Kisalföld logö

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 5°C | 14°C Még több cikk.

Magyarország-Szlovákia: Az árverseny élesedik

Leárazásba kezdtek a szlovák üzletek, mert megelégelték, hogy Magyarországra jönnek vásárolni a Szlovákiában élők.

Úgy tűnik, a szlovákiai üzlethálózatok megelégelték a bevásárlóturizmust, és jelentős leárazásokba fogtak. Céljuk, hogy visszacsalogassák a vevőket, akik az elmúlt hónapokban a gazdasági válság és a gyenge forint miatt szinte mindent Magyarországon vásároltak - írja az Új Szó című szlovákiai magyar napilap.

Az élelmiszerek leárazása ezen a héten kezdődött, a szlovákiai üzlethálózatok már nemcsak egymás árait figyelik, hanem a magyarországiakkal próbálnak versenyezni. Akad árufajta, amelyet most 30-40 százalékkal olcsóbban kínálnak, mint a magyarországi boltok.

A Hypernova és az Albert üzletláncokat üzemeltető Ahold is lépett. „A leggyakrabban vásárolt élelmiszerek árát csökkentettük. Mindez hosszú távú stratégiánk része, amelynek lényege a konkurencia figyelése, és az árak fokozatos csökkentése" – nyilatkozta Diana Chovancová Stanková, az Ahold szóvivője.

Hasonló stratégiát választott a Tesco is. „Körülbelül egy hónappal ezelőtt vezettük be azt az újdonságot, hogy termékeink árát összehasonlítjuk a határon túli árakkal, hogy az embereknek ne kelljen a bevásárlás miatt külföldre menni" – mondta Olga Hrnciarová, a Tesco Stores Slovakia szóvivője.

Lubomír Drahovský, a Terno piackutató ügynökség elemzője szerint ez az egyetlen módja annak, hogy a hálózatok megfékezzék a bevásárlóturizmust. Az államnak is jelentős veszteséget jelent, hogy egyre többen vásárolnak külföldön – az állam elsősorban az áfán veszít, a februári becslés alapján éves szinten akár 500 millió euróval kevesebb folyhat be az államkasszába.

Az üzletláncok szerint majdnem mindent leáraznak, főleg a kenyeret, a tejet és az olajat. „A szlovákiai vásárló a tej vásárlásánál például 40 százalékot is megspórolhat. A leárazás 400 terméket érint" – tette hozzá az Ahold szóvivője. A Tesco szóvivőjének elmondása szerint 1000 termék árát csökkentették legalább 10 és legfeljebb 40 százalékkal.

Szakértők úgy vélik, a vásárlókért folytatott verseny további leárazásokra fogja ösztönözni az üzletláncokat. Drahovský elmondta, egyfajta árháború kezdődött, és rövidesen nemcsak az élelmiszereket fogja érinteni, hanem a textilárut és az elektronikai cikkeket is.

Olvasóink írták

  • 9. knifemaster 2009. május 20. 06:52
    „Azért van még pár dolog amiért át fognak járni.
    Pl.a szélesebb választékért,olyan dolgokért amiért,már 10 éve is átjártak,meg hogy itt akkora paraszt módjára viselkedhetnek,hogy öröm nézni....:)”
  • 8. georgbob 2009. május 07. 21:53
    „Ja, a mitha meg talán mintha...”
  • 7. vienna 2009. május 07. 19:01
    „Senechal: www.kakaniscsomotkeresek.hu”
  • 6. senechal 2009. május 07. 18:27
    „Don Pedro !
    ... szlovákok ill.magyarok..... kisbetű !!
    mitha hétfőn lett volna magyar érettségi ....”
  • 5. Pedró 2009. május 07. 14:59
    „Szerintem most fog jönni a rossz világ a kereskedőknek!
    A forint kezd erősödni (bár ki tudja meddig) a libajna felnyomja az ÁFA-t, a Szlovák kereskedők lenyomják áraikat.
    Na ezek után nem fognak jönni a Szlovákok, a csóró Magyar meg nem tud vásárolni, nincs miből...”
  • 4. g.konig 2009. május 07. 13:36
    „Nálunk meg 25% lesz az áfa!

    Éljenek a világ eszei!”
  • 3. Filtec 2009. május 07. 12:23
    „Re: #2

    Bajnai Cselló emeli az árakat nálunk.”
  • 2. Pedró 2009. május 07. 12:13
    „Remélem a hazai üzletek is figyelembe veszik a Szlovákokat és elkezdik csökkenteni az árakat, hogy továbbra is ide jöjjenek.
    Így talán mi Magyarok is több mindent megengedhetünk magunknak...”
  • 1. dr73 2009. május 07. 12:07
    „A magyarok hová menjenek vásárolni?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Összecsapások Grúzia fővárosában

Ellenzéki tüntetők és rendőrök csaptak össze szerdán Tbilisziben. Grúzia fővárosában csaknem egy… Tovább olvasom