Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Hónapokig elemzik a török utasszállító fekete dobozát

Megtalálták a szerdán Amszterdam mellett lezuhant török utasszállító repülőgép fekete dobozát, ám annak elemzése több hónapig is eltarthat. A szakemberek egyelőre semmit sem közöltek arról, hogy mi okozhatta a balesetet. A török közlekedési tárcánál elképzelhetőnek tartják, hogy kényszerleszállást hajtott végre a repülő.

A gép szerda délelőtt landoláshoz készülődött, amikor eddig ismeretlen okok miatt, nem messze az amszterdami légikikötőtől a földnek csapódott és három részre tört. Kilencen vesztették életüket- hárman a pilótafülkében. 84-en sérültek meg, közülük hat állapota kritikus, 25-en súlyosan megsebesültek.

A fedélzeten 127 utas és hét fős legénység tartózkodott a baleset pillanatában. 40-en saját lábukon hagyták el a roncsot. A beszámolók szerint pánik tört ki a gépen, amikor a földhöz csapódtak. Többen az ülések közé szorultak. Binali Yildirim török közlekedési miniszter csodának nevezte, hogy a katasztrófában mindössze kilencen vesztették életüket. A "repülőgép szerencsétlenségeknél a túlélés esélye szinte nulla"- tette hozzá a tárcavezető.

A török hatóságok szerint 56 külföldi és 78 török állampolgár tartózkodott a gép fedélzetén. A külföldiek nemzetiségét egyelőre nem közölték, mondván: az utaslisták ellenőrzése és a sebesültek összeírása még eltart egy darabig.

Koháry Lajos külügyi szóvivő-helyettes szerda késő délután közölte: nincs tudomásuk magyar érintettről a balesetben. Az egyik utas a török televíziónak azt mondta: "körülbelül 600 méter magasan lehettünk, amikor bejelentették, hogy leszállunk. A gép zuhant egyet, mint amikor légörvénybe kerül, a farok rész közvetlenül egy autópálya mellett ütődött a földnek, aztán becsúsztunk a mezőre és a gép három darabra szakadt".


Korábban:
Lezuhant szerdán egy török utasszállító repülőgép az Amszterdam közelében működő Schipol repülőtéren. A gép személyzetének három tagja és hat utas halt meg, sok a sérült. Nem gyulladtak ki a roncsok, ezért nem lett súlyosabb a tragédia.

A BBC információi szerint a gépen 135 utas volt.

Az Isztambulból Amszterdamba tartó gép leszállás közben három darabra törött, de nem gyulladt ki. Ha kigyulladnak a roncsok, sokkal kevesebb lett volna túlélő. 

A Radio Netherlands szerint kilencen haltak meg. Hat utas veszítette életét, az eddig megtalált másik három áldozat a gép személyzetének tagja.

Korábban egy halálos áldozatról és 20 sérültről számoltak be, ötvenen saját lábukon hagyták el a roncsokat.

Az utasok többsége megsérült, őket a helyszínen látták el a mentőalakulatok.

Az áldozatok és sebesültek száma még nem végleges, néhány utast még keresnek.

Fotó: AP
Fotó: AP


A holland repülőtér szóvivői elmondták, hogy a török társaság gépe egy Boeing 737-800-as volt.

 Kilenc halott, 25 súlyos és 25 könnyebb sérült Amszterdamban

Szerdán késő délután még mindig nem tudták megmondani, mi okozhatta a Turkish Airlines török légitársaság repülőgépének balesetét Amszterdamnál. A Boeing 737-800-as utasszállító a Schipol-repülőtértől alig 500 méternyire, egy mezőre zuhant.A gépen 127 utas és 7 főnyi személyzet tartózkodott. Közülük kilencen meghaltak, több mint ötvenen megsérültek. A sebesültek közül 25 ember állapota súlyos, de azt nem tudni, hogy van-e közöttük életveszélyes állapotban lévő is. A gép leszállás közben csapódott a földbe, egyelőre ismeretlen okból. A gép törzse három részre szakadt, de tűz nem ütött ki. A sérültek többsége a repülő hátsó részében tartózkodott. A mentés idejére korlátozták a forgalmat az amszterdami repülőtéren, de mostanra ezt már feloldották.

