Kisalföld logö

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 11°C | 21°C Még több cikk.

Légiszerencsétlenség Madridban: 153 halott

Spanyolország - Életveszélyes állapotban van a szerdai madridi légikatasztrófa négy sérültje - jelentette az AFP. A hatóságok szerint a 153 halálos áldozat azonosítása akár két napig is eltarthat.
A spanyol kórházi források szerint a szerdai madridi tragédia 19 túlélője közül négynek válságos az állapota, hatan súlyos, míg nyolcan kevésbé súlyos sérüléseket szenvedtek. Mindössze egyetlen olyan utas van, aki karcolásokkal úszta meg az utóbbi évek legsúlyosabb európai légikatasztrófáját.

Magdalena Alvarez spanyol közlekedési miniszter szerint a 153 halálos áldozat azonosítása akár két napig is eltarthat, nagyon sok holttest ugyanis teljesen elszenesedett a kigyulladt repülőgép roncsai között. "Számos áldozat kilétét csak DNS-vizsgálattal lehet majd megállapítani" - mondta a miniszterasszony a spanyol nemzeti rádiónak adott interjújában. Alvarez nem akart találgatásokba bocsátkozni a tragédia okáról, mint mondta, a már megtalált adatrögzítők mindenképpen segítenek majd a madridi tragédia okainak feltárásában. Eddig annyit tudni, hogy a Kanári-szigetekre tartó repülő pilótája már elindult volna a géppel, de visszafordult, mert valami műszaki hibát észlelt. "Hogy mit, azt a vizsgálóbizottság deríti majd ki" - mondta Alvarez. A földi műszaki személyzet átvizsgálta a repülőt, egy óra múlva pedig engedélyt adott a startra. A második felszállási kísérlet közben kigyulladt a repülő bal oldali hajtóműve, és a kifutópályáról lecsúszva több darabra tört és lángba borult.

153 halott

A spanyol kormány legutóbbi adatai szerint 153-ra nőtt a madridi repülőszerencsétlenség áldozatainak száma. A BBC információi szerint a fejlesztési miniszter, Magdalena Alvarez az éjszaka sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a katasztrófát 19-en élték túl, néhányan közülük kritikus állapotban vannak. A tárcavezető szerint az elsődleges vizsgálatok alapján kizárható, hogy terrorcselekmény történt volna, a tragédiát balesetként kezelik. A részletes utaslistát a hatóságok továbbra sem közölték. A járatot egyébként a Spanair a Lufthansával közösen működteti.

Szerda délután felszállás közben kicsúszott a Spanair spanyol légitársaság egy személyszállító gépe a Barajas repülőtér egy kifutójáról. A gépen 166 utas és kilenc fős személyzet volt - jelentette a két legnagyobb spanyol napilap internetes oldalán. Azt továbbra sem tudni pontosan, mi okozta a balesetet.

Fotó: elpaís.com
Fotó: elpaís.com


A spanyol média szerint a repülőgép már másodszor próbált felszállni, amikor a levegőben kigyulladt az egyik hajtóműve. A gép ezután a földbe csapódott és kettétört. A Spanair légitársaság gépe a Kanári-szigetekhez tartozó Gran Canariára indult.

Közzétették az utaslistát - nem volt magyar a fedélzeten

A Spanair spanyol légitársaság közzétette a szerdán balesetet szenvedett repülőgép utasainak listáját. A nevek ellenőrzése után úgy tűnik, nem volt magyar utas a gépen - mondta a madridi magyar konzulátus ügyeletese. A spanyol média szerint hét külföldi állampolgár volt a repülőn, köztük négy német, két svéd, és valószínűleg egy dán állampolgár - tette hozzá a külképviselet ügyeletese. A nyilvános listán nincs magyar vezeték- vagy keresztnevű utas. Ha lett volna magyar áldozat, a spanyol hatóságok, és a hozzátartozók is jelentkeztek volna már a nagykövetségen - mondta a külképviselet ügyeletese a Független Hírügynökségnek. Így 99,9 százalék, hogy nem volt magyar állampolgár a fedélzeten - tette hozzá.

