor a gép irányíthatatlanná vált és elkezdett darabokra törni a levegőben" – nyilatkozta Voss az AP-nek.

A BBC cikke szerint kielégítő magyarázatra csak a lehető legtöbb roncsdarab összegyűjtése, és főleg a fekete doboz(ok) előkerítése után lehet számítani.


Korábban:

Ezt szerdán közölte a francia légitársaság, amelynek állítása szerint a Buenos Aires-Párizs járattal kapcsolatban érkezett a fenyegetés. Az Air France az argentin rendőrségre hivatkozik. A dél-amerikai ország rendőrségét állítólag egy ismeretlen hívta fel május 27-én. A figyelmeztetés hatására az Air France gépét átkutatták, mielőtt az utasok beszálltak, de nem találtak robbanószerkezetet, ezért 32 perces késéssel indult a repülő Buenos Airesből Párizsba - közölte az Air France szóvivője, aki szerint egyelőre nem találtak kapcsolatot a bombafenyegetés és a hétfőn lezuhant járat katasztrófája között.

Megerősítették: az eltűnt gép roncsait találták meg

Szerdán az egyik brazil kutatógép pilótája még több és nagyobb részeket fedezett fel a repülőgépből az Atlanti-óceán vizén. Francia illetékesek közben bejelentették, hogy a katasztrófa pontos okának kiderítéséhez nélkülözhetetlen adatrögzítőt, a gép fekete dobozát talán soha nem fogják megtalálni, mivel a gép egy olyan helyen zuhant le, ahol körülbelül hatezer méter mély az óceán.

Háromnapos nemzeti gyászt rendeltek el Brazíliában annak a 228 embernek az emlékére, akik a szerencsétlenül járt Air France-gépen voltak.

A nemzeti gyászt azután hirdették ki, hogy Brazília védelmi minisztere megerősítette: az Atlanti-óceán felett eltűnt gép roncsait találták meg kedd reggel. A tragédiát senki nem élte túl.

Az AF 447-es járat maradványai az Atlanti-óceánon, Brazília északkeleti partjaitól körülbelül ezer kilométerre kerültek elő. A gép fekete doboznak nevezett adatrögzítőjét még nem találták meg. A szerkezet összesen 30 napon át bocsát ki jeleket, amelyek segítségével meg lehet találni. Ha ez sikerülne, akkor az adatai segíthetnének kideríteni a szerencsétlenség okait.

Az utasszállító hétfőn tűnt el, miután Rio de Janeiróból felszállva viharba került az óceán felett. Az Air France légi járata már csaknem megtette a Párizsba tartó 11 órás út felét, amikor 228 utassal fedélzetén lezuhant. Az áldozatok összesen 32 ország állampolgárai voltak, köztük négy magyar.

A tragédia áldozatainak emlékére kedden a brazil elnökhelyettes háromnapos gyászt rendelt el, Párizsban pedig ökumenikus istentiszteletet tartottak szerdán a Notre-Dame katedrálisban. A ceremónián Nicolas Sarkozy is részt vett.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. dr73 2009. június 05. 20:55
    „Ügyefogyott,ügye.”
  • 21. elemér 2009. június 05. 20:22
    „<moderálva off>”
  • 20. dr73 2009. június 05. 20:12
    „Csak azt felejted el elemérke,hogy a nagy amerikádban a legkiválóbb oktatók és tudósok és bárki aki csak kiemelkedett : az egy sem amerikai!
    Angol Magyarországon alapkövetelmény lett immáron jó pár éve,ahogy a német nyelv is,
    ha azt hiszed amit itt alább leírtál,akkor ostoba vagy.
    Ne itt fórumozz,kértünk erre már jó páran,mivel csak a nagyképüség és önimádat árad minden szavadból.
    Nem is sejted mennyien nem kíváncsiak rád.
    A magyar gyerekek óvodában kezdik a nyelvet,majd általános iskola alsó tagozatában felvesznek egy kiválasztott nyelvet{német-vagy angol},majd felsőtől akár mindkettőt!
    Mondd : az amcsik hány nyelven beszélnek?”
  • 19. Primax 2009. június 05. 20:10
    „<moderálva off>”
  • 18. elemér 2009. június 05. 17:37
    „<moderálva off>”
  • 17. elemér 2009. június 05. 16:27
    „Franciák végre valami amcsi segitséget kértek, mert csak a sötétben tapogatoztak. Az a vulkánikus hegyes tengerfenék tudnillik zavarja a szonar leadásokat. Ha valaki konyit az ilyesmihez azok az amcsik. Sokáig hallgatták a ruszki tengeralattjárokat és térképeztek a tenger alatt. GPS-t is az amcsik üzemeltetik a világnak. Szóval a nagyvilág amcsik nélkül a sötétben van tenger alatt és tenger felett. Mo.-bol pedig idejárnak az egyetemekre tanulni, mert a legjob egyetemek professzorok, legokosab emberek itt vannak. Tehát felesleges itt a szót szaporitani.”
  • 16. Bond21 2009. június 05. 15:09
    „Hmmm elemér...merőben meglátszik az amcsi szaktudás! De tényleg! Ugye állítólag 30 napig ad ki az adatrögzítő jeleket,ami alapján meg lehet találni a dolgokat! Namost szerintem amcsi pajtásaid kb úgy el vannak veszve,mint tű a szénakazalban,mivel még nem olvastam olyan hírt,hogy jéé megvan az adatrögzítő!
    Majd kb egy hónap múlva bejelentik az okos barátaid,hogy már nincs jel,a gép teljesen felszívódott,vagy elvitték az ufók,megették a cápák,keletkezett egy újabb háromszög stb.És ekkor megint csak azt kell mondanom,hogy ennyit a hatalmas szaktudásról...bár itt mutatja ttt111,hogy 6 év alatt szerzitek meg a diplomát,hát mi ne mondjak,elhiszem hogy nincs meg a gép:)))!!
    Még szerencse,hogy nem gazdagítod a társadalmunkat,és megtaláltad méltó helyed a világban!!Így tovább elemér :))”
  • 15. annobon 2009. június 05. 14:52
    „10 évig dolgoztam a honvédségnél, rádiólokátorosként (radar). tény az, ha valamely radarjel egyik pillanatról a másikra eltűnik az indikátorról és ez nem műszaki hiba miatt van, akkor ez egyértelműen robbanásra utal. a zuhanó repülőgépet a magasságmérő lokátor folyamatossan "süllyedőnek" méri, amíg a zuhanás el nem éri az úgynevezett radar-holtteret. ez típustól és felbontóképességtől függően néhány tíz métertől párszáz méterig terjed. tehát, mivel a transzatlanti légifolyosók magassága általában 9500 és 11 500 m magasságban van, a lezuhanó gépet minden bizonnyal követhették volna a nagyhatótávolságú légiirányító radarok. összefoglalva: szakmai szemmel minden jel szerint nagy magasságban végzetes robbanás semmisítette meg a gépet.”
  • 14. ttt111 2009. június 05. 14:28
    „<moderálva off>”
  • 13. Tapmancs 2009. június 05. 13:58
    „Valahol olvastam hogy egy másik gép kapitánya, első tisztje és egy utas robbanásra utaló fényt, függőlegesen lefelé zuhanó és hat darabra szakadó fénycsóvát láttak. Ha ez igaz, akkor elég egyértelmű hogy felrobbant, tehát lehetett terrortámadás is. (Bár ennek ellentmond - szerintem - hogy a rendszerek nem egyszerre, hanem egymás után adták meg magukat.)