Olvasóink írták

  • 15. antilibsi 2009. március 01. 09:59
    „Extradagadt! Egyetértek veled.”
  • 14. elemér 2009. február 26. 20:45
    „Én az USA-ban voltam katona, Vietnam korszakban. Emlékszem hogy emlékeztek a törökökre. Jók voltak Koreában mondták. Levágták az ellenség fülét és ezért extra pénzt kaptak. Levágták a halott amcsik fülét is.”
  • 13. extradagadt 2009. február 26. 17:34
    „Ja, majdhogynem elfelejtettem. Törökország, Kis-Ázsia: arrafelé olyan, hogy emberélet: nem számít. De tényleg nem. És nem is érdekli a közvéleményt sem. Persze vannak dolgok, késelések az Ankarai Egyetemen, stb-stb. Na, ezt eltitkolják! Azért érzik ám, hogy valami nincs rendjén! De vagy eltitkoljuk, vagy megoldjuk. Mivel megoldani nem tudják (nem tudnák), inkább eltitkolják! A katonaságnál ugyanez volt. Inkább hagyták, hogy kivégezzék őket. A katonaságról annyit, hogy végsőkig fanatizált embereket nevelnek belőlük, olyan fenn- és visszhangzattal, olyan körítéssel, hogy a fiúgyerekek már 2-3 éves koruktól hivatásos katonák akarnak lenni és a hazáért meghalni. Minden nap 2-3 állami gyászszertartás, katonai tiszteletadással, a halott kiskatonáknak Ankara legnagyobb mecsetjénél (Kocatepe). Azt elnézik az arra járók, az hőstettként van beállítva. Ja, és akik meghalnak, azok kurdok. Őket küldik a problémás, kisebbségi területekre, télen a -30 fokos hegycsúcsokra, őrszemnek, bombát hatástalanítani. És ők tényleg önként dalolva mennek.”
  • 12. elemér 2009. február 26. 15:14
    „Valami lehet benne. Mikor pár éve a Kurdok elkapák katonáikat mint tusz, az volt a közvélemenyük, hogy megérdemelték mert buták voltak. Nem kell öket siratni. USA-ban inkáb elhallgatnák, de ez már nehezen megy.”
  • 11. extradagadt 2009. február 26. 14:03
    „Nos én elég gyakran utazom a Turkish Airlines-szal, csak idén már hatszor repültem velük. Nézegetem a későbbi híreket, találgatásokat. Azt kell modnanom, cseppet sem lepődnék meg azon, ha végeredményként a "kifogyott az üzemnyag" című verziót hoznák ki a vizsgálók. Ismervén a törököket, a hozzáállást, a repülőtéri hercehurcákat, nekem ez tűnik a legvalószínűbbnek. A gép fél óra késéssel szállt fel. THY-járatoknál a fél óra késés semmi, bagatell, sőt, még gyanakodni is lehetne: mi az, hogy csak fél órát késik... Mert a legvalószínűbb késés egy-másfél óra között szokott lenni. A hozzáálláson nem valami negatív, lebecsülendő dolgot értek. Csak ezek a türkök egyszerűen nem fogják fel, hogy vannak dolgok, amiknek bizony súlya van. Ez egy nagyon régi időkre visszavezethető "hagyomány", ami az évszázadok alatt beléjük "kódolódott", és Törökországnak mai napig nagy problémája. 2007 novemberében kísértetiesen hasonló baleset történt a délnyugat-törökországi Isparta repülőterének közelében: leszállás előtt 5 perccel lezuhant egy gép (nem a Turkish Airlines, egy kisebb, belföldi járatokat üzemeltető cég gépe volt). Minenki meghalt. Viszont ott sem volt tűz a fedélzeten. A hivatalos vizsgálat eredménye: a pilóta a 2 órás (!) késésre hivatkozva letért a leszállás során a megközelítési útvonalról, hogy 5 perc (!!!) előnyhöz jusson. Mindezt úgy, hogy 1000-1500 méteres hegyek között kell letennie a gépet. A baj ezzel megint az, hogy ez Törökországban teljesen normális felfogás. Amit még megtetéznek egy lapáttal: ha baj van, akkor nem ijedünk meg (nagyon helyes), nem kérünk segítséget (nagyon helytelen), sőt, megmutatjuk, hogy milyen király gyerekek vagyunk, megoldjuk mi ezt egyedül (nagyon-nagyon helytelen)... De ez tényleg történelmi hgagyomány. Évszázadokon keresztül úgy éltek, hogy szinte mindenben kockáztatniuk kellett és teljesen magukra voltak utalva.”
  • 10. elemér 2009. február 26. 13:00
    „Minden feketedoboz tartalmazza hogy mit beszéltek a pilóták, meg egyéb adatokat. Hogy mit beszéltek azt lehet hallgatni, mert megvan az itt minden komoj baleset után. Lehet hogy több mint egy feketedoboz is van egy gépen.

