Kisalföld logö

2018. 08. 15. szerda - Mária 19°C | 28°C Még több cikk.

Évekig is tarthat a médiatörvény EU-bizottsági vizsgálata

A magyar médiatörvény részletes jogi vizsgálata - a teljes szöveg pontos fordítása híján - még el sem kezdődött, és az elemzés elvégzésére nincs semmilyen határidő, az akár évekig is tarthat - közölte kedden az Európai Bizottság szóvivője, hozzátéve, hogy a hivatalos eljárás indításáról vagy elvetéséről csak azt követően születhet döntés.

Olivier Bailly másfelől elmondta: nincs szinkronban az európai uniós szabályok megsértésének gyanúja miatt indított eljárások menetrendje a soros elnökségek rendjével. Ha a bizottság arra a következtetésre jut, hogy eljárást kell indítani egy ügyben, nem kell tekintettel lennie arra, hogy ki tölti be éppen a soros elnökséget.

A testület szokásos napi sajtótájékoztatóján a törvénnyel kapcsolatban elsősorban elméleti jellegű újságírói kérdések hangzottak el. Ezekre válaszolva, illetve a sajtóban megjelent észrevételeket kommentálva a szóvivő elmondta: számos példa van a múltból arra, hogy a bizottság eljárást indított egy-egy tagország ellen, miközben az a soros elnökség tisztét töltötte be.

Jelenleg is összesen több ezer szabálysértési eljárás van folyamatban a 27 tagország ellen - tette hozzá.Más források szerint az eddigi értékelések elsősorban arra összpontosítottak, hogy a tisztán vett audiovizuális előírásokkal összhangban van-e a törvény. E területen lehet ugyanis leggyorsabban előrehaladni az elemzéssel.

Bailly meggyőződését fejezte ki, hogy pénteken, az Európai Bizottság testületének és a magyar kormánynak a budapesti találkozóján bizonyosan lesznek kétoldalú egyeztetések az audiovizuális témában illetékes EU-biztos és miniszter partnere között.

Kérdések kapcsán a szóvivő jelezte azt is: az uniós alapjogi chartát csak abból a szempontból lehet vizsgálni, hogy az uniós jogszabályok nemzeti átültetésekor, alkalmazásakor a tagországok eleget tesznek-e annak. Nem vizsgálhat a bizottság ebben az értelemben olyan elemeket, amelyek az uniós jogszabályban nem szerepelnek, kivéve, ha azok korlátozzák az irányelv érvényesítését.

E pillanatban nincs szó arról, hogy a charta szempontjából is elemeznék a törvényt - mutatott rá a szóvivő.

Olvasóink írták

  • 16. load 2011. január 07. 14:09
    „Hír TV azzal vádolta a világszerte ismert és elismert hetilapot (Economist), hogy manipulált felvételt közölt december 18-i számában Orbán Viktorról.
    Az Economist főszerkesztőjének válasza a Hír Tv-nek:

