Kisalföld logö

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 5°C | 14°C Még több cikk.

Kevesebb a kerékpáros baleset a német utakon

Bár egyre többen pattannak kétkerekűre, szerencsére nem nőtt, hanem egyes német városokban csökkent is a kerékpáros balesetek száma - számuk azonban még így is magas.
Németországban a városi közlekedésben részt vevők mintegy tizennégy százalékát teszik ki a kerékpárosok. És bár az általuk elszenvedett balesetek száma az utóbbi öt évben lényegesen - 2,5 százalékkal - csökkent, a közlekedők egyéb csoportjaihoz képest továbbra is magas a bicikliseket érintő balesetek száma. Az adatok a Németországi Közlekedési Klubnak (VCD) a kerékpárosok biztonságára vonatkozó ellenőrzéséből derült ki.

A statisztika alapján naponta az utakon balesetet szenvedő ezer ember közül 192 kerékpáros. Összesen 43, több mint százezer lakossal rendelkező várost vettek kórcső alá. Kerékpárosok biztonsága szempontjából "zöld" kategóriába sorolták Oldenburgot, Erfurtot és Hamburgot. Kilenc város esetében azonban a VCD szerint sürgős intézkedésekre van szükség: ilyen München, Augsburg, Erlangen, Kassel és Osnabrück. Derűlátásra ad okot, hogy az ellenőrzött 43 város közül 14-ben nem történt halálos kimenetelű kerékpáros baleset - hangsúlyozta Kerstin Haarmann, a VCD ügyvezetője.

A klub referense, Anja Hänel szerint a balesetek okozói részben maguk a kerékpárosok, akik nem megfelelően használják a kerékpárutakat, ami megötszörözi a baleset lehetőségét.

A második legnagyobb kockázati tényező az alkohol. A szakértők szerint a balesetek csökkentésében fontos tényező lehet a belvárosokban a "zöld hullámok" kialakítása, a szélesebb kerékpárutak vagy várakozási zónák kiépítése a kereszteződésekben. "Ma sincs sok kerékpáros tisztában azzal, hogy nem köteles a szűk, rossz kerékpárutakat használni. Vannak esetek, amikor az úttest biztonságosabb számukra" - emelték ki a szakértők.

Olvasóink írták

  • 1. ombi 2011. június 19. 12:31
    „"Ma sincs sok kerékpáros tisztában azzal, hogy nem köteles a szűk, rossz kerékpárutakat használni. Vannak esetek, amikor az úttest biztonságosabb számukra" - na ez Magyarországon csak de facto igaz, legyen bármilyen ócska, ostobán tervezett, használhatatlan a kerékpárút, kötelesek vagyunk azt használni, ha biciklivel akarunk közlekedni.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kiszabadult líbiai fogságából egy bolgár orvos

Elhagyta Líbiát az a bolgár orvos, akit március 29-én vettek őrizetbe kémkedés gyanújával az… Tovább olvasom