    http://www.planecrashinfo.com/lastwords.htm

    http://images.google.com/images?hl=en&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:en-US:official&hs=x1e&q=how%20many%20black%20box%20in%20plane%20crashes&lr=lang_en|lang_hu&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi”
  • 9. Tapmancs 2009. február 26. 10:36
    „Ezt annyira bírom amikor az újságok öles címekkel hirdetik: "Megtalálták a lezuhant gép fekete dobozát!"

    Persze hogy megtalálták, lévén hogy csak ki kellett szerelni onnan ahová beépítették.”
  • 8. Tapmancs 2009. február 26. 07:27
    „A pilóták is meghaltak? Őket lehet hogy valóban az orrfutó ölte meg akkor, mert maga a cockpit épnek tűnik.”
  • 7. elemér 2009. február 25. 23:44
    „Lehet hogy a pilóták meghaltak mert a kerék feltört a kabinban. Keményen szált le a gép.

    http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article5803352.ece?token=null&offset=0&page=1

    The pilots may have been killed by the nose wheel being forced up into the cockpit during the very hard landing. The nose wheel normally shears off in a crash, unless the vertical speed is so great that it is forced upwards.”
  • 6. elemér 2009. február 25. 22:56
    „9 ember halt meg és 70 sebesült. Hárman a pilóta kabinban meghaltak. Kerék áttört a kabinon. Kell hogy egy repülönek legyen még 45 percre üzemanyag mikor megérkezik. Lehet hogy nemvolt elég üzemanyag a gépnek.

    Officials have now confirmed that at least nine people have died and at least 70 are injured. Three members of the crew in the cockpit were among those killed.”
  • 5. Tapmancs 2009. február 25. 21:41
    „elemér, a kerekek nem a kabin alatt vannak, hanem kicsit kijjeb: http://www.leecollins.co.uk/fea8.jpg

    Nem valószínű hogy azok törtek be a kabinba, szerintem inkább ott halhattak emberek meg ahol eltörött a törzs.”
  • 4. elemér 2009. február 25. 18:38
    „Kerekek nem letörtek hanem betörtek a kabinban és ezek ölhették meg a bent lévöket. Vannak akik gyanakszanak hogy nemvolt üzemanyag és ezért nem is robbant fel.”
  • 3. libellula1980 2009. február 25. 17:11
    „Az előbb az olasz híradóban már 10 halottról és 25 súlyos sebesültről beszéltek.”
  • 2. kalle11 2009. február 25. 15:11
    „Csak a pontosság kedvéért: Schiphol.”
  • 1. Tapmancs 2009. február 25. 12:25
    „Gyakran megfordulok ezen a reptéren, tudtommal 6 pályájával a világ (egyik) legnagyobb területű és kapacitású reptere. A B737-800 elég új típus, remélem hamar kiderítik hogy mi okozta a balesetet.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Föld alatt tölti föl üzemanyaggal Észak-Korea rakétáit?

Dél-koreai sajtóhírek szerint Észak-Korea föld alatti üzemanyagtöltő állomást épített ki rakétakilövőjénél. Így pedig a kémműholdak számára láthatatlanná vált, hogy mikor töltik föl a hordozókat. A kommunista állam ugyanis azt tervezi, hogy műholdat lő ki hamarosan a világűrbe. Tovább olvasom