    Tisztelt Uram!
    Azért írok, hogy visszautasítsam tegnapi adásuk teljesen megalapozatlan és lejárató vádját. Riportjukban azzal vádoltak minket, hogy manipuláltuk a magyar miniszterelnökről, Orbán Viktorról készült képet. Ez nem igaz, ahogy azt képszerkesztőnk el is magyarázta újságírójuknak a riport bemutatása előtt.
    Riportjuk elfogadja, hogy minden kiadvány valamilyen formában szerkeszti a képeket. Valóban, mint minden más magazin, úgy mi is színkorrektúrázzuk felvételeinket a nyomtatás előtt. A képet meg is vágtuk, hogy hozzáigazítsuk hasábszélességünkhöz. Ezt szintén minden magazin megteszi nyomtatás előtt, és semmi lényegi nem maradt le a fotóról. Ennek ellenére az önök beszámolója azt feltételezi, hogy mi ezeken a rutineljárásokon túlmenően alapjaiban változtattunk a kép tartalmán.
    Csatolom az AFP eredeti felvételét és a nyomtatásban megjelent, méretre vágott képet. Nyilvánvaló, hogy semmilyen manipuláció nem történt.
    Az önök beszámolója lehangoló színvonalú. Újságírójuk maga is elismerte képszerkesztőnknek, hogy nem hasonlította össze a nyomtatásban megjelentet az eredeti felvétellel, és nem is tudja megmondani, hogy milyen módon manipulálhattuk a képet. Miután letette a telefont, nem telefonált újra, hogy kiegészítse a felületes interjúját, pedig ígéretet tett erre képszerkesztőnknek. Valószínűleg azért, mert továbbra se lett volna képes felmutatni bármilyen, manipulációra utaló jelet. Való igaz, hogy képszerkesztőnk nem hivatalosan nyilatkozott újságírójuknak. De a riportban meg sem említik, hogy elutasította a manipuláció vádját. Önök azóta se keresték szerkesztőségünket hivatalos nyilatkozatért.
    Az Economist számára semmi sem értékesebb objektív és tisztességes tudósításaival nehezen megszerzett hirnevénél. Rosszindulatú támadásukkal, amit, úgy tűnik, valamilyen politikai haszonszerzés ösztönzött, a becsületünkbe gázoltak és félretájékoztatták nézőiket.
    Hogy ezt helyretegyük, ezt a levelet weboldalunkon is nyilvánosságra hozzuk. Más magyarországi sajtótermékek talán alaposabban fel kívánják tárni az önök tudósításainak objektivitását, mint ahogy önök a miénket.
    Tisztelettel,

    John Micklethwait
    Főszerkesztő

    Eredetiben:
    Dear Sir
    I write to reject a completely unfounded and defamatory allegation you broadcast yesterday. Your report accused us of "manipulating" a photograph of the Hungarian prime minister, Viktor Orbán. This is not true, as our photo editor explained to your reporter yesterday before you ran the piece.
    Your piece accepts that all publications edit photographs in some ways. Indeed, as in every magazine, all our pictures are colour-corrected for print production. We also cropped this picture to fit the column size: again, every magazine does this and nothing of any significance was left out. But the piece alleges that we went beyond this routine process to change the picture content fundamentally.
    I attach the original wire picture from AFP and our cropped picture as it went to the printers. It is obvious that there is no manipulation.
    Your piece reflected a dismal standard of reporting. Your journalist acknowledged to our photo editor that he had not actually compared the original with our cropped picture and he would not say how we were supposed to have manipulated the picture. After he rang off, he then failed to follow up this cursory interview, despite his assurances that he would be getting back to her. That was presumably because he would still have been unable to point to any signs of manipulation. It is true that our photo editor spoke to your reporter on an off-the-record basis. But your report failed to reflect her assurances that we had not manipulated the picture. And you never followed up to seek an official comment from us.
    Nothing is more valuable to The Economist than our hard-earned reputation for objective and fair reporting. By impugning our actions, for what appears to be some political gain, you defame us and do your viewers a profound disservice.
    To put that right, we have also published this letter on our website. Other media outlets in Hungary may want to pursue the objectivity of your reporting a little more thoroughly than you pursued ours.
    Yours sincerely