    elemér - szánalmas vagy. (Arra valahogy nem reagáltál amikor szeretett honfitársnőd szart fecskendezett a gyereke ereibe.)”
  • 12. beleptem 2009. június 05. 12:57
    „Mi necces antic ?”
  • 11. antic 2009. június 05. 11:42
    „A hivatalos utaslista

    * 1 Dél-Afrika
    * 26 Németország
    * 2 Amerikai Egyesült Államos
    * 1 Argentína
    * 1 Ausztria
    * 1 Belgium
    * 58 Brazília
    * 5 Nagy-Britannia
    * 1 Kanada
    * 9 Kína
    * 1 Horvátország
    * 1 Dánia
    * 2 Spanyolország
    * 1 Észtország
    * 61 Franciaország
    * 1 Gambia
    * 4 Magyarország
    * 3 Írország
    * 1 Izland
    * 9 Olaszország
    * 5 Libanon
    * 2 Marokkó
    * 1 Hollandia
    * 3 Norvégia
    * 1 Fülöp-szigetek
    * 2 Lengyelország
    * 1 Románia
    * 1 Oroszország
    * 3 Szlovákia
    * 1 Svédország
    * 6 Svájc
    * 1 Törökország

    5 libanoni, 2 marokkoi!!! Elég necces!”
  • 10. lolita 2009. június 05. 11:37
    „Na de azt sem tudni hol keressek azt a bizonyos fekete dobozt?”
  • 9. elemér 2009. június 05. 11:29
    „Hmm..., itt most már amcsi szaktudás nélkül nem lessz fekete doboz.”
  • 8. Lotta 2009. június 05. 10:16
    „Valamit nagyon titkolnak......”
  • 7. Goldmund 2009. június 05. 10:01
    „Ha az olajfolt nem a repülőgéptől származik, akkor megdőlt az az állítás is, hogy "a vízen úszó olajfoltok miatt valószínűleg kizárható, hogy a gép kigyulladt vagy felrobbant volna". Persze ebből még nem következik, hogy bizotsan felrobbant, vagy pláne, hogy a bombafenyegetéssel összefügg a katasztrófa, de erősödhet a gyanúnk.”
  • 6. Primax 2009. június 05. 09:53
    „lolita #5-nek :
    Erről azt tudjuk, hogy a Bermuda-háromszög "nem ott van"...”
  • 5. lolita 2009. június 05. 08:46
    „Hihetetlen hogy nincs semmi nyom,pedig megerösitettek hogy megtalaltak a roncsokat!De tevedni ugye emberi dolog ezt tudjuk.Nem lehet az hogy a Bermuda haromszög lehuzta?Lehet hülye kerdes,de megis mit tudunk erröl?”
  • 4. extradagadt 2009. június 05. 08:28
    „Akkor mégiscsak le lehet vinni elemért, megtalálták az amcsik a Lebensraum-ját!”
  • 3. RickCartman 2009. június 04. 12:17
    „El sem tudjuk képzelni, milyen elemi erők létezhetnek 15 000 m magasan, az óceán kellős közepén egy magyarországnyi vihar-,vagy tornádózónában.Gondolom, közelről sem olyan, mintha itt a kertben azt mondjuk, "jaj, de fúj a szél".
    A repülőgép pedig emberi alkotás, így bármiféle hibája lehet, főleg ilyen extrém helyzetben.Aztán ha az lezuhan, és szétszóródik körömnyi kis darabokban sok ezer négyzetkilométeren, esély sincs, hogy megtaláljanak belőle bármit.
    Kár összeesküvéseket szövögetni, véges az emberi teljesitmény, bármennyire is korlátlannak tűnhet.Borzasztó a katasztrófa, de azt be kell látnunk, előfordulhat bármikor.”
22 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Életfogytiglant kapott Margaret Hassan gyilkosa

Életfogytiglani börtönre ítélt kedden egy iraki bíróság egy iraki férfit a Care nevű segélyszervezet… Tovább olvasom