Kisalföld logö

2017. 03. 29. szerda - Auguszta 5°C | 21°C Még több cikk.

Elszabadult vonat ütközötött az állomásépületnek

Állomásépületnek ütközött egy mellékvágányon elszabadult, mozdony nélküli tehervonat kedden éjjel a nyugat-lengyelországi, Lubusz (Lubuskie) vajdaságbeli Zwierzynben; három ember életét vesztette.
Mint a TVN24 hírtelevízió a járási rendőrkapitányságra hivatkozva jelentette, a hét kocsiból álló szerelvény valószínűleg rosszul volt biztosítva, ezért mozgásba jött, és legalább két vagon az állomásépületnek ütközött, amelynek első emeletén lakások vannak. Az épület egy része romba dőlt, hárman meghaltak.

Az ugyancsak az állomásépületben lakó további nyolc személyt kimenekítették. A rendőrség és az ügyészség vizsgálja a baleset okát.

Olvasóink írták

  • 3. umberto 2011. július 27. 17:38
    „Nagyon hasonló megfutamodás nálunk is volt Veszprémben, amelynek több kiskatona esett áldozatul (Index fórumról vett, betű szerint bemásolt hozzászólás):

    1981 egyik decemberi napján, véget ért a Bakonyban a minden évben szokásos "mirelit" hadgyakorlat.

    Ez az augusztusi bevonulók első alap, és az az évben februárban bevonultak kötelék gyakorlata volt.



    ilyenkor kb. 10-20 000 katonát vagoníroztak be kb. 5-10 nap alatt, szana meg szét, hazafelé.

    Herend, Öskúű, Várpalota, Uzsa, Zalahaláp, stb állomásokon.



    Ebben az időben, NAPONTA 12-18 !!! katonavonat közlekedett Magyarországon + kb. 15-20 katonai szállítmány.



    a katona vonatok és a katonai szállítmányok kb. 60-80%-a vot magyar.



    Vissza Herendre.



    Rakodott az egyik alföldi alakulat. Talán Baja ???

    Mindegy ,majd rákérdezek.

    Igen ám de mínusz 15 fok volt odakinn.

    A rakodást este 18 után kezdték és kb. 02,00 körül tervezték befejezni.



    A zászlóaljak az előre megalkotott rakodási tervnek megfelelően rakodtak, elég gyakorlottan hisz évente minimum kétszer csinálták oda-vissza.



    Az egyik zászlóalj előbb lett kész a másik később.



    A szabály szerint amelyik előbb van készen, az levonul a rakodóról és várakozik, szerelvényét kihúzzák tároló vágányra, ott összezárják a személyzeti kocsikkal, Bhv vagy Bak, mert a legénységet szállító kocsiknak mindíg középen kell lenniük.., és ott vár a szerelvény RÉSZLET, amig a szerelvény többi része el nem készül.



    Amikor az is elkészül, akkor az egész szerelvény összezár, fékpróba és akkor ad engedélyt a szállítmány parancsnok a zászlóalj parancsnokknak a beszállításra.



    Addig a katonák a leendő személykocsijaiktól ( amik tőlük 20 méterre várakoznak egy tároló vágányon) nem messze ÁLLNAK, beszélgetnek, fagyoskodnak, akármit csinálnak.



    S itt szólt közbe a POLITIKA:



    A politikai tisztek a baleset előt két évvel egy hasonlóan hideg gyakorlaton megsajnálták szegény bakákat, és átnyúlva a Katonai Közlekedési szolgálat feje felett, meghágva a Közl/107-es utasítást mely egyaránt kötelező katonára és vasutasra, engedélyezték, hogy a már berakodott katonák ne álljanak még két órát a hidegben éjszaka a rakodó mellett, hanem beülhessenek a szerintük meleg vasúti személykocsikban.

    .......( amiket nem fűtöt semmi, de kétségkívül melegebb és védettebb volt ott ülni mint mínusz 15 fokban állni, a rámpa mellett toporogni.)........