    John Micklethwait
    Editor-in-chief”
  • 15. miracle. 2011. január 05. 13:50
    „Ez a borzalmas nagy hiszti, ami napok óta folyik a hiteles angol fordításban csak tegnap (!) nyilvánosságra került médiatörvény miatt, valójában a nyugat-európai pénzügyi körök profitérdekeit sértő válságadók következménye - csak nem amiatt balhéznak, mert akkor egyből kilógna a lóláb. Az EU valójában tesz az úgynevezett egyetemes európai értékekre. Vagy hallott valaki hasonló kampányról mondjuk Szlovákia ellen, amikor kijelentették, hogy az európai értékeket tényleg sértő Benes-dekrétumok visszavonásáról szó sem lehet, vagy például amikor meghozták a nyelvtörvényt? Ugye nem... mert ott nem sérült német, francia, holland, stb. multicégek üzleti érdeke. Erről van szó, nem többről. Majd megunják”
  • 14. annobon 2011. január 05. 08:13
    „Minden, ami a politikával összefügg, az több évig tart. Képzeljük csak el, mi lenne, ha egy ploitikus részmunkaidőben (mondjuk napi 4 órában) el tudná végezni a feladatait! :)”
  • 13. jirzi 2011. január 05. 07:27
    „Rick Te egy valódi képernyőharcos vagy .Főleg ha ettől a szövegtől annak érzed magad .Ha Fidesz szimpatizáns vagy az a te dolgod.Én egy viccet tettem ide föl nagyságos uratokról ,mert úgy gondoltam találó.Az hogy kimoderálnak egy viccet amiben semmi csúnya nincs csak esetleg a főnököd önérzetét sérti ,szerintem furcsa ha törlik.Ja és ez egy hsz rész.Azt is el kéne fogadni hogy van olyan is aki nem szereti a pártotokat.Nem győzöm hangsúlyozni nem a Fidesz nyert hanem az Mszp veszített .(hála sz égnek)Ja és ha tudsz ilyet írni és van kedved írj csak .Ez egy ilyen oldal .Persze csak ha van kedved”
  • 12. rick_ 2011. január 04. 23:10
    „jirzi, tudok én is írni olyat, amit pikkpakk kimoderálnak. :D Aztán egy laza fröcsögés, hogy eddig ilyen nem volt, meg elnyomnak, nincs szabadság, szomorú vagyok és kész. Máris hős vagyok?!?!?! Bleeeeh.... Undorító.”
  • 11. drKotász 2011. január 04. 22:55
    „Meg van sok feleselgess szenny csatorna, retekklub és telaviv2.”
  • 10. lacko26 2011. január 04. 22:38
    „Igen szerintem is nagyon sok a reklám a tévékbe. Meg sok felesleges müsor is van. Pl. a valovilág. Nem kellene fö müsor idöbe tenni.”
  • 9. jirzi 2011. január 04. 22:33
    „Most mit kell moderálni ? Viktor bőrszínét, mert ez tény vagy azt amit csinálnak?Ja most látom hogy egy viccet is moderálni kellett .Komoly a hatalmi nyomás:) Ez eddig nem volt.”
  • 8. rick_ 2011. január 04. 22:18
    „jirzi - és ez egy önnállóan értelmezendő kijelentés, nem pedig reagálás az előzményre!!!!! - nem kommentkonform :D :D”
  • 7. Dirac 2011. január 04. 20:05
    „<moderálva - az előzmény moderálása miatt>”
  • 6. jirzi 2011. január 04. 19:41
    „<moderálva - sértő>”
  • 5. pancser 2011. január 04. 19:09
    „"jirzi!" Tudtommal a szocikat meg a liberálisokat feszítették meg! Ugyan én nem szoktam ennyi böszmeséget írni mint kegyed de mondták az ilyenre rá kell hagyni, mert dühöngeni kezd. Komolyra fordítva: az kormányoz akit erre a választók felhatalmaztak. Nem tetszett nekik az utóbbi évszázad egyik legpocsékabb kormánya. Ki a demokrata az aki a felhatalmazás szerint cselekszik, vagy az aki kétségbe vonja a felhatalmazott jogát a kormányzásra? Ha ez utóbbi igaz, akkor a szocik nem demokraták, de te sem!”
  • 4. blaze 2011. január 04. 18:17
    „Örülök hogy figyelnek ránk, de mondjuk a Benes-dekrétumok kivizsgálásával már végeztek? Vagy az EU konform lenne?”
  • 3. jirzi 2011. január 04. 17:56
    „<moderálva - sértő>”
  • 2. Julianusz 2011. január 04. 17:36
    „Hát ezt a lufit jól felfújtákb "levegővel"! Akiknek van mitől félni...!”
  • 1. eleison2222 2011. január 04. 17:22
    „Nekem nagyon nincs bajom a médiatörvénnyel, vennék ki belőle valamit, raknék is bele. Amit beleraknék az az, hogy ne csinálhassák a tévécsatornák, hogy 10 percenként 10 perces reklámokat tesznek a műsorba. Tegnap tv2-n néztük az NCIS című sorozatot, és képesek voltak a mondat közepén megszakítani 10 perc reklámért. Azért tartott több, mint egy órát, mert 6-7-szer is megszakították reklámmal. Máskor egyszer szokták, de elseje óta mindent többször........ :@”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Több mint egymilliónyian dolgoznak feketén Ausztriában

Több mint egymillióra teszi a legalább másodállásban illegálisan foglalkoztatottak számát … Tovább olvasom