Olvasóink írták

  • 17. Petibacsi 2008. augusztus 22. 14:16
    „Muzil bacsi!
    Az ivas csak egy kis resze volt Kozmopolita hozzaszolasahoz. 2 Euro Brusszelbe, az csak a reklamokban van. Ugynevezett parasztvakitas. Ameddigre fizetni kell, annak a sokszorosa. Es persze csak ha megveszed min. 1 honappal elotte. 100 szonak is 1 a vege, nem a sporolas miatt zuhant le a gep. Repulogepek akkor is lezuhantak mar, amikor fapados jaratok meg tervben sem voltak!!! Es le is fognak a jovoben is! Az UFOK kozul is lezuhannak neha,pedig ok allitolag fejlettebb technikaval rendelkeznek. Bar lehet,hogy isznak!!!”
  • 16. Freddy 2008. augusztus 21. 20:12
    „Roberto!

    20-án mi is beszívtunk! Nem láttalak az asztal alatt!! De aztá madár se vót ottan!”
  • 15. Muzil 2008. augusztus 21. 20:10
    „Petibacsi!

    Tessék szíves lenni több újságot olvasni! Oszt majd meg tetszik látni, hogy mi derült ki egy a legfontosabb európai nemzetközi reptereken elvégzett szúrópróbaszerű reptéri szondáztatás során. (pilóták voltak a célszemélyek!!)”
  • 14. Petibacsi 2008. augusztus 21. 17:56
    „Hat te is nagy szakerto vagy Kozmopolita! Majdnem felveszed a versenyt Roberto58-cal. Vagy talan egyutt csinaljatok? Kitartas, lesz meg nagyobb baromsag is,csak igyekeznetek kell!”
  • 13. Kozmopolita 2008. augusztus 21. 16:24
    „A légitársaságok között öldöklő üzleti harc foyik(persze ők azt mondják, hogy az utasért, de valójában a profitért). Az utas ebből annyit érzékel, hogy fapadossal 2 EUR-éert repülhet Brüsszelbe!
    Eredmény: költségoptimalizálás a végletekig = a műszaki szinvonal esése mellett kevés tapasztalatal rendelkező pilóták, akik felszállás előtt néhány vodkától sem rettennek vissza. A napokban olvastam egy osztrák tanulmányban, hogy a légikatasztrófák tekintetében most érte el a világ a kezdő periódust.”
  • 12. Petibacsi 2008. augusztus 21. 15:38
    „Lehet itt okoskodni elvtarsak! Setalsz az utcan,fejedre esik a cserep, meghalsz. Elut az auto. Fanak megy a busz. Stb. Ez benne van a pakliban,ahogyan a szakirodalom emliti. Es benne is lesz mindig. Tudom ,hogy ez sovany vigasz az elhunytaknak,es a hozzatartozoknak foleg,de ez van. Ilyen az elet,ahogyan a nmuvelt francia mondana.”
  • 11. Zuppony 2008. augusztus 21. 15:29
    „Teesék: http://www.spanair.com/web/en-gb/DSite/Last-official-notice/

    Ezen az oldalon, ma reggelig olvasható volt az utaslista, akkor is az volt, amikor a hozzászólásodat írtad. Nyilván nem véletlenül vették azóta le.

    A lényeg: ezt a helyzetet csak azzal lehetett volna tragikusabbá tenni, hogy fals információkat adnak kis az utasokat illetően, ehhez képest szerintem időben olvasható volt. Nyah..”
  • 10. miracle 2008. augusztus 21. 13:22
    „Zuppony
    Ez hülyeség. Én nem a névsort akarom olvasni, nem is rám tartozik. Ha ilyen tragédia van valakinek az kellene legyen a dolga, hogy lekéri az utaslistát a gépből és ha van benne történetesen magyar állampolgár (reméljük nincs) akkor megküldi a nagykövetségnek, majd azok felveszik a kapcsolatot a hozzátartozóval. Mivel ez meg szokott történni, tehát megoldható, a kérdés teljesen jogos, hogy miért nem lehet még 24 óra után sem semmit tudni.”
  • 9. Jose 2008. augusztus 21. 13:06
    „Barmi kisulhet a baleset oka korul ( madar,technikai okok, ellenorzesi emberi mulasztas, barmi...) ezt remelhetoleg kesobb kitudodik. Az hogy 2x alt neki a pilota felszalni ( azaz a pilota eszlelte a bajt elso startolasnal , leszalt, atneztek , nem talaltak semmit es tovabb engettek , es vissza a halalba...) utalna arra hogy egy olyan hiba keletkezett amit nehez ( vagy nem lehetett) megtalalni a sok ellenorzesek soran.”
  • 8. tricse 2008. augusztus 21. 10:50
    „nagyon sajnálatos eset---bárcsak ki lehetne találni olyan technikát amelyik 100%-ig biztonságos

