Kisalföld logö

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 0°C

Háromszorosára nő behajtási díj London belvárosába

A háromszorosára emelkedik hamarosan az eddig is igen drága londoni belvárosi behajtási díj a nagy fogyasztású luxusjárművek esetében.
Ken Livingstone, London baloldali polgármestere 2003-ban vezette be a zsúfoltság csökkentésére hivatott behajtási díjat, amelyet hétköznapokon reggel héttől este fél hétig kell fizetniük a négy- vagy többkerekű, benzin- vagy dízelmotorral hajtott magántulajdonú, nem tömegközlekedési célú járművek vezetőinek.

A díj kezdetben 5 font volt; ezt az idén 8 fontra (3200 forint) emelték; ennek fejében az adott napon bármennyiszer be lehet menni a fizetős körzetbe.

A fizetős övezetet a Hyde Park keleti szélétől a Tower Bridge-ig terjedő 20 négyzetkilométeres térségben jelölték ki, ám Livingstone néhány hete bejelentette, hogy a zónát jövő februártól alaposan kiterjesztik nyugat felé, több mint kétszeresére növelve területét.

A polgármester ezt kedden megtoldotta annak bejelentésével, hogy a leginkább környezetszennyező személyautók - elsősorban a városi luxusterepjárók - vezetőinek két éven belül 25 fontot (10 ezer forintot) kell fizetniük naponta, ha a belső városrészben akarnak autókázni.

Ez nem meglepetés azok után, hogy az autógyűlölő hírében álló, rendszeresen metrón közlekedő Livingstone nemrégiben nyilvánosan idiótáknak nevezte a belvárosban négykerék-meghajtású terepjáróval közlekedőket.

A 25 fontos kategóriába eső márkák között van egyebek mellett a 4,4 literes, V8-as motorral szerelt Range Rover, a Renault Espace egyterű, a 3600 köbcentis Porsche 911 Carrera Coupe sportkocsi, és a BMW városi luxusterepjárója, a 4,8 literes motor hajtotta X5. Ezeknek a típusoknak a közös jellemzője, hogy kilométerenként 225 grammnál több széndioxidot bocsátanak ki.

Ezzel egy időben megszűnik a díjfizetési kötelezettség az olyan - esetenként hibrid hajtású - autók esetében, amelyek kilométerenként 120 grammnál kevesebb széndioxiddal terhelik a környezetet. Ilyen például a Honda Insight, a Smart dízelváltozata, vagy a Toyota Prius.

A nagy fogyasztású luxuskocsik londoni közlekedését gyakorlatilag lehetetlenné tévő intézkedés nem titkoltan a "Chelsea tractor" megvető gyűjtőnévvel illetett típusokra van kiélezve. Így hívják londoni autóellenes körökben az igen drága Chelsea kerület lakóira jellemző, emelt karosszériás, négykerék-meghajtású városi luxusterepjárókat, amelyekre még az autóstársadalom zöme is indulattal tekint (fel).
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Polgárháborús helyzet miatt nem tud elutazni a mexikói elnök

A mexikói Képviselői Kamara megtagadta Vicente Fox elnöktől az engedélyt, hogy Ausztráliába és… Tovább olvasom