    Itt is így történt.



    A rakodással már végzettek, beültek, ott 10 percen belül elaludt mindenki ( kb. 80-100 fő) a rendelkezésükre és a később végző társaik rendelkezésére előkészített 3 db Bhv vagy Bak kocsiba.

    Azon nyomban elaludt mind a 100 fő, mert annak idején még olyan hadgyakorlatok voltak, hogy az előző 10 napban nem aludtak összesen 50 órát !!

    ......( ezt hosszan tárgyalja/taglalja a bírósági jkv is.)........



    Tehát a sokadik vágányon állt egy félkész szerelvény.

    A sokadiktól még kijjebb a sokadik plusz egy vágányon állt a három Bhv benne elájult 100 bakával.

    A Bhv kocsikat az álomáson még rakodóktól, eltakarta saját maguk álltal már berakott, félkész, szerelvény részlet.





    Az állmás előtti rakodókon pedig rakodott a következő zászlóalj.

    Az állomáson dolgozott egy BoBo tolató feladattal, az átmenő fővágányon meg ment a forgalom, mert akkoriban még éjszaka is komoly forgalom volt a 20-on.



    Így aztán senki sem vette észre, hogy a KITÁMASZTÁS NÉKÜL, saru semmi, ék semmi, álló 3 db Bhv elindult.



    Elindult és kigurult az állomásról.



    A kijáratnál szolgálatot teljesítő bakter észrevette és azonnal jelentett.

    Vad telefonálás kezdődött Márkó és Veszprém felé.



    Sajnos hiába.



    A 3 db Bhv önsúly = ?????? talán 3x 25 tonna lehet ,,,?????? éés a 100 baka, talán 100x80 kiló = 8 tonna, összen 83 tonna szépen egyenletesen gyorsult.



    A 100-ból kb. 15 en voltak ébren.

    Sajnos az éjszakában e 15-ből egy se vette észre, hogy se mozdonyuk nincs, se összezárva nem voltak még Herenden, és a tervezett indulás ELŐTT már két órával mennek, .

    Ketten jegyezték csak meg, hogy : .."...jól húzza a masiniszta mert megyünk de piszkosul......."



    Ebből a kettőből ( mindkettő életben maradt) az egyik, több tanú szerint megjegyezte, hogy :......bassza meg fínomabban is vehetné a kanyarokat........"





    Ugyanis a 3 db Bhv a 14 km-en amit megtett, majdnem végig lejtőn gurult.

    Erős lejtőn.



    Veszprém előtt már 130 km/h-val haladtak azon a kanyargós pályán.



    Sajnos Veszprémben teljes üzem volt, sok sok tehervonat, plusz katonavonatok és így a Cell felől előzőleg megérkezett KŐ-szállító vonatot nem tudták fogadni, az a bejáton állt, várakozott.



    Ebbe a kőszállító vonatba csapódott bele kb. 130 km/h sebességgel a 3 db Bhv kocsi.



    9 katona a helyszínen meghalt, igen sokan megsérültek.



    A közelben lévő orosz katonai laktanyában - szerencsénkre - éppen HKSZ ellenőrzést tartottak, a mi gyakorlatunktól teljesen függetlenül, s így 15 percen belül egy teljes zászlóalj orosz katona, + a laktanyájuk teljes orvosi kara a hellyszínen volt, és mentett.”
  • 2. walterpista 2011. július 27. 14:54
    „Ezt nálunk úgy hívják, hogy "járműmegfutamodás!"
    A lengyel vasutasok ennyire figyelmetlenek?
    Ráadásul még a sínről is lementek?
    "Földönfutók" lettek!”
  • 1. AntiFricc 2011. július 27. 12:09
    „"ütközötött"
    LOL
    Szem kinyit, száj becsuk, javít.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Obama megölését tervezte

Vádat emeltek egy üzbég fiatal ellen az Egyesült Államokban, mert azzal fenyegetőzött, megöli Barack Obamát. Tovább olvasom