    mondjuk az enyém az,mert soha nem ültem és nem is fogok ülni repülőn---ajelenlegi anyagi helyzetemet nézve a kocsit is el kell adnunk:(”
  • 7. Manzanares 2008. augusztus 21. 08:30
    „Augusztus 5.-én szálltam fel Madridban a 4-es terminálról...
    A legmodernebb repülőtér, melyet láttam, de a "szigorú" ellenőrzés a spanyol munkamorál miatt(?) elég laza volt. Gyakorlatilag bármit fel lehetett vinni a gépekre (folyadék, stb.). Mellettünk a gépen 1-2 éves kisgyerekek feküdtek a felszállás során a szüleik ölében, egy srác mellettünk feltett lábakkal portét rajzolgatott a mellette ülőkről(!), a leszállásnál valaki még a fedélzeten állt neki tisztába tenni gyerekét. Bár ez nem Spanair volt, hanem Iberia. De teljesen problémamentes repülést hajtottak végre. Odafele Bécsben ezzel szemben 4-szer ellenőriztek, összevissza terelgettek minket, ott - laikusnak - lehetetlen lett volna bármit felvinni.
    A balesetek viszont elkerülhetetlenek, sokkal szigorúbb műszaki vizsgálatokat kellene tartani. Az utaslista a hozzátartozóknak fontos, ők már biztos tudják. A közvélemény tájékoztatása ez esetben szerintem mellékes.”
  • 6. Geza 2008. augusztus 21. 07:40
    „Te egy verbeli szakember vagy, Roberto!”
  • 5. Roberto58 2008. augusztus 21. 07:30
    „Felszállás közben kigyulladó hajtómű beszívott madárra utal.”
  • 4. Fafnír 2008. augusztus 20. 23:06
    „Kíváncsi vagyok mit hoznak ki okként.”
  • 3. Zuppony 2008. augusztus 20. 22:12
    „Kisbarátom, ez nem lottósorsolás. Nem áll felhúzott ravasszal a rajtvonalnál a kaller, hogy szétoszthassa a névsort - előbb értesítik a hozzátartozókat, utána majd te is itt olvashatod a névsort, ha akarod. Mindamellett a légitársaság leszarja a járatkésés miatti utastorlódások áldozatait -lásd, későbbi gép szabad helyén utazik xy állampolgár- egészen addig, amíg nem történik egy ilyen tragédia. Ilyenkor legyen már világos mindenki számára, hogy nem ányégyzet-bénégyzet a repülés, se annak adminisztrációja. Nem értem, hogy lehet egy ilyen tragédia kapcsán nekiállni matekozni..”
  • 2. tb 2008. augusztus 20. 21:18
    „tragikus...”
  • 1. miracle 2008. augusztus 20. 20:59
    „Ezt sosem értettem, hogyan nem lehet tudni 1 perc múlva, hogy kik voltak a fedélzeten. A jegyek névre szólnak, az utaslista a ténylegesen felszálltakkal a számítógépben van. Órákig megy a találgatás, ami nyilván szörnyű a potenciális hozzátartozóknak.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Heroincsempészeket fejeztek le Szaúd-Arábiában

Szaúd-Arábia - Lefejeztek két, drogcsempészetért és terjesztésért elítélt pakisztáni állampolgárt… Tovább olvasom